Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870108 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #30 Gepost op: 25 Mei 2010, 23:30:28 »

Vandaag even wat anders geknutseld, een bord waarop ik het hele HVB wagenpark per dag kan indelen voor de div. lijnen en onderhoud. Dit bord is 4mm dik MDF met restjes kunststof profiel dat ik nog had liggen waarvan ik kaart houders heb gemaakt.






Nu kan ik echt met dat bedrijfje spelen, binnenkort nog even 7 bussen maken op basis van wat verouderde modellen die ik nog heb liggen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 00:10:26 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Bjorn van der Meulen
Sr. Member

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 332


Oost-Europafanaat


WWW
« Antwoord #31 Gepost op: 26 Mei 2010, 12:46:11 »

Gaaf! Cool
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof"

Mijn modelspoorgeneuzel --- Updeet 9-9-2014: Station Kartuzy (PL)
<--------------------------------------
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #32 Gepost op: 30 Mei 2010, 12:45:12 »

Gister wat geshopt in Duitsland bij JapanModelRailways en Buch uns Presse op Gelsenkrichen hbf.

Bij JapanModelRailways 5 doosjes pantograven opgehaald voor de nog te bouwen trams.


En ook een doosje met 2 werktreintjes en een gebouwtje er in.


De eerste werkmotorwagen heb ik anders opgebouwd als de fabrikant bedoelt had, heb er een Duits achtige wagen van gemaakt.




Daarnaast in Gelsenkirchen nog een boek gekocht, voor de helft gesponsord door m'n Pa.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 00:14:29 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #33 Gepost op: 30 Mei 2010, 22:50:28 »

Vandaag heb ik aan het werktrein bouwpakket verder gewerkt, de 2e motorwagen opgebouwd en de lorries in elkaar gezet en eentje met resten van een rijtuig tot schaftkeet omgebouwd. Voor de 2e platte lorrie zonder kraan( de kraan zit op een motorwagen) heb ik nog geen bestemming.


Verder ben ik tijdens de safetycar periodes van de Indy500 wat aan m'n HVB bussen aan de ramen aan het schilderen geweest.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 00:16:13 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #34 Gepost op: 31 Mei 2010, 22:43:15 »

Ik heb net nog even aan m'n HVB bussen verder zitten schilderen, alle ramen zitten er nu op.

Ik ga hierna verder met alle zwarte dingen en morgen kan ik fijne lijntjes aan brengen op en waar nodig rond de ramen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 00:16:47 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #35 Gepost op: 1 Juni 2010, 19:33:47 »

Vandaag heb ik de 7 bussen afgeschilderd en getekend, ik heb fijne lijntjes er op getekend met een 6B potlood. Speciaal hiervoor gekocht omdat normale potloden te hard zijn voor de paarse verf.








Nu de werktreintjes en daarna de trams, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 00:18:30 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #36 Gepost op: 3 Juni 2010, 13:27:41 »

Wat een heerlijk weer vandaag, lekker weer om te hobbyen. Ik heb net een paar uurtje buiten de kappen voor m'n Großraumwagens zitten schuren. Daarna heb ik ze grijs gespoten en voor het dak is dat de basis laag, bij de zijwanden komen de stikkers er over heen.






Voor dat ik naar buiten kon moest ik even op de pakketdienst wachten, die kwam de laatste lichting KATO onderstellen afleveren, alle trams kunnen dus nu gebouwd worden! Grin Grin Grin Grin


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 00:22:44 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #37 Gepost op: 4 Juni 2010, 14:12:07 »

Gister avond heb ik de eerste Großraumwagen bestikkerd en vandaag de rest, bij 2 wagens heb ik ook de daken al geschilderd.




Nu de 2 andere daken nog, daarna word het de daken verder opbouwen met panto's, weerstandsrekken en reclameborden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 00:22:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #38 Gepost op: 4 Juni 2010, 23:00:26 »

Nu zijn de 4 wagens bijna klaar, de panto's monteren was vrij lastig de pootjes in gaatjes lijmen om ze zo vast te zetten werkte niet goed omdat de pootjes niet helemaal recht en niet stevig zijn. Uiteindelijk heb ik er 2 op een stukje karton gelijmd en toen geplaatst. Dit zijn de panto's van Tomix nr.0230, deze hebben in de schaarpunt geen horizontaal balkje en daardoor zit er net te veel speling op waardoor ze steeds losschieten en de bovenste helft van de onderste afligt. De andere Tomix 0238 hebben daar geen last van alleen kan je die weer niet op een plaatje karton lijmen. Die heb ik dan ook met ingekorte pootjes op het dak zelf gelijmd. Daarnaast veren de panto's niet, ze zijn er mooi en heel fijn gemaakt maar veren doen ze niet.

Net heb ik nog reclame borden geplaatst, daardoor zijn ze op het verouderen na klaar.


Dat verouderen komt morgen of overmorgen, groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 00:23:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #39 Gepost op: 7 Juni 2010, 12:53:29 »

Eergister dacht ik met m'n Großraumwagen klaar te zijn tot ik na het maken van foto's bedacht dat ik de lijnfilmkasten vergeten was. Die ben ik toen van papier( de geprinte voorzijde) en stukjes karton gaan opbouwen. Daarna de zaak een beetje geplamuurd met een mengsel van beige verf en meel en het nadat dat droog was in model gevijlt.

Vandaag heb ik bij de geel/blauwe wagens de lijnfilmkasten en het dak nog bijgeschilderd en daarna alle wagens nog wat bij gewerkt met het volgende resultaat.

De HVB 31:


De HVB 32:


De HVB 33:


De HVB 34:


De HVB 31 en 33:


De HVB 32 en 34:


En ze alle 4 op een rij:


Wat de kenners gelijk op valt is dat de wagens zeker 3mm te hoog op de poten staan( hebben de andere 4assers ook). Dat vind ik wel storend maar als je een rijdend model wilt hebben is er niks aan te doen. Dit geeft duidelijk de beperking van rijdende modellen aan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 00:26:53 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #40 Gepost op: 12 Juni 2010, 22:31:39 »

Vanavond had ik zin weer materieel te gaan bouwen. Ik ben van wat hout de basis voor 3 dubbeldeksrijtuigen in elkaar aan het lijmen geweest. Daarna ben ik buiten 3 andere rijtuigbakken en een Br146.0 aan het schuren geweest en heb deze daarna van de nodige primer voorzien.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 00:28:19 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
richard
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 83


« Antwoord #41 Gepost op: 13 Juni 2010, 06:46:59 »

ziet er goed uit man
groetjes Richard
Gelogd

N-spoor, twin center met koploper
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #42 Gepost op: 14 Juni 2010, 10:42:27 »

Gister avond weer een uurtje zitten schuren en daarna de spuitbus primer weer gebruikt.

3 Dubbeldeks rijtuigen( DBpza753.5, DABpza758.5 en DBpbzfa765.5) voor m'n RheinExpress en Bm rijtuig voor iets anders.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 00:30:18 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #43 Gepost op: 25 Juni 2010, 15:42:29 »

Vandaag tussen de drukte door m'n rommeldoos en een doos met treinen die nog geen bestemming hebben door gespit. Voor m'n nieuwe IC heb ik de basis materialen voor 3 rijtuigen gevonden. Bij 2 in de vorm van oude rijtuigen en bij eentje alleen de bak. Deze heb ik alle 3 dicht geplamuurd met een mix van Uhu Plast en meel. Nadat ze droog waren heb ik ze geschuurd en daarna van een laagje secondelijm voorzien om een harde toplaag te krijgen die zich goed glad laat schuren.





Bij de 2 Bpmz294 rijtuigen moet ik de ribbels op het dak achterwege laten, misschien dat ik met potlood nog lijntjes er op kan tekenen. Alle 3 de rijtuigen worden bestikkerd, een 4e moet nog druk dichte balgen krijgen om een Bvmsz186 te worden.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 25 Maart 2019, 00:33:30 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #44 Gepost op: 26 Juni 2010, 22:40:51 »

Ik heb toch besloten om de Bvmsz186 ook te bestikkeren en heb die nu dicht geplamuurd met secondelijm en meel. Dat ziet er nu ff niet uit maar laat zich ook prima schuren.

Dit is de IC2352 Stralsund-Erfurt hbf die ik na aan het maken ben:

Foto gemaakt door Marco Zergiebel, foto door gelinkt vanaf www.drehscheibe-online.de

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 2 [3] 4 5 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: