Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16   Omlaag
Print
Auteur Topic: Cranicher Altbahn  (gelezen 177062 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
bollen neus
Gast
« Antwoord #165 Gepost op: 16 Januari 2022, 11:32:38 »

Wel zeer sfeervolle plaatjes te zien met die verlichtingen. Duim omhoog
Eric
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #166 Gepost op: 16 Januari 2022, 11:49:18 »

Dank je Eric. Langzaam probeer ik mij scenery-skills te verbeteren. Dat gaat helaas moeizaam, mede door gebrek aan voldoende creativiteit.
« Laatste verandering: 16 Januari 2022, 11:58:20 door Arjen52 » Gelogd

Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #167 Gepost op: 29 Januari 2022, 15:44:10 »

Vandaag is weer een stukje Cranich gereed gekomen: Auberge Du Soleil, of beter gezegd de puinhopen van Auberge Du Soleil.
In het gebouw heb ik brand gesimuleerd met licht-, geluid- en rookeffecten.



Voor bewegende beelden: https://youtu.be/L7KbL_LZsrc
Gelogd

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #168 Gepost op: 29 Januari 2022, 16:16:19 »

serieuze fik!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #169 Gepost op: 29 Januari 2022, 16:27:35 »

Het bouwpakket heb ik enige tijd geleden cadeau gekregen en de twee brandweerwagens, brandweerlieden en ambulance heb ik onlangs via eBay gescoord.
De politieauto en de rookgenerator (Seuthe) zijn meer dan 50 jaar oud.
Het brandlicht is een gele flakkerled (van een theelichtje) in serie met een rode led.
Gelogd

Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #170 Gepost op: 8 Februari 2022, 12:30:11 »

Even wat anders: de blikken personenwagens uit 1962 waren al eens voorzien van verlichting, maar hadden nog steeds geen interieur. Daar moest verandering in komen. Met de 3D-printer heb ik een eenvoudig interieur gemaakt, rekening houdend met de ruimte die nodig is voor de verlichting.
Poppetjes er in en klaar.





De vensters zijn voorzien van ruitjes, waarvoor ik stevig transparant plastic van een verpakking heb gebruikt.

Ook bleek een deel van de trappetjes afgebroken. Die heb ik ook maar getekend en geprint. Nu zijn de twee wagons weer redelijk compleet.

Boven de oorspronkelijke traptreden, onder de nieuwe.



Gelogd

Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #171 Gepost op: 8 Februari 2022, 13:16:16 »

Upgraden van jaren 60 materiaal!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #172 Gepost op: 16 Februari 2022, 17:58:37 »

In Cranich wordt veel materiaal opnieuw gebruikt. Dat geldt natuurlijk ook voor lege glazen flessen en potten. Daarom zal in het centrum een oudglascontainer geplaatst worden.
Op het Stummiforum vond ik een STL-bestand van een enkele glascontainer. Deze heb ik, met instemming van de maker Worldworms, aangepast in een container met drie inwerpopeningen.


De 3D-tekening in TinkerCAD


Het eindresultaat

« Laatste verandering: 16 Februari 2022, 19:53:18 door Arjen52 » Gelogd

Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #173 Gepost op: 28 Februari 2022, 21:05:35 »

De afgelopen dagen weer even aan de baan gewerkt. De kantoorflat wordt aangepast.
Één van de aanpassingen is de verlichting. Daarvoor heb ik een lichtbak met een houder geprint.
De houder plak ik aan de binnenzijde van het gebouw voor ramen en de lichtbak (met led) wordt in de houder geschoven. Mocht ooit deze verlichting vervangen moeten worden, dan kan ik de lichtbak weer uit de houder schuiven, zonder problemen met lijm te hebben.
In de lichtbak plak ik nog een strookje alu-folie om meer reflectie te krijgen.





Gelogd

Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #174 Gepost op: 7 Maart 2022, 16:33:05 »

De afgelopen dagen ben ik bezig geweest met mijn oude kantoorflat. Het bestaande pand had te lijden gehad van de meer dan 50 jaar opslag, maar is nu weer enigszins toonbaar.
Achter een aantal ramen heb ik een koudwitte LED-lichtbak (zie eerder bericht) met een afbeelding van kantoorinterieur gemaakt. Dit simuleert TL-verlichting.
In één van de kantoren is de TL-verlichting kapot, waardoor het zo nu en dan knippert.
De verlichting in drie andere kantoren gaat op geregelde tijden aan en uit.
Op het dak is een knipperlicht geplaatst.
De aansturing van de verlichting in de kantoren en het knipperlicht gebeurt door middel van een LED-driver van BNLS-forumlid Bask185.
De Arduino Nano is "verstopt" in de begane grond van het flatgebouw, waardoor het altijd makkelijk bereikbaar is voor aanpassingen.

In onderstaande video een indruk van het eindresultaat. De video wordt twee maal sneller afgespeeld dan de werkelijkheid, maar dat is om te voorkomen dat het allemaal wel erg saai wordt. Het gevolg is wel dat het knipperlicht nu niet regelmatig knippert, in realiteit knippert het wel regelmatig.


https://www.youtube.com/v/ZaiE6dUEud0
« Laatste verandering: 7 Maart 2022, 19:50:47 door Arjen52 » Gelogd

1200blauw
Hero Member

Online Online

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #175 Gepost op: 8 Maart 2022, 11:22:23 »

Super cool resultaat natuurlijk, erg knap gedaan! Duim omhoog
In dit kantorencomplex wordt door verschillende mensen nog tot laat doorgewerkt. Doorgaans zijn in de kantoorpanden de meeste lichten de hele dag aan en gaan zo tussen 1600 en 1800 uur successievelijk uit (hooguit in de gang nog tbv de bewaking). Ik vind het nu al geweldig, maar misschien een ideetje om het nog verder te verfijnen?
(zeg ik die zoiets nog nooit voor elkaar heeft gekregen)
Gelogd
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #176 Gepost op: 8 Maart 2022, 12:47:13 »

@1200blauw: Het filmpje geeft slechts een korte periode van (in werkelijkheid ongeveer) 3 minuten. Als je langer zou kunnen kijken ontstaat er een situatie dan alle lichten (m.u.v. de knipperende TL-balk) uit zijn. Maar wellicht verander ik het aan-uitprogramma nog eens.
Voor mij was dit de eerste keer dat ik serieus met een Arduino aan de slag ben gegaan, waarbij ik overigens (op afstand) veel hulp gehad heb van Bas (aka Bask185).
Gelogd

Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #177 Gepost op: 8 Maart 2022, 14:52:40 »

Leuk filmpje, geeft een aardige indruk van de mogelijkheden.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #178 Gepost op: 8 Maart 2022, 15:03:33 »

Dank je wel Gert  Duim omhoog
Die  LED-driver, met bijbehorend programma, is niet door mij ontwikkeld. Ik heb het als bouwpakket gekocht en in elkaar gesoldeerd. Door instellingen in het programma te wijzigen heb ik het aan-/uit-effect gerealiseerd.
Gelogd

Arjen52
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 2465

Oude meuk in h0


« Antwoord #179 Gepost op: 17 Maart 2022, 18:05:37 »

De ruimte rondom de kantoorflat moet nog aangekleed worden. Zo wil ik twee Italiaanse populieren plaatsen aan de rechterzijde van het gebouw.
Deze bomen kunnen in werkelijkheid tussen de 20 en 30 meter hoog worden, dus dat past wel naast de hoogbouw.
Na mijn eerdere pogingen om zelf bomen te maken, ben ik ook nu weer aan het fröbelen geslagen. Hierbij heb ik mij laten leiden door de info van hO-Detailwerk.de.

Voor de stam heb ik een steel van een penseel gebruikt, waarvan ik de haren verwijderd heb.
De stam is eerst geschuurd en daarna bruin geschilderd, waarna ik in de natte verf fijn zand heb gestrooid om de schors te vormen.
De takken van ijzerdraad zijn aangebracht door gaatjes te boren in de "stam", waarna ik de zijtakjes van gestript schellendraad hieraan gesoldeerd heb.


Het geheel kreeg nog een laagje bruine spuitverf.


Toen alles goed droog was zijn de bladeren aangebracht.
En dit is dan het 18 cm hoge eindresultaat:

« Laatste verandering: 17 Maart 2022, 18:28:27 door Arjen52 » Gelogd

Pagina's: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 16   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Cranicher Altbahn
« vorige volgende »
Ga naar: