Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870150 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #840 Gepost op: 12 December 2021, 18:13:31 »

De delen voor de busgarage zijn nu aan elkaar gelijmd, nu moet ik nog een dak en deuren maken.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #841 Gepost op: 13 December 2021, 23:09:20 »

De eerste basis kleuren zitten er op, zo nog even 2 roldeuren maken.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #842 Gepost op: 15 December 2021, 13:25:35 »

Voor het afneembaar bevestigen van Schaumhof 1 en 2 zijn verschillende opties. Wat ik geprobeerd heb is hoe domino stenen zich laten verlijmen en met Uhu Plast gaat dat perfect. De gaten er in zijn prima voor de borging van dingen zoals Schaumhof 1 en 2 te gebruiken. Daarnaast ook prima om kabels doorheen te leggen al is dat hier niet van toepassing.


De garage heb ik gister wat verder geschilderd. Ik had weinig tijd waardoor hij nog niet af is( dat had ik namelijk me wel voor genomen).


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #843 Gepost op: 16 December 2021, 13:11:23 »

Gister avond kreeg ik de busgarage zo goed als af. Het oogde door de wash van het metselwerk te grijs. Ik heb daarom het afgelopen uur de rode stenen nog 2 drybrushes gegeven met een steenrood en roest. Daarna hadden de gele stenen wat meer warmte en kleur nodig en die heb ik een pinwash met roest gegeven.






Op enkele borden na is de garage nu klaar en Jaap kan dus ook deze zaterdag meenemen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #844 Gepost op: 20 December 2021, 00:37:40 »

Gister begonnen met het seinhuis van Jaap volledig te schilderen:




Daarvoor zou ik de brandweer kazerne van Jaap gaan schilderen. Er zaten wat dakdelen scheef en toen ik wilde voelen of er speling op zat klapte het hele gebouw in stukken uit elkaar. Enkele delen kon ik niet terug vinden de rest heb ik weer in elkaar gelijmd en is nu weinig meer van te zien.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #845 Gepost op: 21 December 2021, 00:22:40 »

Vanavond en beetje geschilderd:


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #846 Gepost op: 21 December 2021, 23:04:46 »

Op 1 washje na is de brandweer kazerne klaar.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #847 Gepost op: 22 December 2021, 23:18:41 »

Ik ben druk bezig met het maken van een behuizing voor een externe hardeschijf maar dat is op dit moment veel wachten en weinig doen. Maar ik er wel boven op blijven zitten dus ik kan me nu niet op een ander project zoals Schaumhof 2 storten want dan komt dit niet af.

Nu kwam ik een oude rijtuigbak tegen die misschien al wel 15 jaar hier rond slingert. Deze ben ik nu tot kantoor aan het ombouwen. Wat ik hiermee ga doen weet ik niet maar als iemand het wil hebben laat het weten.



Hier zit nu een hek voor.


Deze kleur is een goeie basis voor veroudering.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #848 Gepost op: 24 December 2021, 00:15:53 »

Het kantoor is af:






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #849 Gepost op: 25 December 2021, 01:15:28 »

Net( ik kwam na een rondje NL met de trein vanavond om 23.45u thuis) nog snel een rijtuig en 2 wagens onderhanden genomen. Het rijtuig had roco kortkoppelingen en die waren niet te vervangen. Ik heb een oud goederenwagentje gebruikt om het hele onderstel in 20min te vervangen:




Dan waren er nog 3 openbakwagens of ja 2 wagens en 1 bak. Onder die bak heb ik een zelfde onderstel gezet.

De andere 2 openbakwagens kwamen van Jaap waarvan eentje kortkoppelingen had van Fleischmann. Die heb ik ook even door normale koppelingen vervangen. Nu kunnen ze als m'n vader ze hebben wil morgen naar m'n vader toe.

Het rijtuig is als vervanging van een moderner rijtuig dat ik eerder gegeven heb. Van de ene die ik eerder gegeven heb heb ik er 6 bij gekocht en deze oude past beter bij zijn stoomloc en de rest van zijn rijtuigen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #850 Gepost op: 25 December 2021, 23:23:08 »

Vanmorgen zocht ik schilder handvaten om een serie bussen te schilderen zonder al te veel problemen met m'n tremor te krijgen. Ik heb een aantal pillenpotjes gepakt en daar de deksel tijdelijk van vast gelijmd. Daarna heb ik de onderkant van 2 lagen smeltlijm voorzien omdat me dat steviger lijkt als op de dop. Daarna heb ik de bussen aan de onderkant een druppel smeltlijm gegeven. Toen dat afgekoeld was volgde een laatste druppel om de bus op het potje vast te zetten.





Één van deze bussen bleek later van Bjorn, die had hij hier laten liggen vorig weekend en hij had nogal wat dagen nodig om mijn app te beantwoorden.

De bussen worden groen/beige zoals de loc hier onder van Jaap( die ook wel een nieuw verfje kan gebruiken).


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #851 Gepost op: 27 December 2021, 10:12:52 »

Alle bussen hebben hun eerste laag verf. Al het schilderwerk heeft een lelijke fase en deze zitten gelijk met de eerste vol in die fase. Als je gewoon door schilderd komt dat vanzelf weer goed.


Het schilderen gaat ook met de handvaten moeizamer als verwacht. Als het blijft zoals het is kan ik maximaal 4 bussen per dag een laag verf geven.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #852 Gepost op: 27 December 2021, 23:57:49 »

Vanmiddag heb ik alle potjes met bussen open gemaakt en gevuld met zand. Daarna heb ik de doppen weer met smeltlijm vast gezet.

Het gewicht van het zand maakt dat het zwaartepunt zich in mijn hand bevind ipv boven op het handvat. Ook al is het gewicht van de bussen minimaal was dat een serieuze beperking. Nu met zand in het handvat kon ik wel weer 7 bussen achter elkaar schilderen. Nu afwachten of ik dat ook meerdere keren per dag ga kunnen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #853 Gepost op: 28 December 2021, 23:05:32 »

De eerste laag groen zit er op, ik heb er een uur over gedaan, die wiking bussen waren vrij lastig.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #854 Gepost op: 31 December 2021, 00:40:11 »

De bussen hebben een 2e laag groen:


Daarnaast heb ik 4 trambakken eens geschuurd en van een laag tegellijm voor de verdere vorm van het dak voorzien.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 55 56 [57] 58 59 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: