Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 876771 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #825 Gepost op: 7 November 2021, 14:03:31 »

Vrijdag heb ik de bomen op het kerkhof en rond de kerk gezet:




Nu moeten er nog hekken aanverwante zeken op, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #826 Gepost op: 7 November 2021, 21:27:16 »

In de categorie ieder nadeel heb z'n voordeel............mijn buurvrouw maakt weer haar eigen sigaretten dus er staan voor mij weer lege tabakspotten op de trap Duim omhoog


Onder tussen is mijn lichaam weer een drama vandaag, ik zou me van de hoofdpijn, verkrampende en vast zittende spieren graag door m'n kop willen schieten Angry. Dus ipv dat ik op een verjaardag hebben m'n ouders me maar weer naar huis gebracht. Morgen mag mijn fysiotherapeut zich er weer mee vermaken

Nou hopen dat het lukt nog een beetje wat te prutsen vanavond op de momenten dat het een beetje gaat.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #827 Gepost op: 9 November 2021, 00:54:41 »

Ik heb inmiddels hekken geplaatst rond het kerkhof en nog wat met groen gedaan maar omdat de bomen uitzakte doordat de lijm weer nat werd moet het liggen om tee drogen en kan ik geen goede foto's maken.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #828 Gepost op: 10 November 2021, 18:03:29 »

Vandaag zaten de bomen eindelijk weer vast genoeg. Ik heb nu gelijk extra struiken er op gelijmd en daarmee ook de 2 grote bomen zo vast gezet dat ze ook bij vocht inwerking nergens meer heen kunnen. De struiken is zoals meestal foliage clusters volgezogen met secondelijm.











Nu even kijken hoe ik het verder ga aankleden. De kleur en glans van veel paden bevalt me nog niet dus dat wil ik ook nog doen. Verder enkele poppetjes erop en dan zien wat er nog meer kan/moet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #829 Gepost op: 13 November 2021, 00:59:46 »

Vandaag heb ik de poppetjes er op gezet en een zombiehond wat kleur gegeven. Zowel de zombiehond als de paden moeten wat kleur betreft nog aangepast worden.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #830 Gepost op: 14 November 2021, 18:59:41 »

Vandaag heb ik de zombie hond op z'n plek gelijmd:

Daarna heb ik de muren en paden nog een donkere stof grijze wash gegeven.

Peter herinnerde mij er aan dat ik hem ook nog  zou laten zien hoe stootblokken te maken van karton. Hieronder de stappen in beeld:





Ik heb even een plastic railsje gebruikt om ze op te lijmen dat kost dan wel veel schilderwerk om het er acceptabel te laten uit zien wat er eigenlijk voor het bouwverslag er niet toe doet.




Het moet nu drogen en daarna moet ik nog wat delen een dry/overbrush geven.

Gister had ik de kralen voor station Burg Wolfersgrün binnen.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 14 November 2021, 19:03:13 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #831 Gepost op: 15 November 2021, 15:51:13 »

Dit is dan het eindresultaat van de stootblokken na een drybrush, een rode balk en een wash:




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #832 Gepost op: 16 November 2021, 19:13:23 »

Vanmiddag was Peter Ruifrok bij mij, hij heeft de tree armatures en foliage clusters van woodland uitgeprobeerd en alle spullen die voor hem klaar waren mee genomen. Ik kreeg net wat foto's van z'n baan door geappt om te posten en zo ziet het er nu bij hem uit:






Was weer een zeer geslaagd middagje zo, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #833 Gepost op: 19 November 2021, 00:59:35 »

Vandaag heb ik met Remco z'n krabpaal afgemaakt en die daarna met de steekwagen naar zijn huis gereden. De kat moest er even opgezet worden maar ze was er snel aan gewent.






Zoals bij Project Schaumhof gezegd vind ik het lastig dat ik steeds de borrelglaasjes met raamkozijnen om stoot. Ook dat gereedschap steeds op net onhandige plekken ligt en/of wegglijd als ik het na iedere handeling weg moet leggen en wisselen. Nu had ik een week terug een bestelling flesjes secondelijm binnen gekregen en zaten mooi in een schuimrubber plaat met gaten. Daar bleken de borrelglaasjes ook net in te passen dus een strook afgeknipt en vast geschroefd en gelijmd.


Daarna heb ik wat ander spul opgezocht en de ringetjes die ik vond heb ik links en rechts er van gebruikt om dingen als een priem, pincet of schroevendraaiertjes in te stoppen.


Voor andere dingen zijn de kleine ringen te klein maar ik vond 1 grotere en die heb ik rechts van me in een tafel gedraait. Daarna heb ik er een buisje in gelijmd en er nog een haakje naast gelijmd. Ik kan nu m'n beiteltje en steenprikkers er in stoppen en een tang er aan hangen.

Ik moet nog op zoek bij m'n ouders in de werkplaats of bij een vriendin van mij naar extra ringen zodat ik ook m'n afbreekmesje, schaar en ander spul er in kan hangen. Een fles tacky glue op z'n kop in zoiets kunnen zetten is ook wel praktisch dus daar ga ik nog even naar kijken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #834 Gepost op: 23 November 2021, 00:20:41 »

Vandaag heb ik van gedroogde bladeren bosbodem strooisel gemaakt. De bladeren bleken nog niet droog genoeg dus heb ik ze maar in delen in de over gedaan. Daarna ze zoveel mogelijk verkruimeld en door een zeef gedaan. Wat aan groter spul over is gebleven gaat een bloembak in.





Totaal heb ik van 1 vuilniszak bladeren uit de tuin van Jaap zo'n 3L strooisel. Hier moeten dan nog wat groene strooisels doorheen gemengd worden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1579


Benoemd snoodaard


« Antwoord #835 Gepost op: 23 November 2021, 10:38:38 »

Goed bezig weer Michel! Je bent er volgens mij dag in, dag uit mee bezig, of heb ik het mis? Duim omhoog



Er zit een supergrote zwarte muis op je sla! Cheesy
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #836 Gepost op: 23 November 2021, 12:29:16 »

Die muis zit niet op mijn sla maar die muis is het hart van de oven, halogeenovens vind ik nog steeds het fijnste wat er aan ovens is alleen zijn ze nu bijna niet meer te koop.

En ja ik ben bijna alle uren dat ik thuis ben en niet in bed lig of iets anders moet doen met modelbouw bezig.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #837 Gepost op: 23 November 2021, 23:46:46 »

Vandaag wat Inox rijtuigen in Lochem opgehaald.

Mijn eerste idee is de rode band bruin te maken maar wat mint groene accenten is ook wel mooi. Of ik dat met de deuren doe of met de vensterband of evt. de rode band( als ik de vensterband bruin maak) moet ik nog bedenken. Dat laatste sluit wel het beste aan bij m'n bestaande Teutoburger Wald Eisenbahn materieel.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #838 Gepost op: 10 December 2021, 01:02:39 »

Ik heb een begin gemaakt voor een kleine bus garage voor Jaap.

De voor en achter gevels moet ik zelf bouwen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #839 Gepost op: 11 December 2021, 14:09:34 »

Ik ben met de garage wat meer de lengte in gegaan want in de breedte is de ruimte beperkt op de plek die ik bij Jaap in gedachte heb. Ik heb er 1 stukje hal aangebouwd waardoor er 3 bussen achter elkaar in passen en de onderdelen van het pola loodsje puur voor het werkplaats gedeelte kunnen dienen.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 54 55 [56] 57 58 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: