Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 879038 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #870 Gepost op: 18 Januari 2022, 01:56:44 »

Vandaag de logo's op de O&K's aangebracht en verouderd en daarmee zijn ze voorlopig klaar. Na het digitaliseren kan nog wat na werk nodig zijn.




Daarna heb ik de 2 KATO bijwagens van logo's voorzien en de daken geschilderd, nu moet ik ze nog verder afmaken.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #871 Gepost op: 18 Januari 2022, 20:34:15 »

De 4 japanse KATO trams zijn af.






Ondertussen ben ik ook weer eens verder gegaan met het schilderen van een vitrinekast. Omdat er toch steeds zooi voor blijft liggen heb ik er 2 tijdschriftenbakken onder gelijmd als opberg ruimte.



De kleur binnen in de kast moet nog veel lichter want anders zie je van de diorama's hier in komen niet zo veel.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #872 Gepost op: 20 Januari 2022, 14:16:16 »

Hier nog 2 foto's van de tandrad trein van Jaap nu hij af is.




Gister ben ik begonnen met het maken van heftrucks. Eerst een ronde schuimrubber kraal met een stukje kunststof geprobeerd maar daar moest ik veel met meel en secondelijm opvullen. Toen kwam ik een restje hard schuimachtig plaat tegen, het lijkt op styreen maar is zachter en kan met secondelijm gelijmd worden.



Er zit nog veel ruimte voor verbeteren maar voor nu ga ik door met wat ik heb.

De vitrinekast is nu geschilderd maar ik heb besloten de tijdschriftenbakken de zelfde kleur te geven als m'n raamkozijnen dus dar ben ik nu mee bezig.





In deze rommel hoek komt hij te staan en een deel van de rommel moet in die paarse bakken komen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #873 Gepost op: 21 Januari 2022, 15:43:12 »

De auto's en busjes voor Jaap zijn voorlopig af, ik moet later alleen nog wat logo's printen en er op plakken voor zover dat gaat.


Ik ben de laatste 4 heftrucks toch iets anders en daarmee realistischer gaan opbouwen. Nu vind ik het jammer dat ik dat niet bij de rest heb gedaan. Het hef gedeelte hoord namelijk wel los te zitten van de rolkooi en dat had ik niet goed genoeg gedaan. Ik heb 4 stuks van een diode voorzien die als gastank dient en ik heb ze inmiddels allemaal een grondlaag gegeven.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #874 Gepost op: 22 Januari 2022, 15:17:18 »

Gister even een bezoekje aan wentink gebracht want ik wilde nog even alle Arnold bussen kopen die er nog waren. Uiteindelijk waren dat er nog 8, zijn er zeker 10 geweest maar voorlopig heb ik een werk voorraad voor als ik het voor iemand in mijn omgeving nodig heb.


Doordat er daar nu veel te veel leuks voor weinig ligt en dat iedere week meer lijkt te worden ging er weer veel meer mee naar huis als de bedoeling was.

2 rijtuigjes precies nog onder mijn maximum van €8,- en wat koelwagens waarvan 2 echte en 1 fantasie model. Het fantasy model is werk voorraad de andere 2 gaan na veroudering een GmP in. Ik had ook nog een stoomlocje voor de knutselaar( daar staan ook nog hele ladingen van) maar die gaat via Raw Brummen( Jaap) naar m'n vader.

Dan een uur geleden de vitrinekast op z'n plek gezet maar nu moet ik nog de nodige zooi hier opruimen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #875 Gepost op: 24 Januari 2022, 00:58:13 »

Ik heb 7 rijtuigen omgeschilderd en wat aan de heftrucks verder geschilderd.





Helaas wat matige foto's, maar hier moeten we het even mee doen.





Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #876 Gepost op: 24 Januari 2022, 12:55:02 »

De rijtuigen zijn verouderd en staan nu boven m'n bed in de vitrinekast.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #877 Gepost op: 25 Januari 2022, 23:39:27 »

Ik 4 inox rijtuigen die ik eerder gekocht had nu half omgeschilderd. De rode band heb ik door een bruine vervangen en ik heb de deuren turquoise/groen geschilderd.



Nu zou ik nog wat rijtuigen gaan bestikkeren maar nu ben ik eerst met een diorama begonnen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #878 Gepost op: 27 Januari 2022, 15:44:21 »

Ik ben toch ook nog 7 rijtuigen aan het afmaken. Het bestikkeren ging na het opbrengen van de discipline om het nodige voor werk te doen veel soepeler als verwacht. De rijtuigen schieten nu ook lekker op. Ik heb de vouwbalgen gemaakt van stukjes XPS schuim.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #879 Gepost op: 29 Januari 2022, 00:58:40 »

Gister en vandaag de rijtuigen afgemaakt en in de vitrinekast gezet.







En toen zaten beide treinen vitrinekasten vol.

In de kast in de woonkamer stond echter heel veel diorama voorraad materieel. Door dat ergens anders op te bergen zou veel ruimte vrij komen dus ben ik hier het nodige gaan herschikken. Van 2mm karton heb ik platen gemaakt om de treinen in een la te kunnen stapelen net als met m'n werk voorraad.
Laag 0


Laag 1


Laag 2


Laag 3


Daardoor kon ik ook nog met korte treinsamenstellingen gaan schuiven van en in de kast boven m'n bed naar de kast in de woonkamer. Dit is het resultaat in de kasten.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #880 Gepost op: 31 Januari 2022, 23:55:05 »

Ik heb de heftrucks vandaag een dashboard met stuur gegeven. Daarna heb ik tijdens het wachten op andere dingen alles wat zwart moet zijn een eerste laag zwart gegeven. Dat was wel zeer intensief.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #881 Gepost op: 2 Februari 2022, 23:17:42 »

Ik heb vandaag 2 rijtuigen wat tacky gleu in de ramen gegeven om de tegellijm waarmee ik ze dicht geplamuurd heb iets te geven om aan te hechten.



De rijtuigen worden wat omgebouwd en bestikkerd en gaan dan naar m'n vader.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #882 Gepost op: 4 Februari 2022, 12:43:21 »

De 2 rijtuigen waren geschuurd en volledig gegrond tot bij 1 rijtuig het draaistel schroefje afbrak en bij demontage van het onderstel brak ook de 2e af. Ik heb de stukjes er niet meer uit gekregen en er brak steeds meer af dus dat rijtuig ligt nu in stukken in de prullenbak. De andere kan gelukkig nog wel afgebouwd worden.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #883 Gepost op: 7 Februari 2022, 01:56:18 »

Ik ben vandaag ook met gebouwen voor de modelbaan van Jaap bezig geweest.

Hier moet nog een deur in en die lichtkoepels op het dak moeten nog geschilderd worden.




Hier heb ik de te kleine deuren door grotere van Auhagen vervangen en om iets meer hoogte te krijgen heb ik er een rand van 3mm karton onder gezet.

Onder tussen stoor ik me wel aan de houding van Jaap. Die met enige regelmaat ook een simpele vorm van afwerking van dingen die hij zelf maakt niet nodig vind. Waardoor dat naar mijn mening onnodig afbreuk doet aan zijn baan. Daar blijf ik bij hem tegen aanlopen en dat is niet goed voor mijn motivatie. Hij leert wel van alles maar met dit soort dingen( nog) niet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #884 Gepost op: 8 Februari 2022, 01:22:21 »

Het schilderen van het huisje van Jaap gaat nogal moeizaam. De verf wilde ook met föhn nogal slecht drogen maar had wel meerdere lagen nodig om te dekken enuh ja ik en geduld. Maar goed dat zit er op een basis laag voor het dak ook en dat is grotendeels lijm dus droog föhnen is dan niet slim.

De kleur is nogal hard maar met grijze washes zwakt dat vanzelf af, dat zou met een zwakke kleur snel te grijs worden. De vraag is nog even doe ik de raamkozijnen en deuren donker groen of het oceaan blauw wat al op de raamkozijnen zit.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 57 58 [59] 60 61 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: