Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: Vandaag om 14:11:07 
Gestart door Noordwaarts - Laatste bericht door Jakop de Bruin
Met een wachttijd van ca. 10 jaar voor bedrijven om aangesloten te worden op het elektriciteitsnet hier in Noord- en Zuid Holland, zijn we inderdaad helemaal klaar voor de transitie naar EV’s…  Lips Sealed

En salderen? Ik heb een behoorlijk accupakket voor de deur staan dat ik bidirectioneel kan gebruiken. Zo kan ik besparen op mijn energiekosten.

Ja…prachtig…maar je gaat hiermee wel voorbij aan het feit dat we niet allemaal een mobiele batterij van 60k van de baas hebben staan, laat staan die zelf kunnen aanschaffen.
Voor een groot deel van de mobiele bevolking is het allemaal niet zo simpel als jij schetst.

 2 
 Gepost op: Vandaag om 12:12:59 
Gestart door Noordwaarts - Laatste bericht door niels b
Ik ga niet reageren. Ik ga niet reageren. Ik ga niet reageren. Shit, ik ga toch reageren...

Zowel aan het onderzoek van de ANWB als aan het overheidsbeleid valt wel een aantal kritische kanttekeningen te zetten. Die afschrijving van die Tesla is ronduit stuitend. Tesla heeft namelijk besloten om de prijs van de nieuwe exemplaren drastisch te verlagen en dat heeft inderdaad invloed op je restwaarde als je toevallig zo'n ding vijf jaar geleden kocht. Je kan dus ook stellen dat de aanschafwaarde van EV's aan het dalen is en er steeds meer betaalbare voertuigen komen. En die Fiat? Nu ja, volgens mij is elke Italiaanse auto al de helft van zijn waarde kwijt zodra je de showroom hebt verlaten. Emotie noemen ze dat. Ik noem het om te janken.

Maar voor de particulier is de aanschafwaarde nu nog hoog en is er onzekerheid over levensduur etc. Mijn nieuwe EV kost een 60k, dat zou ik privé ook niet uitgeven. Maar het eerste onderhoud is pas over twee jaar en dan stofzuigen ze hem alleen.

Hoe je het ook went of keert, jullie gaan er allemaal aan geloven. Elektrisch rijden is niet meer te stoppen. Dat heeft VW lang niet begrepen waardoor ze nu in de ellende zitten.

En als je eenmaal over bent snap je niet waarom je ooit tegen was. Ik ben half Europa doorgereden met een EV en alle argumenten die ik de verstokte dieselrijders hoor kan ik weerleggen. Leuk hoor die file bij de snelweg in Frankrijk voor de enige dieselpomp die het deed. Mijn laadpaal was vrij (en deed het zelfs!) en kon meteen koffie gaan drinken...

En salderen? Ik heb een behoorlijk accupakket voor de deur staan dat ik bidirectioneel kan gebruiken. Zo kan ik besparen op mijn energiekosten.

 3 
 Gepost op: Vandaag om 11:55:16 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door niels b
Correct  Duim omhoog

Ik twijfelde al: is deze nu moeilijk of niet? Niet dus. Ook herkenning?

En inderdaad, claustrofobische ervaring.

Grt,
Niels

 4 
 Gepost op: Vandaag om 11:46:40 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Wesley
Basilica di San Pietro, Città del Vaticano. Standpunt te bereiken via die claustrofobische koepelschaal-trap... Undecided

 5 
 Gepost op: Vandaag om 11:11:58 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door niels b
Dubbel...

 6 
 Gepost op: Vandaag om 11:03:34 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door niels b
Dit was herkenning. Ooit in een grijs verleden een keer langsgefietst. Ik wist dat het in de buurt van Givet (of Bertrix, daar twijfelde ik tussen) was en heb geprobeerd de route te reconstrueren die we toen hebben gefietst. Dat moet ergens eind jaren 90 geweest zijn overigens.

Nieuwe opgave. Ik stond wat hoger zoals je kunt zien op de foto. Graag de naam van het gebouw van waaraf ik deze foto maakte:



Grt,
Niels

 7 
 Gepost op: Vandaag om 10:41:32 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Eemstede
Dat is juist  Duim omhoog. Hoe gevonden ?

Gr. Frank

 8 
 Gepost op: Vandaag om 09:38:01 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door niels b
De Fbg Saint Martin.

Inmiddels buiten helaas alles opgeruimd....

 9 
 Gepost op: 20 December 2024, 20:44:20 
Gestart door niels b - Laatste bericht door niels b
Toen ik de foto plaatste wist ik dat die opmerking zou gaan komen. Ik had hem alleen bij de buren verwacht.  Grin

Inmiddels ben ik bezig met de laatste module. Ik ga daar een paar kleine wijzigingen doorvoeren in het railplan waardoor het iets eenvoudiger wordt. Daardoor komt een opstelspoor te verdwijnen en kan ik een Engelse wissel uitsparen. Bijkomstig voordeel is dat ik dan acht wissels heb op de module dat precies op één DCC Next past.

Grtz,
Niels

 10 
 Gepost op: 20 December 2024, 20:06:46 
Gestart door Noordwaarts - Laatste bericht door Noordwaarts
Uhlenbrock komt volgend jaar met de IB3. In januari volgt meer nieuws.

mvg,
Gert

Pagina's: [1] 2 3 ... 10