Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870055 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #510 Gepost op: 27 September 2017, 23:11:26 »

De busjes zijn nu eindelijk af, ik had eigenlijk nog meer willen voorbereiden voor de beurs in Ede zaterdag maar dat gaat uhm even niet worden. Er gaat dus gewoon een stuk gum en goede messen mee en ik verzin daar ter plekke wel wat ik ga maken.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 17:49:58 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #511 Gepost op: 29 September 2017, 21:23:51 »

Vandaag ben ik nog wat aan trams aan het prutsen geweest en ik heb ook de tekeningen voor de SWDG partytram eindelijk afgemaakt.












Waarschijnlijk ga ik ze dadelijk uitprinten en dan de trams vannacht bestikkeren.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 17:52:22 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #512 Gepost op: 3 Oktober 2017, 12:43:56 »

De trams zijn sinds gister af, bij de halve motorwagen had ik een foutje gemaakt waardoor hij niet op Delbrück Doppheideweg past dus heb ik daar als nog een hele motorwagen voor gebruikt. Om zelf dan ook een SWDG partytram stam te krijgen moet ik nog een aufbau motor en bijwagen bij bouwen.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 17:54:20 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #513 Gepost op: 7 Oktober 2017, 15:29:35 »

Vandaag ben ik voor het eerst in lange tijd weer eens bij wentink occasions geweest. Daar kwam ik een al gebouwd model van de Siegtaldom tegen die al een tijdje op m'n wensenlijstje stond.




Nu moet ik nog kijken hoe ik dat ding op een diorama het beste tot z'n recht kan laten komen. Daarbij denk ik of aan iets met een plein en en tramlijn en/of iets waarbij de kerk verhoogd op een heuvel ligt. Daarnaast wil ik hem omschilderen naar rode natuursteen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 17:56:55 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #514 Gepost op: 8 Oktober 2017, 21:05:50 »

De gisteren gekochte kerk ziet er nu heel anders uit:












Nu moet ik nog kijken hoe het diorama waar dit op komt er uit gaat zien en waar het in mijn wereld moet liggen. De locatie die ik voor ogen had past niet omdat het land daar in het echt te vlak is voor wat ik wil dus ik moet op zoek naar een andere locatie.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 17:58:42 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #515 Gepost op: 10 Oktober 2017, 22:53:17 »

Omdat ik voor het diorama Ohsteinerhöhe ook extra U-stadtbahn materieel nodig heb ben ik eerst begonnen met de oude kleine tekeningen om te werken naar grotere met meer detail.

De Dockland P86's heb ik in de NDS huisstijl klaar;

Oud:




Nieuw:








Leeg( = basis om totaal reclame wagen van te maken):




Het zelfde ga ik ook met de stadtbahn B wagens doen.

Nu ik dan toch voor dat diorama wagens nodig heb maak ik gelijk een nieuwe serie zodat ik ook een stam van 3 Dockland's en 3 Stadtbahn B's in de vitrinekast heb waarvan 1 in de NDS huisstijl en de rest met reclames.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 18:03:59 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Ruud K
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1006



« Antwoord #516 Gepost op: 11 Oktober 2017, 16:57:30 »

Die kerk heb je prachtig bewerkt, Michiel Duim omhoog

Groet,
Ruud
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #517 Gepost op: 12 Oktober 2017, 09:54:06 »

Dankje Ruud, wat ik heb gedaan is het volgende:

Ik heb de daken donker grijs geschilderd, daarna de leistenen delen met licht grijs gedrybrusht en daarna met verdund donker bruin geschilderd.

De muren heb ik op vergelijkbare manier behandeld, geschilderd in een terra kleur en daarna het een licht grijse wash gegeven en toen gedrybrusht met steen rood, oranje en net als de daken ook met verdund donker bruin geschilderd.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #518 Gepost op: 13 Oktober 2017, 21:01:08 »

Gister ben ik ook hout gaan zagen voor de U-bahn wagens en vandaag heb ik die buiten in model geschuurd. Na het verder opbouwen van die dingen bleek er bij de docklands iets fout te zijn gegaan. Een wagen is 5mm te kort en een ander 5mm te lang. Door nu de oude te herbestikkeren kan ik toch nog 3 wagens van de zelfde lengte krijgen voor in de vitrinekast en de te korte komt samen met een halve op Ohsteinerhöhe. De te lange hou ik dan nog over voor iets anders.






Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 18:07:41 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #519 Gepost op: 18 Oktober 2017, 21:02:44 »

Ik heb de afgelopen dagen veel wanden getekend en heb er nu genoeg om iedere wagen anders te bestikkeren.










































Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 18:15:53 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #520 Gepost op: 23 Oktober 2017, 10:44:45 »

Na de vorige post heb ik 2 A4tjes met wanden uitgeprint maar toen bleek dat daar aan de buitenkant te weinig ruimte in zat waardoor ik ze niet over de hele want kon plakken omdat dan de cabine ramen deels buiten de bak zouden komen. Daarna heb ik alle tekeningen( ook de kopwanden) aan moeten passen om wat meer marge er in te hebben. Vervolgens heb ik gister eerst de wanden voor 2 wagens uitgeprint en die bestikkerd. Toen voor de volgende wagens nog wat aanpassingen gedaan( noodzakelijke wijzigingen van 0,5 tot 1mm) en toen weer 3 wagens bestikkerd er nog meer wijzigingen aan de volgende lading doorgevoerd die nu bestikkerd moeten worden.


Ik was niet tevreden met de kleur van de NDS huisstijl, het roze kwam er veel te flets uit en sloot niet aan bij de verf dus dat ben ik ook bij gaan werken en nu heb ik iets wat weer aardig aansluit maar me nog net wat te donker over komt dus ik denk dat ik er toch nog even verder aan ga prutsen.




Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 18:19:47 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #521 Gepost op: 25 Oktober 2017, 12:08:17 »

De stadtbahn B en Dockland P86's heb ik af.










Nu moet ik voor het diorama Ohsteinerhöhe nog een half M5 rijtuig herbestikkeren.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 18:21:46 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #522 Gepost op: 13 November 2017, 12:04:51 »

Gister ben ik begonnen met het afmaken van de rangeerlocjes waar ik tijdens de n-spoorforumdag mee begonnen ben.




Het spul is wel klein en lastig vast te houden en dat leverd zoals altijd weer veel spiertrillingen op dus ik kan er niet zo snel aan door werken als ik graag zou willen.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 18:23:41 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #523 Gepost op: 16 November 2017, 15:03:06 »

De rangeerlocjes uit de vorige post heb ik net af:



voor het formaat heb ik er even een 5 eurocent bij gelegd.









Nu nog zien dat ik wat ander klein spul af maak want dat ruimt lekker op.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 18:25:31 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #524 Gepost op: 24 November 2017, 13:57:47 »

Woensdag heb ik bij Pipoos 7 lakstiften besteld. Hiervan had ik al een bruine die had gekocht om straatspoor mee te tekenen. Bij Ohsteinerhöhe bleek deze ook zeer geschikt om vakwerk mee te tekenen en raamkozijnen mee te kleuren. Omdat ik niet alleen bruin vakwerk en bruine raamkozijnen wil heb ik 7 kleuren besteld en deze heb ik gister ontvangen.

Net heb ik even wat proefjes gedaan om te laten zien wat je er mee kan en vooral ook wat niet.



Simpele weg belijning gaat vrij aardig, maar het is wat dik.


Voor haaientanden en pijlen is het niet zo geschikt, dan is een cocktailprikker en verf toch beter en preciezer.


Hier wat rood vakwerk.


En wat groen vakwerk, ook dit is vrij dik( de punt is 1 a 2mm) maar dunner en preciezer als ik met een penseel kan bereiken.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 26 Juni 2020, 18:28:12 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: