Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 85   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 967463 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 67 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #135 Gepost op: 30 Mei 2011, 20:42:56 »

Gister en vandaag ben ik een beetje met 3 oude locjes aan het prutsen geweest om ze een tram achtig karakter te geven. Het schilderwerk is nog lang niet klaar maar de basis is er.

Verder ben ik straks nog met 3 rijtuigbakken begonnen, deze schilder ik en dan moet ik bijna 1 voor 1 de ramen er in lijmen want deze zaten er scheef in.

Onderstellen er voor heb ik nog niet kant er klaar maar daar pruts ik nog wel wat voor.

Groetjes Michiel

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #136 Gepost op: 5 Juli 2011, 18:12:11 »

Net voor een vriend van mij even een U-boot verouderd:

Ik heb nu nog een ÖBB hok van hem liggen waar ik nog wat mee moet.

Groetjes Michiel

Kippenlijntje
Sr. Member

plan U te Arnhem jaren 90

« Antwoord #137 Gepost op: 5 Juli 2011, 22:39:51 »

Dat ziet er heel goed uit Michiel!
Diegene moet nu een pracht van een vies juweeltje hebben. Wink

Groetjes,

Antal

Met vriendelijke groet,

Antal

Rijdt: Jaren 90, Nederlands, 3rail digitaal
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #138 Gepost op: 12 Juli 2011, 17:11:16 »

Van de week heb ik me weer eens uitgeleefd en aardig ingekocht bij wentink occasions. Ik kwam thuis met een lading rijtuigen. Daarbij ging ik vooral kijken naar rijtuigen om een Wehrmacht IC mee samen te stellen. Wat ik zocht was er gedeeltelijk niet en nu heb ik m'n IC maar iets anders samengesteld omdat ik ook geen zin had uitgebreid te moeten gaan schilderen of verbouwen. Geen Bm of Bom rijtuigen dus maar een extra Bim en 3 Bpmz291ers en een Apmz121. Bij deze bakken moest ik wel de daken nog bij schilderen en ze verouderen, maar daarmee kreeg ik de volgende treinsamenstelling:

De andere trein op de foto's ontstond door de aanschaf van 2 E30 en een E28 rijtuig. Deze 3 vormen samen met 2 andere rijtuigen en een Br211 een museumtrein zoals die op een museumlijn ten westen van Neu Dalhausen zou moeten rijden. Ook al deze rijtuigen heb ik uitgebreid verouderd:

Tot zover mijn nieuwe treinen, groetjes Michiel

Kippenlijntje
Sr. Member

« Antwoord #139 Gepost op: 13 Juli 2011, 22:40:07 »

Van harte met je aanwinsten!
Je hebt 2 prachtige treinen en dat zal mooi op je baan staan.
Is het de bedoeling dat deze ook echt op je baan gaan rijden of enkel staan? Smiley

Groetjes,

Antal

Met vriendelijke groet,

Antal

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #140 Gepost op: 14 Juli 2011, 00:38:13 »

Ik dacht dat je inmiddels wel wist dat ik geen modelbanen bouw en dat ik niet rijd Wink, deze treinen staan prima in de vitrinekast en ze hebben ieder hun verhaal en betekenis dus die blijven net als de rest daar staan Wink.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #141 Gepost op: 31 Juli 2011, 22:41:50 »

Vrijdag heb ik in Düsseldorf 6 Arnold rijtuigen gekocht, van die Bm rijtuigen die niet kloppen en tussen een Bm235 en Bom280 in zitten.

Deze bakken heb ik gestript en bestikkerd en bij geschilderd en heb er Bomz236ers van gemaakt, 2 Oriënrot en 4 Verkehrsrot.

De 2 Oriëntrode:

De eerste 2 Verkehrsrode:

En de andere 2 Verkehrrode:

Hoe ik door de instroom van deze rijtuigen m'n IC's en IR's precies ga samenstellen moet ik nog bekijken. Ik heb al wel wat maar definitief is het nog niet, moet nog een beetje onderzoek doen voor ik definitief beslis hoe het gaat worden.

Daarop vooruit lopend heb ik een aantal andere treinen in de vitrinekast verplaats of verplaats naar de vitrinekast op m'n slaapkamer waar het bovenste schap nu ook trapsgewijs sporen heeft gekregen die nog wel uitneembaar zijn.

Groetjes Michiel

gm567c
Full Member

« Antwoord #142 Gepost op: 31 Juli 2011, 22:47:36 »

Mooi jaren '90 stammetje, met dat Verkehrsrot Smiley

Mvg,

Tis
Kippenlijntje
Sr. Member

« Antwoord #143 Gepost op: 31 Juli 2011, 22:54:38 »

Heey Michiel,

Prachtig gemaakt en de rijtuigen zien er tof uit!! Smiley
Jammer dat het geen ho is anders konden ze eens in NL rijden. Wink
Dank je voor de update en je bent heer en meester in het weatheren hiervan. Smiley

Groetjes,

Antal

Met vriendelijke groet,

Antal

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #144 Gepost op: 1 Augustus 2011, 11:12:52 »

Uiteindelijk ben ik er uit en heb ik m'n IC's en IR's aangepast waarbij ik de Wehrmacht IC heb verlaagd tot D trein. Ik heb nu de volgende samenstellingen:

1; IC Venlo - Hamburg u.z. set 1 2001

2; IC Venlo - Hamburg u.z. set 2 2001

3; IR Münster[westf.] - Hamm[westf.] - ND - Northeim - Nordhausen - Halle[Saale] uz

4; IR Münster[westf.] - Neu Dalhausen - Korbach u.z. set 1 2001

5; D Uelzen - Hannover - Altenbeken - Neu Dalhausen - Dortmund - Köln uz

Nu heb ik nog 3 rijtuigen over, een Bpmz291 in ICE huisstijl en een Bm235 en Bomz236 in Oriëntrot. Ik weet nog niet wat ik daarmee ga doen maar dat zie ik nog wel.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #145 Gepost op: 4 Augustus 2011, 23:29:40 »

Met de rijtuigen die ik over heb ben ik nu een EC Neu Dalhausen - Koblenz - Luxenburg - Strasbourg/Dijon aan het maken.

De route door Luxenburg en Frankrijk heb ik op wat uitsnede van kaarten van www.bueker.net ingetekend en de route uitgetypt en de treindelen er op aangegeven.

Hiervoor ben ik 5 nieuwe rijtuigen uit oude rijtuigen aan het maken en moet ik 2 Franse rijtuigen die ik van Tis had gekregen van nieuwe logo's voorzien.

Daarnaast had ik een loc nodig en daarom heb ik m'n Br103 van de D trein Eindhoven-Venlo-Köln gehaald die in de kast staat en deze vervangen door een Del Prado NS1700.

Dat was het weer even voor nu groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #146 Gepost op: 5 Augustus 2011, 20:29:39 »

Inmiddels is de trein echt goed de grond uitgestampt en staat al het spul al in de vitrinekast. Schiet lekker op als je er 2 dagen bijna al je tijd in kan steken.

Het resultaat van 2 dagen bouwen:

De 2 SNCF VSE A9U( Eurofima) rijtuigen die van Tis af komen hebben nieuwe logo's gekregen;

Een SNCF VSE B11U;

Een SNCF VTU2 B10U;

Een SNCF VU2 B11U;

Ik weet niet zeker of die Franse rijtuigtypes precies kloppen maar dit is wat ik aan benamingen uit foto's en de trafficscreensaver site kon halen.

Een WRmz134;

En m'n eerste Bm235 in ICE huisstijl, deze dingen heb ik nu ook in 3 huisstijlen Grin

En tussen Koblenz en Strasbourg word de trein getrokken door een Br181.2 en daarvoor had ik de Br181 212-2 nog in de kast staan en deze heb ik nu iets aangepast en verouderd.

Het enige wat nu nog ontbreekt is een SNCF BB22200 voor het koerswagen deel naar Dijon, maar die komt nog wel een keer.

Groetjes Michiel

gm567c
Full Member

« Antwoord #147 Gepost op: 7 Augustus 2011, 13:48:51 »

Je heb mijn wagentjes mooi gepaint Michiel Grin
en die BB222000, die is wel te vinden
als CIL-model...

Grtz,

Tis
« Laatste verandering: 7 Augustus 2011, 14:03:04 door gm567c » Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #148 Gepost op: 18 Augustus 2011, 14:04:27 »

Tja gevalletje achterstallig post werk:

Die BB22200 is inmiddels al ff binnen, 1 panto is omgedraaid zodat ze nu net zo staan als in het echt en de loc is verouderd.

Groetjes Michiel

neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

« Antwoord #149 Gepost op: 8 September 2011, 21:49:57 »

Gister ben ik begonnen met de voorbereidingen voor de demo die ik op de beurs in Lochem ga geven. Ik ga div. voertuigen bestikkeren. Al een paar maanden heb ik op de planning staan 4 stadtbahn B wagens daar te bestikkeren. Deze krijgen T-Mobile totaal reclame in 2 verschillende uitvoeringen. De wanden hiervoor heb ik al getekend en de kleuren zijn afgestemd op hoe mijn nieuwe printer ze print.

Daarnaast heb ik besloten daar 4 rijtuigen aan toe te voegen waarvan ik de bakken al geschuurd had liggen. Deze rijtuigen zijn bedoelt voor een later nog samen te stellen IC.

Verder ben ik begonnen met 4 U4 stadtbahn wagens waarvan ik er eentje in NDS huisstijl wil maken en 3 in totaal reclame en ik denk daarbij aan T-Mobile, Jägermeister en Doornkaat.

Groetjes Michiel

Pagina's: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 85   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: