Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: Vandaag om 19:00:08 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door GerardvV
In welke plaats vond ik deze loc?

 2 
 Gepost op: Vandaag om 18:15:50 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door GerardvV
Zo, dat wordt wel wat  Duim omhoog
Wat ik doe bij ramen pas maken is het glas eerst op maat snijden en dan passen met telkens een stukje vijlen met een kleine sleutelvijl in de lengte van het glas totdat het glas in de sponning valt. Dan de rand insmeren met KristalKlear en in de sponning zetten.

 3 
 Gepost op: Vandaag om 18:15:23 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Wesley
Duim omhoog. Nožine had ik ook goed gerekend, dat is nog wat dichterbij.

 4 
 Gepost op: Vandaag om 18:01:37 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door GerardvV
Prgomet

 5 
 Gepost op: Vandaag om 15:16:11 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door Jakop de Bruin
Nou, dat viel mee en is de lok nu veel stiller?
Ja, hij is stiller en nee, het is nog steeds een lawaaiige lok  Undecided
Maar we doen het er maar mee. Ik begrijp nu wel waarom de USA banen vooral rangeerbaantje zijn....  Wink

Gisteren was ik in Houten en heb daar voor deze lok een SPP Nano Power Pack gekocht aangezien de lok bij het minste geringste stilhield als gevolg van de zeer korte sleper.
Een langere sleper zou nog minder aangedreven assen hebben veroorzaakt en nu is dat beperkt gebleven dat maar één as zijn aandrijving moest opgeven.
Het Power Pack zou ervoor moeten zorgen dat op die momenten de lok blijft rijden.
In de handleiding staat aan welke soldeerpads van de decoder de draden gesoldeerd moeten worden.



Dat betekent de plastic hoes die om de decoder gesmolten is op de juiste plek voorzicht opensnijden en de draden bevestigen.
Dan moet de Power Pack nog een plaatsje in de lok krijgen.
Dat kan aan de andere kant van de motor, op eenzelfde manier als de decoder; onder de printplaat.
Nu zit de motor wel in de weg voor de verbindingsdraden en er zijdelings er langs is geen optie.
Te kwetsbaar en geen ruimte; de kap is gewoon niet breder...
Dus bovenlangs. Door gaatjes in de print naar boven, zowel bij Power Pack als bij de decoder en dan bovenop weer verbinden.



En werkt het? JA!  

De lok rijdt nu zonder horten of stoten gewoon door. Je merkt niks van stroomloze momenten, die er gezien de ervaring hiervoor, wel moeten zijn, maar de Power Pack pakt dit prima op.

Dan nog even een plaatje van de kap. Lang niet laten zien, maar inmiddels gespoten, voorzien van decals en deze cabine ook van glaswerk.
Zo close vallen alle imperfecties wel erg op, maar dit is cabine 2 welke achterop zal rijden.
Cabine 1 is mooier en mag voorop  Cheesy



Het glas is wel een langdurig proces van passen, nog een stukje af snijden, weer passen etc. en dan uiteindelijk monteren, klein beetje verdunde Kristal Klear op de randjes en eerst weer laten drogen voor de volgende kan.
Maar we naderen wel voltooiing van dit project

 6 
 Gepost op: Vandaag om 14:34:19 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Wesley
Ook niet in het land tussen de rivieren (Međimurje). Vergeet heel Oud-Kroatië (‘Croatia proper’) maar.

 7 
 Gepost op: Vandaag om 14:20:29 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Noordwaarts
Vratišinec

mvg,
Gert

 8 
 Gepost op: Vandaag om 11:22:04 
Gestart door Noordwaarts - Laatste bericht door Wesley
En uiteraard kwam Raadplaatje ook nog te sprake.

En weten jullie al waar het is? Cheesy

 9 
 Gepost op: Vandaag om 11:21:03 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Wesley
Ook met een caron op de S niet juist - het is niet in de regio Zagorje.

 10 
 Gepost op: Vandaag om 09:07:40 
Gestart door Noordwaarts - Laatste bericht door Noordwaarts
We kijken met veel plezier terug op een geslaagde beursdag. Paul Engelbert signeerde op onze stand en was een fantastische ambassadeur voor Lycka till.
De beurs duurde tot vier uur, maar om twee uur was de stapel 'Havensporen op de Rechter Maasoever' uitverkocht. Geen nood voor wie misgreep: we hebben nog voorraad.

Het was leuk om een aantal forumleden weer eens te zien en te spreken. En uiteraard kwam Raadplaatje ook nog te sprake.
Nu weer werken aan nieuwe titels en dan duiken we ergens in 2026 opnieuw op in Houten.

mvg,
Gert









Pagina's: [1] 2 3 ... 10