Wellicht een idee om hier een fotobibliotheek te starten? Die foto's moet ik ook maken, kan best wat tijd schelen. Wel goede afspraken maken hoe er gefotografeerd moet worden natuurlijk. Zomaar een idee...
Ik vind het een prima idee. Opslag van de foto's dan wel op de MSW-server denk ik.
In ieder geval zou er een naamconventie moeten zijn. Ik heb nu voor dit bericht aangehouden [maatschappij][serieaanduiding][kleur][bijzonderheden]. Formaat voor Rocrail moet zijn .PNG
Manier van fotograferen.
- Achtergrond uitgebeten (overbelicht - dan valt 'ie weg op een witte achtergrond) wit zou ik zeggen, al dan niet met rail in beeld.
- ...
Hoe groot zijn die foto’s is Rocrail?
Ik dacht dat ze H x B = 80x230 mochten zijn. Dan zie je de locnummers niet (duidelijk) meer.
Dit heb ik bijvoorbeeld als plan U toegevoegd:
Is dit een foto door jou gemaakt? Ik vind 'm fraai en kan 'm zo gebruiken.
Hieronder de plaatjes die ik tot nu toe gemaakt heb:
(uit een eerdere sessie, in dit draadje al eens geplaatst)
(idem)
De lijst is nog niet compleet. Ik moet nog doen:
- 1200 grijs/geel ongerenoveerd
- 1300 blauw vignet
- 2400 grijs/geel
- mP3000 bruin
- mp3000 geel/rood
- DB Br.220 rood
- DB Br.216 rood
- treinstellen (nog even uitvogelen hoe)
Ik ben ook nog aan het nadenken over de uitsnedes. Nu heb ik alles (op de vervuilde 1100 na) min of meer op dezelfde schaal. Daardoor zijn kleine locs kleiner in beeld dan zou kunnen, maar wel allemaal in verhouding. Wellicht is beeldvullend een beter idee. Meningen?
Ik zie ook een zwart streepje boven de blauwe 1200. Die uitsnede moet nog eens opnieuw.