Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 879030 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1005 Gepost op: 7 November 2022, 19:17:00 »

Nadat m'n pa die coupé rijtuigen had meegenomen kon ik dit weekend op SGZ in Helmond die 40 euro weer opnieuw uitgeven. Dit keer dat weer aan de nodige gebouwen gegeven waarvan eentje als nog op de N-baan van m'n pa belande 8)7







Sommige delen hiervan zitten los dus deze 2 haal ik uit elkaar en bewaar ik in onderdelen.











Daarna heb ik nog veel meer aankopen gedaan waarvan het rollendmaterieel nog bij m'n ouders ligt.













Deze bouwpakketten zijn nieuw voor mij en zijn van +/- 0,5mm karton is mij verteld en ik ben heel benieuwd hoe ze mij gaan bevallen. Wanneer ik ze ga gebruiken weet ik nog niet, had ik ze eerder gehad was de keermuur mooi geweest voor Hoest Rölscheiderstraße.

Oohja en de huizen waar ik nou echt naar op zoeken heb ik nog niet gevonden dus ik heb nog wat te kopen op komende beurzen of in winkels.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1006 Gepost op: 9 November 2022, 15:17:51 »

Ik heb een wagentje uit de rommeldoos afgebouwd en die samen met een open goederenwagen geschilderd waarna ik de goederenwagen met schroot beladen heb.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1007 Gepost op: 10 November 2022, 23:37:39 »

Vandaag na een jaar ofzo eindelijk de heftrucks eens afgemaakt omdat ik er eentje voor Hoest Rölscheiderstraße nodig had.


Daarnaast heb voor m'n vader 2 3assige umbauwagens tot EB85 bijwagens omgebouwd. Die ombouw is meer als alleen schilderen. Naast veel technische wijzigingen die we niet na kunnen en hoeven te bootsen dienen de buisbalgen en sluitseinen verweiderd te worden.






Gister heb ik ook nog wat spul gekocht om wat schilder demo's mee te kunnen geven die weinig voorbereiding vragen.

De open wagens gaan na het schilderen en beladen met schroot door naar Jaap voor op zijn baan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1008 Gepost op: 15 November 2022, 23:57:42 »

Ik heb nu Burg Wolfersgrün Bf. voor Jaap weer opgepakt en gelijk aardig meters gemaakt. Eerst wat opberg schade hersteld, dan de constructie verstevigd en gericht en daarna de muren voor het trappenhuis gemaakt. Daarna kon ik een begin maken met de spoor zijde van het station.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1009 Gepost op: 16 November 2022, 22:34:03 »

Ik heb ondertussen aardig door gebouwd. De wand van het stationsgebouw heb gemaakt van grijs karton waarop ik eerst de ramen heb afgetekend en daarna uitgesneden. Daarna heb ik heb in model gelijmd met de nodige uilenzeik viltjes aan de binnenkant voor de vloer en stevigheid. Daarna ging het behang er op waarna de raamopeningen opnieuw uitgesneden moesten worden. Pas daarna kon ik de raamkozijnen en deuren er in lijmen. De achterkant blijft voorlopig open om overal bij te kunnen en een interrieur en verlichting er in te kunnen bouwen.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1010 Gepost op: 18 November 2022, 00:37:33 »

Nadat Jaap vanmiddag een stuk tandradrails bracht kon ik vanavond verder gaan met het perron gedeelte. De rails moest aansluitbaar gemaakt worden en ik heb er voor de zekerheid maar draadjes aangesoldeerd en een peco stootjuk er op geplaatst. Daarna ben ik de pilaren gaan maken. De geplande facetkralen bleken een te klein gat te hebben gelukkig had ik sommige andere ruim gekocht dus kon ik iets anders bedenken. Boven op de pilaren komt nog een strook foamboard bekleed met behang.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1011 Gepost op: 20 November 2022, 00:03:23 »

Vandaag bracht Bjorn het een en ander aan aliexpress spul mee en m'n ouders de laatste aankopen uit Helmond.

Eerst het spul uit Helmond, de groene bagagewagen moet ik voor Jaap verbouwen.


Dan het aliexpress spul, eerst 2 zakken palmbomen, goed van vorm, alles geschikt voor h0, de grootste misschien wat groot voor N. Glimmend plastic maar na overschilderen prima bruikbaar, black magic craft heeft daar een video over wel met airbrush maar met de kwast kan ook.




Dan hadden we vrachtwagens in 1:150 besteld alleen nu bleken ze 1:200 te zijn. Beetje jammer want het is mooi spul voor de prijs( 7 euro voor 5 stuks). 3 zakken hebben we aan m'n vader voor z'n Z baan meegegeven en Bjorn heeft nieuwe besteld.


Dan is er nog een serie van 8 tanks alleen krijg je als je wat besteld een willekeurig model toegestuurd. We hadden er 8 besteld en kregen 5 verschillende en gelukkig 3 dubbele. Ik heb de 3 dubbele gehouden en Bjorn de andere 5.




Wat ik hier allemaal mee ga doen weet ik nog niet maar dat zien jullie vanzelf.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1012 Gepost op: 21 November 2022, 13:11:37 »

Ik ben met het station voor Jaap verder aan het prutsen. De ramen zitten er in en ik ben de binnenkant aan het schilderen voor zover dat zin heeft. Ook aan de pilaren heb ik verder gewerkt en het maken van de verlichting komt nu heel dicht bij.










Dan ben ik ook begonnen een bagagewagen tot befehlswagen om te bouwen en daarbij komt de wagen bak op een ander onderstel met stroomafname voor de frontseinen. In het echt kregen de rijtuigen ook andere raamkozijnen. Dat kan ik niet geheel doen maar ik kan wel met de beschilderen de indruk wekken dat er metalen kozijnen zitten



Het onderstel heeft 2 soldeerpunten gekregen zodat dat niet meer aan de contactstrips hoeft.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1013 Gepost op: 22 November 2022, 23:21:55 »

Ik ben gister avond en vandaag vooral met verlichtingen alles wat daarbij hoord voor het station bezig geweest.



Dit komt in het ronde deel van het station tegen het plafon. Aan beide draden zitten soldeerpunten waar ik de draden van de rest van de verlichting aan kan solderen.


Dit is het plafon van het spoor gedeelte. Onder het behang zit een ledstrip en de leds steken door gaatjes in het behang. Daar zitten uitgeboorde edelsteenhoudertjes op gelijmd waar ik weer kralen in gelijmd heb. Ik moet nog de nodige randjes licht dicht maken en wat punten bij kleuren zodat het licht gedwongen word door de kralen heen te gaan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1014 Gepost op: 25 November 2022, 15:55:59 »


Weer die lampjes?,...........uh ja ik krijg de schijt van die klote dingen, waarom?..... Ik ben al dagen bezig de gaatjes in de kralen gevuld te krijgen zodat daar geen licht door kan. Steeds blijken er dat toch weer luchtbelletjes in de verf gezeten te hebben waardoor er gaatjes ontstaan tijdens het drogen waar licht door kwam. Gister avond heb ik dat opgegeven en kreeg ik het idee dat er genoeg droge verf in zat om met Uhu Plats samen te laten smelten. Dus dat er in gedruppeld en later nog wat bij gedruppeld en nu zitten de gaatjes vol en dicht. Niet allemaal licht dicht maar nu kon ik er wel over heen schilderen dus nu zou het goed moeten komen zodat ik verder kan.

Uiteraard was mijn geduld op en ik ben maar vast de rest gaan schilderen want wachten tot het plafon zover was duurt me te lang.






Zo maar eens wat tijd steken in alle werkzaamheden voor dit station uit te typen en in volgorde te zetten zodat ik zonder nadenken door kan gaan en blijven werken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1015 Gepost op: 26 November 2022, 21:13:37 »

Alle werkzaamheden uittypen en verder schilderen heb ik gister niet of nauwelijks kunnen doen. Te veel vast zittende spieren en veel hoofdpijn zorgde dat ik nauwelijks iets kon doen.

Vandaag kan ik gelukkig weer soepeler bewegen en probeer ik met mate meters te maken. De gallerij schilderen is echt zwaar door de vorm, de slechte toegankelijkheid en de precisie waarmee ik van mezelf verwacht te schilderen wat niet helemaal wil lukken door de slechte bereikbaarheid. Ik moet afwijken van mijn normale schilder routine om toch het effect te bereiken wat ik wil en dat moet kunnen het is alleen wel schakelen en andere technieken proberen. Het ronde gebouw staat nu op een pot en is zo beter hanteerbaar. Met de grote en de dunne lijntjes die ik wil schilderen is ook dit erg intensief dus ik moet ook nu vooral naar m'n lichaam luisteren en het schilderwerk verdelen met rust en indien nodig oefeningen er tussen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1016 Gepost op: 30 November 2022, 01:12:43 »

Ik heb een speciaal penseel gemaakt voor het schilderen van de galerij.

Met die bochten er in kan ik aardig aan de binnenkant van de pilaren al lever ik wat preciesie in. Hiermee word het schilderen al ies minder belastend en in korte sprintjes schilderen met rust er tussen doet de rest.


Het plafon heeft nu overal 1 laagje groen, ook dit moet ik in 3 stukjes verdelen.



Bij het ronde gebouw blijkt het losse deel niet goed aan te sluiten op de rest dus voor ik verder schilder moet eerst het interrieur er in en daar kan ik beter aan werken dus dat is een goede motivatie eerst daar aan te prutsen.

Dit worden wat loket/winkelruimtes.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1017 Gepost op: 30 November 2022, 21:48:59 »

Vandaag kon ik in eens weer beter schilderen als de afgelopen dagen dus ik ben wat meer opgeschoten. Het plafon en de pilaren hebben een 2e laag groen en de ringen van de pilaren hebben nu weer 1 laag creme kleur. Daarnaast ben ik nu de winkel/loket ruimte aan het schilderen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1018 Gepost op: 2 December 2022, 01:08:34 »

Vandaag heb ik redelijk wat aan het station van Jaap kunnen doen. Ik heb een wat donkerder en rodere oker glazuur verf gemengd om alle groeven mee te kleuren. Verder heb ik het winkel/loket blok verder geschilderd.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3570



« Antwoord #1019 Gepost op: 3 December 2022, 14:50:23 »

Ik ben weer wat verder en nu vooral met opschriften bezig. Steeds als ik denk alles geprint te hebben bedenk ik erna nog dingen die ik nog moet doen.





Het loket/winkelblok is nu klaar, ik laat dit nog even een dagje uit dampen om secondelijm aanslag in het gebouw te voorkomen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: