Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Show je realistische treinsamenstelling
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12   Omlaag
Print
Auteur Topic: Show je realistische treinsamenstelling  (gelezen 148611 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #75 Gepost op: 22 Mei 2016, 13:21:10 »

Ik miste gisteren nog een AB en een C bak.
Deze vond ik gisteren voor een prikkie in Houten.

Ik zal kijken of ik van de week nog een andere stam kan laten zien uit mijn verzameling. Doos waar ze inzitten staat voor het grijpen nu  Wink
Gelogd

mvg,
 Sander
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #76 Gepost op: 22 Mei 2016, 20:20:44 »

Ik ben benieuwd wat die magische doos nog meer voor inhoud heeft Sander, laat maar zien! Duim omhoog

Misschien is het wel een idee hier ook je nog niet complete treinstammen te tonen. Soms hebben lezers net dat ontbrekende rijtuig voor je. Zo helpen we elkaar wellicht.

Hieronder alvast weer een bijdrage van mij, de Holland-Scandinavië Express uit de zomer van 1972, dus een jaartje later dan mijn vorige bijdrage. Hierin komt ook weer de Stalen DV voor, de zesdeursuitvoering dus. Het volgende heb ik uitgezocht.

1972 zomer D231 Holland - Scandinavië Express Hoek van Holland (V07.00u) - Puttgarden (Kopenhagen)

loc + B (DB, zo, di-vr 24.6-19.8.)1,2 + ABm (DB)1 + B (DSB (bruin) za, ma 24.6-19.8.)1,2 + Stalen DV + Am (DB) + Bm (DB) + Bm (DB) + WR (NS) + ABm (DB) + B (fac., DB of NS Plan D) + Bm (DB, 24.6-26.8.) + Bm (DB, za,zo)
1uit Amsterdam 2 één van beide, niet beiden

En dit is de foto van mijn uitvoering:



Het materieel is het volgende:
NS 1206 (Roco)
DB Bm (Roco)
DB ABm (Roco)
(DSB B facultatief, dus weggelaten)
NS Stalen DV (Artitec)
DB Am (Roco)
DB Bm (Roco)
DB Bm (Roco)
NS WR is er nog steeds niet, vervanger Plan D RD (Roco; slechte keuze maar ik heb niets beters)
DB ABm (Roco)
NS Plan D B (Roco)
DB Bm (Roco)
(2e DB Bm weggelaten)

Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #77 Gepost op: 23 Mei 2016, 18:56:36 »

Ik heb wat samenstellingen gefotografeerd, om het draadje wat levendig te houden zal ik ze niet allemaal in 1x plaatsen  Smiley

Vandaag toon ik jullie een Buurland Express. Den Haag - Keulen.



De trein bestaat uit;
Roco 1118 met gele neus (tevens kan hier de 1100 blauw met geel front voorgezet worden)
ICR B
ICR B
ICR A
ICR BDK
Plan W2 "Amersfoort" (zwart met gele deuren)
Gelogd

mvg,
 Sander
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #78 Gepost op: 23 Mei 2016, 19:34:59 »

Die Plan W is een interessante toevoeging Sander. Waar heb je ontdekt dat die ook zo kan? Welk jaar of welke jaren beeld je uit? Gezien de blauwe 1100 met neus en de W in deze kleuren denk ik begin jaren '80?
 

Ik zal proberen voor wat afwisseling te zorgen. Misschien doet goed voorbeeld goed volgen  Duim omhoog
Mijn bijdrage is alweer een Scandex, ditmaal uit de zomer van 1973. Hij lijkt nogal op die van zomer 1972 (mijn vorige bijdrage) - zoek de 10 verschillen Wink

1973 zomer D231 Holland - Scandinavië Express Hoek van Holland (V07.00u) - Puttgarden (Kopenhagen)

loc + Bm (DB)* + ABm (DB)* + Stalen DV + Am (DB) + Bm (DB) + Bm (DB) + WR (NS) + ABm (DB) + Bm (DB, 23.6-25.8.) + Bm (DB, za zo) + B (DB of NS Plan D)
*uit Amsterdam

Zo ziet dat er bij mij uit:


NS 1206 (Roco)
DB Bm (Roco)
DB ABm (Roco)
NS Stalen DV (Artitec)
DB Am (Roco)
DB Bm (Roco)
DB Bm (Roco)
NS WR is weer vervangen door een Plan D RD (Roco; nog steeds een slechte keuze)
DB ABm (Roco)
DB Bm (Roco)
(zondagse DB Bm weggelaten)
NS Plan D B (Roco) - een DB Bm had ook gekund
« Laatste verandering: 23 Mei 2016, 19:39:27 door 1200blauw » Gelogd
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #79 Gepost op: 23 Mei 2016, 21:32:33 »

Ook een leuke trein Sander. Ik heb dezelfde vragen als mijn bovenbuurman.

Ik heb hem ook, maar dan zonder de Plan W. Zou er het liefst een 1500 voor hebben, maar die is nergens te krijgen. Ik doe het ook maar met een 1100 of een 1200.
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #80 Gepost op: 23 Mei 2016, 21:41:23 »

De plan W heeft deze kleur in 1982 gekregen. En heeft een jaar zo rond gereden. Het rijtuig werd als extra rijtuig bijgeplaatst en kwam dus niet elke keer voor in deze trein, je kan hem dus prima weglaten. Overigens is het rijtuig nu nog moeilijk te bemachtigen.

De 1500 staat bij mij voor een heel andere trein....zie mijn volgende post.

Ik ben destijds, en nog steeds, geholpen door Mispoes (Frank), hij heeft zowel kennis als foto's van diverse treinen of samenstellingen.
Gelogd

mvg,
 Sander
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #81 Gepost op: 23 Mei 2016, 21:48:39 »

De sneltrein Den Haag - Venlo - Keulen anno 1978 - 1979.


De trein bestaat uit:

Elotrain 1505
Heris plan N, B
Heris plan N, B
Elotrack plan K, AB
Elotrack plan K, AB
Artitec Stalen DIV

http://www.seinarm.nl/Treinsamenstellingen/TreinsamplanK.aspx
Gelogd

mvg,
 Sander
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #82 Gepost op: 24 Mei 2016, 17:03:17 »

Naar aanleiding van een artikel in de Rail Magazine, jaargang 35, nr 309 en in overleg met Mispoes maakte ik de volgende samenstelling, de zogenaamde Bad Harzburg Express.



De trein, rijdend van Hannover naar Hengelo, behoort officieel als trekkracht een dieselloc van de DB serie 220 te hebben. In Hengelo werd de trein gereed gemaakt voor binnenlandse dienst.

Ik beeld uit de trein anno 1975, binnenlandse dienst.

NS1200 geel/grijs Roco (dient nog omgenummerd te worden!)
Stalen DIV Artitec 20.246.06
Plan D 2de klas  51 84 95-40 017-9 Roco startset 41297
Plan D 1ste klas 51 84 95-40 112-9 Roco startset 41297
Plan D 2de klas  51 84 95-40 111-4 Roco startset 41297
Plan D 2de klas  51 84 95-40 132-7 Roco 44243
Plan D 2de klas  51 84 95-40 134-3 Roco 44244

In Hengelo werden vaak rijtuigen bijgekoppeld.
Op de foto is een Plan E-RD 50 84 87-37 214 bijgevoegd. Artitec 20.156.01
(men kan de RD uit de Roco startset 41297 ook gebruiken ipv de plan E)

Meer mogelijkheden om te versterken op het binnenlandse traject zijn:
Plan E 1ste klas met reclamebanen, Artitec.
Plan W2 Artitec of LSmodels.
Plan W1 LSmodels
De versterkingsrijtuigen dienen tussen de Loc en de stalen D geplaatst te worden. Hetgeen ik op mijn foto niet heb gedaan zie ik zojuist. Undecided
Gelogd

mvg,
 Sander
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #83 Gepost op: 24 Mei 2016, 20:00:33 »

Dat is een grappig toeval Sander, zie post #25: http://forum.modelspoorwijzer.net/mijn-trein/show-je-realistische-treinsamenstelling/msg27643/#msg27643 om mijn variant van deze trein te vinden:



Leuk om dezelfde trein bij meerdere mensen terug te vinden. De Bad Harzburg Express reed in deze samenstelling (met Plan D) tot mei 1976. De renovatie van de 1200-serie begon in 1979. In één trein kan dat eigenlijk niet als je het helemaal goed wilt doen. Roco heeft ook een blauwe 1200 uitgebracht, met nummer 1206. Die is inzetbaar tussen 1971 en ergens tweede helft jaren '70. In die periode reed deze trein ook, dus mocht je die toevallig òòk hebben...

De buurland naar Keulen had ik ook laten zien, in een iets andere variant: http://forum.modelspoorwijzer.net/mijn-trein/show-je-realistische-treinsamenstelling/msg27595/#msg27595



Deze is gesitueerd in 1969-'71, vanwege de uitvoering van de 1200, met onderverdeelde luchtroosters (vervangen in 1970/'71).

Jouw foto's zijn wel veel duidelijker trouwens...
Gelogd
Rene H0
Newbie

Offline Offline

Berichten: 26


« Antwoord #84 Gepost op: 24 Mei 2016, 20:34:22 »

Heerlijk zulke foto's, altijd leuk om naar te kijken.

De blauwe 1200 staat ook nog op mijn lijstje.  Duim omhoog
Als die in de Aanbieding komt is die voor mij  Grin
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #85 Gepost op: 24 Mei 2016, 20:41:48 »

Uiteindelijk komt "alles" in de aanbieding René, gewoon geduld hebben. Ik kon zo lang niet wachten  Wink


Ik zet weer een Scandex neer, ditmaal uitvoering uit de winter van 1973. Deze trein vertrok om 07.00 uur uit Hoek van Holland en reed dan via Rotterdam CS naar Utrecht. Daar werd kopgemaakt. Daarna ging de reis verder naar Amersfoort, waar een deel uit Amsterdam werd bijgeplaatst. Vervolgens reed de trein over Apeldoorn en Deventer naar Hengelo, waar de trein werd overgenomen door tractie van de DB.

1973 winter D231 Holland - Scandinavië Express Hoek van Holland (V07.00u) - Puttgarden (Kopenhagen)

loc + B (DB)1 + ABm (DB)1 + B (fac., DSB (bruin) of Plan D)1 + Bm (fac., DB) + Stalen DV + ABm (DB) + WR (NS) + ABm (DB) +  Bm (DB)
1uit Amsterdam



De modellen zijn de volgende:
NS 1137 (Roco)
DB B (Roco)
DB ABm (Roco)
NS Plan D B (Roco)
DB Bm (weggelaten)
NS Stalen DV (Artitec)
DB ABm (Roco)
NS WR Roco Plan D RD (Roco; andermaal slecht alternatief)
DB ABm (Roco)
DB Bm (Roco)
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #86 Gepost op: 25 Mei 2016, 15:36:59 »

De volgende trein kunnen we eind jaren 70 plaatsen op de lijn Zwolle-Enschede, de zogenaamde "Klompentrein".
In de wintermaanden aangevuld met een energiewagen en normaal gesproken aan beide kanten een locomotief.



Roco 2200
Energiewagen, zelfbouw Mispoes
Plan E, B Artitec
Plan E, AB Artitec
Plan E, B Artitec
(plan E zijn de speciaal door Artitec uitgebrachte plan E's voor de Klompentrein)
Gelogd

mvg,
 Sander
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #87 Gepost op: 25 Mei 2016, 17:36:16 »

Leuke trein is dat Sander. Ik heb hem zelf ook.   Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Blausee-Mitholz
Tijdelijk
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2339


« Antwoord #88 Gepost op: 25 Mei 2016, 20:46:06 »

........ normaal gesproken aan beide kanten een locomotief.

(plan E zijn de speciaal door Artitec uitgebrachte plan E's voor de Klompentrein)

Beide locomotieven gaven tractie in multitractie schakeling, gebruikte plan E rijtuigen waren daar voor speciaal voorzien van  stuurleidingen.
Moet dan ook in de opschriften van de Artitec rijtuigen terug te vinden zijn.

Mvg, Johan
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #89 Gepost op: 26 Mei 2016, 15:42:39 »

Sneltrein Amsterdam - Enschede, eind jaren 50.

Werd in de avonduren versterkt met een postrijtuig, dit rijtuig zat altijd direct achter de loc of helemaal achteraan de stam. Tevens werden er nog versterkingsrijtuigen in de spits toegevoegd, een C gevolgd door een AB.



Voor de loc kan ook gekozen worden voor een 1100 of 1200, echter zonder NS vignetten.

Hieronder de stam in de late avond met postrijtuig direct achter de loc, 1958-1959.



1300 berlijnsblauw zonder vignetten, Electrotren
Plan E postrijtuig Artitec
Plan E AB Artitec
Plan E RD Artitec
Plan E B Artitec
Plan E B Artitec
Plan E B Artitec
Gelogd

mvg,
 Sander
Pagina's: 1 ... 4 5 [6] 7 8 ... 12   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Show je realistische treinsamenstelling
« vorige volgende »
Ga naar: