Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
Pagina's: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 61   Omlaag
Print
Auteur Topic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB  (gelezen 456121 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #660 Gepost op: 25 Maart 2020, 17:32:55 »

Model PBS MY1132 verder aan het vervuilen.

Het gaat in orde komen tegen eind van deze maand.
Eric.
Gelogd
Henk-Jan
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 67



« Antwoord #661 Gepost op: 25 Maart 2020, 17:36:30 »

 Shocked who,dat ziet er gelikt uit! Mooi hoor.  Duim omhoog
Gelogd

bollen neus
Gast
« Antwoord #662 Gepost op: 26 Maart 2020, 17:45:13 »

Deze dame mag hier blijven op de baan.

Dit is nummer 9 in de verzameling die nu volledig is omgebouwd in schaal O.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #663 Gepost op: 27 Maart 2020, 17:39:03 »

De PBS MY1132 al wat getest op stukje baan. Ook de wielen nog eens proper gemaakt. Alle functies zijn OK. Lichten apart achteraan kunnen aan/uit. Ook ventilatoren draaien, enkel maken deze wat veel lawaai maar daar is niet veel aan te veranderen tenzij je alles gaat lageren (mor das zottewaerk)
Nu reeds bezig met de cabines beginnen te verfraaien voor volged project (ook in O schaal) De LED samenstellen wit/rood met de juiste kleuren draad aan solderen, weerstandjes solderen en zo meer. Dus rustig werkje.
Gisteren an wat foto's doorgezonden gekregen van de Viktoria versie  anno 2018, zijn weeral nuttig om later dit model proberen na te bouwen. Das nog een project dat in de ijskast vertoefd hoor, één per één is gek genoeg te noemen (denk ik dan?)
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #664 Gepost op: 27 Maart 2020, 18:21:41 »

Voor alle duidelijkheid het is de MjbaD MY28 Lemvig in geel/oranje/rode kleuren (een vree feestelijke verschijning) en ook vree recent te noemen .
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #665 Gepost op: 28 Maart 2020, 09:24:23 »

Nog een foto van tijdens de testritten op de baan hier.

Voor het ogenblik staan er 10 rijdende Heljan Nohab locomotieven opgesteld.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #666 Gepost op: 30 Maart 2020, 07:52:08 »

Ik had wat foto's doorgezonden naar O clubs in Denemarken, juist nu bericht terug gekregen. Er waren erbij die dachten dat er een echte in mijnen hof stond. Hallo daar heb ik juist niet genoeg plaats voor. Maar het is wel een mooie commentaar. Cheesy
Ook uit Duitsland waren ze gretig met hun commentaar en reacties.Doet deugd en bewijst dan maar weeral eens dat je "NOOIT" sant in eigen land bent. Maar dat zijn we ook al 18 jaar gewoon.
Deze week gaan we verder aan de TMY106 werken, ik zie wel hoe mijn muts staat en dan komt er wel eens een foto tevoorschijn van het geleverde werk. Huh?
De 2 ESU decoders zijn nu ook onderweg das voor de 2 laatste verbouwingen, ze kunnen maar al gereed liggen hier in de kast.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #667 Gepost op: 30 Maart 2020, 16:53:27 »

De PBS in model, maar dan in de vorm van een echte Mx:



Uitsluitend verkrijgbaar in schaal H0.    Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #668 Gepost op: 30 Maart 2020, 17:08:25 »

Das dan spijtig dat het alleen in die schaal te verkrijgen is.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #669 Gepost op: 30 Maart 2020, 17:19:25 »

Ja, dat is het nadeel van andere schalen dan schaal H0: de keuze is veel beperkter. En dat brengt het gevaar van een monotoon beeld met zich mee.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #670 Gepost op: 30 Maart 2020, 17:54:40 »

Elk nadeel heeft altijd zijn voordeel.
Eric.
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16725


300 *


« Antwoord #671 Gepost op: 30 Maart 2020, 18:39:04 »

En het voordeel is?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
bollen neus
Gast
« Antwoord #672 Gepost op: 30 Maart 2020, 19:07:38 »

Dat dit draadje eigenlijk gaat over "verbouwen" van Heljan schaal O modellen.
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #673 Gepost op: 31 Maart 2020, 10:03:58 »

Twee decoders voor de laatste 2 verbouwingen in O schaal te voorzien van digitale steun. Zonder sound.

Ze zullen nog wel een tijdje in de kast liggen. Van zwart geld gekocht en dat moet rollen. Cheesy
Eric.
Gelogd
bollen neus
Gast
« Antwoord #674 Gepost op: 31 Maart 2020, 15:59:50 »

"Monotoon" werkje, afplakken voor spuitwerk te kunnen doen aan O model.

Spuiten, laten drogen, terug afplakken, spuitwerk en laten drogen, dan nog eens afplakken en spuiten, laten drogen.
Dan voor de verandering nog 2 keer afplakken en spuitwerk doen. En daarna kunnen we alle "geestjes" beginnen bij te werken, hetzij terug wat afplakken en spuiten ofwel met een penseel wat bijschilderen.
Maar het zal wel in orde komen zeker nu met dat warmere weer dat ze aankondigen?
Up-date gedaan voor programeer ESU 5.
Eric.
Gelogd
Pagina's: 1 ... 43 44 [45] 46 47 ... 61   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinTopic: Verbouwen van HELJAN 44811 spoor O modellen NOHAB
« vorige volgende »
Ga naar: