Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 876759 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #900 Gepost op: 13 Maart 2022, 01:12:40 »

Gister heb ik bij de Action een houtbrand aparaat( soort soldeerdbout/schuimsnijder) gekocht en 2 dozen goedkope lego. De lego ga ik weer gebruiken om voortuigen en evt. landschaps elementen van te maken.




Verder ben ik met de harzkamel verder gegaan en heb ik alles eens op elkaar kunnen zetten.


Vandaag tijdens onze Demoteamdag heb ik lekker zitten bakken en braden en 34 bovenleidingsmasten gesoldeerd die in eerste instantie voor de tandradlijn van Jaap bedoeld zijn.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #901 Gepost op: 16 Maart 2022, 00:22:19 »

Ik ben weer een stuk verder met een huif. Daar zitten nu alle openingen voor de roosters in. De roosters zitten alleen op de tekening die ik heb en op het brawa model op een andere plek als bij de Harzkamelen. Daar kwam ik te laat achter maar dat ga ik niet meer veranderen.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #902 Gepost op: 17 Maart 2022, 00:13:28 »

Vandaag in stukken verder gegaan met tussendoor een paar uur pauze ivm een verkrampte nek waarschijnlijk grotendeels door het inspannende werk aan de huiven.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #903 Gepost op: 18 Maart 2022, 00:19:40 »

M'n vader bracht vanmiddag 3 tandveerringen mee, mijn idee voor de ventilatoren. Alleen had ik verschillende maten nodig en die kon hij bij hem in de werkplaats niet vinden. Dus straks even naar de gamma geweest en daar vond ik een doosje met verschillende maten, precies wat ik hebben moest dus.

Met 3 maten op elkaar heb ik de ventilatoren kunnen maken. Om ze te plaatsen moest ik eerst het frontsein plaatsen en toen ben ik alle 3mm leds maar vast gaan plaatsen. Daarna konden de ventilatoren op karton gelijmd worden en geplaatst worden.






Ondertussen ben ik ook buiten nog wat aan N rijtuigen aan het schuren geweest. Hier hoop ik morgen middag mee verder te gaan. Ik mag dan ook weer even op 2 hondjes passen dus ff kijken wat ik kan doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #904 Gepost op: 19 Maart 2022, 22:55:56 »

Vanmiddag veel detail werk gedaan aan de 2 huiven:






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #905 Gepost op: 20 Maart 2022, 16:55:47 »

Ik liep vrijdag avond langs Top1toys in Winterswijk. Daar stonden faller bouwdozen in de etalage dus naar binnen en kijken wat ze hadden. Op de boven verdieping nog een dorps modelbouw deel met wat treinen( N en h0), militaire modelbouw, vliegtuigen, vrachtwagens, auto's en warhammer.

Ik ben gaan kijken wat er in 1:48 was en wat er bruikbaar was voor de Harzkamel. Ik vond een doos Luftwaffe personeel waar wel wat rijdend personeel uit te maken is.


Gister avond alles van de gietbomen gehaald en in een pillendoosje gedaan.


De machnist moet zitten zijn dus op 3 plekken een gleuf geslepen en met Uhu plast gevuld om het zacht te maken.


Ook een rangeerder heb ik gemaakt in zo'n positie dat hij voor op de loc kan staan. De armen van de machinist staan iets wat raar maar wel passend voor het draaien aan een schakelrad links voor en het bedienen van de remkraan rechts voor.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #906 Gepost op: 23 Maart 2022, 14:02:42 »

Tussen het werken aan de harzkamel door ben ik ook nog met andere dingen bezig.

De rijtuigen voor m'n vader zijn bestikkerd en nu van dakventilatoren voorzien.




Gister kwam een vriend van mij een Johnnie Walker bord brengen Johnnie miste z'n wandelstok en zat half los. Er zijn nog wat beschadigingen her en der maar ik kreeg de opdracht dat zo te laten. Die wandelstok was van een houten kraal en een staafje hout van 4mm zo gemaakt. Dus gister avond de stok geschilderd en in de hand gelijmd en ook wat dunne tacky glue tussen johnnie en het bord laten lopen. Dat blijkt nu allemaal prima vast te zitten dus ik hoef er niks meer aan te doen.




Dan was ik gister middag nog even bij wentink voor een styreen profieltje en in eens hing er een kap van een bovenleidingswagen op railbus basis voor €7,50. Die zocht ik nog dus die ging gelijk mee.

Met een wekelijks wisseld N asortiment, 2e hands locs vanaf 20 euro( knutselaar spul vaak nog goedkoper) en 2e hands rijtuigen en wagens vanaf 5 euro is wentink nu wel de plek waar je wil zijn voor dat spul en waar het loont bijna wekelijks binnen te lopen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #907 Gepost op: 24 Maart 2022, 00:50:28 »

Na het opruimen en herinrichten van een deel van m'n werkplek vanmiddag kon ik met het inrichten van de cabine van de harzkamel verder. De bediende stuurstand is van 4 leds voor werkende meld lampen voorzien en tacky glue heb ik nu als licht geleiders gebruikt. Ik ben een 2 uur geleden met het onderstel begonnen, daar zitten nu de tree planken op in een niet geheel correcte maar robuste uitvoeringen.










Ik ga zondag tijdens de opendag van modelspoorvereniging midden limburg in roermond het interrieur van de cabine en het personeel schilderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #908 Gepost op: 25 Maart 2022, 12:03:17 »

Gister eind van de avond was het zinvol alle grote delen aan elkaar te lijmen. Daarbij blijven enkele grote naden over die gevuld moesten worden. Die heb ik eerst met tacky glue gelijmd en waar nodig met een strookje karton opgevuld. Net heb ik alle naden een laagje plamuur gegeven.




Nu kan ik dingen als trappen ook op de correcte plek plaatsen zodat ik niet het risico loop dat die later schuin onder een deur blijkt te zitten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #909 Gepost op: 26 Maart 2022, 00:57:24 »

De bufferbalken, de kopperlingen en de eerste verf zit er op.




De koppelingen zitten aan het onderstel, daar heb ik geen foto's van gemaakt nog.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #910 Gepost op: 27 Maart 2022, 04:34:24 »

Vandaag incl. vannacht de lok verder geschilderd. De eerste kleur rood kwam veel te bruin uit dus heb ik een nieuwe kleur gemengd en alles overgeschilderd. De lok zit nu ingepakt voor de demo in Roermond.


Eerste demo in 1,5 jaar betekend ook weer de eerste nacht doorhalen in 1,5 jaar. Dat dan uitgerekend de klok een uur vooruit gaat is dan welkom.

Na het inpakken van de spullen die mee moeten naar Roermond ben ik verder gegaan met de rijtuigen voor m'n vader waar ik de afgelopen weken vaker tussen door aan gewerkt heb.

Er moet nog 1 wash over, wat drybrushen en de lampen schilderen en dan zijn ze af. M'n ouders gaan ook naar Roermond maar de rijtuigen moet net ff te lang drogen om ze mee te nemen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #911 Gepost op: 28 Maart 2022, 11:56:40 »

Gister in Roermond de cabine en het personeel geschilderd en de machinist daarna ook op z'n plek gelijmd.




Het was weer een zeer gezellige dag gister, ik heb altijd een gevoel van thuis komen bij de modelspoorvereniging midden limburg.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #912 Gepost op: 29 Maart 2022, 21:07:29 »

Na het weekend had ik gister te veel last van tremor om iets aan deze loc te kunnen doen. Bij de fysio kreeg ik zo'n tremor aanval dat ik door m'n benen zakte en de behandelkamer binnen viel Undecided Dat was de rekening van het demo weekend dit keer Undecided.

Vandaag ben ik het dak gaan maken met de cabine verlichting aan de binnenkant.


Vandaag kwam ik er ook achter dat de brandstoftank de rails zou raken als ik de loc op de rails zet. De loc moet dus hoger op de poten komen te staan daarvoor heb ik aan de onderzijde van de bodemplaat wat stukken fleischmann h0 tandstaaf er onder gelijmd om zo de loc 4mm op te hogen.


Inmiddels zit er nog een laagje plamuur op het dak, als die droog is kan ik dat schuren en schilderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #913 Gepost op: 31 Maart 2022, 00:08:44 »

Het dak van de Harzkamel is geschuurd en geschilderd en net heb ik de rangeerstangen er in gelijmd.




De mate van veroudering en het locnummer heeft Bjorn ook bepaald dus ik kan daarmee door.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #914 Gepost op: 1 April 2022, 16:38:35 »

Vandaag de laatste werkzaamheden aan de harzkamel gedaan en voor wat betreft mijn werk is hij nu af. De rest is aan Bjorn zelf of nog door Bjorn te bepalen en op een later moment uit te voeren.












De bouw in 0 smaakt wel heel erg naar meer en er gaat zeker meer komen gezien het wensenlijstje van Bjorn en mij zelf.

Nu eerst maar eens een diorama van mezelf op pakken waar ik al weken zin in heb Wink . En ik ga vanavond de 2 schepen van een n-spoorforum lid ophalen en die afbouwen heb ik ook wel zin in dus dat zal ook wel niet heel lang op zich laten wachten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: