Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870114 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #600 Gepost op: 1 April 2019, 22:06:49 »

Gister lekken een dag zitten demoën bij de Modelspoorvereniging Midden Limburg en daar mijn Warsteiner containers bestikkerd en wat aan de containerwagens gebouwd. Vandaag ben ik thuis verder gegaan met de containerwagens en ik heb ze nu buiten op het balkon liggen want ik ben ze nog aan het spuiten.












Nou bleek gister na een gesprek met iemand die wel verstand van zaken had dat de maten van mijn containers niet helemaal kloppen en dat ze technisch niet helemaal kloppen dus dat zijn verbeter puntjes voor een volgende keer.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #601 Gepost op: 2 April 2019, 21:51:45 »

Vandaag heb ik de containerswagens afgemaakt en dat bleek toch vooral meer tijd te kosten als ik van te voren had gedacht maar ze zijn nu af en staan boven m'n bed in de vitrinekast. Wel helemaal boven in dus daardoor komt het op de foto wat minder duidelijk uit maar ik had geen zin er op te gaan klimmen voor een foto.






Verder ben ik ook eens verder gegaan met 2 rongenwagens waar onder andere zo goed als geen rongen meer op zaten. Dat heb ik op gelost door van nietjes nieuwe te maken en voor de eenheid ook de 2 rongen die 1 wagen nog wel had ook maar te vervangen.

Wat ik hiermee wil m.b.t. lading weet ik nog niet helemaal. Vervoer van hout komt in veel gebieden in mijn wereld heel veel voor in het echt. Dat ligt dus voor de hand en maakt ze breed inzetbaar op diorama's maar op foto's zie ik dit type wagen meer beladen met stalen profielen, buizen of (leger)voertuigen. Nou heb ik nog een lading grote tractoren zonder wielen liggen die ik ooit heb gekregen dus misschien is dat ook iets. Aan bussen als lading heb ik ook zitten denken maar dat is erg uitzonderlijk vervoer waarmee ik de inzet direct beperk tot 1 of enkele routes. Ik zou dan ook heel precies een type moeten uitzoeken dat of net geleverd word of juist afgevoerd word na verkoop dus dat zie ik niet zo zitten.

Verder vandaag bij de Gamma nog 5L muurverf gekocht 5 verschillende kleuren in emmertjes van 1L. Dat bleek deze week 30% afgeprijsd dus dat kwam goed uit en haalde mij over een 5e emmertje mee te nemen. Daarmee moet ik het jaar wel doorkomen overige kleuren kan ik dan volgend jaar weer aanvullen voor zover dan nodig.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #602 Gepost op: 7 April 2019, 16:42:12 »

Ik ben ondertussen ook bezig de rongenwagens van hout te voorzien. De eerste is af en voor de kettingen heb ik zwart naaigaren gebruikt. De ander staat nog te drogen, het kleur verschil daar in het hout komt doordat het donkere in de oven is gedroogd en de groene in de magnetron.






De bagagewagens is inmiddels ook af.




Dan ben ik ook met wat wegvoertuigen begonnen uit gum, wat VW busjes voor een demo plankje met van een nieuwe gum 2 vrachtwagens en een aanhanger al ben ik bij die laatste nog niet helemaal overtuigd van de maat en vorm.

Dat demoplankje moet nog af voor komend weekend zodat dat mee kan naar de beurs in Gouda.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #603 Gepost op: 11 April 2019, 23:09:37 »

Door het zeer efficiënte modelbouw werk en het vele weg zijn de afgelopen ben ik er een aantal dagen niet aan toe gekomen dingen te posten dus ik ga nu eens een inhaalslag maken.

De 2e rongenwagen met hout is inmiddels af:




Voor op het OEE Möhnetalbrücke diorama en voor in de vitrinekast bouw ik 2 MAK motorwagens van de Ohstein Eickhoffer Eisenbahn. Voor mezelf is dat dan wel dubbel want de eerste staat al op Altengeseke maar ik wil toch beide type OEE motorwagens in de vitrinekast hebben daarom vervang ik ook de motorwagen op het Möhnetalbrücke diorama want die MAK wagens zijn veel makkelijker te bouwen.


Dan ben ik nog met het nieuwe demoplankje bezig waarin ik de bouw van VW busjes van gum laat zien. Dat is zo goed als af dus kan dit weekend mee naar Gouda.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #604 Gepost op: 15 April 2019, 17:47:49 »

Dit weekend heb ik op de beurs in Gouda de HVB trams bestikkerd en grotendeels geschilderd. Thuis heb ik er nog panto's opgezet en weerstandsrekken bij 3 wagens er op gemaakt en ze vandaag verouderd.


















Met de bussen schoot het niet zo op, daar miste ik de tijd voor.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #605 Gepost op: 24 April 2019, 22:18:19 »

De afgelopen dagen heb ik 3 V100en opgeknapt. Eentje had een tijd terug bij H@ns gekocht, een ander is de kap en bodemplaat van een loc waarvan ik het onderstel voor een ander project nodig heb. De laatste kreeg ik zaterdag van een kennis mee. Ik heb de locs wat overgeschilderd om de opschriften kwijt te raken. Doordat ze geen logo's meer hebben kan ik ze voor iedere willekeurige privatbahn gebruiken.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #606 Gepost op: 29 April 2019, 10:47:13 »

Tijdens Koningsdag heb ik een rondrit oa over de Volmetalbahn en Aggertalbahn gemaakt( kan ik iedereen aanraden) en daarna in Köln nog aardig inkopen gedaan.


Begin Maart was het boeken kopen in Duitsland niet gelukt maar had daarna ik het nodige via Nederlandse winkels besteld.


Bij volgende rondritten wil ik ook nog wel wat boeken kopen want ik heb er nog 17 op m'n wensenlijstje staan maar dan wel minder tegelijk.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #607 Gepost op: 29 April 2019, 22:23:44 »

Vandaag ben ik niet echt aan modelbouw toegekomen maar gebouwd heb ik genoeg. Ik ben al een tijdje toe aan een nieuw bed dus ja wat doe je dan?.........gewoon eentje bouwen. Dus eind van de middag en vanavond maar eens het frame en de lattenbodem in elkaar gezet. De lange balken had ik vorige week ik vorige week al een keer gemaakt.


Nu moeten er nog 2e extra balken en poten onder en kopschotten er op, daarvoor heb ik ook hout klaar staan. Eerst maar eens zien dat ik dat Möhnetalbrücke diorama af krijg want die moet uiterlijk volgende week donderdag de deur uit ivm ruimte gebrek hier.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #608 Gepost op: 30 April 2019, 22:26:55 »

Vandaag ben ik weer de hele dag met modelbouw bezig geweest en de 2 MAK motorwagens heb ik nu af en eentje ervan staat inmiddels op het Möhnetalbrücke diorama.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #609 Gepost op: 4 Mei 2019, 16:47:45 »

De afgelopen dagen heb ik 3 LVT's omgeschilderd, 2 voor Bjorn die hij heeft gekocht maar die hij graag in de rode DR kleur wilde hebben. Eentje voor mezelf die in die partij del prado meuk zat die ik een paar maanden terug gekocht heb.








M'n nieuwe bed is inmiddels ook klaar, daar heb ik gister de meeste tijd aan besteed maar daardoor kon ik er vannacht al op slapen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #610 Gepost op: 14 Mei 2019, 13:47:43 »

De afgelopen dagen heb ik een nieuwe kast gebouwd om m'n strooimateriaal in te bewaren. Dat past niet volledig maar is niet zo erg alles wat er in moest zit er in.

Daarna moest ik ook vele andere spullen ompakken dus ben ik daar gister bijna de hele dag druk mee geweest.

Nu moet ik nog in een hoek tussen 2 kasten in iets maken om al het kleine losse hout( stukken van minder dan 1m) op te bergen. Daar heb ik wel ideeën voor maar daar komt het nodige zaag, lijm en schroef werk bij kijken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #611 Gepost op: 23 Mei 2019, 22:13:19 »

Afgelopen zaterdag ben ik voor mij nieuwe speelgoedwinkels in Utrecht en Rotterdam gaan bezoeken. Daarmee weer 2 winkels gevonden waar ik leuke figuren kan kopen voor het gebruik op diorama's en ik heb dan ook gelijk maar flink geshopt:




























Wat ik met al dat spul ga doen weet ik nog niet maar het komt vanzelf weer ergens van pas. De muis of rat is inmiddels al met m'n huishoudelijke hulp mee gegaan want ze vond hem helemaal geweldig.

Morgen moet ik nog wat dingen voorbereiden voor mijn demo op het Rail/Road Event in Blerick dit weekend.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #612 Gepost op: 25 Mei 2019, 02:40:10 »

Vandaag heb ik vast de nodige plakken gum in stukken gesneden en in model gevijld en geschuurd voor mijn demo dit weekend.

Vanavond heb ik ze nog in een witte grondlaag gespoten en ik heb er ipv half rond kunststof wat ik weer eens niet in de juiste maat had spaghetti onder gelijmd voor de onderste deel van de wielen.

Verder ben ik gister avond nog even wat treinen in model aan het schuren geweest en nu heb ik de afgelopen paar uur de draaistellen er onder gemaakt.


De wanden voor dat spul heb ik de afgelopen week en deels al eerder getekend.






























Nou moeten voor ik die dingen kan bestikkeren de buffers er nog in maar de miniboormachine maakt net ff te veel herrie want ik wil Bjorn die een kamer verder ligt te slapen niet wakker maken dus dat komt later wel.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #613 Gepost op: 28 Mei 2019, 13:53:44 »

Gister heb ik de wegvoertuigen afgemaakt waar ik dit weekend in Blerick mee bezig ben geweest.




























Wat ik nu op dit gebied nog mis zijn vrachtwagens dus misschien is dat iets voor de N-spoorbeurs in Hilversum in September. Maar voor het Klooster diorama moeten er ook nog karren en koetsen komen en dat is ook leuk voor een demo.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #614 Gepost op: 7 Juni 2019, 23:35:39 »

Gister ben ik maar eens wat treinen gaan bestikkeren waar ik al weken eens aan wilde beginnen maar wat niet van de grond kwam omdat de rest ook niet loopt. Nou heb ik gister dus het nodige bestikkerd maar vervolgens kon ik het niet opbrengen om ze daarna te gaan schilderen enzo.




Daarna ben ik weer naar het klooster diorama uitgeweken omdat dat het enige is wat nog wel een beetje loopt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 39 40 [41] 42 43 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: