Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 26   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag  (gelezen 347782 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1980


« Antwoord #270 Gepost op: 31 Oktober 2021, 13:02:54 »

Zojuist ontvangen: het proefexemplaar van het volgende spoorwegboek.
Raadplaat-spelers die mijn blinde vlek voor bovenleiding kennen, zullen vast wel even gniffelen.  Cheesy



De boekpresentatie zal op 30 oktober plaatsvinden bij de NVBS in Amersfoort.

mvg,
Gert

Gert, heb je nog foto's gemaakt van de presentatie? Ben best nieuwsgierig en baal dat mijn vrouw en ik er niet bij konden zijn. Maar wie bedenkt dat je allebei, volledig gevaccineerd, toch dat rot virus oploopt...
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #271 Gepost op: 1 November 2021, 17:49:35 »

Ikzelf heb tijdens de presentatie geen foto's gemaakt, maar mijn vriendin heeft het moment van uitreiking van het eerste exemplaar (aan Robert Sirks van het fotobureau van de NVBS) wel vastgelegd:


Links Jan Tromp, rechts Robert Sirks


En de boekhandelaar bij Boekhandel Douwes zette vanmiddag toen ik zijn bestelling kwam afleveren meteen een exemplaar in de etalage:


mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #272 Gepost op: 2 November 2021, 18:36:20 »

Work in progress:





Op dit moment zijn er drie titels onder handen, namelijk bovenstaande boek, het tweede deel van Rondom de Dom en de Engelstalige versie van het boek over magneetzweeftreinen.
Begin volgend jaar pakken we meteen door met nog een vertaalde titel, namelijk de Nederlands/Duitse versie van het boek van de Deense spoorwegfotograaf Søren Jakobsen. Sowieso lijkt het erop dat ook 2022 een mooi jaar wordt voor spoorwegliefhebbers.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #273 Gepost op: 12 November 2021, 19:04:35 »

Vandaag 10 jaar geleden gaf de NS-serie 1200 acte de présence in Amersfoort. Hoewel Lycka till Förlag nog niet bestond (officieel
opgericht op 12 februari 2014), werkte Martijn de Vries zonder het toen te weten al aan zijn boek over de NS 1218. Hij hield namelijk
tijdens de restauratie van die loc een soort dagboek bij en maakte heel veel foto's. In 2015 maakten we daar toen samen een boek
van dat nog steeds te koop is.



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #274 Gepost op: 24 November 2021, 21:08:10 »

Digitaal inkijkexemplaar van het tweede deel van Rondom de Dom: https://issuu.com/lyckatill/docs/inkijkexemplaar_rondom_de_dom_deel_2

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #275 Gepost op: 15 Maart 2022, 01:19:08 »

Hoogste tijd voor een update hier. Deel 2 van Rondom de Dom is inmiddels alweer een tijdje op de markt:





De Engelse versie van het boek over magneetzweeftreinen is zojuist verschenen:





En het boek over Stamlijn Groote Lindt verschijnt binnenkort. De cover daarvan heeft een wijziging ondergaan t.o.v. wat ik eerder liet zien:





Komend voorjaar verschijnt er een geüpdatete en uitgebreide versie van Wim Hoekema's boek over het spoor in Friesland:



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #276 Gepost op: 17 Maart 2022, 00:04:11 »

Vandaag nam auteur Rijkert Knoppers de Engelstalige versie van zijn boek over magneetzweeftreinen in ontvangst.



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #277 Gepost op: 20 Maart 2022, 14:40:44 »

Begin april verschijnt het boek Stamlijn Groote Lindt, over de 125 jarige geschiedenis van deze spoorlijn in Zwijndrecht.

Voorproefje in de vorm van een doorbladerbare pdf-file: https://issuu.com/lyckatill/docs/doorbladerbare_pdf_groote_lindt

Disclaimer: ik wéét dat je foto's nooit zo moet afsnijden dat de buffers van een loc er deels afvallen.
De foto die je ziet op pagina 29 is destijds zo genomen door de fotograaf. Deze uitsnede was dus zijn keuze.
Auteur en ondergetekende hadden de keuze: of de foto zo plaatsen, of afzien van deze historisch gezien wel interessante plaat.

Het boek wordt uitgevoerd als hardcover, telt 68 pagina's en bevat 75 kleurenfoto's, 60 zwart/wit foto's en 30 tekeningen.
Prijs: € 39,90

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Illya Vaes
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


« Antwoord #278 Gepost op: 21 Maart 2022, 15:00:31 »

Recensenten en andere klagers moeten zelf maar eens een boek samenstellen met real-life materiaal en zien of zij wel de 100% perfect halen (perfecte platen op perfecte grootte EN perfect compleet in perfecte hoeveelheid pagina's voor een perfect lage prijs). Dan piepen ze wel anders.
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 649


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #279 Gepost op: 21 Maart 2022, 20:58:04 »

Recensenten en andere klagers moeten zelf maar eens een boek samenstellen

Dat hoeft een recensent van mij niet. Wat ik wel van een recensent verwacht, is dat deze ter zake kundig is en in zijn oordeel geen andere belangen mee laat wegen.

Overigens denk ik dat bedoelde foto eerder lof zal oogsten dan kritiek, deze is namelijk haarscherp. Voor oud fotomateriaal is het oordeel meestal mild en deze is stokoud...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #280 Gepost op: 22 Maart 2022, 00:52:12 »

Overigens denk ik dat bedoelde foto eerder lof zal oogsten dan kritiek, deze is namelijk haarscherp.


Het materiaal van de Historische Vereniging Zwijndrecht was op zich al redelijk goed. In ieder geval goed genoeg om er met de de trucendoos in Photoshop dit van te maken.
Hopelijk weten de liefhebbers binnenkort de vele historische opnames in dit boek op waarde te schatten.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 649


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #281 Gepost op: 22 Maart 2022, 13:43:38 »

Ik zou die bewuste foto alleen niet zo in de naad laten lopen, op deze manier verdwijnt er nog meer van de voorkant van de loc in de vouw en dat zou je wel op kritiek kunnen komen te staan. Als je pagina 28 en 29 met elkaar laat wisselen heb je dat probleem niet.
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #282 Gepost op: 22 Maart 2022, 15:28:22 »

Morgen ontvang ik de proefdruk. Eens kijken hoe het uitpakt, maar je opmerking vind ik zeker het overwegen waard.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #283 Gepost op: 26 Maart 2022, 00:50:18 »

Het Praktijkboek Modelspoorwegen is verschenen.





De huiskamer staat vol:



En dat vindt mijn vriendin toch iets minder. Help je mee mijn huiskamer zo snel mogelijk weer gezellig te maken?
Bestellen kan door een mailtje te sturen naar lyckatillforlag (at) gmail.com

mvg,
Gert

Afgelopen week min steentje bijgedragen om de huiskamer van Gert leeg te maken door dit boek van hem af te nemen,

Ik ben zeer onder de indruk van dit boek. Een aanrader ook voor iedereen die wel denkt te weten hoe je een modelbaan in elk flanst. Ik heb in ieder geval al weer een hoop geleerd.

Klasse Gert!  Duim omhoog
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #284 Gepost op: 26 Maart 2022, 01:04:00 »

Dank voor het compliment, maar het komt natuurlijk vooral Gerard Tombroek toe.
Wel ben ik er erg trots op dat hij mijn uitgeverij heeft uitgekozen voor de publicatie van zijn boeken.   <--  En ja, dat is meervoud!   Smiley

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 17 18 [19] 20 21 ... 26   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
« vorige volgende »
Ga naar: