Modelspoorwijzer.net

Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.
De activerings e-mail gemist?

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10
 11 
 Gepost op: 21 September 2018, 23:14:27 
Gestart door Noordwaarts - Laatste bericht door Noordwaarts
Voor de meeste mensen is modelspoor een hobby, maar voor sommigen is het hun broodwinning. Dat het bij Modelleisenbahnen Gmbh al jaren rommelt mag bekend zijn.
Roco heeft een van haar Europese vestigingen gesloten en dat betekent dat 45 medewerkers afvloeien middels een sociaalplan. Een klein lichtpuntje voor het overige personeel is dat er geen verdere ontslagen gepland zijn.

Bron: https://noe.orf.at/news/stories/2934187/

mvg,
Gert

 12 
 Gepost op: 21 September 2018, 21:32:19 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Noordwaarts
Zie ik dat nou goed? Staat er op dat kleine blauwe bordje 'km 2'?

mvg,
Gert

 13 
 Gepost op: 21 September 2018, 19:51:04 
Gestart door olaf99 - Laatste bericht door olaf99
Hallo

Miniworld Rotterdam in Trainz en TS2018 bouwupdate 78. https://youtu.be/7_8mzZAmTpY

De route en sessie zijn te downloaden: https://www.treinpunt.nl/forum/downloads/?sa=details;lid=7817
Rest van de benodigde downloads zie de handleiding.

Olaf

 14 
 Gepost op: 21 September 2018, 19:14:03 
Gestart door Noordwaarts - Laatste bericht door Noordwaarts
Je zou dan juist voor relatief korte afstanden, die ook per spoor of auto te bereiken zijn, de vliegtickets flink duurder moeten maken. Intercontinentale vluchten zijn nu eenmaal onvermijdelijk; je kunt niet verwachten dat mensen in de 21e eeuw nog een boot naar Amerika nemen. Maar vliegen naar over land bereikbare bestemmingen binnen Europa zou van mij flink duurder mogen worden.

Als ruimte een schaars goed is (en dat is dus ook ruimte in het luchtruim) dan is het eigenlijk logisch dat de prijzen hoger worden. Ik ben heel benieuwd of Europa in staat zal zijn om hier onderling afspraken over te maken. Voorlopig ziet het er naar uit dat we straks niet eens meer dezelfde tijd aanhouden in verschillende West-Europese landen (wintertijd/zomertijd-discussie)...

mvg,
Gert

 15 
 Gepost op: 21 September 2018, 17:20:43 
Gestart door Noordwaarts - Laatste bericht door hubertus
Het ging in de discussie of de trein werkelijk een vervanger kan zijn voor de korte vluchten vanaf Schiphol en niet RTM of DUS etc..... Schiphol kampt met het probleem dat het niet verder kan groeien en door de regelgeving m.b.t. de slots de vracht juist gaat verliezen met alle gevolgen voor de economie en werkgelegenheid van dien.

Het ligt er denk ik sterk aan welke reizigers je tot de trein wilt verleiden. In het algemeen zal de zakenreiziger (die vaak helemaal niet in het centrum van een stad hoeft te zijn) meer belang hechten aan snelheid, de niet-zakelijke reiziger zal eerder door de prijs verleid moeten worden. Op beide aspecten verliest de trein het meestal van het vliegtuig.
Winnen op snelheid wordt voor de trein erg lastig. De oplossing lijkt mij dan te zitten in de prijs van het vliegen flink te verhogen. Dan sla je twee vliegen in een klap, de vraag naar vliegen neemt af en de trein wordt relatief gezien aantrekkelijker.
Dat Schiphol dan niet verder groeit of zelfs weer krimpt, lijkt me vooral een probleem voor Schiphol zelf. De rest van het land zal daar niet zo heel veel negatieve effecten van merken, zeker niet als je vooral de el cheapo reizigers treft.
En daar staat tegenover dat de productiviteit vermoedelijk een stuk omhoog gaat van mensen die niet meer regelmatig geconfronteerd worden met gebroken nachten omdat er weer een toestel recht over hun huis komt. Zelfs ik heb dat probleem inmiddels, hemelsbreed bijna 40 km van Schiphol wonend en niet onder een "logische" vliegroute. Dat geeft wel aan hoe bizar groot de overlast van Schiphol inmiddels is.

groet, Huub

 16 
 Gepost op: 21 September 2018, 13:37:16 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Wesley
Had ik al gezien. Dat was in Polen... daar liggen de zaken wellicht een tikkeltje anders betreffende spoorveiligheid, maar daar kan ik niet over oordelen bij gebrek aan daar ooit geweest te zijn Grin.

 17 
 Gepost op: 21 September 2018, 13:18:34 
Gestart door Noordwaarts - Laatste bericht door Noordwaarts
Erg fraaie LGB-baan: https://www.youtube.com/watch?v=k4XhjACqcnU

En die veerboot is nog te koop ook: https://www.dba.dk/modelskib-jernbanefaerge-til/id-1048019955/
(voor ongerekend zo'n 2.000 euro)

mvg,
Gert

 18 
 Gepost op: 21 September 2018, 12:03:08 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Noordwaarts
Even helemaal naar beneden scrollen, Wesley. Daar is een fimpje te zien van een mistige dag waarbij een trein in volle vaart rijdt terwijl de bomen niet naar beneden zijn...

mvg,
Gert




PS: Dat de Franse tekst meldt dat het filmpje een andere overweg betrof, doet niks af aan het feit dat in dat geval de spoorwegbomen toch echt veel te laat naar beneden gingen.

 19 
 Gepost op: 21 September 2018, 11:45:29 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Wesley
Tja, net zoals alle andere techniek werkt ook een spoorwegovergang wel eens niet naar behoren... de gezochte slagboom van de raadplaat ging (na de passage van een trein) eerst helemaal open - zoals het hoort dus - maar viel dan, in vrije val en onder begeleiding van veel herrie vanuit de motor, terug naar deze halverwege-positie, waarop de motor een paar keer probeerde de slagboom weer verticaal te krijgen, en de boom weer terugviel. Na een paar pogingen gaf de motor het op en liet hem zo hangen. Sluiten ging wel naar behoren. Dit herhaalde zich elke keer als een trein voorbij kwam.

Op het videootje is duidelijk te zien (zoals ook gemeld in het artikel) dat de machinist van het defect wist en dus "en marche à vue" de overweg passeerde. Waarschijnlijk ook nog met gebruik van de tyfoon vlak voor het begin van de video - in weerwil van de sensationalistische toon.

 20 
 Gepost op: 21 September 2018, 11:29:37 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Noordwaarts
In mijn speurtocht naar Wesley's plaatje kwam ik dit tegen: http://www.francesoir.fr/societe-faits-divers/apres-drame-accident-mortel-millas-des-images-de-passages-niveau-defectueux-relayees-sur-les-reseaux-sociaux-photos-videos-twitter

 Shocked

mvg,
Gert

Pagina's: 1 [2] 3 4 ... 10