Zoeken

Geavanceerd zoeken

Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omlaag
Print
Auteur Topic: Eigen goederenwagen(om)bouwsels  (gelezen 140560 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 5 gasten bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

291*

« Antwoord #120 Gepost op: 5 Mei 2025, 09:06:01 »

Op basis van een foto van de Brawa, recht van de zijkant genomen en de bekende H0 LOB 140,7 zou het vlakke laadgedeelte zo’n 64 mm zijn van de Brawa.
De punten waar ‘de helling’ weer over gaat in het vlakke wielgedeelte, liggen zo’n 77 mm van elkaar.
« Laatste verandering: 5 Mei 2025, 10:07:21 door Jakop de Bruin » Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

« Antwoord #121 Gepost op: 5 Mei 2025, 09:25:56 »

O jee….verlengen dan maar!  Cheesy

Hmm, is wel een idee...

20220928_D7000_3375, Hanau [DE] by hb foto, on Flickr

Misschien op Drehscheibe vragen of iemand die de betreffende wagen heeft 'm voor jou wil nameten?
Goeie tip.

groet, Huub

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

« Antwoord #122 Gepost op: 25 April 2026, 19:27:20 »

Ik weet van mezelf dat ik geen snelle bouwer ben, maar soms verras ik mezelf zelfs nog.
Al bijna drie jaar niks noemenswaardigs meer aan de goederenwagens gedaan, ik dacht dat het minder lang was.
Oke, in die tijd is mijn baan vrijwel volledig uit elkaar geweest en weer opgebouwd, maar toch hoogste tijd om dat weer op te pakken.

Als eerste nieuws over de Wacker ketelwagen.
Hier is overigens nog wel een goede reden te bedenken waarom de bouwpauze zo lang is geweest.
Zoals ik een paar berichten later meldde, moest het deksel bovenop vervangen worden door een deksel dat op chemieketelwagens gebruikelijk is.
In de basis een simpel rondje, maar wel met zichtbare moeren om het deksel op de ketel te houden. En daarvan wist ik echt niet hoe ik het zou moeten nabootsen.

Maar toen Niels onlangs aangaf een resinprinter te hebben gekocht, was ik niet de beroerdste om hem te helpen met het aanleveren wat oefenmateriaal.  Grin

Lang verhaal kort, vorige week lag een lading deksels in de brievenbus, waarmee dat deksel-excuus om verder te bouwen niet meer bruikbaar is.

Moeten nog wat uitsteeksel bij, maar die kan ik zelf maken (denk ik).

Voor de Tms had ik nog wat onderdeeltjes nodig die ik ergens moest hebben liggen, maar met geen mogelijkheid kon vinden.
Goed nieuws, ze zijn weer terecht. Ze lagen waar ze hoorden te liggen, maar waarom zou je daar zoeken...?  Embarrassed
Ook daar kan ik dus weer mee verder.

Groet, Huub

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 7 8 [9]   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn treinverbouwingenTopic: Eigen goederenwagen(om)bouwsels
« vorige volgende »
Ga naar: