Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Modelspoorwijzer groeit!
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Modelspoorwijzer groeit!  (gelezen 82165 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #30 Gepost op: 12 Januari 2017, 19:57:49 »

en wat brengt jou hier Eelco?

Modelspoor.
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1965


« Antwoord #31 Gepost op: 12 Januari 2017, 20:30:17 »

Eelco,
ik word langzamerhand een beetje moe van je gezever.

Als het je niet bevalt hoe hier op dat forum, waar jij moderator bent, wordt gereageerd blijf hier dan aub weg. Dat is nu juist een sterk punt van dit forum waar dat forum van jou van kan leren. Hier is vrijheid van meningsuiting, hier is geen ongelijkheid in mensen die hier lang of veel posten, hier is het gelijk voor iedereen. Is dat ook zo waar jij modereert? Nee, dat is niet zo, weet jezelf donders goed, want jij als moderator bent degene die er het hardst aan mee werkt. Dus als je het hebt over hand in eigen boezem steken, be my guest.

Ik heb me niet gedragen volgens de regels van bnls, klopt, ga ik niet ontkennen. Ik heb daar de grenzen op gezocht en dat heeft me een ban opgeleverd. Ik kan me niet herinneren dat ik 1 iemand van bnls gevraagd heb om dat ongedaan te maken en ik zal dat ook niet gaan doen,heb er vrede mee zo.
Echter iemand die veel en vaak post op bnls en dezelfde regels niet hanteert krijgt geen waarschuwingen of ban zoals ik en dat is allemaal aantoonbaar gemaakt en daar is nooit door wie dan ook van bnls op gereageerd.
Op bnls maken ze de mensen direct monddood, ik had dat hier met jou willen en kunnen doen toen ik hier nog moderator was, ik wilde me alleen niet verlagen tot een nivo van bnls en met name die van de voorzitter en jij als moderator, samen met die andere %%^^&* (ik zal het netjes houden).

Ik hoop van harte dat met een nieuw forum bnls ter ziele gaat, ik heb al gezegd dat als dat gebeurd ik een bbq geef! Jij bent niet uitgenodigd, weet je dat vast.
Verder ga jij voor mij hier op de negeerstand, want in mijn ogen ben jij degene hier die de sfeer verziekt. Als iemands mening je niet zint prima, maar kom niet met halve informatie die ook nog eens te weerleggen is. Zwak van je dat je dingen die daar gespeeld hebben in een dergelijke discussie hier moet aanhalen om je gram te halen. Ook wel begrijpbaar, want op het forum waar jij modereert heeft het weinig nut aangezien wij daar al monddood zijn gemaakt.



« Laatste verandering: 12 Januari 2017, 20:33:56 door Sander Lageveen » Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8828


265*


WWW
« Antwoord #32 Gepost op: 12 Januari 2017, 20:33:12 »

Modelspoor.

Precies! En dat kan hier ongemodereerd, ongecensureerd en vooral ongewist besproken worden.
En dat is fijn, want dat heb je 'thuis' niet....  Wink Cool
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #33 Gepost op: 12 Januari 2017, 20:49:46 »

EIk hoop van harte dat met een nieuw forum bnls ter ziele gaat, ik heb al gezegd dat als dat gebeurd ik een bbq geef! Jij bent niet uitgenodigd, weet je dat vast.

He verdorie nu toch. En dat had me nu net zo gezellig geleken.Ik had al een fles single malt klaar staan om die dan soldaat te maken  Smiley
« Laatste verandering: 12 Januari 2017, 20:52:05 door Eelco » Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #34 Gepost op: 12 Januari 2017, 20:54:37 »

Je zegt dat je geen flauw benul hebt hoe een groot forum te besturen, maar je weet wel dat de moderatoren op BNLS het verkeerd doen. Dat is toch ook aardig in tegenspraak. Als je geen flauw benul hebt, weet je ook niet of men het goed of slecht doet....

Zo kun je mijn woorden verdraaien ja, als je dat wilt. Dat dat niet is wat ik meende te zeggen, moge echter voor de meeste mensen duidelijk zijn... Ik heb geen flauw benul van hoe een huis te ontwerpen en te bouwen, en toch kan ik zeggen of ik een bepaald huis mooi of lelijk vind, en zelfs tot op zekere hoogte of het degelijk en deugdelijk gebouwd is...

Nee, Sander, er is geen sprake van vriendjespolitiek. Iedereen die zich niet aan de regels houdt wordt daar op aangesproken en iedereen die dat negeert kan daarvan de consequenties tegemoet zien.

Dat moet ik dan maar op je blauwe ogen geloven... want de schijn van vriendjespolitiek is er wel degelijk, die heb ik aan den lijve gezien (zie ook Sanders ervaringen hierboven). Toen het bestuur en de mods mij nog aardig vonden, kon ik veel meer mijn gang gaan dan toen dat niet meer zo was. Maar dat is zwaar offtopic.

En nee, Wesley, wij zijn geen machtswellustelingen die naar believen sancties uitdelen zonder samenwerking met het bestuur.

Ook dat moet ik maar op je blauwe ogen geloven... en ook dat ziet er van buitenaf anders uit.

De oorzaak van jullie negatieve benadering van BNLS, is natuurlijk de manier waarop jullie met bestuur en moderatoren in aanvaring zijn gekomen.

Tuurlijk, als je onheus bejegend wordt, vind je daarna die mensen niet meer aardig. Lijkt me vrij natuurlijk.

En daar kun je lang en kort over praten, maar feit is dat jullie weergave van wat er gebeurd is en de daaruit voortkomende rancune, maar een zijde van het verhaal belicht.

De pot verwijt de ketel...

BNLS is de boeman en jullie zijn de vermoorde onschuld. De hand in eigen boezem steken voor wat jullie eigen aandeel in het geheel betreft, dat gebeurt helaas niet.

Dat laatste hoor je mij niet zeggen, maar dat eerste wel. En dat mag ik ook doen. Over vermoorde onschuld: nee, dat ben ik niet. Natuurlijk heb ik bewust een confrontatie opgezocht - maar in plaats dat de moderators dat professioneel probeerden te de-escaleren, werd ik eruit geknikkerd zonder de zaak ooit objectief te beoordelen omdat mijn opponent toevallig één van hen was...

Met als gevolg dat MSW jullie 'uitlaatklep' voor anti-BNLS sentiment is.

Nee hoor, alleen op de momenten dat jij je kruistocht ter verdediging van het andere forum hier komt voeren. Op alle andere momenten komt dat andere forum nauwelijks ter sprake - zo boeiend en belangrijk is dat forum niet.


Jammer van die laatste sneer.

Als het jou gelukkig maakt om dat als een sneer te zien, dan heb ik daar geen probleem mee hoor. Als ik echter had willen sneren, had ik wel gewoon DVRB getypt...

Hier tiert het anti-BNLS sentiment welig. Diverse steken onder water, of gewoon lompe opmerkingen direct op het forum. Dat vind ik jammer. En dat is iets wat de moderatoren op BNLS niet toestaan. Daar is MSW niet het doel van spot en rancuneuze opmerkingen.

En de hele wereld is tegen mij, boehoe. (<-- zie, een échte sneer!) Als je graag wilt dat kritiek de mond wordt gesnoerd, kun je met alle liefde terug naar dat andere forum, waar je de moderators niet in twijfel mag trekken - dat staat (of stond) zelfs letterlijk zo in de forumregels.

Om antwoord te geven op je vraag wat MSW moet doen om meer aanloop te trekken? Dat is lastig. Het forum zal zich op een positieve manier moeten onderscheiden. Iets bieden op modelspoor vlak dat BNLS niet kan bieden. Neem Lycka Till. De mannen achter de uitgever zijn hier actief en stellen bijvoorbeeld prijzen beschikbaar. Misschien kan de uitgever hier meer activiteiten ontplooien. Een fotografie workshop, een workshop uitgeven om te zien of er gebruikers op MSW zijn die met een interessant fotoboek kunnen komen.
Bied modelbouw workshops aan, met bijvoorbeeld Frank. Geef de deelnemers een zooi Lima hondekoppen en wat mastica setjes en ga een middag oud dieselmaterieel bouwen.
Zomaar een paar dingen die mij ter plekke te binnen schieten.

Kijk, wordt het toch nog constructief na al het geweeklaag. Dank je wel, daar zitten een paar goede suggesties tussen.

In dat opzicht vond ik de plannen van chris om mogelijk tot een nieuw forum te komen, zeer interessant. Hoopgevend zelfs. Ik had dat graag gezien als een schone lei voor modelsporend Nederland waarop iedereen zich kon aanmelden en waar we de modelspoorhobby met zijn allen weer een nieuwe impuls konden geven, zonder dat de rotzooi uit het verleden meegenomen werd. Een forum waarop Sander, Gert, Jakop, jij, ik, zonder rancunes aanwezig konden zijn. Helaas gaat dat vooralsnog niet door.

Van die plannen heb ik nooit gehoord, maar dat zou inderdaad mooi zijn - al is het misschien utopisch om te denken dat oud zeer op magische wijze verdwijnt wanneer dezelfde mensen een andere URL inkloppen en een andere layout van een site zien...

in mijn ogen ben jij degene hier die de sfeer verziekt.

Dat moet ik helaas onderschrijven, en wel vanwege de door mij aangehaalde kruistochten die jij voert ter verdediging van dat andere forum. Zolang jij daar niet over begint, is de sfeer hier uitstekend - zelfs met jou in een discussie (want je verziekt de sfeer niet omdat je nu eenmaal een rotzak bent - ik denk niet dat je dat bent - maar omdat je constant oud zeer oprakelt; wanneer je het ergens anders over hebt, ben je prima te pruimen voor mij).

Hier laat ik het bij.
« Laatste verandering: 12 Januari 2017, 21:04:36 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #35 Gepost op: 12 Januari 2017, 21:11:13 »

wanneer je het ergens anders over hebt, ben je prima te pruimen voor mij).

Kijk, en dat is dus wederzijds. Dat geldt van mijn kant ook voor Gert, Jakop en Sander. Geen enkel persoonlijk probleem mee. En daarom hoopte ik ook op een schone lei op een nieuw forum. Maar misschien ben ik een utopist.

Om weer terug te komen op de groei van MSW:
*Organiseer een live raadplaat. Maak teams, geef ze elk de beschikking over internet en puzzelen maar.
*Begin een modulebaan zoals BNLS die kent. Dat biedt niet alleen de mogelijkheid tot meer draadjes die de bouw beschrijven, maar ook bouwdagen waar MSW modulebouwers elkaar treffen en met raad en daad terzijde staan, versterkt de onderlinge band.

Mogelijkheden genoeg zou ik zeggen. Doe er uw voordeel mee  Duim omhoog
Gelogd
Chris van Diesen
Full Member

Offline Offline

Berichten: 203



WWW
« Antwoord #36 Gepost op: 12 Januari 2017, 22:01:28 »

Citaat
In dat opzicht vond ik de plannen van chris om mogelijk tot een nieuw forum te komen, zeer interessant. Hoopgevend zelfs. Ik had dat graag gezien als een schone lei voor modelsporend Nederland waarop iedereen zich kon aanmelden en waar we de modelspoorhobby met zijn allen weer een nieuwe impuls konden geven, zonder dat de rotzooi uit het verleden meegenomen werd. Een forum waarop Sander, Gert, Jakop, jij, ik, zonder rancunes aanwezig konden zijn. Helaas gaat dat vooralsnog niet door.

Bedoel je mijn nieuwe forum ?
Hoewel het veel trager gaat dan verwacht is dit zeker niet van de baan.
Dus dat staat er wel aan te komen.
Maar een heel andere opzet dan BNLS of MSW.

Dat weten Edsko en Gerard ook al.
Geen concurrent van BNLS of MSW. (dus geen afbraakplannen van beide forum van mijn zijde)
Ik wil het gewoon zakelijker.

Ik moet nog babbelen met wat grote jongens, maar de faciliteiten zijn er al. Een forum wat kan draaien zonder bedelen om poen en mega commercieel zal zijn....
Wat ten goede komt aan de betreffende fabrikant die er te vinden is EN de consument die er dan te vinden is.



Dus heb nog geduld Smiley
Ik heb al fabrikanten die staan te trappelen om met de consument in gesprek te gaan op dat forum.
Maar ik wil de heel grote jongens er ook bij, en die hebben nog vragen.
Na Ontraxs wil ik het verder uitwerken en opstarten.

Het zal een zeer zakelijk forum worden. Geen gezellige, kijk eens wat ik gekocht heb draadjes.
Geen, raadplaatjes, geen kijk eens wat ik aan het bouwen ben.

Wel de mogelijkheid om met de fabrikant (of via een spreekbuis van die fabrikant) te babbelen over......modelspoor.
O...enne....kennis en ervaring heeft ook al aangegeven die overstap naar dat nieuwe forum van harte te maken.....

Ik heb er zowaar zin in.

En het belangrijkste....geen oud zeer, iedereen welkom.


« Laatste verandering: 12 Januari 2017, 22:16:39 door Chris van Diesen » Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 646


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #37 Gepost op: 12 Januari 2017, 22:44:22 »

Modelspoor en oude foto's brengen mij hier.

Ja, dat hebben ze hier...



Modelspoor.

Dat ook...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Kees Jan
Full Member

Offline Offline

Berichten: 113


WWW
« Antwoord #38 Gepost op: 20 Januari 2017, 22:55:58 »

Succes Chris  Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog Duim omhoog.

Ach HAF.... Heel egocentrisch en niet een modelspoorforum van hoog niveau. Een paar mensen die daar met hun bijdrages het nog levendig houden.

Lees voor de grap daar eens een dag de berichten en je ziet dat  > 90% Ikke ikke ikke is. "Dat is MIJN..." Ïk vind..." "Leuk maar IK mis..."

Duitse fora hebben het dan, tenminste waar ik actief ben, beter voor elkaar. Daar doen zelf de grote jongens zoals Marklin gewoon mee.

Als HAF het nu zo ontzettend goed voor elkaar zou hebben met zo'n grote aanhang, zou er toch minstens 1 of 2 grote spelers daar de boel sponsoren.......

Nee iedere maand lopen leuren om de 250 te halen....

Goed ter vermaak kijk ik er graag net als hier. Mijn omzet zit hier niet en vandaar het vermaak  Wink Wink Wink.

Fijn weekend allemaal.
Gelogd

2006 Diorama Berlijn
2006 "Een rondje Berlijn"
2008-2009 "Van Wishni naar Woshni"
2009 2010 "De Fleischerei"
2012 "Gröger"
2014 "Beurs baantje"
2015-2016 "Ein BW für Jürgen"
2016 "Test Baantje digitaal"
2016-2017 "Fleischerei in 1"
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8828


265*


WWW
« Antwoord #39 Gepost op: 1 Januari 2018, 22:53:56 »

Tegelijk lijken de pageviews zich in 2016 wel te stabiliseren t.o.v. de afgelopen 2 groei-jaren.

Als je de cijfers van 2016 bekijkt was dat een redelijke conclusie. Zelfs januari en februari van 2017 onderschreven die conclusie.



Maar dan schiet de grafiek de lucht in! Hoezo stabiliseren? MSW groeit!
De dip van november is te verklaren door de verhuizing op 10 november. Herstel duurde even, maar december compenseerde meteen november.

De jaren naast elkaar gezet geeft aan dat stabiliseren een fout woord is...



OH'en doen we wat minder, geen topjaar qua aantallen. Opvallend is hoe dicht de grafieken van 2015, 2016 en 2017 bij elkaar zitten.



Dan het 3rail forum. Daar lijkt iets aan de hand te zijn. De pageviews van 2016 waren de hoogste ooit en 2017 begint meteen een stuk lager....en stort naar beneden. Ik zou bijna zeggen; er is iets mis met de software...



Op berichtengebied lijkt er niets aan de hand. De laatste 4 jaar blijven die op hetzelfde niveau en lopen zelfs erg parallel.



Als laatste Beneluxspoor. Hier alleen vergelijkig a.d.h.v. berichten wegens het ontbreken van pageviews.



Ook hier lopen de lijnen erg parallel de laatste 4 jaar. Business as usual.

De vrije val die BNLS de laatste jaren doormaakte wat aantal berichten betreft lijkt wel doorbroken.
Dit jaar zelfs fractioneel meer dan vorig jaar.




Tja....de titel van het draadje is nog steeds waar. En dan hebben we het over pageviews en niet over berichten die redelijk stabiel in aantal zijn over het hele jaar. Dat is trouwens een conclusie die je voor alle drie fora kan trekken.
Kennelijk is er een 'vaste' kern van regelmatige posters (op alle drie fora) die op elk van de fora een redelijk stabile stroom van berichten post. 'Vast' betekent niet dat er geen verloop in zit, er komen bij en vallen af, maar uiteindelijk is het aantal berichten vrij stabiel de laatste jaren.
De groei aan pageviews geeft aan dat er kennelijk veel meegelezen wordt en als je eens op een willekeurig moment kijkt wat alle gasten doen is dat ook zo. Veel lezers die niet inloggen of waarschijnlijk niet eens een account hebben.
De pageviews van 3rail is een raadsel. Als ze kloppen, leest er plotseling de helft minder mensen daar mee...

NB. ik zie nu dat ik de titels van de grafieken niet heb ge-update naar 2017Is me te veel werk het nog eens te doen
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1965


« Antwoord #40 Gepost op: 1 Januari 2018, 23:41:49 »

Weer een mooi verslagje Jakop! Duim omhoog
Gelogd

mvg,
 Sander
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #41 Gepost op: 2 Januari 2018, 11:36:32 »

Ik zou wel meer willen posten, maar het bouwen aan Rekerdam gaat erg langzaam Tongue
Gelogd
Baureihe06
Full Member

Offline Offline

Berichten: 132


3 rail digitaal periode 2.


« Antwoord #42 Gepost op: 2 Januari 2018, 12:40:48 »

Ik snap wel dat het leden aantal hier groeit.

Op het 3 rail forum is men ook een beetje uitgekeken en helaas is daar ook het vormen
van groepjes een levendige zaak.
Als je er niet bij hoort word je aan de kant gezet, of men maakt opmerkingen waardoor je denkt:" wat
doe ik hier nog". Huh?

Zo een 2 jaar geleden had je op de beurs in Houten een vaste groep die links achter in de eetzaal
rond half 1 bij elkaar kwam.
Nu zit er niemand meer.

Ik spreek regelmatig nog oud leden van die club, die roepen ook al dat het niet
meer was zoals vroeger.

Hopelijk gaat dat hier niet gebeuren, en laat men elkaar in zijn waarden.

Verder hoop ik hier nog veel plezier te beleven. Duim omhoog

Edward.
Gelogd

Beleef je plezier aan je eigen baan en maak je niet druk om wat anderen zeggen.
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1965


« Antwoord #43 Gepost op: 2 Januari 2018, 15:10:14 »

Destijds is dit forum opgezet om een leefbaarder forum te maken waar men meer respect had en het niet te betuttelend moet worden zoals de andere fora.

Natuurlijk heb je bij meer gebruikers meer escalaties of discussies, echter ook die zijn op een waardige manier op te lossen en niet zoals op het blauwe forum gebeurd dmv vriendjespolitiek en een merkwaardig bestuur dat de scepter zwaait.

Doel was om het hier leuk te houden en dat is de afgelopen 8 jaar goed gelukt!!!
Laten we dat zo houden! Groeien kan geen kwaad zolang er maar respect blijft voor een ieder ook al kan je niet met iedereen door 1 deur.
Gelogd

mvg,
 Sander
Eelco
Full Member

Offline Offline

Berichten: 156


www.modulebaan.nl op Eurospoor :)


WWW
« Antwoord #44 Gepost op: 2 Januari 2018, 17:59:35 »

Ach HAF....

Ik kom er niet uit... HAF? Het Andere Forum? (ja, ik weet dat het BNLS is, maar ik kan HAF niet plaatsen....)

En de pageviews van alle drie de fora, daar heb ik wel een vraagteken bij. Als ik nu als voorbeeld mijn boekdraadje hier op MSW neem dat ik drie maanden geleden opende. Nu staat de teller op 7740 views. Dat is bijna 2600 per maand, 86 per dag. Nu wil ik er best in meegaan dat een deel van de 840 gebruikers op MSW geinteresseerd is in mijn boek, en dat er een deel meelezers zonder account is. Maar zoveel views verbaast me.

In hoeverre wordt het aantal pageviews (of dat nou MSW, 3Rail of BNLS is) beinvloed/vervuild door 'webcrawlers' die internetpagina's bezoeken op zoek naar informatie? Is door systeembeheer bijvoorbeeld terug te zien achter hoeveel pageviews echte personen zitten en hoeveel robots er achter zitten? Daarom bijvoorbeeld zou ik niet zozeer kijken naar de pageviews van een website om te zien of een pagina in de lift zit of niet, maar lijkt het kijken naar hoeveel nieuwe topics er geopend zijn een betere graadmeter. En dan zie je inderdaad de duidelijke conclusie dat alle drie de fora stabiel zijn en in een duidelijke behoefte voorzien.  Duim omhoog

Dat is in elk geval positief te noemen, zeker nu veel modelspoorders er ook voor kiezen om hun kunnen niet op een forum te delen, maar via sites als Facebook of hun eigen webstek.

Eelco
Gelogd
Pagina's: 1 2 [3] 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Modelspoorwijzer groeit!
« vorige volgende »
Ga naar: