Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10
 11 
 Gepost op: 20 April 2025, 20:54:05 
Gestart door GerardvV - Laatste bericht door Jakop de Bruin
Mooi werk Gerard.  Duim omhoog

 12 
 Gepost op: 20 April 2025, 20:15:35 
Gestart door GerardvV - Laatste bericht door GerardvV
Perrons aan het maken, op maat voor het station in aanbouw.
Eerst stroken van styreen gesneden op perronhoogte en deze ingekrast als perronwandsegmenten.
Daarna een twee mm  styreenstrook erop gelijmd zoals de verbreding die NS perronwanden hebben en ook deze weer ingekrast als segmenten van de perronwand.
Een haakse strip aan de onderzijde gelijmd zodat de perronwand kan staan.
IMGP7107 by G. van Vliet, on Flickr
Daarna deze perronwanden met korte stukjes dubbelzijdige tape op de juiste plaats neergezet om de juiste grootte van de perrons te bepalen en de langste rijtuigen vrij kunnen passeren.
Tussen de perronwanden afstandshouders van styreen gelijmd  waardoor een perronsegment ontstond.
Hierna de binnenomtrek van het perron op een plaat styreen afgekrast zodat dit binnen de perronwanden zou vallen en op de 0,5mm lager (als de perronwand) gehouden afstandshouders zou rusten.
Dit perronoppervlak op zijn plaats gelijmd en het geheel in een zwarte grondverf gespoten.
De perronzijwanden zijn daarna in een grijze kleur geverfd en gedrybrusht met een iets lichtere grijze verf en daarna met nog een iets lichtere grijze verf zodat het oppervlak er als wat verweerd grijs beton uitziet.
IMGP7092 by G. van Vliet, on Flickr

Na droging is het perron oppervlak met Redutex Hollandse tegels beplakt, eerst de perronranden met stroken van één tegel breed.
 IMGP7098a by G. van Vliet, on Flickr

Daarna de rest met een heel stuk Redutex met aan de randen halve tegels.
IMGP7099 by G. van Vliet, on Flickr

IMGP7103 by G. van Vliet, on Flickr

De halve tegels tegen de strook met hele tegels zijn gebroken wit geverfd zoals bij NS de perronrand witte halve tegels heeft.
  IMGP7105 by G. van Vliet, on Flickr

 13 
 Gepost op: 20 April 2025, 18:48:04 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Eemstede
Vandaar is het ongeveer anderhalf uur met de auto.

Gr. Frank.

 14 
 Gepost op: 20 April 2025, 17:31:46 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door Noordwaarts
Aha, de ACTS 5811, 5812 of 5814    Duim omhoog

mvg,
Gert

 15 
 Gepost op: 20 April 2025, 17:14:00 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door hubertus
Dan vermoed ik dat het materieelpark van ACTS in Waldijk uitgebreid wordt.
Klopt in elk geval met de wielbasis van de draaistellen.

 16 
 Gepost op: 20 April 2025, 16:11:23 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Noordwaarts
De juiste uiteraard  Cheesy

Is op precies 1,5 uur reuzen per trein.
Het station heet Sarlat. De plaats heeft een langere naam:
Sarlat-la-Canéda

mvg,
Gert

 17 
 Gepost op: 20 April 2025, 15:35:49 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Eemstede
Welk  Sarlat bedoel je; er zijn meer plaatsen met die naam.

Gr. Frank

 18 
 Gepost op: 20 April 2025, 15:30:59 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door Jakop de Bruin
…..Vermenigvuldigen we dat met 87, dan is het resultaat ongeveer 19 meter.

LOB 19,13 m’  Duim omhoog

 19 
 Gepost op: 20 April 2025, 14:43:29 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door Noordwaarts
1 op 100? Ga je mond spoelen!    Tongue

mvg,
Gert

 20 
 Gepost op: 20 April 2025, 14:35:34 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door hubertus
Een GE Dash 9 in 1 op 100.  Grin

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10