Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870095 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #585 Gepost op: 2 November 2018, 23:48:01 »

De trams heb ik vandaag bestikkerd en eerder heb ik de Lyrabeugels er al opgezet en ze wat verder geschilderd. Ik heb spijkertjes er onder gelijmd als beker koppeling en bij de 2 Greupinger Straßenbahn trams heb ik net ook gietresten er op gelijmd om de lampen weer te geven want dat kwam met de tekeningen niet genoeg uit.





Deze 2 hebben maar 1 bestikkerde zijwand.


Na het bestikkeren heb ik alle delen op de lege kaartenblokjes uitgelegd en de dingen die klaar zijn op deze 3 vastgelijmd.

Tijdens de bouw heb ik meerdere malen gedacht waar ben ik aan begonnen want het word niks maar nu ben ik veel verder en word het in eens toch wel wat ik wil.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Juli 2020, 15:27:36 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #586 Gepost op: 4 November 2018, 23:13:33 »

Ik heb de hele dag aan de trams gewerkt en die zijn nu af alleen ben ik er nu nog poppetjes in aan het zetten dus nu eerst nog foto's zonder poppetjes.








Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Juli 2020, 15:31:09 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #587 Gepost op: 6 November 2018, 14:22:12 »

De trams zijn af, rijdend personeel en passagiers zitten er in en ik heb hekjes gemaakt want dat hebben oude trams ook.
















Nu de trams zijn geworden zoals ik wilde smaakt dat wel naar meer maar voor het kabeltram diorama moet ik er toch nog een paar maken.

Ik wil eigenlijk met het klooster diorama verder maar ik moet eerst aan het kabeltram diorama werken zodat die ver genoeg gevorderd is zodat ik daarmee een demo kan geven 24 en 25 November in Roermond.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 1 Juli 2020, 15:33:50 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #588 Gepost op: 10 Februari 2019, 14:21:36 »

Gister heb ik via marktplaats 100 Del Prado locs kunnen kopen voor een heel leuk prijsje.




Een stuk of 10 locs was de aankoop al waard:


uit de bijvangst heb ik ook nog meer dat 20 locs gehaald waar ik wel ideeën voor heb.


Dan hou ik nog heel veel over wat geen bestemming heeft en waar ik een goed thuis voor wil zoeken.


















Als iemand iets( of dat 1 of 20 locs zijn maakt mij niet uit) van dit spul wil hebben stuur me dan even een PB.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #589 Gepost op: 13 Februari 2019, 19:36:04 »

De nieuwe aanwinsten leiden zoals wel vaker ook tot nieuwe plannen. Zo had ik al het idee voor een toeristische lokaalspoor of stoomtramlijn rond de meren tussen Neu Dalhausen, Westernkotten, Erwitte en Ohstein. Door het voor handen hebben van vele oude stoomlocs die leuk en kleurrijk zijn maar niet geschikt zijn voor hoofdlijnen kwam dit in een stroomversnelling. Ik heb de afgelopen dan ook deels gebruikt omdat uit te werken. Eerst gekeken waar die lijn moest komen, hem toen in de plattegronden ingetekend en daarna de sporenplannen bijgewerkt en google earth en het internet afgezocht naar stationsnamen.









Daarna kon ik een basis uur patroon maken met 2 paden per uur. Als je ieder uur 2x per uur zou willen rijden zijn er wel 7 setjes materieel nodig, dat is wat veel maar 1x per uur moet zeker kunnen al heb je dan nog 4 setjes materieel nodig. Er moet tenslotte tijd zijn op de eind stations de stoomlocs te verzorgen, ze om te rangeren, evt. te keren en de treinen rijden niet harder als 40 a 50km/u.


Ik ben ook gelijk maar begonnen wat locs om te bouwen en ik wil alles wat de vitrinekast in gaat toch wel even verodueren. Alles wat voor die toeristische spoorlijn bedoeld is moet wel 3 frontseinen hebben dus dat moet ook gemaakt worden. Eerdere WAE stoomlocs heb ik gemaakt zoals ze in de jaren 20/30 zouden zijn met 2 frontseinen maar daar mag je sinds 1957 niet meer mee rijden in Duitsland.

Dit spul vraagd het meeste werk om er van te maken wat ik wil.


Dit spul hoeft alleen omgeschilderd of verouderd te worden. De oranje E94 gaat samen met de "Midi(BB8100 in dit geval)" onderdeel uitmaken van een Warsteiner Container trein voor in de vitrinekast zoals ook op Anröchte Aschenbrödelweg te zien is.


Hier 2 omgebouwde en om te bouwen locs bij elkaar.


De Japanse 1C loc zat nogal scheef in elkaar. De plastic delen die de cilinders voorstellen zaten te hoog gemonteerd waardoor de locs uit z'n verband werd gedrukt. Dat heb ik inmiddels kunnen herstellen en nu moet ik er gaatjes voor buffers in gaan boren.


2 locs hadden windleiplaten nodig en die heb ik weer van karton gemaakt.

Ondertussen ben ik ook druk op de pc aan het tekenen geweest want op de beurs in Zutphen wil ik binnenkort weer treinen en trams bestikkeren. Vooral mijn Syntus DM90 en Lint41 moeten eens af en voor de DM90 schiet ik nu op met tekenwerk.

Word vervolgd, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #590 Gepost op: 17 Februari 2019, 17:01:26 »

Ik heb de eerste stoomlocs inmiddels af:





De oude( met 2 frontseinen inzetbaar voor  1957) en nieuwe( met 3 frontseinen inzetbaar na 1957) naast elkaar.





De E94 en de Midi schieten ook op:



De E94 heeft in tegenstelling tot het model uit de Atlas serie geen gegoten maar gedrukte roosters die nu door het schilderen zijn verdwenen. Ik heb daarvoor nieuwe roosters getekend die ik ga printen en er op plakken.

Met de DM90 tekeningen ben ik aardig opgeschoten maar doordat ik wat onduidelijkheid vond mbt het wel of niet hebben van 1e klas bij Syntus in 2001( in 2002 uitsluitend 2e klas) heb ik die nog niet af kunnen maken.

Ik moet even zoeken naar wat nu de meest efficiënte manier is om verder te gaan met het ombouwwerk en tekenwerk om te zorgen dat alles optijd en zo snel mogelijk af is.

Dat word op dit moment bemoeilijkt door m'n linker pols. Wat ik er gister avond laat mee gedaan heb weet ik niet maar ik heb hem schijnbaar verstuikt waardoor ik er zonder pijnstillers niks mee kan. Maar ik ga voor zover het kan uiteraard gewoon door.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #591 Gepost op: 19 Februari 2019, 23:47:38 »

Ik heb nu eindelijk m'n GTW's afgebouwd en na wat gebruikelijke foutjes vooraf met de geprinte wanden ging daarna het bestikkeren zeer soepel. Ik heb daar om de een of andere reden onnodig tegen op gezien.




Ik heb ook de Midi en E94 afgemaakt.




Ik heb ook 6 stoomlocs van lampen voorzien, op één na heb ik ze allemaal heb kunnen bij schilderen en verouderen. Eentje moet ook z'n wielen geschilderd hebben en dat kost net even zoveel extra werk dat hij uit de serie viel.








Nu maar eens zien wat ik verder moet gaan doen,......ja o.a. veel tekenwerk op de pc en die ene stoomloc afmaken in ieder geval.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #592 Gepost op: 24 Februari 2019, 11:49:35 »

Ik heb de afgelopen dagen een hoop tekenwerk gedaan en afgemaakt.

Zo zijn m'n DM90 wanden klaar. OM de een of andere vage reden zitten de 9292 en Syntus website niet op alle 4 de wanden en op wisselende plekken. Daarnaast in na enkele jaren de Syntus huisstijl gewijzigd en zijn de witte vlakken op andere plekken aangebracht. Doordat ik dat eerst niet door had had ik de boel nog bijna verkloot.








Dan heb ik nog voor 3 type HVB trams de wanden getekend:
Rathgeber P3






LHB GT6








LHB B4






Nu moet ik me eens met een Syntus Lint bezig gaan houden en daarna kijken wat ik verder kan doen want ik krijg een lekker volle beurs agenda de komende tijd.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #593 Gepost op: 27 Februari 2019, 12:29:25 »

Gister heb ik de trams, DM90 en Lintjes van draaistellen voorzien en heb ik nog 5 M2 rijtuigen voor m'n Borkener Kreisbahn gemaakt.


De wanden voor de Syntus Lint zijn inmiddels ook af.


Eind van de avond ben ik begonnen met de wanden tekenen maar heel veel verder als de grote ramen maken ben ik nog niet gekomen. Die ramen kon ik trouwens voor 80% uit een eerder getekende Plan U halen.



Ik moet bij deze rijtuigen en de HVB trams nog checken dat de kleuren geprint met de bijpassende verf overeen komen of evt. nog verf ervoor mengen( bij de HVB kleuren).

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #594 Gepost op: 27 Februari 2019, 23:44:49 »

Ik ben vandaag nog druk aan het tekenen geweest en de M2 rijtuigen zijn bijna af:




Wat nog mist zijn logo's en ik ben met Bjorn een beetje aan het brainstormen geweest en daarna wat aan het tekenen geweest:





Welke het word daar ben ik nog niet over uit, de 2e is met een hint naar het lijnennet en de 3e met een schematische weergave ervan.

Dus toen ben ik maar met de locs begonnen, de Lima locs heb ik van een nieuw onderstel voorzien omdat de oude als het goed is nog rijd dus die bewaar ik liever voor iets anders.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #595 Gepost op: 2 Maart 2019, 07:02:57 »

Ik ben donderdag, gister en vannacht bezig geweest met het schilderen van 3 locs van m'n Borkener Kreisbahn.


Nou was ik daar vannacht wel even klaar mee dus ben ik maar weer de nodige foto's gaan herposten en heb vannacht zo'n 7 diorama topics gedaan. Aangezien ik al te veel gezeten had en ik vandaag nog veel in bus en trien moet zitten wilde ik wel een tijdje staan. 1 van m'n 2e hands gekochte diaprojector tafels bood uitkomst, muis en toetsenbord er op en gaan:

Zo heb ik een uur of 2 staan werken.

De verder planning voor vandaag is; Arnhem - RE19 - Oberhausen Hbf - RE3 - Dortmund Hbf - RE57 - Meschede - R76 - Warstein Markt - R77 - Rüthen Markt - R62 - Lippstadt - RB89 Hamm(westf.) - RE11 - Duisburg Hbf - RE19 - Arnhem. Ik hoop met 4 a 5 boeken thuis te komen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #596 Gepost op: 6 Maart 2019, 18:16:06 »

De afgelopen dagen het ik de 3 BK locs afgemaakt.




Verder heb ik alle bakken die ik in Zutphen wil bestikkeren op gemeten, afgetekend en de maten er op gezet. Daarna kon ik de wanden in word op de 0,2mm nauwkeurig op maat maken en dat ligt nu uitgeprint klaar( het kan maar af zijn). Wel moet ik de treinstellen en trams voor die tijd nog van koppelingen voorzien.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #597 Gepost op: 20 Maart 2019, 12:40:16 »

Afgelopen weekend heb ik in Zutphen redelijk door gewerkt maar lang niet zoveel kunnen doen als ik had gedacht omdat vooral de Linten erg bewerkelijk bleken te zijn. Alle trams heb ik daarom gelaten voor wat het was en die schuiven door naar mijn demo in Gouda 13 en 14 April samen met wat bussen die nog af moeten.

De afgelopen dagen heb ik de M2 rijtuigen, DM90 en de 2 Linten afgemaakt en deze staan nu in de vitrinekast of op het diorama( Ww WAE versie).



















Foto's van de syntus treinstellen op het diorama post ik in het betreffende topic.

Verder ga ik mee Borkener Kreisbahn materieel voorbereiden, het hout daarvoor ga ik denk ik vrijdag schuren als het dan zo'n mooi weer word als voorspeld.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #598 Gepost op: 28 Maart 2019, 23:25:23 »

Voor een vriend van mij ga ik een VT95 kap die ik heb opbouwen en ik plaats dat ding dan samen met een motor op een mini diorama.


Voor mijn demo bij de modelspoorclub midden Limburg aanstaande zondag in Roermond heb ik het nodige hout gezaagd voor een lading Warsteiner containers die ik daar ga bestikkeren.

Inmiddels heb ik ze al bijgeknipt en gevijld zodat ze glad zijn en de wanden ervoor heb ik al uitgeprint dus voor die demo hoef ik niks meer voor te bereiden.

Dan ben ik tussendoor nog even een bagagewagentje aan het schilderen, die kan ik nog bij een trein in de vitrinekast gebruiken.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #599 Gepost op: 29 Maart 2019, 13:45:33 »

Die Warsteiner containers moeten natuurlijk op containerwagens. Nou heb ik die voor het diorama Anröchte Aschenbrödelweg al eerder gemaakt maar uiteraard de bouw niet in stappen vast gelegd. Dus moest ik alles nameten( vorige week deels al gedaan) en weer even zien hoe het ook alweer moest. Voor jullie is dat vast ook wel leuk/handig dus hier hoe bouw ik een gelede containerwagen voor dummys:

Stap 1 de onderdelen aftekenen;

Dit karton is 120x39mm en toevallig passen de 4 delen voor iedere halve wagen daar mooi naast elkaar op. Uit de restjes haal ik dan weer de scheenplaten en 1 bodemplaat voor 2 draaistellen en dan hou ik nog karton over. Met 2 plaatjes heb ik dus al meer onderdelen als ik voor 1 gelede wagen nodig heb.

Stap 2 de grote onderdelen uitsnijden, inritsen, omvouwen en aan elkaar lijmen;

De strookjes voor de onderzijde van de wagen heb ik deels schuin geknipt en deels gesneden, snijden gaat beter. Ik heb toen ook 6 stukjes hout afgetekend en gezaagd voor de wielen.

Stap 3 schuren, gaatjes boren en de rest in elkaar lijmen.

Eerst de zijkanten die ik van een laagje secondelijm had voorzien even glad geschuurd. Daarna gaatjes van 1mm geboord voor de buffers en railspijkertjes van minitrix er in gelijmd als buffers. Daarna de scheenplaten verder uitgesneden en samen met het hout de draaistellen opgebouwd.

Stap 4 de delen aan elkaar lijmen.

Ik heb even een potloodstreepje in het midden van het jacobsdraaistel getekend zodat ik de bakken goed kon uitlijnen. Dan lijm er op en iets rechts er tegen aan en je  wagen zit in elkaar.

Stap 5 even de blokjes hout = containers er op.

Zo ziet het er dan ongeveer uit, nu nog de wagen schilderen en containers bestikkeren maar dat is voor zondag en daarna.

Deze wagen maken koste me een klein uur, 2 plaatjes karton, 7,5cm aan hout, 4 railspijkertjes en 2/3 tube secondelijm. Aan gereedschap heb ik een ijzerzaag, schaar, potlood, geodriehoek, stanleymes en de mini boormachine met een 1mm boortje gebruikt. In de basis gebruik je hier vaardigheden voor die bijna iedereen als kind thuis en/of op school geleerd heeft dus bijna iedereen zou het moeten kunnen.

Ik vind zo bouwen 1 van de leukste dingen om te doen en als ik er nog 2 zou moeten doen zou dat geen straf zijn maar ik hou het er voorlopig bij nog 5,6 want dan is het spoor in de vitrinekast boven m'n bed wel vol.

Zo nu maar eens ontbijten, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 38 39 [40] 41 42 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: