Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: [1] 2 3 ... 10
 1 
 Gepost op: Vandaag om 21:05:10 
Gestart door niels b - Laatste bericht door niels b
Hoi allemaal,

Hier weer een update uit Arnhem.

De laatste weken ben ik met veel verschillende dingen bezig geweest.

Zo is de paradestrecke van de niet Arnhemse zijde op 2 cm hardschuim gelegd. Waarom? Twee redenen:
1. Ik wilde graag een afwateringssloot maken naast het spoor en dat gaat hier een stuk eenvoudiger mee en
2. Belangrijker, ik moet nog best wat hoogte overwinnen met het dieselspoor dat hier gaat starten. Dit scheelt weer twee cm.

Toen de rails lag ben ik meteen eens begonnen met ballasten. Niet een klusje waar ik heel erg naar uitkijk maar het werd tijd om wat te gaan oefenen.



Ook ben ik verder gegaan met de resinprinter en heb ik het perrondak voor perron 3 ontworpen. Hoewel het ontwerp goed is gelukt, lukt het nog niet om het goed uit de resinprinter te krijgen:



Ik denk dat ik alles maar net iets dikker maak en de supports wat lichter maak. Ik heb nog geen zin gehad om het nog een keer te proberen.

Naast de resinprinter heb ik ook een lasercutter. Die leverde helaas niet al te jofele resultaten meer op. Hoeken waren niet recht en simpele vormen versprongen. Blijkbaar had het steeds verslepen van het apparaat nogal wat sporen achtergelaten. Goed, dat hele ding maar eens gedemonteerd en opnieuw in elkaar gezet en nu werk hij weer zoals het hoort.

Afgelopen weekend een volgend deel van Stationsplein West geprint en dat is eindelijk goed gelukt. Het sluit mooi aan op de trottoirs. Meteen even in de grondverf gezet om van de brandlucht af te komen:





Het plotten duurde een zes uur, tijd zat dus om naar mijnkarretjes te zoeken op het internet....

Aankomend weekend hoop ik het volgende deel te kunnen plotten. Een nieuw Raadplaatje doodt de tijd.  Duim omhoog

Ander projectje is de bekende keermuur. Ik heb deze maar eens op kleur gebracht. Het woord 'ARNHEM' moet nog geplaatst worden evenals de reclames:



En die reclames zijn mooi via Pinterest te vinden. Binnen no time had ik een hele serie. Achteraf blijken er in ieder geval twee niet te gebruiken voor mijn muur. Aan jullie de vraag welke dat zijn:



En verder ben ik veel aan het proefrijden. Ik kom elke keer weer wat puntjes tegen die beter kunnen. Het goede nieuws is dat het steeds kleinere dingen worden en dat bepaalde trajecten probleemloos rijden inmiddels.

Grtz,
Niels

 2 
 Gepost op: Vandaag om 20:37:13 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door niels b
Akhtala. En dat schijnt in Armenië te liggen waar ze het Achtala noemen.

https://commons.wikimedia.org/wiki/File:Minecart_monument_in_Akhtala_02.jpg

Na een lange zoektocht langs diverse landen wordt het plaatje met een simpele Google opdracht zichtbaar.  Undecided

 3 
 Gepost op: Vandaag om 20:25:10 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Nederduitsemeester
Weten we in ieder geval waar we niet hoeven zoeken  Grin

 4 
 Gepost op: Vandaag om 17:17:48 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door GerardvV
Één antwoord op het verkeerde continent her andere antwoord te dicht bij ons land.

 5 
 Gepost op: Vandaag om 15:41:14 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Nederduitsemeester
Vancouver

 6 
 Gepost op: Vandaag om 12:46:09 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Jakop de Bruin
Ostrava

 7 
 Gepost op: Vandaag om 11:43:58 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door Noordwaarts
De nieuwe tussenstand:

Johan: 1
Spoorzeven: 1
Nederduitsemeester: 2
Niels: 2
Gerard: 1
De rest: 0


mvg,
Gert

 8 
 Gepost op: 21 Juni 2026, 18:27:54 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door GerardvV
Bij welke plaats staat dit ensemble?

 9 
 Gepost op: 21 Juni 2026, 18:03:41 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door GerardvV
Eens diep de krochten van het archief induiken

 10 
 Gepost op: 21 Juni 2026, 17:52:46 
Gestart door Viktor - Laatste bericht door niels b
En dat is inderdaad het juiste antwoord. Dit was mijn vertrekpunt vanaf de air bnb toen ik Rome bezocht in 2024.

Als iemand nog een goed adresje wil in Rome om te overnachten, stuur maar een DM.  Duim omhoog

Gerard is.

Pagina's: [1] 2 3 ... 10