Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
Pagina's: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 79   Omlaag
Print
Auteur Topic: Materieel verzameling Michiel(NDS)  (gelezen 870083 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #690 Gepost op: 8 September 2020, 21:18:09 »

Ik heb de afgelopen dagen wat rijtuigen dicht geplamuurd en glad geschuurd zodat ze bestikkerd kunnen worden.


Ik neem nu eerst even wat ander materieel onderhanden, veel wagens voor een GmP voor in de vitrinekast. Verder ook nog een gasketelwagen voor Bjorn. Die nogal vergeeld dus de ketel word opnieuw geschilderd en wat meer aangepast aan deze tijd.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #691 Gepost op: 8 September 2020, 21:34:28 »

Dan heb ik van N-spoorforumlid nog een stukje jeugdsentiment gekocht:

Ik heb een jaar of 25 het zelfde model in een iets andere kleur gehad. Uiteraard nog met de oude aandrijving en een ander type pantograaf.

Bij dit ding lijkt het me leuk om op 60x30cm een mini modelbaan te bouwen. Als de tram per post binnen gekomen is ga ik eens kijken wat er voor nodig is om dat mogelijk te maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #692 Gepost op: 10 September 2020, 19:26:00 »

De tram is inmiddels binnen en het is volledig 2 richtings materieel dus daar hoef ik niks aan aan te passen dus dat is wel lekker.

Ondertussen gister nog wat goederenwagens onder handen gehad. De foto is helaas wat flets waardoor de kleuren nauwelijks zichtbaar zijn.


Ik heb nu ook 2 Fleischmann O&K's klaar staan om om te schilderen.

De bedoeling is dat als ik ze omgeschilderd heb ik ze met Bjorn ga digitaliseren en dat Bart ze daarna op zijn h0 baan kan inzetten.
 
Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #693 Gepost op: 15 September 2020, 11:32:12 »

Eens een poging doe wat te typen, ik zit nog volledig in standje zombie( als in mijn hersenen zijn nog niet actief maar ik wel) dus alle informatie verwerking gaat mega traag maar ik toch wat post werk proberen te doen. Op de andere pc staat een set aan van Bass Modulators van Mysteryland 2020 om wakker te worden en hardstyle helpt meestal na een uur wel.

Zaterdag heb ik voor Bjorn wat ketelwagens gekocht.

Voor het omschilderen en bestikkeren van die dingen moest ik uiteraard weer de nodige voorbeelden opzoeken en logo's tekenen en die daarna in een worddoc mikken om te printen. Dat was al gouw 1,5 dag werk. De eerste 2 ketelwagens ben ik aan het ombouwen en omschilderen maar daar heb ik nog geen foto's van gemaakt.

Gister vond ik dat ik voor 2 partytrams die ik voor vrienden heb gebouwd nog doosjes met thema beschildering en bestikkering moest maken. Ik vond 2 grote luciferdoosjes die geschikt waren dus die gespoten en geschilderd en boven op bestikkerd.


Met 2 h0 O&K's ben ook lekker bezig maar ook daar moet ik nog foto's van maken.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #694 Gepost op: 24 September 2020, 20:59:12 »

Ik heb gister een partij kralen gekocht en die kwamen vandaag binnen:

De grijze en donker blauwe buiskralen wil ik als prullenbakken gebruiken maar zijn met schijfjes papier uit de perforator ook om te bouwen tot vaten of oliedrums. De zilveren zeshoeken en gekleurde ronde kralen heb ik gekocht om als bloembakken te gebruiken als kunnen die gekleurde ronde ook als waterbak in een weiland met vee. De magenta ronde kralen wil ik als krukken, stoelen of bankjes gebruiken. Bij stoelen of bankjes in combinatie met papier.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #695 Gepost op: 27 September 2020, 22:27:20 »

Ik heb vandaag eens 3 spoor Z huisjes geschilderd nog hier lagen. Nu moeten ze nog van nieuwe opschriften worden voorzien en dan kunnen ze daarna naar m'n vader toe.






Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #696 Gepost op: 11 Oktober 2020, 23:13:41 »

Ik heb gister nog een aantal gebouwen bij Peperkamp gekocht. Een week of 4 terug had ik een gebouw van Tomytec al zien staan maar had er toen geen geld voor.


Vorig weekend werd ik door Tis Spat nog getipt over een groot kasteel wat wel iets voor mij zou zijn en waar ik wat mee moest doen. Nadat ik al besloten had dat ik die wilde hebben en bedacht had wat ik er mee wilde bleek hij h0 te zijn. Nou laat ik me niet zo snel tegen houden dus ik heb hem gewoon gekocht. Met de tijd moet dat kasteel wat verbouwd worden om hem toch N te maken en dat is wel te doen. Vooral deuren, hekwerken en trappen vervangen en dan komen er nog veel huizen tegen aan en in te staan( een beetje een mix. van het klooster diorama en Mont Saint Michel idee). Dat zou dan de kern moeten vormen van een mini modelbaantje waar een Japanse Kato tram kan pendelen. De bouw hiervan zal nog wel zeker een jaar duren maar ik kan er wel mee starten als ik er tijd en ruimte voor heb.




Dan nog 3 Pola bouwdozen gekocht, als ik daar handig mee om ga kan ik tot 8 huizen uit 1 bouwpakket halen.


Van Aliexpress moeten nog 2 moderne gebouwen komen voor Neu Verlar Mitte.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #697 Gepost op: 14 Oktober 2020, 16:06:00 »

Vandaag heb ik met m'n vader 3 vitrinekasten aangepast. Hij heeft gaten voor nieuwe schapdragers geboord zodat ik een aantal schappen kon verzetten. Daarmee ontstaat in de kast op mijn slaapkamer in de hoogte ruimte voor een modelbaantje waarbij het gekochte kasteel nog op een verhoging kan staan. In de kasten in de woonkamer is nu beide ruimte voor een extra schap. Deze word waarschijnlijk van hout ipv glas.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #698 Gepost op: 19 Oktober 2020, 16:56:34 »

Oohja bijna vergeten, zaterdag de lang verwachte aufbau wagens in ontvangst kunnen nemen. Het is een zeer geslaagd model, de rijeigenschappen heb ik nog niet kunnen testen maar ze zien er erg goed uit. Enig minpuntje?, naast de breedte( je moet wat als je een aandrijving wilt) de panto veert niet, dus die moet vervangen worden maar verder zeer geslaagd model.

Ik kwam ook nog een Köstrißer bierwagen tegen, die moest toch wel mee.

Groetjes Michiel
« Laatste verandering: 19 Oktober 2020, 17:07:16 door neudalhausenstadbahn » Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #699 Gepost op: 27 Oktober 2020, 18:48:25 »

Ik heb de afgelopen week een industrie locje gebouwd van rommel. Door het motorhuif zie je niet alles maar alles zit er in. De cabine en motorhuif zijn van behang gemaakt de rest van zooi uit de rommeldoos.





Ik had betere uitsnedes van de foto's kunnen maken maar dat was ik even vergeten.

Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #700 Gepost op: 2 November 2020, 22:13:01 »

Zaterdag heb ik in Haarlem( naast weer veel figuren bij de speelgoedwinkel) bij de modelspoorwinkel 4 hele oude huisjes gekocht. Waarom?..........ik kon huisjes van dat formaat goed gebruiken en ik wil laten zien dat van die oude lijken best wat te maken valt. Het eerste waar ik mee begonnen ben is behangen op de daken te plakken om een mooiere dakpan structuur te krijgen.


Ik heb gister avond voor Bjorn van foamboard 2 bakken voor het opbergen van modeltreinen met deksel voor in een koffer gemaakt. Hier onder het koffer met de 2 bakken er in, de bovenste die ik gefotografeerd is nog leeg in de onderste zit al wat materiaal.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #701 Gepost op: 16 November 2020, 23:12:18 »

Ik heb 1,5 week terug bij een kringloopwinkel een cd kastje gekocht. Het binnenwerk heb ik er uitgesloopt en dat was meer werk als gedacht en liet een onstabiel geheel achter. Nou heb ik dat met nieuwe lijmverbindingen opgelost maar het wat ruwe binnenwerk heeft wel een goede primer laag nodig. Omdat ik daarvoor geen grote hoeveelheden had heb ik even een pot gemengd. Bijna half houtlijm en half oriëntrode verf en nog een beetje blauwe mengverf en toen kreeg ik paars. Er zitten nu 2 lagen op en er komt nog een 3e.


In dit kastje kan dan weer een diorama gebouwd worden, groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #702 Gepost op: 9 Januari 2021, 15:20:36 »

Een ruim uur terug kwam een kennis een grote doos brengen. Naast de 7 rijtuigen die ik van hem gekocht heb zaten er nog diverse gebouwen in.

De 3 huizen rechts voor wil ik als de ruimte het toelaat op Burg Holtheim gebruiken waarover daar meer. Het seinhuis vind ik een heel mooi model waarvan ik zeker ga kijken of ik die op mijn toekomstig spoorwegmuseum kwijt kan. De villa links voor leent zich heel mooi als klein stationsgebouw vooral met enkele kleine aanpassingen. De 2 "grunderzeit" huizen achter aan zijn zo'n beetje mijn en de standaard huizen die je overal tegenkomt en die dus heel ruim bruikbaar zijn. Het houten gebouw midden achter lijkt op iets van een oude hoogoven. Wat het precies is en wat ik er allemaal mee kan is iets om later eens te bekijken.

Dan hebben we nog een boerderij, die steeds de naam van een vriend van mij loopt te roepen. De stijl van dat gebouw past zeer goed bij hem op z'n baan, dus eerst maar eens kijken wat hij er mee kan.




Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #703 Gepost op: 2 Februari 2021, 22:25:06 »

Voor mezelf en iemand op het n-spoorforum ben een serie vloeistof en gastanks aan het bouwen van meuk uit de rommeldoos.


Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
neudalhausenstadbahn
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 3547



« Antwoord #704 Gepost op: 3 Februari 2021, 23:31:08 »

Ik ben nog steeds met de tanks bezig. De meeste laat ik in ruwbouw om ze af te bouwen en te schilderen als ik weet waar ik ze wil gebruiken.










Groetjes Michiel
Gelogd

"Demoteam Imherloher Bahnhof, das demoteam für Ihre Modellspur Messe"
Pagina's: 1 ... 45 46 [47] 48 49 ... 79   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Materieel verzameling Michiel(NDS)
« vorige volgende »
Ga naar: