Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
Pagina's: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 26   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag  (gelezen 347741 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
Illya Vaes
Sr. Member

Offline Offline

Berichten: 303


« Antwoord #285 Gepost op: 26 Maart 2022, 12:54:48 »

Recensenten en andere klagers moeten zelf maar eens een boek samenstellen
Dat hoeft een recensent van mij niet. Wat ik wel van een recensent verwacht, is dat deze ter zake kundig is
Ik bedoelde er uiteraard ook mee dat ze ter zake kundig moeten zijn (want: ermee ter zake kundig worden).
Je weet wat "kunnen" betekent?  Grin  Een boek kunnen samenstellen in dit geval.
Van Dale zegt "bedreven, ervaren": ervaring met een boek samenstellen dus.
Voorwoorden lezen, helpt ook wel eens trouwens... Cool
en in zijn oordeel geen andere belangen mee laat wegen.
Dat schijnt veel gevraagd te zijn tegenwoordig. Fotografen die geen foto's willen bijdragen omdat ze voor een concurrent "werken" bijvoorbeeld, of uitgevers van tijdschriften + boeken die zoeken naar smoezen om in het tijdschrift geen recensie te hoeven plaatsen. Het gaat dus niet om het lezersbelang, wil ik maar zeggen.
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 649


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #286 Gepost op: 26 Maart 2022, 23:16:19 »

En ja, dat is meervoud!   Smiley

More is coming soon dus... Smiley
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 649


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #287 Gepost op: 27 Maart 2022, 10:46:16 »

Fotografen die geen foto's willen bijdragen omdat ze voor een concurrent "werken" bijvoorbeeld,

Dat kom ik de laatste tijd ook meer tegen. Ik vraag mij af waar dit vandaan komt...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1580


Benoemd snoodaard


« Antwoord #288 Gepost op: 30 Maart 2022, 15:11:51 »

Lijkt me stug dat een fotograaf omzet mis wil lopen om die reden. Dat zou tenminste commercieel niet heel slim zijn. Is dat echt waar?
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #289 Gepost op: 16 April 2022, 10:53:44 »

'Voor de draad ermee', het boek over bovenleiding in Nederland 1924-1966, krijgt komende herfst een opvolger:



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #290 Gepost op: 23 April 2022, 11:47:50 »

Ik zou die bewuste foto alleen niet zo in de naad laten lopen, op deze manier verdwijnt er nog meer van de voorkant van de loc in de vouw en dat zou je wel op kritiek kunnen komen te staan. Als je pagina 28 en 29 met elkaar laat wisselen heb je dat probleem niet.

En aldus geschiedde.   Duim omhoog



Het boek is verschenen. Over twee weken staan wij weer op de beurs in Houten en uiteraard is dit boek daar dan ook verkrijgbaar.

mvg,
Gert

Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 649


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #291 Gepost op: 24 April 2022, 17:09:13 »

 Cool Duim omhoog
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #292 Gepost op: 6 Mei 2022, 10:36:47 »

Morgen staan wij weer op de beurs in Houten en wie dan een boek bij ons koopt, mag een gratis kalender uitzoeken.



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #293 Gepost op: 25 Juni 2022, 18:14:39 »



Vanmiddag presenteerde Hugo Richter het derde deel in de reeks Bestemming Buitenland, dat handelt over voormalig Nederlands
OV-materieel. Deze keer staan Rusland en Kazachstan centraal. In Arnhem overhandigde Hugo het eerste exemplaar van dit boek
aan Karel Vegter, met wie hij al meerdere reizen maakte.

Leuk om zo'n Artitec-bus nog eens in het groot te zien.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #294 Gepost op: 9 Augustus 2022, 23:01:25 »

Zojuist verschenen: Wesley's World of Trains - jaarkalender 2023:





En ook: Amsterdamse Tramlijnen - jaarkalender 2023:




mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #295 Gepost op: 16 September 2022, 17:54:42 »

In voorbereiding: Sporen door de jaren '90

Na het tweeluik 'Rondom de Dom' waarin Sicco Dierdorp een selectie van zijn omvangrijke collectie foto's uit de regio Utrecht toonde
neemt hij de lezer nu mee op reis door heel Nederland. Hij laat zien hoe divers het spoorbedrijf destijds was. Het was een roerige tijd:
het materieel veranderde, de infrastructuur veranderde en het spoorbedrijf veranderde. Tijd om terug te blikken op een kleurrijke
periode op het Nederlandse spoor.



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #296 Gepost op: 24 Oktober 2022, 23:06:47 »

'Onder spanning' zal op zaterdag 5 november om 13:00 uur worden gepresenteerd bij de NVBS in Amersfoort.

Stationsplein 47, Amersfoort. De voordeur is open en daarna in het halletje even op de bel van de NVBS drukken.
Dan doet men de tussendeur op afstand open en kun je via de trap of met de lift naar beneden.



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #297 Gepost op: 11 November 2022, 15:31:58 »

Morgen hebben wij weer een stand op de Modelspoorbeurs in Houten.
We nemen 30 titels en 2 kalenders mee. En o ja, ook nog 36 Mercedessen!  Shocked


Sinds de vorige keer dat we aanwezig waren op de beurs (begin mei) zijn er de nodige nieuwe titels verschenen:




En as we speak kwam er een levering binnen, dus nóg een nieuwe titel erbij:




Natuurlijk ook de kalenders voor 2023, waarvan eentje van onze 'eigen' Wesley:




En hoe zit dat met die 36 Mercedessen, vraag je je af? Nou die verkopen we namens de
burgemeester van Arnhem
. Dan kan die weer eens de bloemetjes buiten gaan zetten in
de een of andere metropool.   Cheesy




Wie weet zien we elkaar morgen in Houten.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16761


301 *


« Antwoord #298 Gepost op: 10 Januari 2023, 16:09:54 »

Toen ik bijna negen jaar geleden mijn uitgeverij oprichtte wist ik natuurlijk al dat ik vooral spoorwegboeken zou gaan uitgeven.
Een van de dingen die mij in de spoorweghobby destijds al zeer interesseerde was het onderwerp treinsamenstellingen.
Het is dan ook met veel genoegen dat ik kan aankondigen dat Lycka till Förlag de rechten voor twee nieuwe boeken heeft verworven
van misschien wel dé kenner op dit gebied in Europa: Jean-Pierre Malaspina.

Op dit moment wordt hard gewerkt aan het eerste deel:



Dit boek zal 308 pagina's gaan tellen, volledig in kleur uitgevoerd worden en zal tjokvol treinsamenstellingen staan. Prijs: € 49,90
Naar verwachting zal het eind februari/begin maart verschijnen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #299 Gepost op: 10 Januari 2023, 18:11:36 »

Ha, mooie zaak... ik heb een paar Malaspina-boeken staan hier, zeer informatief!
Gelogd

Ik zie sterren!
Pagina's: 1 ... 18 19 [20] 21 22 ... 26   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
« vorige volgende »
Ga naar: