Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte
|
1
Gepost op: 18 Augustus 2025, 23:40:25
|
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Noordwaarts
|
hij jeukt wel
Krabbendijke?  mvg, Gert
|
2
Gepost op: 18 Augustus 2025, 22:36:19
|
Gestart door Viktor - Laatste bericht door GerardvV
|
hij jeukt wel maar ik hou me in 
|
3
Gepost op: 18 Augustus 2025, 22:30:03
|
Gestart door Wesley - Laatste bericht door GerardvV
|
|
5
Gepost op: 18 Augustus 2025, 12:11:16
|
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Jakop de Bruin
|
Dan vul ik 'm wel even in Hans Wat is de naam van het dichtst bij zijnde station? 
|
6
Gepost op: 18 Augustus 2025, 10:31:34
|
Gestart door Wesley - Laatste bericht door 1200blauw
|
Die staat er nog niet zo lang denk ik, of wel? Ik zag 'm op de meeste foto's van Street View niet staan, enkel op een shot van de voorkant als fragment, tussen de boven door. Ik was wel nieuwsgierig.
|
7
Gepost op: 18 Augustus 2025, 10:25:28
|
Gestart door Viktor - Laatste bericht door oranda-jin
|
Mogge !
Ben ik bekend ter plaatse ? Ja, en Nee.
Ik heb meer dan 50 jaar in Delft gewoond, maar kom daar niet vandaan. In het begin van de 70er jaren van de vorige eeuw ben ik daar gaan studeren en heb uiteindelijk werk gevonden in Den Haag. Tot na mijn pensionering ben ik op diverse adressen in Delft blijven wonen. Inmiddels ben ik geremigreerd naar Gelderland.
Onmiddellijk herkende ik de uitrit in noordelijk richting van de inmiddels al een jaar of tien geleden gesloopte bovengrondse perrons van station Delft. Deze situatie is bekend vanwege dwergsein 22 dat weinig voorkomend vertrek vanaf spoor 2 over een heel Engels wissel in het doorgaande spoor in zuidelijke richting naar het spoorviaduct vrij kan geven; de TGV denderde daar met een behoorlijke snelheid vlot overheen. Vertrek in noordelijk richting gebeurde meestal vanaf spoor 1 (waar het lage hoofdsein 24 geldig voor is, of van spoor 3 (verder links) zoals naar de Gistfabriek wat op de weg terug 'verkeerd spoor' rijden over het spoorviaduct betekende.
Daarna was het even goed lezen wat er precies wordt gevraagd. En vervolgens de mogelijkheden overwegen.
Het vroegere eindperron van de WSM lag aan de overzijde van de Buitenwatersloot, dus te ver. Het spoor daarheen is nog een hele tijd gebruikt als uittrekspoor voor de VAM-overslag voorbij de Van Gent & Loos goederenloods. Brandstoffenhandel 'De Fakkel' (ook verleden tijd) leek mij niet 'spoors' genoeg; ik weet niet of die vroeger een spooraansluiting heeft gehad.
Dus verder terug in de tijd: Het terrein waarop 'De Fakkel' was gevestigd, lag op de plek van de gedempte Spoorweghaven waar eens de producten uit het Westland op platte schuiten werden aangevoerd en werden overgeladen op de trein. En dat leek mij wel voldoende 'spoors'.
Ik ben thuis aan het restylen, dus als iemand een geschikte plaat beschikbaar heeft, ga je gang.
Groeten, Hans from Delft
|
9
Gepost op: 17 Augustus 2025, 22:12:11
|
Gestart door Wesley - Laatste bericht door GerardvV
|
250630 IMGP7806 Tapa (EE) by Gerard van Vliet, on Flickr EVR lok L-1361 als monument op het perron van het station van Tapa, 30 juni 2025. 250630 IMGP7807 Tapa (EE) by Gerard van Vliet, on Flickr Voormalige watertoren, nu een gebouw met allerlei kunstateliers en tentoonstellingsruimten, Tapa, 30 juni 2025. 250630 IMGP7808 Tapa (EE) by Gerard van Vliet, on Flickr Voormalig stationsgebouw, Tapa, 30 juni 2025.
|
|