Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25 26   Omlaag
Print
Auteur Topic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag  (gelezen 347517 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #330 Gepost op: 27 April 2023, 09:12:29 »

Bijna net zo spannend als Pietje Bell.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #331 Gepost op: 7 Mei 2023, 00:21:11 »

Wij stonden vandaag weer eens in Houten (op een andere plek dan de afgelopen jaren gebruikelijk was):



Modelspoorwijzer was goed vertegenwoordigd, want achtereenvolgens kwamen Jeffrey, Arjen en Frank (Eemstede) even buurten. Leuk jullie weer eens gesproken te hebben!   Duim omhoog

Komende herfst gaan we weer, dan waarschijnlijk weer met een stel nieuwe titels.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #332 Gepost op: 9 Juni 2023, 21:10:32 »

Volgend jaar is het maar liefst 70 jaar geleden dat de NOHAB Bolleneuzen aan hun opmars door Europa begonnen. Harold van der
Meer publiceerde al eens een artikelenreeks over deze markante locs in het tijdschrift Railhobby en werkt nu aan een omvangrijk boek.
Daarvoor staat hij in contact met veel andere deskundigen en liefhebbers in landen als Zweden, Denemarken, Duitsland en Hongarije.
Lycka till Förlag zal dit boek in het eerste kwartaal van 2024 uitbrengen in een Nederlandse, Deense en Duitse uitvoering.

Harold kende ik tot voor kort slechts van naam. Toen hij contact met mij opnam om eens te spreken over de mogelijkheden van een boek,
bleek dat we al zowat een halve eeuw plaatsgenoten zijn. En allebei dus Bolleneuzen-fans. Grappig genoeg was Harold door mijn Deens
auteur Søren Jakobsen getipt om eens met mij te gaan praten.







mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #333 Gepost op: 9 Juni 2023, 21:33:55 »

bleek dat we al zowat een halve eeuw plaatsgenoten zijn.

Harold woont in Gertwiller? Shocked

En "halvfjerds"? En dan hebben ze wat over het Franse telsysteem te zeggen... Undecided
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #334 Gepost op: 9 Juni 2023, 21:42:28 »

Yep, Harold is geboren in Groningen maar op jonge leeftijd door zijn ouders naar Gertwiller ontvoerd.    Cheesy

Het Deense telsysteem is inderdaad tamelijk gecompliceerd en ja, deed mij toen ik daar achterkwam ook aan Frans denken.
Gelukkig zijn ze verder in DK - zeker vergeleken bij de Fransen - tamelijk normaal.

Ik heb vandaag een groot deel van het fotomateriaal al gezien en er wordt onder andere geput uit de archieven van NOHAB zelf.
Dat betekent dat er ook bijzondere historische foto's uit de beginperiode en foto's gemaakt in de fabriek zullen worden opgenomen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #335 Gepost op: 9 Juni 2023, 21:53:41 »

Als service voor Wesley en ieder ander die nu confused is: https://nl.wikibooks.org/wiki/Deens/Les_4

Ik geef overigens ruiterlijk toe dat ik niet kan tellen in het Deens.    Grin

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #336 Gepost op: 4 Juli 2023, 09:35:23 »

Eigenlijk was ik (wegens teveel werk) gestopt met het plaatsen van alle recensies, maar als je bedrijf een Zweedse naam heeft,
is het wel leuk als een van je boeken in een Zweedse hobbyblad wordt gerecenseerd:



mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1979


« Antwoord #337 Gepost op: 4 Juli 2023, 11:23:29 »

Mijn Zweeds is allerbelabberdst, maar ik begrijp dat ze aardig enthousiast zijn en je het boek eigenlijk niet mag missen in je boekenkast.
Gelogd

Groet, Frank
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #338 Gepost op: 4 Juli 2023, 11:30:31 »

Eigenlijk hoef alleen maar te weten: guldgrava = goudmijn
Dan weet je al dat Joakim behoorlijk enthousiast is.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #339 Gepost op: 4 Juli 2023, 17:40:14 »

Kijk, een Scandinavische taal die men kan verstaan Duim omhoog. Mooie recensie!
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #340 Gepost op: 3 September 2023, 23:36:48 »

Herfstoffensief met vliegtuigen, treinen, trams en bussen:


Verwacht: in de loop van oktober. Boekpresentatie waarschijnlijk bij de NVBS in Amersfoort.



Verwacht: begin oktober.



Verwacht: in de loop van oktober. Boekpresentatie bij de SSN in Rotterdam.



Verwacht: november.


Als alles meezit tegen het einde van het jaar nog twee boeken. Daarover later meer.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #341 Gepost op: 8 September 2023, 00:16:38 »

Ook dit jaar organiseerde ik weer een voetbalpool. Naast enkele prijzen voor degenen die bovenaan eindigen, kent deze voetbalpool
ook een pechprijs voor wie als laatste eindigt. Deze zogenaamde 'FC Knuddeprijs' ging deze keer naar een bekende op dit forum:


Geluk bij een ongeluk: Sander won een spoorwegboek van Lycka till Förlag.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1578


Benoemd snoodaard


« Antwoord #342 Gepost op: 8 September 2023, 08:30:12 »

Slimme vent. Gewoon eens nìet je best doen voor een mooie prijs Duim omhoog
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8829


265*


WWW
« Antwoord #343 Gepost op: 8 September 2023, 08:57:21 »

O, maar dat is best moeilijk hoor.
Zonder enkele vorm van verstand van voetbal, laat staan van vrouwenvoetbal, lukte het mij een keer om zomaar eerste te worden in die pool  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16750


301 *


« Antwoord #344 Gepost op: 8 September 2023, 09:02:03 »

Moet je er ook bij vertellen dat het je daarna óók een keer gelukt is om als laatste te eindigen.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 21 22 [23] 24 25 26   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Nieuwe spoorwegboeken Lycka till Förlag
« vorige volgende »
Ga naar: