Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870086 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #675 Gepost op: 28 Juli 2020, 15:29:09 »

Maandag ben ik de hele dag met goederen wagons aan het prutsen geweest waarbij 5 van de 6 in staat van ontbinding verkeerde. Deels ontbraken er de nodige onderdelen zodat ik een buffer en 6 draaistellen zelf heb gemaakt zoals ik zo vaak doe. De missende buffer werd geslepen uit een Marklin C rail schroefje. De draaistellen zijn uiteraard weer van hout en karton.







Ik heb deze wagons beladen met een houtafval mix. Hier is dat nog wit van de lijm maar inmiddels is het behoorlijk donker geworden waardoor je bijna denkt dat het schroot is( bijna een mooi bruggetje naar het 2e deel). De andere 2 wagens waar ik geen foto's van heb gemaakt nog moeste met kolen beladen worden dus daar heb ik grijze ijzererts stof gelijmd met verdunde zwarte verf voor gebruikt.

Voor de nieuwe volgers op het forum, grijze ijzererts stof kan je denk ik niet kopen, de manier voor mij om er aan te komen was iemand kennen die dat met z'n schip vervoerde tijdens het schoonmaken daarna dacht dat ik daar wel wat aan had. Ofwel netwerken in je ruime omgeving dus.

Ja en dan GRATIS bouwmateriaal voor schroot. Een tijd geleden kwam ik op het idee dat uitgedroogd zuringzaden die dan mooi roest tot donker bruine kleuren krijgen wel eens een goede basis voor schroot kunnen zijn. Vandaag ben ik dan ook eens een wandeling gaan maken parallel aan de spoorlijn door de wijk Schuytgraaf in Arnhem. Eerst kwam ik in de ongemaaide bermen hier en daar een enkele plant tegen. Bij station Arnhem Zuid stonden dan iets meer planten. Toen had ik 1 pot vol en nog 2,5km te lopen tot thuis. 600m zuidelijk van Station Arnhem Zuid kwam ik een greppel tegen die helemaal vol stond met zuring, daar had ik wel 15 potten kunnen vullen dus toen zaten mijn 3 potten wel gelijk vol.

Daarna wel gewoon de route afgelopen naar huis want dat was toch de kortste route inmiddels. Ondertussen werd ik naast de 11 reizigerstreinen per uur per richting ook nog getrakteerd op een omgeleide kalktrein met Reeks 77 richting Veendam en een half uur later nog op een cementtrein met DB Vectron richting Arnhem voor die 2 kwam ik ook al een Vectron met een containertrein in Zuidelijke richting tegen. Zo kon ik dus mooi nuttige en aangename dingen combineren.

Wat ik nu met die zuring zaden ga doen moet ik even zien, eerst wil ze eerst nog even te drogen leggen om er zeker van te zijn dat alles droog is en blijft en daarna maal ik een deel denk ik even fijn met de staafmixer.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #676 Gepost op: 28 Juli 2020, 23:22:53 »

Zaterdag heb ik weer eens een bezoekje gebracht aan Peperkamp modelbouw in Ede en daar het een en ander aan materieel mee genomen.


Toen ik met m'n ouders weg wilde gaan maar zij bezig waren met het uitklappen van de rolstoel van m'n moeder viel m'n oog op een bus waar ik al een tijd naar op zoek was en waar ik overheen gekeken had( ondanks z'n formaat) dus die ging als nog mee.

Het is een Hainje/DAF CSA I en deze moet de oude Nijmeegse CVD huisstijl krijgen. Ik had er al zo een in de Amsterdamse kleuren maar die zit zo goed in de verf ondanks z'n leeftijd dat ik het zonde vind die om te schilderen. De vraag is ook wie ouder is ik of die 2 bussen. Oohja als die bus toch uit elkaar moet voor enkele reparaties en schilderen dan moet er ook gelijk maar verlichting in dacht ik zo.

Dan heb ik die zuring zaden nog versneld gedroogd. Ik heb een hete lucht oven dus in de oven( wat op youtube vaak word geadviseerd) gaat dat niet dan word het weg geblazen. Ik heb ook nog een magnetron dus die eens geprobeerd en dat ging heel goed dus alles zo gedroogd en toen een uurtje laten uitdampen en daarna het fijn gemalen.


Toen in de rommeldoos wat geschikte meuk bij elkaar gezocht in de vorm van allerlei kunststof onderdelen en.........ja u raad het al ook die even met de staafmixer fijner gemalen en dat met de zuring zaden en het schroot wat ik al had gemengd.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #677 Gepost op: 5 Augustus 2020, 18:39:36 »

Gister avond en de afgelopen paar uur heb ik hard gewerkt om de busstoelen die ik gister gekregen heb bruikbaar te maken. Ik heb nu 2 losse stoelen en een 2zits bank op wielen. De stoelen komen uit een bus die een aantal maanden met missende ruiten buiten heeft gestaan en dat is te zien en morgen ga ik samen met m'n huishoudelijke hulp eens kijken hoever we ze schoon kunnen krijgen.














Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #678 Gepost op: 11 Augustus 2020, 14:51:11 »

De afgelopen dagen heb ik weer wat aan materieel gebouwd en geschilderd. Ik ben wat motorwagens en locs aan het schilderen voor mijn versie van de Teutoburger Wald Eisenbahn. Naast wat ik eerder al bedacht had komt er nu ook een 2 motorige dieselmotorwagen bij.




Omdat gaten boren en uitvijlen in de oude minitrix wagen niet wilde lukken heb ik nu ramen getekend die ik er zo op kan plakken.


Om ook iets achter de locs te kunnen zetten moet ik bedenken wat ik aan rijtuigen erbij wil hebben en voor spul uit de jaren 50 ben ik voor middeninstaprijtuigen Byl421 en BDyl gegaan. Daarbij heb ik die BDyl rijtuigen geen vouwdeuren in de baagageafdeling gegeven maar roldeuren.








Ik moet nu zien dit af te maken en ook de goederenwagens die hier rondslingeren nog afmaken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #679 Gepost op: 12 Augustus 2020, 10:11:39 »

Ik heb gister avond mijn eanos bakken eens afgemaakt. Van m'n moeder had ik een oude panty gekregen om als netten over het houtafval te gebruiken en het was even testen hoe goed het zich liet verlijmen en hoever ik het kon en moest oprekken om het goed over te laten komen.



Oprekken tot 200% bleek het mooiste en door de ruwe randen van de lading bleef het zonder lijm al redelijk zitten zodat het makkelijk vast te lijmen was.



Ik heb het daarna met dunne groene verf bij gekleurd en de randen nog een wash gegeven.


De dieselmotorwagen heb ik van bufferbalken voorzien van een stukje van een bierviltje met spijkertjes. Daarna heb ik het onderstel zwart geschilderd en het dak eerst met een mix van verf en houtlijm geschilderd en daarna een basis laag bruin gegeven.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #680 Gepost op: 14 Augustus 2020, 19:19:52 »

Ik heb nu 8 locs en motorwagens af:










Nu word het wat leger voor me maar er zwerven nog de nodige treinen rond die op een schilderbeurt wachten. Voor achter een deel moet ik ook nog rijtuigen maken maar deels moet ik nog bedenken wat voor een soort rijtuigen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #681 Gepost op: 16 Augustus 2020, 13:38:42 »

Gister heb ik bij de n-spoorstore naast de 2 gereserveerde decoders 3 aufbau trams gekocht, een digitale motorwagen en 2 bijwagens en nog 2 bussen. Daarmee begint het pas, vandaag de wagens uitgepakt en 2 KATO 11-104 onderstellen die ik had erbij gepakt. De 2 bijwagens bouw ik nu tot motorwagen om en de onderstellen heb ik al passend gemaakt en er in zitten. Eentje had ik laatst al gedigitaliseerd, de andere blijft analoog. Later komen er nog 2 bestelde aufbau motorwagens bij waarvoor de 2 decoders bedoeld zijn.





Ik schilder ze allemaal om in beige/oranje met paarse bies, wel is mijn doel die minimaal die 2 reclames te behouden. De trams die later nog komen kan ik dan evt. proberen totaal reclame wagens van te maken.

Ik heb ook nog wat schilderwerk aan ander materieel gedaan, de taurus moet de dispolok huisstijl krijgen.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #682 Gepost op: 17 Augustus 2020, 19:15:50 »

Ik ben lekker opweg met het aanpassen van de 3 trams, er zitten nieuwe frontseinen op en bij de voormalige bijwagens heb ik de dakopbouw aangepast. Ook zit de eerste oranje verf op de zijwanden. Dat heb ik eerst met een lakstift gedaan maar dat droogde te bleek op maar bood wel een goede grondlaag waardoor ik nu met 1 laag oranje verf de juiste kleur heb:

De paarse bies word nog een uitdaging, met de lakstift word die te breed dus ik moet even testen wat beter is een oud fijn penseeltje of de trekpen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #683 Gepost op: 18 Augustus 2020, 18:13:57 »

De trams zijn zover klaar,later boor ik nog gaatjes in de bodem om bijwagens er aan te koppelen.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #684 Gepost op: 20 Augustus 2020, 18:00:19 »

Ik heb vandaag gelijk de volgende locs erbij gepakt. Een vriend heeft een Br141 voor mij weer tot leven gewekt en deze ga ik nu omschilderen. 1 eerst laag extreem verbleekte bruine verf zit er op maar ik moet nog zien hoe die kleur echt word. De bedoeling is di verbleekte basis laag met washes van de donker bruine verf weer wat donkerder en kleurrijker te maken maar wel verbleekt te houden.

Daarnaast ben ik een Br141 die ik +/- 15 jaar terug uit een minitrix 1100 verbouwd heb door er een nieuwe kap op te zetten en het onderstel aan te passen weer terug aan het verbouwen. Daarvoor gebruik ik een andere minitrix 1100 kap die ik al een aantal jaar had liggen. Het word een ZementCargo midi zodat die evt. op CP2040 ingezet kan worden en die gaat dan richting Bjorn en dan kan hij bekijken of deze nog digitaal moet worden.

Links de nieuwe en rechts de oude kap.



Ik heb ook mijn aufbau Tw die aan het bouwen was op een Tomytec onderstel er weer bij gepakt( zta in het zelfde doosje als de 1100 kap) met de bedoeling deze ook af te maken de komende dagen.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #685 Gepost op: 21 Augustus 2020, 22:50:20 »

Ik ben aardig op geschoten, ik heb inmiddels bijna 3 trams af. Ik heb gister avond besloten naast de rijdende ook nog 2 statische wagens te maken voor vrienden. Dan heb ik ook de midi af maar aan de Br141 heb ik zo goed als niks meer gedaan. De zelflosser waar ik al een tijdje mee bezig was is nu dan ook af.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #686 Gepost op: 23 Augustus 2020, 23:43:49 »

Vandaag ben ik o.a. naar Maassluis geweest om met een N-spoorforum lid het een en ander aan materieel uit te wisselen. Ik had 4 rijtuigen in ICE huisstijl voor hem en hij bracht voor mij een mooi doosje "meuk" mee waar ik weer allerlei leuke dingen mee kan.

Zo bedacht ik onderweg( tussen Amersfoort en Apeldoorn) dat de onderstellen van de 2 kiepwagentjes die er in zaten zich misschien wel leende als onderstel voor aufbau tram bijwagens. Dus na thuiskomst op gemeten en dat past mooi en ik had er nog een dus dat scheeld alweer een ander rijtuig slopen.

Inmiddels alles uitgezocht en m'n werkvoorraad herschikt. De onderste 2 lagen zijn lange termijn voorraad of dingen waarvan ik nog helemaal niet weet wat ik er mee wil of moet.

De een na bovenste laag voor projectjes op de iets langere termijn voor wat het waard is.


En de bovenste laag met dingen waar ik het eerst doorheen wil of moet werken naar de huidige inzichten.


De kiepwagentjes en containerwagens liggen inmiddels voor me om als eerste mee aan de gang te gaan na de dingen die al in aanbouw zijn.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #687 Gepost op: 1 September 2020, 14:09:07 »

De laatste week ben ik niet aan posten toegekomen maar dat wil niet zeggen dat ik niks heb gedaan. De 3 trams zijn nu echt af en de 3 Br141ers ook. Verder heb ik nog aan 5 containerswagens gewerkt en ben ik een weekend bij Bart in Maasbracht geweest.














Dan geef 17 Okotber nog een workshop diorama begroenen bij de N-spoorstore:

Als het goed is komt het in de loop van de week in de nieuwsbrief en op de site te staan, vanaf dan kunnen jullie je aanmelden.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #688 Gepost op: 2 September 2020, 22:58:49 »

Ik heb een serie ketelwagens geschilderd en verouderd:

Zo ziet de oude hoofdzakelijk Lima meuk er best aardig uit.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #689 Gepost op: 6 September 2020, 18:24:28 »

Inmiddels heb ik van rondslingerende ketels nog 2 ketelwagens voor Bjorn bij gebouwd.


Ook de 4 rijdende containerwagens gaan door naar Bjorn toe voor CP2040.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 44 45 [46] 47 48 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: