Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870110 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #480 Gepost op: 19 Mei 2017, 21:33:26 »

Sinds woensdag ben ik met 10 rijtuigbakken bezig geweest. 1 WAE NPZ bak voor op Atteln-Husen en 8,5 WAE ET/ES2401 bakken voor 2 treinsamenstellingen voor in de vitrinekast en 1,5 bak daarvan voor achter een rangeerloc.










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 16:28:34 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #481 Gepost op: 20 Mei 2017, 22:29:24 »

Ik kwam er vanmiddag achter dat zowel het vanuit Bad Höxfeld ingezette materieel op m'n RE39 en RB108( 1 van de stammen, overig is NPZ) dat ik op Atteln-Husen wil plaatsen als de RE83/84 delen van de 5delige RE83+RB116 of RE84+RB116 combi's met een snackpoint motorwagen ET2471 gepland staan i.p.v. ET2401 waar ik op had gerekend. Soms moet je voor je iets maakt niet alleen plaatjes kijken maar alle documentatie doorlezen dan had het in 1 keer goed gekund.

Daarom toch maar besloten 2 motorwagens als nog aan te passen en daar plaatjes voor gemaakt en er op geplakt. Bij een wagen had ik eerst ook nog de verkeerde kant herbestikkerd dus dat weer hersteld zo goed als dat ging en toen als nog de goede zijde bestikkerd.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 16:30:51 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #482 Gepost op: 23 Mei 2017, 11:56:01 »

Gister heb ik de bouw mat. 36/46 achtige WAE treinstellen hervat, op de automatische koppelingen na zit alles er op en er aan.


Nu ga ik zo eens kijken hoe ik die automatische koppeling ga maken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 16:31:57 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #483 Gepost op: 25 Mei 2017, 14:48:40 »

Dinsdag heb ik de treinstellen bestikkerd en vandaag ben ik de rest aan het schilderen. Door de lange lengtes gaat dit een stuk moeilijker als met lossen bakken. De kunst is ze zo neer te leggen dat ik ze niet hoef vast te houden. Met het oog op station N-spoor dit weekend kan ik niet alles van m'n handen vragen dus ik moet kijken hoe ver ik kan gaan met het schilderen van deze stellen.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 16:33:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #484 Gepost op: 26 Mei 2017, 00:26:59 »

Ik heb het spul net af, ik kon het toch niet laten om door te gaan tot het af was.










Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 16:36:00 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #485 Gepost op: 30 Mei 2017, 14:32:35 »

Dit weekend heb ik m'n ketelwagens waar ik in december mee begonnen ben afgemaakt en daarnaast nog 2 goederenwagens verouderd en de gele onderlosser nog van buffers en balkons voorzien.








Daarna heb ik nog een gebouw dat ik van BenQ had gekregen en dat voor een soort spookhuis door moest gaan met veel washes en veel drybrushen een andere uitstraling gegeven. Het was niet makkelijk tot de gewenste uitstraling te komen, het was veel proberen en soms wat overnieuw doen maar het eind resultaat mag er zijn.









Voorlopig heb ik nog geen idee wat ik met dit gebouw ga doen, het is wachten het juiste idee of diorama zich aandient.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 16:48:40 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #486 Gepost op: 7 Juni 2017, 22:20:20 »

In overleg met een vriend van mij bouw ik met de hele kerk in aanbouw die ik van Atteln-Husen over had nu een klein diorama voor hem. Omdat dat diorama verder niks met mijn wereld van doen heeft en ik geen zin heb er een sprekende naam voor te verzinnen maak ik er geen apart topic voor maar mik ik het even hier in.

De kerk heb ik nu verder opgebouwd:














Inmiddels ben ik de kerk geel aan het schilderen, als hij klaar is kan ik kijken hoe ik het diorama in ga vullen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 16:52:11 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #487 Gepost op: 15 Juni 2017, 21:41:31 »

Ik ben de afgelopen 3 dagen wat materieel aan het schilderen geweest. Ik had via verschillende wegen 10 oude trix rijtuigjes gekregen en ik was al een tijdje van plan die in de oude WAE kleuren te schilderen. De rijtuigjes kreeg ik ook nog wat ander spul waaronder 2 T3's en die heb ik nu ook omgeschilderd. Verder heb ik ook nog een conducteurswagen en een bagagerijtuig omgeschilderd.












Dit spul is in 3 verschillende treinen in mijn vitrinekast terecht gekomen.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 16:57:44 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #488 Gepost op: 22 Juni 2017, 22:23:25 »

Weer even een diorama update'je dagen terug heb ik het landschap geprobeerd in model te brengen. Eerst met een mix van zaagsel, houtlijm en verf maar dat wilde niet in model blijven zitten en zakte steeds uit. Uiteindelijk het spul weg geschept en vervangen door zand met verdunde verf en houtlijm en dat ging wel goed. Het grote nadeel van zand is dat ik mijn gereedschap sloop al ik het probeer te vijlen of te schuren dus aan het model van het landschap kan ik nu bijna niks meer bijschaven. Door het gedoe met die zaagsel mix zitten nu overal rode verf sporen die ik nog moet zien weg te werken.
















Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 17:01:26 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #489 Gepost op: 6 Juli 2017, 11:53:39 »

Nu Atteln-Husen af is trek ik gelijk weer door met het diorama hierboven. Dinsdag al de kerk verouderd en het landschap gegrond, gister wegen en paden geschilderd en lage begroeiing aangebracht en vandaag heb ik het van de nodige struiken voorzien.

De hoek rechts naast de kerk ga ik grotendeels invullen met 2 huizen en daarvoor heb ik al vast 2 gevel delen aan elkaar gelijmd.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 17:03:06 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #490 Gepost op: 6 Juli 2017, 14:37:40 »

De 2 huizen beginnen ergens op te lijken.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 17:04:36 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #491 Gepost op: 9 Juli 2017, 22:58:00 »

Vanavond voor het diorama een lichtkap gemaakt en het ding geschilderd, het wachten is nu op een voeding. Het diorama is verder klaar en de buitenkant heb ik net als het vitrinekistje donker vuil bruin gehouden.






























Als de voeding er aan zit maak ik nog enkele foto's in het kistje met verlichting.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 17:08:09 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #492 Gepost op: 16 Juli 2017, 12:49:55 »

Hier nog wat foto's van het diorama, hij is vannacht opgehaald.














Ik heb woensdag bij Menzels Lokschuppe in Düsseldorf weer wat oude trix rijtuigjes gekocht en nog een Japanse Del Prado stoomloc waarvan ik er al eerder eentje heb omgebouwd tot WAE stoomloc en die met dezelfde omgeschilderde rijtuigjes in vitrinekast staat. Het spul wat ik nu gekocht heb zal waarschijnlijk ergens op een diorama verschijnen als museum trein.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 17:10:39 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #493 Gepost op: 23 Juli 2017, 11:05:33 »

Voor Langensturz Im Hanloh kwam ik lantaarnpalen te kort. Ik heb kort geleden enkele lantaarnpalen van 0,8mm koperstaaf van Sommerfeld gemaakt en dat werd meer dan mooi genoeg om die dingen niet meer te gaan kopen maar voortaan zelf te maken.

Nu leuk het mij een goed moment wat nieuwe dingen te proberen. Het eerste setje is nog klassiek recht, bij de 2e ben ik er boven in gaan buigen waardoor het weer een heel ander uiterlijk krijgt.




Voor voetpaden en hofjes en zo had ik nog andere lantaarnpalen nog met een bolle lantaarn. Deze dingen maak ik al een tijdje zelf van knopspelden en plastic schijfjes en daarvan heb ik gelijk ook een hele partij gemaakt.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 17:13:01 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #494 Gepost op: 27 Juli 2017, 23:54:06 »

Vandaag eindelijk al het materiaal voor mijn 9e vitrinekast kunnen halen. Bij de Gamma heb ik een grote plaat underlayment multiplex van 18mm dik in 3 stroken van 35,5cm breed laten zagen en net heb ik de overige zaagsneden afgetekend. Ik hoop er morgen of anders zondag de zaag in te kunnen zetten en hoop uiterlijk dinsdag de kast klaar te hebben.








De keuze voor dit materiaal komt deels door de prijs, daarnaast vind ik het ook mooi en het blijft vrij sterk ruiken. De transport kisten die ik van dit spul gemaakt heb ruik je ook overal waar ze staan.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 17:14:42 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 31 32 [33] 34 35 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: