Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 1725 1726 [1727] 1728 1729 ... 2580   Omlaag
Print
Auteur Topic: Raadplaatje  (gelezen 8179731 keer)
1 Gebruiker en 10 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #25890 Gepost op: 16 November 2018, 18:46:47 »

Inderdaad.
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #25891 Gepost op: 16 November 2018, 18:56:56 »

Niets is eenduidig, verschillen van mening over de interpretatie van vragen en/of antwoorden zullen er altijd blijven. In 99% van de gevallen is er echter geen enkele twijfel. Is die ene procent reden genoeg om te verklaren dat de lol ervan af is omdat

Als ik bij een antwoord ook nog de betrouwbaarheid van Google Maps moet gaan onderzoeken, is voor mij dit spelletje het stadium van leuk voorbij en haak ik af.

of

omdat dan altijd alles in twijfel kan worden getrokken.  

?

Voor mij niet. Het staat een ieder natuurlijk vrij om mee te doen, of niet, aan dit spelletje, maar persoonlijk (let op: hier volgt een mening, niet het evangelie!) zou ik zeggen dat de handdoek in de ring gooien omdat er ééns in de zoveel tijd wat discussie over interpretatie ontstaat, een overtrokken reactie is. Dat ligt natuurlijk anders als er bij elk tweede plaatje dit soort gesteggel ontstaat, maar dat is simpelweg niet het geval.  

Natuurlijk hoef je niet bij elk antwoord de betrouwbaarheid van Google Maps te onderzoeken, maar zelfs als je dat wel doet, kan het zijn dat je er ééns in de zoveel tijd in de ogen van anderen naast zit. En natuurlijk wordt niet "alles in twijfel getrokken", maar slechts ééns in de zoveel tijd. En als dat gebeurt, dan vloek en tier je een keer (of je hanteert een bepaald beleid: ik ga bijvoorbeeld niet meer zoeken naar plaatjes met vragen waarvan ik vermoed dat ze strikvragen zijn), en daarna constateer je dat de wereld niet vergaan is...
« Laatste verandering: 16 November 2018, 19:00:51 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #25892 Gepost op: 16 November 2018, 19:08:02 »

Ja, maar het was absoluut geen strikvraag! Tussen de locatie van de brug en Silkeborg in ligt nota bene het voormalige station Funder.
Stel je voor dat je ten westen van Schiedam een brug kiekt, iemand roept 'Rotterdam' en vervolgens ontstaat er discussie omdat je dat antwoord afkeurt.

Dat men mij niet op mijn mooie groene ogen wil geloven is nog tot daaraantoe. Maar dat men de expertise van de Denen zelf in twijfel trekt is voor mij onbegrijpelijk.
In dit ene plaatje zat anderhalf uur tijd. Zo gaat de lol er wel af om tijdens vakanties op pad te gaan en speciaal voor dit spelletje plaatjes te gaan schieten.  Undecided

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #25893 Gepost op: 16 November 2018, 19:30:15 »

Ja, maar het was absoluut geen strikvraag!

Dat heb ik ook nooit beweerd - ik heb slechts een voorbeeld gegeven van mijn eigen beleid in algemene termen, ter illustratie van het algemene punt. Dat had niets met deze brug van doen (voor deze brug had ik simpelweg geen tijd, maar ik vat "graag de plaatsnaam" niet als een mogelijke strikvraag op, dus had ik tijd gehad, dan had ik gezocht).

Iemand anders zou als beleid kunnen hebben "de vraag naar een plaatsnaam is mij te vaag; ik zoek alleen naar plaatjes die vragen naar stationsnamen of straatnamen" of iets dergelijks - ik verzin maar wat.

En anderhalf uur omrijden voor een raadplaatje is natuurlijk sowieso van de zotte, ongeacht al het andere in deze discussie Grin.
« Laatste verandering: 16 November 2018, 19:33:21 door Wesley » Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #25894 Gepost op: 16 November 2018, 19:38:44 »

Het was niet anderhalf uur omrijden hoor, maar wel vanaf mijn vakantiewoning een half uur heen, vervolgens fotograferen en de Deense Dwergtijger weerstaan en daarna weer een half uur terug.
Of dat van de zotte is? Ik vond het wel een aardige tijdsbesteding. Ik wilde die in DK in spoorwegkringen toch wel beroemde brug eindelijk eens in levende lijve zien.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #25895 Gepost op: 16 November 2018, 19:40:03 »

Is DAT een beroemde brug in Deense spoorwegkringen? Shocked Shocked Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #25896 Gepost op: 16 November 2018, 19:44:53 »

Tja, je moet wat hè?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #25897 Gepost op: 16 November 2018, 19:45:17 »

Blijkbaar Cheesy.
Gelogd

Ik zie sterren!
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8832


265*


WWW
« Antwoord #25898 Gepost op: 16 November 2018, 20:01:48 »

Nee Huub, je snapt gewoon het Deense systeem niet......
....Om de een of andere reden noemen ze daar altijd eerst de dichtsbijzijnde grote plaats, ook als de locatie zelfs wel degelijk een eigen plaatsnaam heeft.

Dus.....wat is er dan eigenlijk fout aan mijn antwoord?  Cool
Ben ik een keer Deens bezig, is het weer fout....  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #25899 Gepost op: 16 November 2018, 20:47:09 »

Ha ha!  Cheesy

Voorbeeld: mijn Nederdeense vriend Jaco woont een paar kilometer ten oosten van het plaatsje Givskud: https://www.google.nl/maps/@55.8248745,9.3183839,12.5z
Toch moet ik, als ik post naar hem stuur de naam Give gebruiken, terwijl die plaats nota bene een aardig eindje ten westen van Givskud ligt.

Dat Google Maps de mist in gaat en haar informatie kennelijk baseert op de Deense manier van adresseren, is weliswaar vervelend, maar niet mijn probleem.
Net zo min als Huub in Utrecht woont, woont hij niet in Give.

Edit: voordat daar nu weer commentaar op komt: ik vroeg echt de plaatsnaam en niet het postadres, kijk maar:
Graag de plaatsnaam.

Enfin, het wordt de hoogste tijd dat Daan eindelijk eens uit zijn lantaarnpaal klimt.

mvg,
Gert
« Laatste verandering: 16 November 2018, 21:01:19 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8460


WWW
« Antwoord #25900 Gepost op: 16 November 2018, 21:14:30 »

Goed, eten achter de kiezen en ik kan in ieder geval concluderen dat we het wat deze plaat betreft nooit eens zullen worden, dus het heeft dan ook geen zin om daar nog verdere pogingen toe te doen.
Laten we het er maar op houden dat Gert en ik gewoon een fundamenteel andere kijk hebben op het raadplaatje in het algemeen. Af en toe botst het dan.
Dus wat dat betreft niks nieuws onder de zon.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Christoph
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 656


« Antwoord #25901 Gepost op: 16 November 2018, 21:52:52 »

Citaat
Stel je voor dat je ten westen van Schiedam een brug kiekt, iemand roept 'Rotterdam' en vervolgens ontstaat er discussie omdat je dat antwoord afkeurt.

Maar Hoek van Holland ligt ten westen van Schiedam en is echt gemeente Rotterdam.  Grin
In twijfel geval kan de vinder toch ook een link met de plaats gemarkeerd in Google maps toevoegen, zoals: https://goo.gl/maps/RcCVEbNJHoq

Groeten,

Christoph
Gelogd

Dag
dneijenhuis
Hero Member

Online Online

Berichten: 1631


HCC!m-IG


« Antwoord #25902 Gepost op: 16 November 2018, 22:53:25 »

Prut! heb ik 'm gevonden, ging bij mij 't licht uit    Tongue
Door alle drukte de laatste dagen pas nu weer achter de PC.
Kom wederom nergens aan toe, ben wel benieuwd naar de volgende plaat (geschoten vanuit een andere gemeente dan weer het gevraagde te zien is)  Wink
Gelogd

NI
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8460


WWW
« Antwoord #25903 Gepost op: 17 November 2018, 10:50:08 »

Prut! heb ik 'm gevonden, ging bij mij 't licht uit    Tongue

Raadplaat maakt meer kapot dan je lief is...  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16763


301 *


« Antwoord #25904 Gepost op: 17 November 2018, 11:08:37 »

Nog even en je parafraseert, als ik weer eens wild met pijltjes gooi, ook die andere bekende slogan: 'Geniet, maar raad met mate'.   Cheesy

Ik stel voor dat nu Daan de beurt weggeeft, Jakop de volgende raadplaat plaatst.  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 1725 1726 [1727] 1728 1729 ... 2580   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenOntsporenTopic: Raadplaatje
« vorige volgende »
Ga naar: