Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1723 1724 [1725] 1726 1727 ... 2580   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8179599 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 6 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8460


WWW
« Antwoord #25860 Gepost op: 15 November 2018, 22:39:51 »

Tik in 'jernbanebro Silkeborg' en je krijgt plaatjes van de spoorwegbrug die aldaar vlakbij het station ligt (en overigens ooit ook al een raadplaatje van mij was).
Tik in 'jernbanebro Funder' en je krijgt plaatjes van de spoorwegbrug die ik enkele weken geleden heb gefotografeerd.
Nope, ik krijg in beide gevallen dezelfde bruggen te zien alleen in andere volgorde en verhoudingen qua aantallen.  Grin
Als ik daarentegen jernbanebro christianshede intik, krijg ik qua spoorbruggen wel alleen deze brug te zien, naast wat betonnen constructies voor gewone wegen.

Nou, waar blijft die lantaarnpaal?
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #25861 Gepost op: 16 November 2018, 00:42:30 »

Serieus, Huub?

Ik krijg toch echt dit bij Jernbanebro Silkeborg:


En dit bij Jernbanebro Funder:


mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #25862 Gepost op: 16 November 2018, 07:12:24 »

Pro-Deense Google manipulatie...  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Annoniem00009
Newbie

Offline Offline

Schaal: Anders
Systeem: Anders
Berichten: 21


« Antwoord #25863 Gepost op: 16 November 2018, 08:37:44 »

@ Wesley: Prima, dit is dan mijn laatste bijdrage hier. Ik ga verder op mijn eigen 'Raadplaat'. Thx voor de tip. Duim omhoog
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8460


WWW
« Antwoord #25864 Gepost op: 16 November 2018, 09:36:04 »

Serieus, Huub?
Serieus. Je moet wel op afbeeldingen zoeken en dan passeren bij beide zoekopdrachten gewoon dezelfde bruggen. Alleen zoals gezegd in een andere volgorde en verhouding.

Tot nu toe heb ik nog geen overtuigend bewijs gezien dat die brug in Funder ligt. En dan stond jij ook nog eens op de andere oever van de Funder A dan waar het dorp/buurtschap ligt (denk ik tenminste), waarmee het niet erg waarschijnlijk is dat jij in Funder was toen je die foto maakte.  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #25865 Gepost op: 16 November 2018, 09:49:28 »

Voorstel: mensen die beleefde en constructieve discussies niet van botsende ego's kunnen onderscheiden hun beklag via pb laten doen en een nieuwe Raadplaat.

@ Wesley: Prima, dit is dan mijn laatste bijdrage hier. Ik ga verder op mijn eigen 'Raadplaat'. Thx voor de tip. Duim omhoog

Heren toch! Dit hoeft toch niet? Van beide kanten bedoel ik dan.
Ja, het lijkt wel eens dat we met het mes op tafel discussiëren, maar het lijkt erger dat het is. Zoals Gert al zei het is een deel van de folklore van dit draadje net als het Denemarken-bashen.
Zo bot er in gaan Wesley, is dan ook niet nodig als Kees aan bovenstaande folklore nog niet gewend is.
Vrede op aarde (is wellicht een illusie), maar laten we het in deze draad tenminste proberen te benaderen.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #25866 Gepost op: 16 November 2018, 09:49:56 »

@ Wesley: Prima, dit is dan mijn laatste bijdrage hier. Ik ga verder op mijn eigen 'Raadplaat'. Thx voor de tip. Duim omhoog

Over ego’s gesproken... doei! Kiss

Zo bot er in gaan Wesley, is dan ook niet nodig als Kees aan bovenstaande folklore nog niet gewend is.

Ik heb het niet zo op mensen die, hoewel onbekend met de situatie, niettemin menen met opgeheven vingertje de kamer binnen te moeten stormen om iedereen te vertellen hoe de zaken in hun ogen moeten lopen, dat is alles. Dat is voor mij een teken van een te groot ego - en dus verwijt de pot hier de ketel.
« Laatste verandering: 16 November 2018, 10:12:25 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #25867 Gepost op: 16 November 2018, 10:42:10 »

Je moet wel op afbeeldingen zoeken en dan passeren bij beide zoekopdrachten gewoon dezelfde bruggen.

Dat moet je dus juist niet doen, want Google zoekt dan gewoon op beide termen in je zoekopdracht, los van elkaar. Terwijl met de normale methode Google dus wel alleen afbeeldingen laat zien die én de eerste én de tweede zoekterm bevatten.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8460


WWW
« Antwoord #25868 Gepost op: 16 November 2018, 11:14:19 »

Dat is compleet nieuw voor mij en op basis van een niet-representatief onderzoek lijkt me dat ook niet te kloppen.
Als ik op "sluis vreeswijk" zoek, krijg ik als resultaten voor 99,9% plaatjes met een sluis in Vreeswijk daarop.
Als ik vervolgens "vreeswijk" vervang door "limmel", krijg ik vrijwel uitsluitend plaatjes van het complex bij Maastricht.
Zoek ik alleen op "sluis", krijg ik een breed palet aan plaatjes van sluizen uit de wereld, maar ook van de Zeeuwse plaats en zelfs een sportzaal in mijn eigen woonplaats waarvan ik niet wist dat het die naam had.

Als je trouwens in jouw zoekresultaten op de afbeeldingenbalk klikt, krijg je vrijwel dezelfde resultaten als wanneer je direct op afbeeldingen had gezocht. En daar staat ook de brug van de raadplaat tussen. Niet gek natuurlijk, want dat ding ligt gewoon in Silkeborg.  Wink

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #25869 Gepost op: 16 November 2018, 11:18:50 »

....want dat ding ligt gewoon in Silkeborg.  Wink

 Grin  Grin  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #25870 Gepost op: 16 November 2018, 11:23:23 »

Weet je zeker dat je uit Maastricht komt Huub en niet uit Friesland?   Wink

Nogmaals: Funder is gemeente Silkeborg. En de gemeente Silkeborg bestaat naast de stad met gelijkluidende naam uit meerdere plaatsen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #25871 Gepost op: 16 November 2018, 11:29:42 »

Grappig genoeg duikt in Google overal Maastricht op als ik als zoekterm 'Spoorbrug Funder' opgeef:




Conclusie: Of Huub heeft razendsnel Google gehacked of Google is volstrekt niet betrouwbaar.
Wat denken jullie dat het meest waarschijnlijk is?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8460


WWW
« Antwoord #25872 Gepost op: 16 November 2018, 11:45:32 »

Ik denk dat een brug een fundering heeft en mogelijk dat jij recent op Maastricht hebt zitten zoeken.
Overigens weet ik zeker dat ik niet uit Friesland kom, maar ik weet ook zeker dat ik niet uit Maastricht kom.

En voor wat betreft Funder. Wat jij bedoelt, snap ik. Of Funder nog altijd als een plaats beschouwd kan worden, waag ik te betwijfelen.
Dat die brug in Funder ligt, vind ik nog twijfelachtiger en dat jij de foto in Funder hebt gemaakt, lijkt me uitgesloten. Tussen Funder en jouw vermoedelijke fotostandpunt ligt namelijk de Funder A en laat dat soort woeste rivieren in dit soort buitengebieden vaak de grens tussen plaatsen vormen.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #25873 Gepost op: 16 November 2018, 12:05:05 »

Ik vond die kat aanzienlijk woester dan dat kabbelende beekje.   Cool

En verder was de vraag niet waar ik stond! 

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #25874 Gepost op: 16 November 2018, 12:18:01 »

In afwachting van intrigerende lantaarnpalen dan maar even mijn overige foto's uit FsUilNkeDboErRg:


Allereerst een foto van de woest stromende rivier:



Dan een foto waarop de onder de brug doorlopende spoorlijn zichtbaar is:



En tenslotte een foto waarop de aanbruggen zichtbaar zijn:



Het moge duidelijk zijn dat al deze foto's genomen zijn vóór mijn confrontatie met die Deense Dwergtijger.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 1723 1724 [1725] 1726 1727 ... 2580   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: