Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870092 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #645 Gepost op: 28 April 2020, 20:47:09 »

De turmtriebwagen is klaar, door een goede grondlaag dekte het geel zowaar in 1 keer.




De 4 goederenwagens zijn ook klaar, wat ik er nu mee ga doen weet ik niet.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #646 Gepost op: 2 Mei 2020, 12:16:34 »

De afgelopen dagen ben ik tussendoor de ListertalBahn treinen aan het bestikkeren geweest en ik ben ze daarna gaan schilderen en aangezien dat nog niet klaar is en ik nogal druk was had ik nog niks gepost.

Hier onder de huidige stand van zaken.



Het schilderen kost heel veel concentratie en dat kon ik de afgelopen dagen maar beperkt opbrengen. Vandaag ben ik van plan hiermee verder te gaan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
bollen neus
Gast
« Antwoord #647 Gepost op: 2 Mei 2020, 13:01:20 »

Dat zijn inderdaad al geen simpele schilderingen om te doen. Neem er jou tijd maar voor dan heb je er dubbel plezier aan als ze klaar zijn.
Eric.
Gelogd
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #648 Gepost op: 2 Mei 2020, 13:14:10 »

Dankje Eric, dat is het enige voordeel van de corona crisis, dat ik die rust nu wel kan opbrengen terwijl ik daar voorheen( want ik hoop dat ik dat vast kan houden) geen rust en geduld voor had.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #649 Gepost op: 3 Mei 2020, 22:12:52 »

Het schiet nog niet heel erg op maar dat komt en omdat ik te veel andere dingen te doen heb en omdat ik ook hier wat dingen vergeten was die nog moesten maar tijd kosten. Ik was namelijk uitlaten en dak ventilatoren vergeten maar die zitten er nu wel op. Misschien dat ik morgen ergens een uurtje over heb om de daken dan te schilderen maar het zal wel dinsdag of woensdag worden voor ik ze af heb.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #650 Gepost op: 5 Mei 2020, 18:40:55 »

Eindelijk heb ik de treinen af, bij de NE81ers was ik ook de onderbouw tussen de draaistellen vergeten maar dat is nu ook opgevuld.





3 wagens gaan nu samen in de vitrinekast, de rest los, beschikbaar voor evt. diorama's.

De komende week ga ik een klein diorama'tje bouwen verzoek van m'n ouders die dat aan iemand cadeau willen geven. Daarvoor hebben ze van 2 setjes schapen gekocht waarvan 1 met herder en hond.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #651 Gepost op: 11 Mei 2020, 12:22:11 »

Dit weekend ben ik bij Bart bezig geweest met poten maken voor zijn h0 modulebaan. Dat konden wij zaterdag grotendeels buiten doen. 4 modules staan nu op poten maar we moeten nog 11 sets poten voor de rest. Daarna zijn we verder gegaan met rails leggen en de invulling van de baan met gebouwen verzinnen. De gebouwen word een mix van 5 a 6 merken waarbij een groot deel uit Tillymodels gebouwen zal gaan bestaan. De volledig keus staat nog niet vast dat breid zich langzaam aan uit.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #652 Gepost op: 13 Mei 2020, 23:40:13 »

Ik ben ook nog met andere dingen bezig geweest vandaag. Na het plaatsen van figuren op het plaggenhut diorama heb ik het diorama dat voor m'n huishoudelijke hulp word er weer eens bij gepakt. Het mos houd zich nog steeds goed alleen is het tijdens het drogen flink gekrompen. De kale open plekjes had ik nog niet bijgewerkt dus dat heb ik vandaag maar gedaan. Daarna wilde ik ook gelijk het water vast eens wat kleur geven dat het ik nat op nat met blauw/grijze en heel donker groene verf gedaan.






Dan ben ik de laatste dagen nog actief met een ander hobby project bezig. Ik wilde namelijk nog iets doen met die 4assige motorwagens die ik voor m'n Borkener Kreisbahn heb maar dat bij een andere vervoerder.

Dit spul dus.
Ik wilde een wat groter aantal wagens kunnen inzetten dus 1 kort lijntje ging niet. Daarnaast is het materieel voor gelijkstroom dus het moet geheel vrij kunnen liggen van het Duitse 15kv net. Nou heb ik zo goed als alles in NRW ten oosten van de Rhein wel uitgemolken dus ik moest of iets ten westen van de Rhein zoeken of verder Niedersachsen in duiken.

Eerst kwam in een gesprek met Bjorn(Ol49) de Krefelder Eisenbahn ter sprake en aangrenzende lijntjes. Maar ik kon zo snel niet alle benodigde informatie vinden maar ik vond wel een interessant boek maar in Duitsland. Dus eerst eens verder gekeken, de andere optie was tussen Rheine, Lingen(Ems) en Quackenbrück een kleine fictieve stad te maken en wat lijntjes erbij te bedenken en evt. kon ik de Tecklenburger Nordbahn erbij trekken als ik een goed eindpunt daarvoor in Osnabrück kon vinden want die lijn komt in het echt toch weer op een 15kv lijn uit. Nou dat laatste werd toch lastig en het gebied is ook wat ver weg om heen te reizen en iets rond Krefeld verzinnen vind ik dan toch leuker en logischer( er woont veel meer volk).

Dus in Duitsland toch dat boek Deutsche Klein und Privatbahnen band 5 besteld en dat bleek makkelijker als gedacht. Het is nog niet binnen maar ik kon het niet laten toch verder te gaan zoeken en ik vond als nog bijna alles wat ik weten moest in een aantal wikipedia artikelen, zie hier, hier en hier en wat foto's. Dus eens gekeken wat er mogelijk en zinvol was ik ben uit eindelijk de volgende lijnen gaan uitwerken:
1; Krefeld Süd( bij mij iets verlengd naar Hbf)-Krefeld Nord-Hüls-Moers
2; Krefeld Süd( bij mij iets verlengd naar Hbf)-Tönisvorst-Süchteln-Viersen( via een vrijliggend tracé tot het DB station door getrokken)
3; Hüls-Kempen-Grefrath-Süchteln-Viersen( via een vrijliggend tracé tot het DB station door getrokken)
4; Hüls-Kempen-Grefrath-Kaldenkirchen
Andere aangrenzende en/of tussen liggende trajecten heb ik om verschillende redenen gelaten voor wat ze zijn. Dit is toch al een vrij groot net waarvoor ik eerst de sporenplannen heb getekend op basis van tekeningen van sporenplan.nl:




Daarna ben ik met het Basis Uur Patroon voor die lijnen begonnen. Het enige vaste wat ik had was de tijden van de RE10 Düsseldorf-Kleve in Kempen dus vanuit daar ben ik begonnen. Uiteraard heb ik de sporenplannen hier en daar een aantal keer aan moeten passen. Sommige plekken moesten kruisingsplaats worden of hoefde dat juist niet te zijn. Ik kan er heel moeilijk over doen maar het is gewoon puzzelen met rij en halteertijden en ik ben tot iets aardig gekomen met de 4 verschillende lijnen. Op Krefeld Hbf Süd laat ik de 2 lijnen/treinseries op elkaar keren om voor beide genoeg keertijd te krijgen.

Noord-Zuid


Zuid-Noord

Voor de 2 aan elkaar gekoppelde treinseries KE1 en KE2 heb ik al 7 setjes materieel nodig. Hoe ik dat weet of uitreken?...........vrij simpel. Ik ben in Moers begonnen rekenen en heb 8.14u als vertrektijd genomen en net zolang de ritten na gelopen tot de zelfde trein weer om 14 over vertrekt en dat bleek pas weer om 15.14u te zijn. Tussen door was hij dan ook al van 11.20u tot 11.44u in Moers te keren.

De beide andere treinseries staan los van de rest en hebben beide 2 setjes materieel nodig. Maar ik heb daarmee wel voor alles alweer meer materieel nodig als in mijn oorspronkelijke idee zat maar dat bied wel ruimte een 2e type materieel te zoeken dat mij aanspreekt en op dit net actief zou kunnen zijn. Als het boek binnen is en ik het betreffende hoofdstuk heb doorgelezen zal ik nog wel het een en ander aanpassen maar het begin is er.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #653 Gepost op: 15 Mei 2020, 22:12:14 »

Op verschillende youtube video's zie ik golven in de branding of bij watervallen gemaakt worden van wit poeder wat er mee gemengd word om een paste te creëren. Wat het is en van welke fabrikant heb ik uiteraard niet onthouden want ik kloot zelf wel wat aan. Mijn idee was omdat te proberen door m'n hoog glans vernis met meel tot een pasta te mengen en dat ging vrij goed. Ook het aanbrengen ging goed, nu zien hoe het opdroogt.







Het bootje moest er ook in dus dat ook gelijk maar gedaan.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #654 Gepost op: 17 Mei 2020, 19:34:43 »

De golven die ik gemaakt heb zien er goed genoeg uit om er vooral niks meer aan te doen. Ik ben het diorama dan ook verder gaan aankleden met allerlei figuren en 2 bomen.













Ik ben nu het diorama aan het aflakken en ik ga zo eens naar het vitrinekastje/kistje kijken waar hij in moet.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #655 Gepost op: 20 Mei 2020, 22:10:06 »

Ik ben nu een vitrinekastje aan het schilderen waar het diorama hier boven in moet. Normaal zou ik die wit laten alleen dat kast heeft maanden terug net als ik, een kastje, de tafel en de vloer een lading blauwe verf over zich heen gekregen en de sporen daarvan blijven zichtbaar. Nu ben ik hem vel groen aan het schilderen en dat dekt van zichzelf al vrij slecht maar om het slijtvast genoeg te maken heb ik het nu gemengd met houtlijm dus er moeten heel wat laagjes op.


Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 20 Mei 2020, 22:11:38 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #656 Gepost op: 26 Mei 2020, 21:49:28 »

Ik heb op de knop voor het deurtje na het kastje nu klaar.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #657 Gepost op: 8 Juni 2020, 18:02:38 »

Afgelopen weekend weer een weekend in het limburgse staan doe het zelfen. Samen met Bart heb ik verder gewerkt aan de poten voor zijn modelbaan en we hadden een mooie  productie lijn op gezet met als resultaat dat nu de hele modelbaan op poten staat.











Voor de hoek modules hadden we ook losse poten nodig waarvan we er eentje voor de stevigheid aan een dubbele poot vast gezet.










Toen het stond ben ik gelijk schuim onder platen voor de rails gaan leggen gevolgd door de eerste helling op linker poot. De volgende keer moet er rechts van het midden nog een helling komen.


Bart heeft inmiddels straks in de pauze van z'n gebroken dienst de nodige rails gelegd en het weekend van 4/5 Juli ga ik weer die kant heen om hem te helpen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #658 Gepost op: 9 Juni 2020, 22:44:24 »

Vandaag heb ik 3 locs die ik voor het weekend al gespoten had afgemaakt. Het is 1 type loc maar eentje is van Atlas en de andere 2 van Del Prado en de cabines, lampen en hekwerken zijn verschillend nog los van de verschillen die er in zitten omdat 2 de Portugese versie waren en de ander een SNCF versie. Ik heb de ex. Portugese locs van moderne front/sluitsein blokken voorzien omdat de originele lampen zo klein waren dat ik er niks mee kon.




Nu heb ik nog een zooitje locs en goederen wagens her en der liggen en het is handig als ik daar wat mee doe zodat ze daarna opgeruimd kunnen worden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #659 Gepost op: 11 Juni 2020, 11:35:16 »

Gister ben ik tussen de afspraken door aan het schilderen geweest.






Vanavond kan ik er weer mee verder, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 42 43 [44] 45 46 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: