Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 879771 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #975 Gepost op: 7 September 2022, 14:32:51 »

Kijk je mee Niels?
Ja dat vroeg ik me ook af want of je nu 1 of meer van die dingen ombouwd maakt niet heel veel uit als in een kleine serie werkt sneller.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #976 Gepost op: 8 September 2022, 12:32:45 »

Leuk die trolley!  Duim omhoog

Kijk je mee Niels?

mvg,
Gert

Nu wel  Grin

Mooi gemaakt!

Heb je die dakinstallatie via tekeningen of foto’s nagemaakt? Ik vind namelijk het rek achterop apart vormgegeven en kan me dat niet zo herinneringen aan dit type materieel. Al een tijdje op zoek overigens naar goede foto’s....

Hij lijkt het meest op de serie 167-176 ( later 121-130), maar daar zaten wel wat verschillen met de dieselversie met als meest opvallende het ontbreken van de letters DAF op het front.

Desalniettemin: leuk gedaan en zeer herkenbaar  Duim omhoog Veel beter dan mijn mastica’s met middenuitstapper en de verkeerde kleur..  Grin

Ik hoop stiekem dat Artitec er zelf mee komt, anders ga ik er toch nog even over nadenken....

Grtz,
Niels

Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #977 Gepost op: 8 September 2022, 13:21:14 »

In het derde deel van de reeks 'Bestemming Buitenland' wordt aandacht besteed aan het gereedmaken en op transport stellen van Arnhemse trolleybussen met bestemming Rusland:



Zal ik eens aan de auteur vragen of er ook nog foto's zijn die de dakinstallatie nog beter tonen?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #978 Gepost op: 8 September 2022, 13:33:13 »

Hoi Niels, ik heb foto's gebruikt om alles na te maken, tekeningen kon ik niet vinden. De haken waar je de poten onder legd hadden eigenlijk nog op een los geplaatste stang moeten zitten. Daar heb ik niet voor gekozen omdat dat en lastig maken was en te slecht te zien was op de paar foto's die ik heb. En ja de DAF letters ontbreken inderdaad op de foto's maar je moet het doen met wat je hebt. De dakluiken blijken er op geklikt te zitten en daardoor kon ik de middelste makkelijk naar voren verplaatsen. De trommels waar de touwen in lopen komen kwa formaat en vorm zo uit dat ik aan die railspijkertjes niks meer hoefde te doen. De blauwe verf die ik had bleek 100% te kloppen met de verf op de bus daardoor kon ik de nummers weg schilderen en na wat vernis zijn ze niet meer terug te vinden als je niet weet waar ze zaten.

@Gert dit is een later type bus met technisch heel veel wijzigingen ik weet niet of die foto's direct als voorbeeld bruikbaar zijn. Van die bussen zijn ook veel meer foto's op internet te vinden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #979 Gepost op: 8 September 2022, 17:55:48 »

Dank voor je toelichting. Ik denk dat het DAF logo weghalen meer slecht dan goed doet, dus begrijp je overweging.
Slim om de trommels van railspijkers te maken.

Heb je ook nieuwe nummers aangebracht?

Grt,
Niels
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #980 Gepost op: 8 September 2022, 18:36:47 »

Nee, nieuwe nummers heb ik niet en al had ik ze wel word dat voor mij te klein om te verwerken( dan doe mij maar schaal 0 of groter).

Er was even het idee/verzoek er dan nummer 166 van te maken. Dat zou ik voor mezelf nooit doen, de 166 zag er toch echt te anders uit als de serie 167-176. Het nummer 66 bleek ook zo te staan dat er geen ruimte was er een 1 voor te zetten dus dan moet je dat ook niet willen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #981 Gepost op: 8 September 2022, 19:13:12 »

De 166 was een Leyland inderdaad. Eens kijken of die versie van Artitec geschikt is.  Duim omhoog
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #982 Gepost op: 10 September 2022, 14:53:19 »

Gister bij wentink mijn MB200 opgehaald en gelijk toch nog wat andere dingen mee genomen:

De h0 loc rijd aardig en heeft een heel vet geluid., de motor van de fluitketel loopt ook alleen 1 tandwiel is stuk of weg dus de motor gaat naar Jaap en ik bouw er een industrie loc van. Die Br89 waren ook wat onzinnige locjes. Wat ze onhandig maakt is het ontbreken van normale water kasten. Ze zijn als rangeerlocs voor Leipzig Hbf daar waren vast zat water kranen om vaak water te nemen maar ver kom je er niet mee. Daarom zijn er ook maar heel weinig van die dingen gebouwd.

Verder kwam ik nog een doosje bagagekarren en een goedkope O405 tegen waar dan ook nog een auto´tje bij zit.




Daarna gister eind van de avond in 2,5uur de MB200 omgebouwd en de haken achter op wat aangepast t.o.v. de vorige. Nu kan ik die bus gaan schilderen.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16790


301 *


« Antwoord #983 Gepost op: 10 September 2022, 18:30:12 »

Mooi, die trolley. Goed bezig!    Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #984 Gepost op: 11 September 2022, 21:02:30 »

Ik heb gister het onderstel van de Jouef loc ontdaan van onnodige onderdelen. Daarnaast de bevestiging van de motor aangepast. Nu hebben de draaistellen genoeg draairuimte dat het onderstel flink verlengd kan worden. Verder heb ik de motor en tandwielen en ruimte er omheen met terpentine schoon gemaakt.


Gister en vandaag heb ik m'n MB200 geschilderd zodat deze nu ook af is.








Wat ik nu ga doen weet ik nog niet, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #985 Gepost op: 12 September 2022, 10:08:24 »

Gister heb ik een dummy versie van station Burg Wolfersgrün gebaut zodat Jaap daarmee z'n tandradlijn kan gaan plannen/bouwen. Het witte deel is bovengronds het zwarte ondergronds.




Voor Jaap wil ik ook wat DDR brandweerwagens gaan bouwen. Daarvoor heb ik voorbeelden nodig dus ben ik gister avond wat gaan googlen. Met een paar foto's kom je niet ver maar binnen 1,5uur bleek ik er 199 verzameld te hebben Grin. Daar moet ik wat mee kunnen.

Net heb ik weer even wat aan de bezinepompen gedaan. Nu moeten de slangen nog geschilderd worden en wat randen bijgewerkt worden.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #986 Gepost op: 13 September 2022, 14:29:54 »

Gister ben ik met de brandweerauto's voor Jaap begonnen. Ik heb nu 4 grote wagens in aanbouw en daar komt nog wat klein spul bij.





Dit zijn nog stukken oude V&D gum en net als oude kaas is het wat harder geworden vooral aan de buitenkant. Daardoor is het nu ook beter te snijden als nieuwe gum. Dat merk je gelijk als je door de nog zachtere delen moet snijden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #987 Gepost op: 14 September 2022, 17:06:44 »

Gister heb ik de 4e brandweerauto nog wat aangekleed en 6 Barkas B1000 busjes gemaakt in verschillende uitvoeringen.






Ik ben vandaag helemaal naar de klote van de tremor aanvallen( iedere zware tremor aanval is of je een marathon in 3min loopt en daar heb ik er dan 4 in 40min van gehad Undecided). Hier aan werken word uhm dus even niet vandaag. Ik moet nog zien hoe ik me zonder energie en met spieren die niks willen bezig ga houden vandaag.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #988 Gepost op: 16 September 2022, 12:45:05 »

Ik ben nu ook voor Jaap een stuk 2e brandweerkazerne aan het bouwen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #989 Gepost op: 16 September 2022, 23:47:16 »

Vandaag het een en ander gespoten en daarna verder met de hand in de grondverf gezet.






Vandaag ook een proefdak voor de brandweerkazerne gemaakt. Ja ik wilde een aparte liggende damwandprofiel vorm omdat ik die mooi vind maar hoe maak je die? Ik heb rechthoekige kralen op karton gelijmd en daar beetje bij beetje behang overheen gevouwen en gelijmd. Daarna moest ik de openruimtes dicht plamuren, dit heb ik nu met een mix van zaagsel en verdunde verf gedaan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 64 65 [66] 67 68 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: