Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870294 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1035 Gepost op: 31 Januari 2023, 23:16:00 »

Ik heb vandaag in etappes de rijtuigen verder geschilderd nadat dat de afgelopen dagen door de tremor niet ging. Vandaag zaten m'n spieren hele periodes mega vast dus ik moest m'n momenten uitzoeken. Net op het laatst ging het weer eigenlijk niet meer door de hoofdpijn maar toch nog net de laatste bak afgekregen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1036 Gepost op: 1 Februari 2023, 22:06:33 »

Vandaag ben ik de umbauwagens aan het verouderen geweest en ik vind ze zeer geslaagd.









Zo geslaagd dat ik de 6 oude uit de vitrinekast heb gehaald en 6 van de 9 er in heb gezet. De 6 oude krijgen nu een beperkte update en zijn daarna beschikbaar voor diorama's en 2 zullen dan ook Soest Nienkamp op gaan. Een beperkte update wil zeggen dat ik wel de dakranden, zijwanden en lampen onder handen neem maar de rest laat zoals ze zijn. Zeker details als bladveren en vetranden ga ik nu niet doen en dat heb ik bij de 9 nieuwe wel gedaan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1037 Gepost op: 3 Februari 2023, 00:10:18 »

Het werken aan de umbauwagens smaakt naar meer dus heb ik het nodige opgespaard en recent gekocht materieel bij elkaar gezocht om voor 2 zelf bedachte vervoerders materieel te gaan maken.



De vierassers gaan treinstellen voor mijn Westerwald Bahn worden. Of het de naam Westerwald Bahn houd weet ik niet meer ik heb nog niks beter bedacht. Eigenlijk wil ik liever geen naam die al bestaat ook al zijn het deels de zelfde spoorlijnen. De 2assers worden losse motorwagen( de postwagens) en treinstammen( de koelwagens). 4 linkse koelwagens zijn 5mm korter als de rest. De korte worden bijwagens en 5 van de langere motorwagens met 1 cabine. De koelwagens ben ik inmiddels aan het strippen en schuren.






Uiteraard moest ik ook wanden voor die wagens tekenen. Eerst heb ik veel tijd besteeds aan zoeken naar de juiste printkleuren passend bij verf die ik heb. Dat ging eerst heel moeilijk maar toen bleek de kleur instelling van de printer verkeerd te staan. Nadat ik de kleuren had kon ik op basis van eerdere tekeningen gaan tekenen.






Voor de mensen die mijn werk nog geen 10 jaar volgen nog even een foto van een eerder op een koelwagen gemaakte motorwagen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1038 Gepost op: 3 Februari 2023, 16:13:09 »

Vandaag de nodige proefprintjes gedaan en ik had alles vrij snel passend. De lange zijwanden die op de voormalige postwagens komen bleken wat kort dus die heb ik in 2 stappen verlengd zodat de verhoudingen kloppen.





Deze printjes liggen nu veilig in de kast en nu ga ik eerst de onderbouw van de motorwagens eens opbouwen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1039 Gepost op: 6 Februari 2023, 12:14:51 »

Ik loop een beetje achter zie ik. De onderstellen heb ik van de week nog uitgebouwd en daarna geschilderd. Gister eind van de avond vond ik ergens nog wat energie en concentratie om de eerste bijwagens te bestikkeren.
















Een kennis heeft voor mij en Bjorn 2 raamkozijnen getekend en proef geprint in schaal 1:43,5. Eentje is een standaard klapraam dat in vele ex. DR normaal en smalspoorrijtuigen zit en de andere is een stadaard DB raam dat ook in vele normaalspoor en wat smalspoorrijtuigen zit.

De bedoeling is daarmee de komende jaren het een en ander aan smalspoorrijtuigen te gaan maken. De raamkozijnen zijn geprint met een FDM printer en dat heeft in dit geval meerdere voordelen t.o.v. een resin printer. Als ik het goed heb begrepen zou dit wel met plasticlijm te lijmen moeten zijn, het is flexibeler en de lijntjes zorgen bij het verlijmen voor extra mechanische grip. De losse kleine deeltjes zijn evt. ook bruikbaar voor ramen in draaivouwdeuren van een aantal rijtuigen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1040 Gepost op: 7 Februari 2023, 11:58:58 »

Ik heb alle wagens nu bestikkerd en alles wat magenta geschilderd moest worden geschilderd. Nu moet ik de kopwanden verder schilderen, hier en daar met zwart het onderstel bij werken en de daken aankleden. Daarna kan ik dan de daken schilderen en iets van vouw of buisbalgen maken. Buisbalgen zaten in het echt ook op de meeste dat soort wagens( sommige hadden geen doorloop of eentje met hekjes) maar vouwbalgen zijn minder werk.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1041 Gepost op: 8 Februari 2023, 15:38:18 »

Gister avond ben ik vooral bezig geweest met het opbouwen van de bakken met buisbalgen. Daarnaast heb ik weerstanden op de daken van de motorwagens gelijmd. Vandaag heb ik dan de bakken op de kopwanden gelijm en ben ik begonnen met de daken te schilderen.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1042 Gepost op: 9 Februari 2023, 00:50:22 »

Ik heb de motor en bijwagens af:









Voor de duidelijkheid, het zijn dus geen treinstellen maar net als bij veel ander railbus achtig materieel losse motorwagens en losse bijwagens.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1043 Gepost op: 11 Februari 2023, 00:37:07 »

Gister schoot het niet zo op maar vandaag lekker met ander ERK materieel bezig geweest. Een Br212, 3 rijtuigen en omdat het kan en er 2 kleine werkplaatsen zijn 3 rangeerlocjes. Voor die 3 heb ik m'n voorraad lego aangebroken.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1044 Gepost op: 12 Februari 2023, 23:38:44 »

Met de nodige rommel zijn de lego blokjes aardig locs aan het worden. Na een paar laagjes grondverf zitten nu de eerste laagjes magenta er op.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1045 Gepost op: 14 Februari 2023, 23:46:15 »

De 3 rangeerlocjes en de Br212 zijn af, aan de 3 rijtuigen moet nog het een en ander gebeuren.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1046 Gepost op: 16 Februari 2023, 11:49:32 »

De rijtuigen zijn nu ook af, ik had alleen geen zin meer nog apart logo's voor het bagagerijtuig uit te printen.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1047 Gepost op: 19 Februari 2023, 00:25:54 »

Gister nog 3 plan E's gescoord, binnenkort ombouwen tot diesel motorwagen met gesloten cabines.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1048 Gepost op: 7 Maart 2023, 11:03:10 »

Ik ben nu weer met de Köf bezig want die moet eind van de maand af zijn. Ik heb de cabine herbouwd, nu van andere bierviltjes. Verder het onderstel versmald want die was te breed en de buiten randen van de luiken van het motorhuif uit behang geknipt en er op gelijmd. In de cabine heb ik de kasten gemaakt waar alle bedienings hendels en wielen aan moeten komen.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #1049 Gepost op: 9 Maart 2023, 23:38:18 »

Ik heb de afgelopen dagen de nodige details aangebracht op en in de köf met allerlei verschillende materialen.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 68 69 [70] 71 72 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: