Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870198 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #660 Gepost op: 13 Juni 2020, 23:05:06 »

Vandaag ben ik bij Peperkamp  Modelbouw in Ede geweest en daar een zooitje dummy locs gekocht.

En de oogst is 5 "Midi's" waarvan 4 Franse BB8100en en 1 Marokkaan, dan nog de Marokkaanse versie van de BB7200 alleen dan voor 3kv wat dat hebben ze daar. Verder een Hongaarse NOHAB, een Portugese EuroSprinter een Franse BB63500 en nog een Spaanse uitvoering van die BB63500. Verdeer ook nog wat ander klein spul en een h0 rijtuig mee genomen.

Dan had Tis Spat ook nog 3 locs voor me, namelijk een Spaanse V200, een Duitse V90 en een in Nederlandse kleuren gespoten BB7200. Die laatste ga ik waarschijnlijk ooit wel eens in Franse kleuren schilderen.


Toen ik dacht dat ik en Tis bijna klaar waren belde Bart mij terug, die had ik gesmst dat er wat interessante h0 huizen voor hem stonden. Nou vliegt hij niet zo snel uit Maasbracht even langs Ede dus voor hem nog 6 h0 huizen uitgezocht en mee genomen die ik de komende tijd ook onder handen ga nemen voor zover dat nodig is.

Van de nieuwe locs van vandaag ga ik een groot deel gelijk maar onder handen nemen want met die "Midi's" en V90 was ik toch al bezig dus de nieuwe pak ik gelijk er even bij. De Marokkaanse locs houden hun kleur en de 2 Marokkaanse "Midi's"( want ik had er al 1) gaan nu als 2e handse voor ZementCargo rijden met dit verschil t.o.v. de andere ZC "Midi's" dat ze als 2e handsje uit Marokko alleen op het 3kv net kunnen rijden, maar dan heb ik weer een goed excuus er wat mee te kunnen doen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #661 Gepost op: 15 Juni 2020, 22:50:01 »

Inmiddels zijn 5 van de locs die ik dit weekend gekocht/gekregen heb in ombouw.


Gister ben ik ook nog een uur en 45min met het mengen en overgieten van verf bezig geweest en nu is mijn werkvoorraad weer op peil. Ook de basis voorraad heb ik bijgewerkt zodat precies weet wat er nog is. Ik kreeg van de week ook nog 2 5L verf, een oriëntrood waar nog 3L in zit en een cremé kleur die nog vol was. Beide zijn goede basis kleuren om mee verder te mengen. Dan ook nog 2 flessen mengverf/pasta, die wel als verf bruikbaar is, andere mengpasta die ik heb is puur kleurstof maar daardoor wel efficiënter, maar alles wat ik krijg hoef ik niet te kopen natuurlijk.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #662 Gepost op: 21 Juni 2020, 15:19:48 »

Het heeft even geduurd maar ik 12 locs af, 8 Midi's, 2 V90's en 2 BB63500en

Eerst de diesels:




Dan de midi's, de NS1100 die er tussen is net wat hoekiger, de constructie van de bufferbalken en draaistellen is anders en vind ik minder fijn werken en minder mooi. De Nederlandse lampindeling is lastig aan te passen dus dit model zal ik los niet meer kopen voor dit doel.




Nou heb ik na bijna een jaar eindelijk weer pc waarop ik 2 schermen werkend heb en nu ben ik weer bezig alle foto's in dit topic die nog via flickr en andere gehost zijn te vervangen door foto's op mijn website. Dat kost wel wat modelbouw tijd maar het moet toch gebeuren en als ik even door werk ben ik er met 2 weken ook mee klaar.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #663 Gepost op: 23 Juni 2020, 14:20:50 »

Ik heb wat nieuw materieel opgezocht om om te schilderen en of te verouderen.



Dit gaat alleen toch even in de wacht, misschien doe ik alles wat alleen verouderd moet worden ergens tussendoor maar zoals wel vaker moet er "even" een nieuw diorama tussendoor.

Dan nog wat foto's van de huizen waar ik voor Bart mee bezig ben. Het grote hoekhuis is af en de 2 boerderijtjes hebben hun dak bedekking, bij eentje ben ik daar alleen nog niet helemaal tevreden over.

Dit dak bevalt me niet helemaal omdat het heb moeten bij kleuren en dat is nog te zien.









Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #664 Gepost op: 24 Juni 2020, 23:10:40 »

Vanmiddag heb ik 11 goederenwagens onderhanden genomen, deels overgeschilderd en allemaal verouderd.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #665 Gepost op: 27 Juni 2020, 23:09:32 »

Vandaag weer eens bij Bjorn in Haarlem geweest, vaste prik is tegenwoordig altijd even een bezoekje aan een speelgoedwinkel in Haarlem Noord en weer het nodige gekocht. Bij de modelspoorwinkel in het zelfde winkelcentrum vond ik nog 3 rijtuigjes voor een leuk prijsje.


Verder had Bjorn mijn Lintjes binnen, ze kloppen niet helemaal maar voor iets wat bedoeld is als speelgoed en 11 euro per wagen koste ziet het er heel goed uit.

De uitdaging is ze beide van volledige verlichting( incl. deurknoppen) te voorzien en daarna ga ik ze schilderen, iets met Magenta, Roest en Groen maar hoe precies moet ik nog zien.

Dan vandaag bij Bjorn m'n eerste decoder in een kato onderstel gebakken. Ging veel makkelijker als verwacht alleen ergens zat toch iets niet goed maar dat heeft Bjorn later gevonden en aangepast en de volgende( 3) moet ik ook prima zelf kunnen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #666 Gepost op: 1 Juli 2020, 11:55:53 »

Gister ben ik weer eens bij een kringloopwinkel in Malden wezen shoppen en zoals bijna altijd daar kwam ik weer met van alles naar buiten. O.a. een kistje voor koffie cups die ook als vitrinekastje voor treinen bruikbaar was geweest maar die alweer een andere eigenaar voor het oorspronkelijke doel en ik krijg wat flessen wijn( goh wat vervelend). 2 vierkante glazen bakjes die mooi als stolp over 2 mini diorama's kunnen. Voor die diorama's moet ik straks even hout zagen. Een boek over moestuinen( handig voor schaal 1:160 en 1:1. En als belangrijkste een koffer waarvan bij 1 sluiting een stukje was afgebroken. M'n moeder was nogal sceptisch of ik dat wel gerepareerd kreeg maar na 15min werk gister avond had er van sommerfeld koperstaaf een nieuw beugeltje op gesoldeerd en blijft het koffer weer dicht.




Tja wat doe je er dan mee?, als opbergdoos gebruiken kan maar ik had een beter idee. Het binnenwerk ombouwen zodat er makkelijk potjes strooisels en/of verf en gereedschap in mee kunnen voor demo's of workshops waarbij ik niet heel veel spul/geen grote hoeveelheden nodig heb. Dus van 4mm MDF wat stroken gesneden in elkaar gelijmd en in het koffer gelijmd. Hier lag nog een wijnkistje wat eigenlijk een diorama zou worden maar die past er mooi in met gereedschap. Dat betekend wel dat ik een 3e set gereedschap moet regelen want ik wil niet mijn thuis en demoteam sets daarvoor plunderen. Ik moet als ik weg ga gewoon een krat of koffer kunnen pakken waarvan ik weet dat alles er in zit en ik thuis ook alles nog heb.




Nu moet ik het binnenwerk nog deels zwart spuiten, de buitenkant doe ik niet wat dat is leer en het is beter dat dat lijft zoals het is.

Zo nu maar eens ontbijten, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #667 Gepost op: 2 Juli 2020, 23:52:15 »

Inmiddels ben ik voor mijn demo koffer gereedschap aan het sprokkelen en kopen maar de action had vooral heel veel niet vandaag. Ik ben vanavond ook bezig geweest met potjes met strooisels en groen brokken vullen.

Bij die groen brokken kan ik niet op de dop lijmen wat er in zit dus moet ik transparante potten hebben die ik nu niet heb. Daarnaast moet ik hele kleine potjes hebben voor bloemen en andere strooisels die je maar in hele kleine hoeveelheden gebruikt. Maandag ga ik daarom even langs de apotheek om de benodigde potten en potjes te kopen. Daarnaast hoop ik ook bij vrienden nog wat andere potjes op te halen die ik nu op heb.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #668 Gepost op: 3 Juli 2020, 13:46:35 »

Met potjes en wat gereedschap ziet het koffer er dan zo uit:




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #669 Gepost op: 8 Juli 2020, 16:41:12 »

Ik ben nu voor het koffer met wat houdertjes voor 15ml potjes bezig:

Ik heb maandag 20 15ml en 10 175ml potjes gekocht bij de apotheek.

Afgelopen weekend was ik weer bij Bart in Maasbracht. Het houtwerk was al klaar dus konden we ons op andere dingen gaan richten. Zo hebben we stad en land af gereden om rietpluimen te vinden. Dat blijkt in Limburg nogal een opgave terwijl ze hier bij iedere vijver te vinden zijn. Uiteindelijk een landtong in de maas gevonden waar wat stond en veel ander onkruid voor bomen en bosbodem verzameld. Verder bij de T€DI en Action meer hobby spul gekocht. Bij de T€DI hebben een soort wil gras matten voor 2 euro heb je 2 matjes van 20x20cm met 4 kleuren grasvezel. Daarnaast hebben we sponzen en oasis gekocht om fijn strooisel( oasis) en groen vlokken( spons) mee te maken. Die groen vlokken deze we aan de hand van een filmpje van "The Terrain Tutor" de techniek werkt opzich goed alleen hadden wij in korte tijd en een blender en een staafmixer opgeblazen :shock:  7(8)7 . Waarschijnlijk wilde ik te veel tegelijk( geen geduld he 7(8)7  :roll: ) dus uh ja nu moet 2/3 van de spons nog. We hebben nog de nodige huizen ingetekend op de baan en zijn begonnen met het bouwen van 3 huizen.

Goed eerst ff wat foto's:





















Ik zat ondertussen een unboxing video van Marty's Matchbox Makeovers te kijken en Bart was al naar bed.





Vanmiddag ben ik nog even voor Bart bij wentink binnen gelopen en daar stonden nog 3 mooie en bruikbare gebouwen die ik in overleg voor hem gekocht heb.





Bij deze is de aanbouw niet goed uitgelijnd waardoor het gebouw niet recht op de bodemplaat staat, dus dat moet wel even aangepast worden.






In Augustus hebben we( samen met de Professor/BjornOL49) een inspiratie tripje naar Amsterdam gepland om daar wat ideeën op te doen en zodat Bart wat goede beslissingen over de invulling en aankleding kan nemen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #670 Gepost op: 11 Juli 2020, 23:05:18 »

Ik ben voor Bart een vrij uitgebreid h0 huis aan het schilderen wat op dit moment aan controle en inspanning meer van mijn lichaam vraagt als ik eigenlijk aankan. Ik doe het toch want ik kan niet steeds aan mijn tremor toegeven als ik een slechte week heb. Het gevolg was wel dat ik zonder alcohol compleet uitgeschakeld was vandaag, gelukkig had ik een BBQ met gelegenheid om te bieren. Hoe ik het schilderwerk de komende dagen kan en moet indelen zal ik per dag moeten bekijken.






Na de BBQ van de personeelsvereniging van Breng in Bemmel en het opruimen kreeg ik nog een doos met tussen de 16 en 20 geldbakken mee. Ze hebben er zeker nog een stuk of 50 die met de tijd ook langzaam aan wel mijn kant uit zullen komen verwacht ik.

Die ga ik nu weer verdelen over de Demoteam leden en andere geïnteresseerden en dit keer hou ik er zelf ook een paar.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #671 Gepost op: 12 Juli 2020, 16:49:25 »

Vanmiddag voor en na de F1 nog wat zitten schilderen en ik vind het mooi worden.




Voor vandaag is mijn lichaam er wel weer klaar mee, dus daar heb ik maar naar geluisterd.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #672 Gepost op: 15 Juli 2020, 18:06:30 »

Het schilderen en verouderen van de h0 huis kost veel tijd maar is bijna af. Veel tijd heb ik de afgelopen dagen niet gehad en hier in huis ziet het er uit als of er een bom is af gegaan.

Gister heb ik bij van Cranenbroek 6 grote sponsen mee gebracht:


Vandaag ben ik begonnen met het in stukjes scheuren en daarna fijn malen van die dingen met de staafmixer. Eerst in alleen water en later ook direct in dunne verf zodat ik de verf er niet daarna nog doorheen moest doen. De eerste partijen zijn nog te grof gebleven dus die moet ik over een paar dagen nog eens verder fijn malen. De latere zijn wel gelijk goed wat structuur betreft. De kleuren op de foto's zien er wat beroerd uit maar dat is in het echt minder erg en als het droog is veranderd de kleur nog.








Ik heb ook wat oude zelf gemaakte vlokken die minder goed gelukt waren in water verder fijn gemalen en de verf loste wat op en deels werd de kleur er beter van deels niet dus heb ik de helft met groene verf nog wat bij gekleurd.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #673 Gepost op: 15 Juli 2020, 22:34:20 »

Een kennis wilde haar vlinderstruik gesnoeid hebben en omdat ze van mij al wist dat dat voor de modelbouw bruikbaar is was de vraag of ik even kwam helpen. De struik is kort en ik kwam met een IKEA tas vol bloemen. Deze zijn nogal groot uitgevallen en deels voor N niet in z'n geheel bruikbaar. Nou moet Bart op z'n h0 baan natuurlijk ook bomen hebben dus ik het de grootste voor hem in een bak gedaan. De kleinere helft heb ik in 2 porties verdeeld de ene helft hou ik zelf en de andere helft zit in een doos en wil ik zaterdag mee naar een kennis nemen( er van uitgaande dat hij dat kan gebruiken).








M'n 3e houder voor 15ml potjes houder is nu ook klaar en de potjes zijn gevuld zodat ze in het koffer kunnen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3551



« Antwoord #674 Gepost op: 18 Juli 2020, 20:31:47 »

Vandaag ben ik weer bij een kennis geweest en ik had een aantal IC/IR rijtuigen en een Br101 die ik over had mee genomen. Van hem kreeg ik vervolgens weer ander spul wat hij wel kwijt wilde.

De 3 Rangeerlocjes moet uiteindelijk alle 3 electrisch worden en samen met een 4e die bij Bjorn ligt allemaal in de paars/gele ChemCargoRail huisstijl geschilderd worden. Ook de dummy Br140 word omgebouwd tot een CCR locs zoals op de foto hieronder.


Voor het meeste andere spul heb ik ook al ideeën of bestemmingen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: