Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870056 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #615 Gepost op: 20 Juni 2019, 12:33:54 »

Gister heb ik 2 bakken oasis strooisel dat ik weken terug met verf had gemengd en wat nu droog was fijn gemalen met de (modelbouw)staafmixer en uitgezeefd. Dat vasthouden van die staafmixer blijkt erg slecht voor m'n handen en leverde daarna behoorlijk heftige spiertrillingen op maar gelukkig hoef ik dat niet zo vaak te doen. Ik ga denk ik wel proberen de knop van dat ding aan te passen zodat het minder moeite kost hem vast te houden en knop ingedrukt te houden. Voor de aansturing van m'n handen geld minder onstabiele belasting is minder spiertrillingen. Daarom heb ik m'n koffie ook als het kan in 2 in elkaar geschoven wegwerp bekers ipv eentje.

Ik heb in dit geval acryl verf van de action gebruikt en het heeft wel heel mooi strooisel opgeleverd wat qua structuur veel op dat van woodland lijkt dus open en spons achtig.

Flessen groen.


Middel groen.

Gister ben ik nog bij de action geweest voor nieuwe verf en nieuwe blokken oasis en daarmee heb ik gister avond laat nog 2 nieuwe bakken in de week gezet.

Oasis met groen gele en gele verf en veel water erdoor gekneed.


Oasis met gele verf en veel water er door gekneed.

Als het water verdampt word de kleur eerst intenser en daarna zwakt het naar mate het verder droogd weer af. het middel groene strooisel had eerst ook een felle gif groene kleur en is nu mooi zacht van kleur geworden. Dit moet nu zeker weer zo'n 6 weken drogen maar laat het goed heet worden dan gaat het sneller en kan ik er sneller mee verder. 1L strooisel kost me zo een euro of 4,5.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #616 Gepost op: 25 Juni 2019, 14:31:41 »

Ik heb gister avond nog even het stuurstandrijtuig voor diorama Lesterberger Lippebrücke bestikkerd en ik ben toen ook begonnen de kop te schilderen.

Ik ben er nog niet aan toegekomen vandaag tussen de afspraken door hier mee verder te gaan maar misschien dat dat straks nog lukt. Aan het diorama zelf ben ik tussendoor wel steeds bezig vandaag daarover meer in het betreffende topic.

Van dit weer + hardstyle krijg ik veel positieve energie dus ik kom er echt van tot leven.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #617 Gepost op: 28 Juni 2019, 21:59:51 »

Ik heb woensdag en vandaag het stuurstandrijtuig afgemaakt en die kan als het diorama zover is geplaatst worden.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #618 Gepost op: 21 Augustus 2019, 18:33:55 »

Een paar maanden terug ben ik begonnen met het bouwen van een mini diorama en het opbouwen van een railbus VT95. Tussendoor ben ik daar af en toe mee bezig geweest en de laatste dagen heb ik het afgemaakt omdat het voor het weekend af moet.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #619 Gepost op: 18 Oktober 2019, 22:41:43 »

Voor een kennis zou ik nog een Hecht rijtuig tot kantoor ombouwen en daar ben ik de afgelopen 2 weken tussen door mee bezig geweest.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #620 Gepost op: 27 Oktober 2019, 18:31:59 »

Toen ik gister vanuit Lochem via Hengelo-Amersfoort-Schiphol-Breda terug naar Arnhem reed kreeg ik de inspiratie eindelijk eens aan de 2 aufbau trams te beginnen die ik een half jaar terug al zou bouwen.

Eentje is voor "Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee" en de 2e weet ik nog niet. De 2e had ik voor een digitaal baantje willen gebruik maar ook elektrisch gezien zitten de gebruikte tomytec onderstellen mechanisch in elkaar waardoor er nergens soldeerpunten zijn of plekken waar je de stroomdoorvoer kan onderbreken of aftappen. Als je daar iets aan wilt doen valt het geheel uit elkaar. Daarvoor zal dus een ander onderstel gezocht moeten worden.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #621 Gepost op: 4 December 2019, 19:15:41 »

De afgelopen week heb ik de Remscheider aufbauwagen voor "Mit Straßenbahn durch Bergische im Schnee" afgemaakt. Eerst de wanden getekend:




Daarna heb ik hem bestikkerd en verouderd:






Van het 2e onderstel heb ik besloten een NDS partytram te maken:






Deze moet ik nu nog bestikkeren en verder afmaken. Ondertussen ben ik ook al aan het bedenken wat er allemaal aan trammaterieel voor het baantje Barduttingdorf Jammerhörnchen voor Lochem Digitaal 2020 moet maken. Ik heb wel nu nog zat andere dingen die m'n aandacht nodig hebben dus ik probeer dit een beetje door te schuiven tot na de feestdagen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #622 Gepost op: 5 Januari 2020, 20:34:29 »

Ik ben tussendoor een beetje aan een klein diorama met een rots oever aan het prutsen. Ik al wat verder als op de foto's maar de latere stappen heb ik nog gefotografeerd.








Ik heb nu toch een andere stand op mijn camera gevonden waardoor ik wel foto's zonder flits kan maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #623 Gepost op: 6 Januari 2020, 23:01:31 »

In november heeft een vriendin van mij voor mij 4 schuimsnijders bij Wish besteld. 3 daarvan( 15, 20 en 25cm) waren net voor de kerst binnen maar er bleek geen voeding bij te zitten. Na wat nazoeken bleek dat ze op 12V zouden moeten werken en ik had nog 2 nieuwe voedingen met 8 soorten stekkers per voeding waarvan er eentje past dus ik kon testen of het werkt. Ze werken op de voeding alle 3 prima zowel op piepschuim als xps schuim, zie foto:

Het is nu wachten tot de 4e( 10cm) ook binnenkomt en nog wat voedingen bij kopen. Ze heeft er nu eentje bij Wish besteld die 3 tot 24V levert, dus eens kijken hoe die is en anders nog 2 van deze voedingen bij kopen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #624 Gepost op: 16 Januari 2020, 00:45:26 »

Vandaag even naar Düsseldorf Rath en Köln Chorweiler geweest. Eerst met de RE19 naar Düsseldorf Flughafen, daarna met een bus de hele luchthaven over naar een overstappunt net ten noorden van het centrum van Düsseldorf. Toen met de U79 en 701( tram zonder tunnel) naar D-Rath, na daar de verplichte inkopen gedaan te hebben met de U71( lage vloer) en U75( hoge vloer en ouwe meuk(GT8SU stellen) die dit jaar verdwijnen) naar Neuss Hbf en toen met de S11 naar Köln Chorweiler Nord. Daar begon het flat feest al dus vanaf daar naar Köln Chorweiler gelopen, ongeveer 1km. Daar het grote winkelcentrum door en even gegeten bij Nordsee en verder foto's maken en nog een ander rondje door Chorweiler gelopen. Daarna met de U15 en U13 naar Köln Mülheim Bf. waarbij bij de overstap halte de U15( lage vloer) in een tunnel liep en het tracé van de U13( hoge vloer) op een viaduct liep. Vanaf Köln Mülheim met de S6 naar Leverkusen Mitte. Daar de snelbus 250 naar Solingen Graf Wilhelmplatz Busbahnhof gepakt waarna  ik over ben gestapt op trolleylijn 683 naar Wuppertal Vohwinkel Bf.. Deze rijd de laatste 1,5km zonder bovenleiding op z'n aggregaat omdat de schwebebahn gekruist moet worden. Toen met de S8 naar Düsseldorf Hbf en daar weer de RE19 naar huis gepakt. Dus 5 soorten OV gehad en 2 andere gezien, aardige score en gelijk weer een aardig wensenlijstje voor volgende tripjes opgebouwd.

En wat levert dat dan op voor jullie?,................. nou in ieder geval 53 foto's. Sommige lijken misschien op elkaar maar ik mik ze hier gewoon allemaal in het is voor het archief tenslotte:









































Sommige bouwstijlen zijn gewoon zo erg dat het humor word.
































































Deze laatste foto is denk ik ook wel een hele mooie afsluiter.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #625 Gepost op: 29 Januari 2020, 23:28:17 »

Na afgelopen zaterdag ben ik even met wat anders bezig. De inspiratie voor diverse mini diorama zwierf al rond en toen ik later die dag bij een café een rol bierviltjes kreeg was er helemaal geen houden meer aan. Andere dingen( incl. huishouden enzo) liggen even stil en ik moet eerst mijn creatieve ei even kwijt door 6 mini diorama's te bouwen. Daarvan gaan er 2 naar Bjorn en 4 naar het café in Haarlem waar de bierviltjes vandaan komen.

1 biertuin;


2( vervallen) industrie;


3 vervallen centrale( voor Bjorn);


4( vervallen) industrie;


5 vervallen staalindustrie( "Landschaftspark Nord" voor Bjorn);


6 beetje Arabische sfeer wat het café waar ik was nu ook nog binnen heeft;




Ik kan er lekker veel zooi uit de rommeldoos in kwijt maar het zorgt wel voor veel onrust in m'n hoofd tot het klaar is maarja daar ben je autist en kunstenaar voor, het liefste had ik het eergisteren af zeg maar.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #626 Gepost op: 4 Februari 2020, 16:33:57 »

Ik kreeg net van een kennis 3 kleiduiven die doen mij gelijk denken aan betonnen metro stationsgebouwen en dus kan ik dat er ook van maken.

De inspiratie en creativiteit stroomt weer en ik moet me inhouden niet gelijk alles te laten vallen en daarmee aan de gang te gaan. Maar goed dit word dus zeker een thema voor minimaal 2 toekomstige diorama's. Wanneer?...nog geen idee......maar, eentje word er dan voor de persoon waar ik ze van kreeg en hij vind de draken op eerdere bouwwerken van mij gaaf dus zo'n draak komt daar dan ook op( voor de toepassing van draken is bijna ieder excuus geoorloofd.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #627 Gepost op: 6 Februari 2020, 13:45:14 »

Ik kon het van de week toch niet laten om gelijk met die kleiduiven te gaan stoeien. Dus met bierviltjes, deuren van Auhagen en secondelijm vast een begin gemaakt.





De volgende stap is van karton de wanden maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #628 Gepost op: 10 Maart 2020, 17:34:42 »

Ik ben gister avond weer eens met m'n rotskust diorama verder gegaan. Deze word voor m'n huishoudelijke hulp en ik had met haar afgesproken hier eens iets nieuws op te proberen. Ik ben als beplanting diverse soorten mos gaan gebruiken die op mijn balkon groeien. Hier en daar heb ik er wat strooisels doorheen gestrooid maar 95% is mos. Het is nog niet droog maar het ziet er al goed uit.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #629 Gepost op: 15 Maart 2020, 15:51:35 »

Ik heb donderdag op mijn balkon nog het nodige mos geoogst en te drogen gelegd voor gebruik later.


Gister heb ik in Deventer diverse kleine winkeltjes bezocht en het een en ander gekocht.
Kleine knopen, 50 cent, goed bruikbaar als ornamenten op gebouwen.


Klein metaal spul, ook bruikbaar als ornamenten op gebouwen, 10 cent per stuk.


10 kleine vleermuizen, ook voor op gebouwen, 35 cent per stuk.


Later dit jaar wil ik ook eindelijk eens beginnen met een lang diorama( 212x15x29cm) voor boven m'n bed wat al een jaar of 6 in de planning zit maar waar ik nog niet toe gekomen ben. Daarin komt ook een ondergrond metro station met daarna de tunnel uitrit naar straat niveau en indien mogelijk hoger. Parallel daaraan loopt dan een eenrichtingsstraat met bebouwing uit de jaren 80 en 90. De straat in de tegen richting ligt dan voor het diorama en bouw ik dus niet. Er moeten in ieder geval veel licht effecten in komen en liggend in bed een mooi verlicht metro station in kunnen kijken lijkt me ook wel relaxt. Ik moet voor een 50 euro aan hout kopen en daarmee wacht ik wel tot het vakantie geld er is. Ik kan altijd al eerder met gebouwen beginnen als ik me verveel.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 40 41 [42] 43 44 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: