Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1724 1725 [1726] 1727 1728 ... 2579   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8177199 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 8 gasten bekijken dit topic.
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2478

Oude meuk in h0


« Antwoord #25875 Gepost op: 16 November 2018, 12:22:20 »

LantaarnDaan heeft, sinds zijn (zwaar bediscussieerde) antwoord, zich niet meer aangemeld op dit forum.
Ik stel daarom voor om Jakop vandaag na 21:22 uur in de gelegenheid te stellen om een nieuwe plaat te plaatsen.
Dan kunnen we ons storten op een nieuwe (ondubbelzinnige) raadvraag.

@Gert: ik hoop dat je niet allergisch bent voor (ver)wilde(rde) katten. Wink
Gelogd

hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #25876 Gepost op: 16 November 2018, 12:24:31 »

In aanmerking genomen dat het Denemarken is, lijkt me dat inderdaad een woeste rivier.  Cool

En verder was de vraag niet waar ik stond!  
Maar je vroeg ook niet waar de brug lag.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #25877 Gepost op: 16 November 2018, 12:29:49 »

Volgens mij hebben we ooit (nog op het andere forum) afgesproken dat iemand 48 uur de tijd (dus na goedkeuring van het antwoord) krijgt om een nieuwe plaat te plaatsen. Als die tijd om is en Daan nog niet gereageerd heeft dan mag Jakop natuurlijk een nieuwe plaat plaatsen.

En wat katten betreft: ik vind katten prachtige dieren en bijna altijd vinden katten mij ook leuk. Ze hebben dus vaak de neiging om bij mij op schoot te springen. Een half uurtje verdraag ik dat nog wel, maar helaas heeft de natuur het zo bepaald - dat ondanks die wederzijdse aantrekkingskracht - ik behoorlijk allergisch ben voor kattenhaar...   Cry

@Huub: ik vroeg de plaatsnaam. En logischerwijs niet van de grassprietjes op de voorgrond van de foto.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #25878 Gepost op: 16 November 2018, 12:45:21 »

Hier is jouw logica echt anders dan die van mij. In mijn fotoadministratie is de plaats waar ik stond bepalend, niet wat er op de foto te zien is. Alleen bij "grensgevallen" wil ik wel eens smokkelen naar de meestal bekendere plaats.
Als ik een beetje rondkijk op fotopagina's op het www, ben ik daar geen uitzondering in.

In dit geval een theoretisch probleem, want als ik de locatie had geweten, zou ik net als Jakop Silkeborg hebben gezegd.
Ik vind dat we in dit soort gevallen gewoon van de informatie van google maps mogen uitgaan.

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #25879 Gepost op: 16 November 2018, 12:49:25 »

Echt? Voor mij is altijd het onderwerp van de foto leidend en niet waar de fotograaf zijn voeten op aarde had staan. Lijkt me in jouw logica vooral ingewikkeld worden als je met een telelens aan de slag bent geweest.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #25880 Gepost op: 16 November 2018, 12:51:00 »

PS: Google Maps als leidraad nemen zou ik niet doen. We zijn daar immers eerder al eens fouten in tegengekomen. Het is weliswaar een handige tool, maar echt betrouwbaar?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #25881 Gepost op: 16 November 2018, 13:18:59 »

De lokale inboorlingen weten het altijd het beste: "Ja, jernbanebroen vest for Funder er et flot stykke bygningsværk og i virkeligheden udtryk for en genial trafikplanlægning i fortiden omkring baneudfletningen for de to baner, Midtbanen til Herning og Diagonalbanen (den "skæve") til Brande."

Bron: http://www.jernbanen.dk/forum2/index.php?mode=thread&id=42343

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #25882 Gepost op: 16 November 2018, 15:43:10 »

PS: Google Maps als leidraad nemen zou ik niet doen. We zijn daar immers eerder al eens fouten in tegengekomen. Het is weliswaar een handige tool, maar echt betrouwbaar?
Betrouwbaar genoeg voor dit spelletje. Als de plaatser ziet dat Google Maps de verkeerde informatie geeft, staat het hem vrij om dat antwoord ook goed te rekenen of om een andere vraag te stellen, waarbij de discussie niet ontstaat.
Als ik bij een antwoord ook nog de betrouwbaarheid van Google Maps moet gaan onderzoeken, is voor mij dit spelletje het stadium van leuk voorbij en haak ik af.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #25883 Gepost op: 16 November 2018, 16:57:37 »

Maar ik kijk helemaal niet op Google Maps om te zien wat daar wordt vermeld over de locatie van mijn raadplaat. Ik weet toch immers zelf wel waar ik geweest ben? Dat ga ik dan toch achteraf niet op Google Maps controleren?
 
Nogmaals: om bij de brug te komen (een rit van een half uurtje) moest ik Funder invoeren op mijn navigatiesysteem. En ook de link naar de website van Jernbanen bewijst dat de Denen die locatie zelf als Funder aanduiden.

Als je dit soort verwarring (plaats versus gemeentenaam) wilt ondervangen, dan zou je eigenlijk altijd de straatnaam moeten vragen. Is dat hoe jij het voortaan liever wilt? Voor mij geen probleem hoor.

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
GerardvV
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1720


Enge buur bij de buren


« Antwoord #25884 Gepost op: 16 November 2018, 17:20:34 »

Ook daar gaat google vaak de mist in  Tongue Grin Grin
Gelogd

Modelspoor;
http://www.flickr.com/photos/modelspoorvliet/.
Trein 1:1;http://www.flickr.com/photos/spoorvliet
Tram 1:1;http://www.flickr.com/photos/tramvliet
172* bij de buren
129* hier
Van alle kennis die de geest vergaarde blijkt onzin vaak van meeste waarde.
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #25885 Gepost op: 16 November 2018, 17:35:39 »

en bijna altijd vinden katten mij ook leuk.

Komt door die grote glimmende bal die ze zien, vinden ze intrigerend Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #25886 Gepost op: 16 November 2018, 17:39:17 »

Als je dit soort verwarring (plaats versus gemeentenaam) wilt ondervangen, dan zou je eigenlijk altijd de straatnaam moeten vragen.
Dat zou ik niet doen, want dat is de Harbovad en die ligt volgens google (maar ook duckduckgo) in Silkeborg.  Cheesy

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #25887 Gepost op: 16 November 2018, 17:40:31 »

Andere oplossing: gewoon niet midden in de rimboe raadplaatjes schieten Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16752


301 *


« Antwoord #25888 Gepost op: 16 November 2018, 18:08:44 »

Als je dit soort verwarring (plaats versus gemeentenaam) wilt ondervangen, dan zou je eigenlijk altijd de straatnaam moeten vragen.
Dat zou ik niet doen, want dat is de Harbovad en die ligt volgens google (maar ook duckduckgo) in Silkeborg.  Cheesy




Nee Huub, je snapt gewoon het Deense systeem niet. Als Nieuwegein in Denemarken lag, dan was jouw adres:

Straanaam die ik niet zal noemen
Postcode - Utrecht - Nieuwegein

Om de een of andere reden noemen ze daar altijd eerst de dichtsbijzijnde grote plaats, ook als de locatie zelfs wel degelijk een eigen plaatsnaam heeft. Zoals je wel begrijpt ben ik daar in het begin wel eens flink de mist mee ingegaan. Denk je dat je na een lange rit bij het sleuteladres van je vakantiewoning arriveert, blijkt dat er 20 kilometer verderop nog een straat zo heet...

Anyway, ik heb aangetoond met die link naar de Jernbanen-site dat de Denen het zelf Funder noemen. En ik heb al gezegd dat ik Funder op mijn navigatie had ingevoerd. Als dat allemaal niet meer telt, dan houdt het spel hier voor mij op, want dan heeft het geen zin meer om platen te gaan maken omdat dan altijd alles in twijfel kan worden getrokken. 

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8450


WWW
« Antwoord #25889 Gepost op: 16 November 2018, 18:24:58 »

Dan wordt het lekker rustig in dit draadje.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 1724 1725 [1726] 1727 1728 ... 2579   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: