Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Bouwen met weinig bouwgelegenheid
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 27   Omlaag
Print
Auteur Topic: Bouwen met weinig bouwgelegenheid  (gelezen 155671 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #315 Gepost op: 11 Februari 2023, 19:56:57 »

Wellicht een idee om hier een fotobibliotheek te starten? Die foto's moet ik ook maken, kan best wat tijd schelen.  Wel goede afspraken maken hoe er gefotografeerd moet worden natuurlijk.  Zomaar een idee...
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #316 Gepost op: 11 Februari 2023, 21:08:50 »

Hoe groot zijn die foto’s is Rocrail?
Zie je het verschil tussen 2 verschillende 1700’en? Kan je het nummer onderscheiden?
Wat doe je met een treinstel; een halve kopbak of zo?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #317 Gepost op: 11 Februari 2023, 22:49:52 »

Foto's in Rocrail mogen max 80 pixel hoog zijn, nummers zijn dan (door mij in ieder geval, beetje kippig) niet meer te lezen. Er  is wel meer lengte om te plaatsen, dus treinstellen gaat op zich goed. Dit heb ik bijvoorbeeld als plan U toegevoegd:




Grt,
Niels
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #318 Gepost op: 12 Februari 2023, 08:30:20 »

Wellicht een idee om hier een fotobibliotheek te starten? Die foto's moet ik ook maken, kan best wat tijd schelen.  Wel goede afspraken maken hoe er gefotografeerd moet worden natuurlijk.  Zomaar een idee...

Ik vind het een prima idee. Opslag van de foto's dan wel op de MSW-server denk ik.

In ieder geval zou er een naamconventie moeten zijn. Ik heb nu voor dit bericht aangehouden [maatschappij][serieaanduiding][kleur][bijzonderheden]. Formaat voor Rocrail moet zijn .PNG

Manier van fotograferen.
- Achtergrond uitgebeten (overbelicht - dan valt 'ie weg op een witte achtergrond) wit zou ik zeggen, al dan niet met rail in beeld.
- ...

Hoe groot zijn die foto’s is Rocrail?

Ik dacht dat ze H x B = 80x230 mochten zijn. Dan zie je de locnummers niet (duidelijk) meer.

Dit heb ik bijvoorbeeld als plan U toegevoegd:




Is dit een foto door jou gemaakt? Ik vind 'm fraai en kan 'm zo gebruiken.

Hieronder de plaatjes die ik tot nu toe gemaakt heb:








(uit een eerdere sessie, in dit draadje al eens geplaatst)


(idem)



















De lijst is nog niet compleet. Ik moet nog doen:
- 1200 grijs/geel ongerenoveerd
- 1300 blauw vignet
- 2400 grijs/geel
- mP3000 bruin
- mp3000 geel/rood
- DB Br.220 rood
- DB Br.216 rood
- treinstellen (nog even uitvogelen hoe)

Ik ben ook nog aan het nadenken over de uitsnedes. Nu heb ik alles (op de vervuilde 1100 na) min of meer op dezelfde schaal. Daardoor zijn kleine locs kleiner in beeld dan zou kunnen, maar wel allemaal in verhouding. Wellicht is beeldvullend een beter idee. Meningen?
Ik zie ook een zwart streepje boven de blauwe 1200. Die uitsnede moet nog eens opnieuw.
« Laatste verandering: 12 Februari 2023, 08:33:44 door 1200blauw » Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #319 Gepost op: 12 Februari 2023, 13:05:56 »

Hoe onderscheid je dan 2 loks in dezelfde kleurstelling met een ander nummer?

Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #320 Gepost op: 12 Februari 2023, 13:28:58 »

Dat probleem zie ik ook. Ik gebruik nu de plaatjes enkel in het locmenu links, dus niet in de baan zelf. Daar gebruik ik de bedrijfsnummers, dus 1113, 1137, 1146, etc. Wellicht, en ik meen ook dat dat zo is, is het mogelijk naast het plaatje ook de bedrijfsnummers te tonen. De instelling daarvoor heb ik nog niet ontdekt. Het heeft voor mij ook geen hoge prioriteit op dit moment, maar zodra ik dat weet zal ik het hier melden.
Gelogd
gerard-ns
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 930



« Antwoord #321 Gepost op: 12 Februari 2023, 16:56:36 »

hoi 1200blauw

mooi die loc plaatjes

mvgr. gerard
Gelogd

lid van HG
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #322 Gepost op: 12 Februari 2023, 17:13:59 »

Dankjewel Gerard! Smiley
Gelogd
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #323 Gepost op: 13 Februari 2023, 06:57:13 »

Wellicht interessant om een apart draadje over Rocrailplaatjes te maken?
Gelogd

mvg,
 Sander
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #324 Gepost op: 13 Februari 2023, 07:53:39 »

Done.
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #325 Gepost op: 25 Februari 2023, 20:19:08 »

Na een vrij aardige speurtocht ben ik erin geslaagd een groene Artitec Hk4 te scoren, uit de eerste batch, nieuw in doos zogezegd. Duim omhoog Het model meldt zich aan volgens Railcom-protocol. Tot zover prima. Echter ligt nu de ECoS overhoop lijkt het: alle Railcom-locs zijn nu de weg kwijt, inclusief de nieuwe: er is er geen één meer te benaderen, niet rijden, geen verlichting aan of uit, geen enkele opdracht komt meer aan. In de ECoS-display licht het DCC-symbooltje op met een balkje, alsof hij bezig is een DCC-machine in te lezen.
De oplossing die ik heb gevonden is vrij bewerkelijk: ECoS loskoppelen van de hoofdbaan en alle Railcom-locs één voor één opnieuw laten aanmelden op het programmeerspoor. Die procedure heb ik nu een paar keer doorlopen, maar elke keer als er een Railcom-loc op de baan komt die de ECoS nog niet kent begint het hele "feest" opnieuw: alle Railcom-locs opnieuw aanmelden terwijl de hoofdbaan afgekoppeld is.
Is er iemand bekend met dit probleem? Ik heb gelezen dat dit kan komen doordat de voeding van de baan stervormig is aangelegd. Daarmee wordt denk ik bedoeld dat er vanuit één voedingsbron verschillende draden naar de verscheidene aansluitpunten worden geleid. Bij mij is het een ringleiding met op de verscheidene aansluitpunten aftakkingen, maar die ringleiding vormt geen gesloten ring. Zou dat het probleem oplossen? Zoals ik het begrijp zou het Railcom-signaal verstoord raken.
Ik vermoed dat ik het probleem ook kan oplossen door Railcom gewoon uit te zetten, zowel in de locs als op de ECoS. Daarmee ben ik ook al bezig voor MFx, omdat ik daar af en toe ook soortgelijke problemen mee ondervind. Daarmee worden ook die grappige symbooltjes in de display vervangen door een F in een cirkeltje. Jammer natuurlijk, maar dan maar geen toeters en bellen in de display.
Wie heeft dit ook meegemaakt en heeft een andere, wellicht eenvoudiger oplossing?
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #326 Gepost op: 25 Februari 2023, 20:29:20 »

Gefeliciteerd met je groene HK4  Duim omhoog

En met die storingen kan ik je niet helpen. Geen ervaring met RailCom, maar ik lees er dingen over dat ik zeg ‘ik hoef het niet’…  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #327 Gepost op: 25 Februari 2023, 21:40:26 »

Als Ecos-gebruiker kun je die vraag het beste even op het Ecos-forum stellen, denk ik.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #328 Gepost op: 17 Augustus 2023, 18:55:12 »

De boel ligt nog steeds overhoop, dus op dat vlak weinig nieuws. Ik heb inmiddels wèl een nieuwe aanwinst waarmee ik erg blij ben.



Het is een bagagewagen type Dye973 van Roco, voor mijn 2242/2249 treinenpaar dat bij Oldenzaal de grens over kwam. Helemaal correct is het niet, het zou eigenlijk de slecht tot niet leverbare Düe938 (Lilliput) of Düe941 (Fleischmann, dakopbouw verwijderen) moeten zijn. Voor mij is het voorlopig goed genoeg.



Trein compleet!
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #329 Gepost op: 17 Augustus 2023, 19:25:06 »

Een beetje over mij gaan roddelen bij de buren, maar de helft weglaten... Grin
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Pagina's: 1 ... 20 21 [22] 23 24 ... 27   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Bouwen met weinig bouwgelegenheid
« vorige volgende »
Ga naar: