Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 67 68 [69] 70 71 ... 80   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 876729 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
MiHe
Newbie

Offline Offline

Berichten: 26


« Antwoord #1020 Gepost op: 4 December 2022, 18:44:02 »

Ik bewonder altijd jouw creativiteit en werklust Michiel  Duim omhoog

Ben benieuwd wat je van het feldbahn diorama gaat maken.

Groet, Michel
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1021 Gepost op: 4 December 2022, 23:02:24 »

Dankje Michel.

Ik ben nu het gebouw aan het inrichten, het loket/winkelblok staat er in en inmiddels de wanden naast de trap ook.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1022 Gepost op: 13 December 2022, 14:33:07 »

Laatst kreeg ik 4 kleine markeerstiften en dat waren net ketels van ketelwagens dus dat ben ik er nu ook van gaan maken op onderstellen die ik over had.

Bij het schuren en plamuren bleek het kunststof erg pluizig te zijn en dat is er heel moeilijk onder te krijgen. Nu bedenk ik mij dan een laagje secondelijm handig was geweest maar dan ik een andere werkvolgorde moeten kiezen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1023 Gepost op: 24 December 2022, 01:08:37 »

Vandaag een beetje aan een E69 geprutst die ik in Helmond kreeg. Het word een oranje industrie loc.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1024 Gepost op: 25 December 2022, 01:46:36 »

Vandaag tussen door het locje afgemaakt, plaatselijk zitten er tot 9 laagjes verf op nu.




Ps; 28 t/m 30-12 geef ik een demo goederenwagens verouderen en schilderen bij de n-spoorstore in Lochem

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1025 Gepost op: 30 December 2022, 22:45:15 »

De afgelopen dagen lekker zitten schilderen bij de n-spoorstore. De ketelwagens voor Bjorn en de openwagens voor de schroottrein van Jaap schoten lekker op en ik kon nog wat aan wagens voor mij zelf doen.


























Hier en daar moet ik nog wat dingen doen en de wagens van Jaap moeten nog beladen worden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1026 Gepost op: 3 Januari 2023, 17:41:20 »

Ik ben aan het opruimen en moest diverse gebouwen in m'n voorraad koffers doen en heb daarbij even een foto van de voorraad gemaakt.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1027 Gepost op: 4 Januari 2023, 15:01:29 »

Ik heb de laatste 5 ketelwagens voor Bjorn af gemaakt en mijn onderlosser is op logo's na ook klaar.






Daarnaast ben ik met de spullen van Jaap bezig. Het stationsgebouw heb ik van poppetjes voorzien waarna ik de achterwand er in kon lijmen.




Ik ben vandaag ook weer met de befehlswagen verder gegaan. Nadat ik ondekte dat een raam en deur in de zijwand eigenlijk omgedraait horen te zitten heb ik met Jaap overlegd. Die verder zou er tijdrovend en lastig zijn en Jaap vind het niet storend dus laten we dat zoals het is. De gaatjes voor de frontseinen heb ik net geboord en daarna ging de eerste laag groen er overheen.



Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1028 Gepost op: 6 Januari 2023, 11:09:08 »

Ik heb wat klein spul voor Jaap (zo goed als) af en daarna ben ik weer met het stationsgebouw verder gegaan.



Hier moet ik de raamlijsten nog



Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1029 Gepost op: 12 Januari 2023, 15:35:32 »

Gister weer eens inkopen gedaan bij wentink. Mij valt dan keer op keer op hoe groot de doorloop snelheid van het 2e hands spul. Als je iedere 2 weken er heen gaat ligt er ook iedere 2 weken nieuw spul en zijn veel dingen van 2 weken eerder al weer weg. Bij andere winkels waar ik regelmatig kom die 2 a 3 keer zoveel voor het zelfde vragen staat 2e hands spul er vaak jaren en komt er ook weinig nieuws bij. Daarnaast zijn de prijzen zo onaantrekkelijk dat al zou ik het willen hebben ik het niet koop omdat ik het te duur vind. Het zelfde zie ik ook keer op keer op beurzen bij handelaren. De ene prijst z'n spullen om het te verkopen en de ander om het weer mee naar huis te nemen zo lijkt het. Die laatste groep loopt vervolgens wel te klagen dat ze niks verkopen.

Voor een workshop gister wat wagens gekocht, prijzen variërend van €3,50 tot €4,95.


Dan nog wat voor mij zelf:


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1030 Gepost op: 23 Januari 2023, 00:10:02 »

Vandaag heb ik bij ¨de-wisselstraat" in Den Haag eerder in Zutphen gekochte bouwdozen van Arnold opgehaald waar je heel veel mee kunt.













Beide dozen zijn het zelfde en wat ik er precies mee gedoen weet ik nog niet maar ik kan het over vele diorama's verdelen. In ieder geval moet een deel op diorama's voor mij zelf komen. Veel delen van een vergelijkbare kleinere bouwdoos zijn op een diorama beland wat wel naar iemand anders ging en wil ik er voor mezelf ook wat mee.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1031 Gepost op: 26 Januari 2023, 12:35:57 »

Ik ben gister avond begonnen met de ombouw van m'n 3assige umbauwagens. Daarbij verbeter ik gelijk het stuurstandrijtuig dat ik al had om wat meer reliëf op de kop te krijgen.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1032 Gepost op: 27 Januari 2023, 22:59:51 »

Gister heb ik druk door gebouwd en geschilderd en ik heb zowel rijtuigbakken als daken van 2 lagen rood voorzien. Vandaag was ik de hele dag weg dus verder als een pot blauwe verf mengen en net spullen voor de beurs dit weekend inpakken ben ik niet gekomen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1033 Gepost op: 29 Januari 2023, 23:28:18 »

Dit weekend op de beurs in Ewijk begonnen met de bouw van een 0e Köf II. Ik ben daar lekker mee opgeschoten al bleek het vele snijden van dik karton wel zodanig belastend dat ik vandaag de hele dag last had van tremor aanvallen. Die heb ik de hele middag met bier kunnen en moeten onderdrukken en daardoor toch door kunnen werken maar dat is niet de manier. Dit werk ga ik dus niet nog eens op een beurs doen.




Tijdens het uitpakken bleek de achter wand van de cabine op meerdere plekken te zijn gebroken tijdens het transport dat ben ik nu in stappen aan het herstellen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3567



« Antwoord #1034 Gepost op: 30 Januari 2023, 00:07:13 »

Dan nog wat aankopen in Ewijk.

Ik vond 5 Busch bouwdozen van rond 1970 voor weinig dus die gingen mee.









Alle 5 verschillend en alle 5 heb ik ze nog niet gehad, nu nog diorama's waar ze op kunnen.

Dan 4 Arnold soort van trambijwagens.

Ik heb er al eens eentje gekocht die ik tot diesel motorwagen heb omgebouwd dus deze ga ik in de zelfde stijl ombouwen. Ik denk 2 motorwagens en 2 stuurstandrijtuigen.


En dan nog een h0 lima locje, dit gaat waarschijnlijk een 0e stoomtram loc worden. Ik denk vooral aan een Backertje maar ik moet kijken wat het beste past want de drijfstangen moeten onzichtbaar zijn omdat die er neit op zitten.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 67 68 [69] 70 71 ... 80   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: