Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: 15 December 2025, 22:46:14 
Gestart door Jakop de Bruin - Laatste bericht door Mispoes
Iemand op het Beneluxforum plaatste een link naar hier, vandaar dat ik mij zomaar in dit draadje meng... Cheesy

Waarschijnlijk een pot originele Dijon na de maaltijd maar toch:

Het waarom daarvan ben ik vergeten en kan het ook zo snel niet vinden.

Het antwoord zit eigenlijk al deels in je vraag verborgen: om de betreffende coupé snel te kunnen vinden voor de dienstdoende beambte. Omdat de IC-79 vaste samenstellingen hadden, met het restauratierijtuig als scheiding tussen 1e en 2e klas, was de 2e klas coupé direct aan de WR of AR gemakkelijk te vinden. De stationnementen waren op sommige stations kort en de Duitsers kennende, zeker in die tijd, moesten er natuurlijk talloze krabbels (met doordruk) gezet worden voor afgifte en inname in een korte tijd. De Kuriercoupé bevond zich in het rokengedeelte en als het rijtuig andersom stond, zat de Kurier dus aan de andere kant van het rijtuig. Kennelijk was het meer dan een bordje aan het raam (soms boven in het schuifdeel en soms (eerder?) beneden met geen uitzicht voor de beambte. Ik heb nog nooit het interieur van zo'n coupé gezien, ben wel benieuwd hoe dat er uit zag. De service werd ook in een aantal treinen naar het buitenland aangeboden, maar ik betwijfel of dat ook naar NL was. Ik heb in elk geval nog geen IC Kurier-coupé in NL gezien.

Om mij toch een beetje aan de titel van dit topic te houden een plaatje van mijn IC-79 in N die heel goed kan doorgaan voor de Frans Hals:


Ik kan met krabben en bijten (een Avmz 111 in de oude kleuren (zilvergrijs dak en zwart chassis) en een gedeklasseerde Am 203 (Echt Waar Gebeurd)) een trein van 10 rijtuigen samenstellen.


Er moet nog een 103 gevonden worden, hopelijk Piko een keertje.  

In H0 wil ik nog een 12-delige (11 rijtuigen + loc) klassieke IC-79 samenstellen, ik heb nog plaats in de meukvitrine.
Ik twijfel nog tussen 1:87 "top spul" en Fleischmann 1:93 waar ik een zwak voor heb.
  

 2 
 Gepost op: 15 December 2025, 20:13:44 
Gestart door Sander Lageveen - Laatste bericht door Sander Lageveen
Stapje verder....

Plankjes aan de bovenkant geaccentueerd. Daarnaast het ijzerwerk van de wagen aangezet met een bruine kleur.




 3 
 Gepost op: 15 December 2025, 19:05:56 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Wesley
Nee, snijdt geen hout Wink.

 4 
 Gepost op: 15 December 2025, 17:40:32 
Gestart door Sander Lageveen - Laatste bericht door 1200blauw
Is het weer slecht weer?
Sander verweert weer!
 Grin

Lekker bezig! Duim omhoog

 5 
 Gepost op: 15 December 2025, 12:35:25 
Gestart door Sander Lageveen - Laatste bericht door Sander Lageveen
Ik ben weer eens begonnen met wat weather werk.

Tijdperk 3, zandwagens.



Eerste deel was het afdekken van de opschriften met liquid mask.

Daarna de onderstellen met een waas bruin gespoten.



Wordt vervolgd....

 6 
 Gepost op: 15 December 2025, 12:15:10 
Gestart door gerard-ns - Laatste bericht door gerard-ns
voor hans en wico

er zijn wel treinen









mvgr. gerard

 7 
 Gepost op: 14 December 2025, 21:37:39 
Gestart door Wesley - Laatste bericht door 1200blauw
Afgelopen dagen reed er een VSM-stoomtrein tussen Arnhem en Nijmegen. Ik had afgelopen zaterdag een uurtje beschikbaar om even een kijkje te nemen, dus hierbij het resultaat.




 8 
 Gepost op: 14 December 2025, 15:08:10 
Gestart door gerard-ns - Laatste bericht door gerard-ns
het straatje staat nu op zijn plaats
en nu verder met alles aansluiten







mvgr. gerard

 9 
 Gepost op: 14 December 2025, 12:36:43 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Spoorzeven
Flabeuville (om te kijken of mijn idee over de regio houtsnijdt)

 10 
 Gepost op: 14 December 2025, 09:42:24 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Wesley
Verkeerde bovenleiding, en Bourgogne (met een u) is tegenwoordig geen regio meer. Maar daar is het ook niet.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10