Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870277 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #630 Gepost op: 18 Maart 2020, 23:39:13 »

Vanavond maar eens de bouw van materieel opgepakt dat al 3/4 jaar stil lag.









De daken moeten nog een laagje verf hebben en daarna een aflak laag, voor die tijd moeten bij de ronde koppen ook de ramen en lampen er nog op. De onderzijde komt dan als laatste als de boven zijde afgelakt is.

Er liggen ook nog minimaal 7 bakken die nog bestikkerd moeten worden en ik heb het diorama Werther Sattelmeierweg er ook weer eens bij gepakt.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #631 Gepost op: 20 Maart 2020, 15:23:52 »

Begin van de middag ruim 1,5uur gelopen en 2 van de 3 bouw projecten tussen Arnhem Zuid en Elst afgelopen.

Als eerste de nieuwe fietsbrug bij het Notenlaantje in Park Lingenzegen, hemelsbreed zo'n 1,5km hier vandaan:





Met( voor mij) vrij nutteloze trappen









Vanaf daar kijk je dan ook gelijk naar project nummer 2, het nieuwe viaduct bij de Linge.










Project 3 is dan een slinger tunnel bij de oude Tol in Elst weer 500m verder maar valt en nog niet heel veel te zien en dat werd te ver om terug te lopen. Zie ook spoorkruisingenelst.nl.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #632 Gepost op: 20 Maart 2020, 19:30:00 »

Ik heb nu ook de 6 Borkener Kreisbahn treinen af:







Ik krijg nu ook wel veel zin er een diorama voor te maken en ik heb wel iets in m'n hoofd waar ik ruimte voor heb maar ik had eigenlijk andere plannen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #633 Gepost op: 21 Maart 2020, 18:11:36 »

Begin van de middag ruim 1,5uur gelopen en 2 van de 3 bouw projecten tussen Arnhem Zuid en Elst afgelopen.
...
Leuk om de vorderingen daar eens in beeld gebracht te zien! Duim omhoog
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #634 Gepost op: 25 Maart 2020, 01:04:56 »


Kan iemand mij vertellen hoe dit bordjes/letter systeem heet en evt. of die blokjes nog ergens te krijgen zijn want ik ben bijna door de voorraad heen en het spul is toch wel handig.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #635 Gepost op: 26 Maart 2020, 18:26:07 »

Ik ben sinds eergisteren avond met 10 Hippels bezig. Weer van de blokjes uit de post hier boven en ik wil nog steeds weten hoe het spul heet en hoe ik er nog aan kan komen. 4 locs maak in de WAE uitvoering waarvan ik er eerder al 6 gemaakt heb. De andere 6 krijgen andere kleuren en ik ben er nog niet over uit wat.








Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #636 Gepost op: 26 Maart 2020, 22:42:56 »

Zo eindelijk zit alles er op en er aan, het ging moeizaam want ik sta de halve dag onder stroom en laat daardoor heel veel uit m'n handen vallen vandaag.

De drijfstangen heb ik gemaakt van nietjes zodat ik scherpre hoeken krijg als met koper staaf.

Ooh ik zie dat ik de zwaailichten vergeten ben, die zo maar even maken van wat snippetjes flatkabel en dan morgen een basis laag grondverf er overheen.

Zo ook eens aan een serie köf II's beginnen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #637 Gepost op: 27 Maart 2020, 22:47:16 »

Vandaag heb ik de hippels buiten zwart gespoten, daarna ben ik ze verder gaan schilderen.

De Köf's zijn ook in aanbouw en ik weet weer waarom ik die dingen zo weinig gebouwd heb. De diverse onderdelen zijn wat maatvoering betreft een ramp, het is heel lastig basis materiaal te vinden om de diverse onderdelen uit te maken zonder wandje voor wandje te moeten aftekenen en uitsnijden. Nu zijn de cabines uit XPS schuim, de onderstellen uit die plastic blokjes met een laag karton. De motorhuiven zijn uiteindelijk van een vuurwerklat van 7x7mm met 2 laagjes karton er tegen aan. De cabines moeten eerst rijkelijk van laagjes houtlijm worden voorzien om verder verwerkt te kunnen worden voor de stevigheid, gladheid en om te zorgen dat andere lijm en verfsoorten niet invreten op het schuim.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #638 Gepost op: 29 Maart 2020, 00:48:42 »

Het schilderen van de hippels blijkt toch veel meer tijd te kosten als ik had gedacht. Als ik zie hoe laat het nu is en wat ik nog aan de locs moet doen dan hou ik het voor gezien voor vandaag want ik heb geen zin het 3.00u te zien worden. Ik heb de nodige dingen met een wat ik dacht watervaste pen op de locs getekend. Nou blijkt die pen alleen watervast op papier dus ik kan de locs niet aflakken of een wash geven. Toch is het verouderen goed gelukt met alleen drybrushen. Wat nu nog moet is de lampen en zwaailichten schilderen en 30 roosters uitknippen en er op plakken maar word morgen.

Morgen ga ik met een vriend/kennis die ook alleen zit en een paar straten verder woont eens aan een kasteel beginnen wat al een tijdje in de planning zit. Hij is geen modelbouwer maar hij schildert dus willen elkaars hobby's in duiken om van elkaar te leren. Samen landschappen schilderen zit ook in de planning en omdat we dan toch ieder ons eigen werk maken is daar 1,5m afstand houden helemaal geen probleem en ik denk dat morgen ook wel goed moet komen.

Foto's heb ik nu even niet, ook dat komt morgen wel weer.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #639 Gepost op: 29 Maart 2020, 13:36:29 »

De oorspronkelijke plannen voor vanmiddag gaan niet door maar ik heb de hippels nu wel af.

De 4 WAE locs;




De 2 grijze locs;




De 4 Rangier Lok Vermietung locs;




Ik heb geen karton onder de wielen gelijmd om ze in het spoor te houden. Dat doe ik later als ik ze gebruik, zo hou ik ook de optie open om ze op straatspoor te lijmen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #640 Gepost op: 30 Maart 2020, 19:56:41 »

Ik ben vandaag met de köf's verder gegaan en ik heb de nodige rangeerstangen gemaakt van nietjes.








Hier na kon ik ze spuiten, grijze grondverf heb ik niet, dus maar zilver genomen. Daarna 5 stuks oranje gespoten.





De oranje verf droogt langzaam dus die dingen zijn nog niet te bewerken, de zilvere verf is na 10min droog dus die kan ik nu wel gaan schilderen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #641 Gepost op: 1 April 2020, 22:39:17 »

Gister heb ik mijn Köf II's niet af kunnen krijgen maar vandaag wel en ik ben er gezien de materialen die ik gebruikt heb aardig tevreden mee.








Nu ik weer even aan een diorama prutsen en als ik met materieel verder ligt er nog meer spul wat al een jaar in aanbouw is en wel eens afgebouwd mag worden, dus genoeg te doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #642 Gepost op: 11 April 2020, 21:53:06 »

Ik heb net een hele lading oude fleischmann rails gesloopt. Ik bleek geen losse spoorstaven meer te hebben om bovenleidingsmasten van te maken. Al die fleischmann heb ik toch niet voor diorama's nodig, daar gebruik ik liever de donkere roestende Arnold rails voor. Ik kan nu weer heel wat bovenleidingsmasten maken in ieder geval.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #643 Gepost op: 18 April 2020, 19:46:47 »

Vandaag even inkopen gedaan naast dat ik een poging heb gedaan hobbyhuis action leeg te kopen( wat niet geheel lukte omdat ze geen spuitverf hadden) was het even 1,5km doorlopen naar de n-spoorstore voor wat andere zaken.


Nu zo maar weer eens wat nuttigs doen hier.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #644 Gepost op: 27 April 2020, 23:29:33 »

Zo nu even geen diorama's even met materieel door stampen.

Deel 1:
a; Br798 een halve MN bestikkering geven, is klaar.
b; 4 railbussen in de KraftTraktion kleuren schilderen met Chempark Ausflugzug stikkers, is ook klaar.
c; 2 UHR ET75 bakken bestikkeren en afschilderen, is ook af.
d; 1 Turmtriebwagen in WAE kleuren schilderen, schiet aardig op.
e; 4 oude goederenwagens schilderen, eerste laag verf zit er op, wat het word weet ik nog niet.

Foto's:






















Dan liggen hier nog 7 andere bakken mij al een jaar aan te gapen wat ListertalBahn treinen moeten worden, dat word dan deel 2.

Voor Bardüttingdorf Jammerhörchen moet ik nog trams maken maar nu Lochem Digitaal 2020 niet echt waarschijnlijk is is het lastig daar de motivatie voor te vinden. Zeker omdat er ook zat andere ideeën door mijn hoofd spoken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 41 42 [43] 44 45 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: