Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870107 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #15 Gepost op: 20 April 2010, 19:59:29 »

Ik ben vandaag begonnen met de bouw van een 4assige tram zoals de RET er vanaf 1929 er een 170 in enkele technisch afwijkende uitvoeringen heeft gehad.

De kap is van karton en om het te verzwaren heb ik alle open ruimtes met zand gevuld.




Vandaag het grote voorbeeld ook nog even op de foto gezet;

De wagen, de 536 heeft al proefritten gereden maar is nog niet klaar.








De foto's zijn van vandaag.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 24 Maart 2019, 23:29:08 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #16 Gepost op: 20 April 2010, 22:01:37 »

Inmiddels heb ik na veel secondelijm en schuurwerk een strak kapje gekregen. Hiermee word het een leuk trammetje al is hij wel 4,5mm te breedt en 3mm te hoog, maarja een mens moet wat in N.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 24 Maart 2019, 23:30:43 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #17 Gepost op: 21 April 2010, 14:30:06 »

Hey Michiel,

foto's van het echie en model naast elkaar is altijd leuk.
Jammer dat je model niet exact de goede maten heeft.
Valt er niks meer af te schuren?

Veel plezier met verder bouwen!

mvg,
 Sander

Gelogd

mvg,
 Sander
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #18 Gepost op: 21 April 2010, 16:04:54 »

Hoi Sander, omgerekend is het onderstel al breder als dat de wagen zou moeten zijn en ook de draaistellen zijn wat te groot, dus ja daar kan je weinig aan willen. Je hebt inmiddels de volgende stap al gezien en ja je moet roeien met de riemen die je hebt maar ook dan kan het wat leuks worden.

Ik ben gister avond tussen de middag druk aan het tekenen geweest en toen was dit het resultaat:


Vanmiddag heb ik de wagen bestikkerd, op 1 zijde na ging dat prima alleen 1 kop kreeg ik niet helemaal zoals ik wilde en dat ligt meer aan de kap als aan het bestikkeren.



Nu is het verder werken aan het dak en de details. De koppelingen blijven bestaan ook al komen ze niet onder de kap uit. Ik kan hier namelijk wel in de toekomst evt. een koppelboom achter haken voor een aanhangwagen.

Dit bouwen werkt trouwens erg inspirerend, dus het zal wel niet lang duren voor de KSW tram volgt.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 24 Maart 2019, 23:32:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #19 Gepost op: 22 April 2010, 22:23:38 »

Gister avond heb ik nog reclameborden gemaakt met behulp van een reclame die ik op internet vond en wat verbouwd heb. Verder heb ik het dak geschilderd en de koppelingen verbouwd tot verende bufferblokken. Hier nog stootijzers omheen gemaakt en aan de onderkant een schroefje er in gelijmd om daar indien nodig ooit nog een aanhangwagen achter te kunnen hangen ook al heb ik daar nu geen plannen voor.



Morgen of zaterdag wil ik alles afschilderen en daarna verouderen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 24 Maart 2019, 23:33:45 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #20 Gepost op: 24 April 2010, 00:14:57 »

Vandaag heb ik toch die stootranden naast de bufferblokken weer verwijderd en vervangen door kleinere stukjes karton waardoor het geen dunne rand meer is zoals in het echt maar een massief stukje karton.
Daarna heb ik de laatste delen geschilderd gevolgd door het heel voorzichtig met meer water als verf het aanbrengen van roestplekken en andere vuil. De draaistellen heb ik zoals altijd gedrybrusht met roest/grijze verf.




Nu heb ik toch wel heel veel zin om aan de volgende tram een KSW tram te gaan werken, iets voor morgen middag, misschien zondag, en maandag.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 24 Maart 2019, 23:34:31 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
marc_tramt
Newbie

Offline Offline

Berichten: 27



WWW
« Antwoord #21 Gepost op: 24 April 2010, 10:56:59 »

Je bent weer lekker bezig.
Nu nog eentje in de originele Rotterdamse kleuren?

Marc
Gelogd

Bouwt aan trambaantje
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #22 Gepost op: 24 April 2010, 23:22:41 »

Hoi Marc, een wagen in RET huisstijl zal er wel niet komen, ik heb nog zat andere dingen die ik doen wil.

Ik ben wel gelijk met de KSW begonnen vandaag en daarvoor is de ruwe kap al grotendeels klaar.

Ik ben begonnen met veel meten omrekenen en een bouwplaat tekenen en uitsnijden:


Daarna heb ik de bouwplaat ingekrast, omgevouwen en vast gelijmd:


Toen bleek deze door een foutje toch te breed, dus een nieuwe gemaakt:


Toen deze goed in model was moest er een laag van 2mm karton op gelijmd worden voor het dak. Er bleek veel gewicht voor nodig omdat recht te krijgen:


Toen dat goed droog was heb ik de kieren opgevuld door er secondelijm op te laten lopen en daar meel in te strooien. je heb dan snel harde goed glad te schuren massa die overal goed aan hecht. Vanavond de kap nog grotendeels glad en in model geschuurd, nu moeten alle rondingen van het dak nog en de kop wanden moeten nog een keer glad geschuurd worden:


Daarnaast ben ik ook al druk bezig met de tekeningen van de kop en zij wanden waarvoor ik een maat tekening en de tekeningen van de 4asser gebruik:


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 24 Maart 2019, 23:37:13 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #23 Gepost op: 26 April 2010, 12:48:00 »

Ik heb gister avond de bak van m'n KSW tram in model geschuurd en net de pantograaf er op geschroefd. Bij deze echt iets waardoor je een stuk beter ziet wat het moet worden.

Nu de wanden afmaken,

groetjes Michiel
« Laatste verandering: 24 Maart 2019, 23:37:47 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bruce!!!
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 57


Brullende motoren! klagende mensen! perfect shot!


« Antwoord #24 Gepost op: 26 April 2010, 18:16:59 »

Ziet er weer goed uit Michiel!

Gr Bruce
Gelogd

Bekijk ook eens deze n-spoor site
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #25 Gepost op: 27 April 2010, 10:58:07 »

Gister avond heb ik de tekeningen af gemaakt, de wagen bestikkerd en geschilderd. Ik had de kopwanden er nog verkeerd om opgeplakt, gelukkig had ik nog een setje en heb ik er dus nog een laagje overheen geplakt zodat de bestuurder aan de goede kant zit.




Vandaag nog reclame borden fiksen en het hok vervuilen en even kijken wat ik er verder nog mee moet doen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 24 Maart 2019, 23:38:35 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #26 Gepost op: 28 April 2010, 11:34:08 »

Gister heb ik de reclameborden voor op de tram gemaakt, en ze aan de achter zijde geschilderd. Dat niet bepaald soepel, met als gevolg dat het dak ook deels opnieuw geschilderd moest worden.

Net heb ik dan voor het ontbijt eerst maar de wagen verouderd met vuil zwart en roest en de wagen is nu klaar:




Dan nog samen met de 4asser:




En dan nog samen van onder af gezien:


Dadelijk eens de zooi bij elkaar zoeken om met ND hbf verder te kunnen.

Groetjes, Michiel
« Laatste verandering: 24 Maart 2019, 23:55:02 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #27 Gepost op: 6 Mei 2010, 22:32:57 »

Aangezien het onderstel van m'n KSW tram kapot is en er geen ander onderstel in past ben ik een nieuwe aan het bouwen die 1mm breder is.


Daarnaast heb ik wat tekeningen gemaakt voor m'n screensaver en daarmee 2 plaatjes gemaakt voor op 2 doosjes waar onderdelen in kunnen voor de div. trams die ik nog wil bouwen. De 2 grote luciferdoosjes heb ik met een spuitbus grijze primer grijs gespoten. Nadat de tekeningen klaar waren heb ik ze uitgeprint en de doosjes bestikkerd:


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 24 Maart 2019, 23:56:52 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #28 Gepost op: 9 Mei 2010, 15:37:11 »

Gister en vandaag heb ik de HBV 24( KSW tram) afgemaakt, ik heb 1 ding anders gedaan, ik heb de kap toen die glad was met primer gespoten en daarna nog wat bij gewerkt en nog eens gespoten.



Daarna heb ik de hele kap cremé geschilderd en daarna pas bestikkerd.

Vandaag heb ik hem bestikkerd en net verouderd.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 24 Maart 2019, 23:58:20 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #29 Gepost op: 15 Mei 2010, 09:47:43 »

De pakket dienst van TNT heeft net de nieuwste aanwinsten afgeleverd:

De onderstellen voor de overige 5 4assige trams, over een weekje verwacht ik de andere helft.

Een aantal mensen heb ik van de week in de chat al het ontwerp voor een nieuw modelbaantje laten zien.
Dit is het oorspronkelijke ontwerp;


Na de vraag van Fissy waarom ik die wisselverbinding boven aan niet recht trok ben ik toch eens gaan kijken of dat kon en of ik daarmee ook meer opstelruimte kon krijgen. Dit lukte uiteindelijk met de zelfde wissels door een aantal sporen niet van 2 kanten bereikbaar te maken. Dat zag ik namelijk bij sommige grotere remises ook;

Dit ontwerp bevalt me wel dus dat zal het ongeveer wel gaan worden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 00:04:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: