Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: 26 December 2025, 17:30:57 
Gestart door hubertus - Laatste bericht door hubertus
Voor wie deze mooie baan nog eens wil bekijken, is het opschieten geblazen.
Eind mei sluit de boel helaas.

Wat meer info op de website: https://www.modellbundesbahn.de/

 2 
 Gepost op: 26 December 2025, 10:03:50 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door hubertus
Omdat ze niet meer nodig waren.
Maar waarom ze niet meer nodig waren, kan ik alleen maar raden.

 3 
 Gepost op: 26 December 2025, 09:15:05 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door Jakop de Bruin
Wat is dan de reden dat ze werden verwijderd?

 4 
 Gepost op: 26 December 2025, 01:08:35 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door hubertus
De panto was beveiligd tegen verkeerde spanningen, dan ging die direct weer neer.
En het waren gewoon meerspanningsrijtuigen, ook voor de ombouw waarbij de panto verdween.

 5 
 Gepost op: 25 December 2025, 21:49:34 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Wesley
Bretagne is het ook al niet...

 6 
 Gepost op: 25 December 2025, 15:44:07 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Nederduitsemeester
Een pijltje naar Guipavas Kernévez Kuz Héol

 7 
 Gepost op: 25 December 2025, 15:33:59 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door Jakop de Bruin
Door het verwijderen van de panto kan die nooit per abuis tegen de draad worden gezet en zonder risico in NL ingezet worden.
Als je de rest van het systeem laat zitten, is het rijtuig meteen weer inzetbaar in D als je de panto weer terugplaatst.
Zeg maar het minimale verwijderen om de maximale mogelijkheden open te houden. (vermoed ik)

 8 
 Gepost op: 25 December 2025, 09:15:13 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door hubertus
Betreft een ARmz 211.1. Bij de ombouw ten behoeve van de EC's Amsterdam - Köln zijn de stroomafnemers verwijderd omdat ze op deze verbinding niet nodig waren.
Waarom de trafo (ogenschijnlijk?) wel bleef, heb ik nooit kunnen achterhalen. 

 9 
 Gepost op: 24 December 2025, 17:24:18 
Gestart door Noordwaarts - Laatste bericht door Noordwaarts
https://www.theguardian.com/world/2025/dec/21/denmark-postnord-postal-delivery-letters-society?fbclid=IwY2xjawO48oJleHRuA2FlbQIxMQBzcnRjBmFwcF9pZBAyMjIwMzkxNzg4MjAwODkyAAEeu9wz5qv1OBCx7y_4usW6DYN408yDfuPTl_jqB9CPsin8JHzIPbsErpR8mXo_aem_L1woqE2KAT2DKQkena6XqA

Zo'n fraaie brievenbus op de kop tikken, gaat met waarschijnlijk niet lukken.Er blijkt half december een verkoopactie te zijn geweest, waarbij er duizend werden aangeboden.
Prijs: 2000 DKK. Dat is ongeveer 270 euro. Begin januari gaan er nog eens 200 in de verkoop, maar dan exemplaren van bekende locaties. Die worden dus nog duurder...

mvg,
Gert

 10 
 Gepost op: 24 December 2025, 13:44:12 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door Mispoes
Dankjewel Hubertus, eerste foto die ik zie van een coupé IC Kurier in NL. Duim omhoog
Wat mij verder opvalt aan dit rijtuig: wel een trafo, geen panto...

Pagina's: [1] 2 3 ... 10