Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 160   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 910140 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 6 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16781


301 *


« Antwoord #240 Gepost op: 15 April 2017, 19:19:40 »

Altijd fijn als zo'n arme drommel toch nog ergens asiel weet te vinden.   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #241 Gepost op: 15 April 2017, 20:23:05 »

Citaat
Speciaal voor Jakop.

Waarvoor dank en ja.....na uitvoerieg bestudering van de niveau's en het koploperschema heb een aardig inzicht in hoe e.a. aan elkaar zit.  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #242 Gepost op: 16 April 2017, 08:43:50 »

You're welcome.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #243 Gepost op: 16 April 2017, 11:53:49 »

Ook de andere kant van de werkstaf is van versierselen voorzien.


Als ik het goed heb uitgemeten (kans is 50/50) zou dit een belemmering minder moeten opleveren om ooit met stroomafnemers omhoog te rijden.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #244 Gepost op: 17 April 2017, 15:31:51 »

Tussen het bouwen door moet ook het internet in de gaten worden gehouden.
Daarbij kwam ik dit plaatje tegen.
Hier ligt het aansluitspoor voor de overweg langs. Daar ga ik met mijn argument om een extra spoor ter hoogte van de overweg aan te leggen...
Nou ja, zoals ik het bedacht heb, zal ook wel ergens zijn toegepast. Es gibt nichts was es nicht gibt.

En na de terechte verbetering van Servé had ik in mijn sleutelkastje de schakelaars voor wissel en stop-ontspoorblok omgewisseld. In Duitsland is die volgorde niet anders dan in Nederland. Tenminste...
Volgens wikipedia wordt inmiddels de andere volgorde ook wel toegepast, dus eerst wissel, daarna stop-ontspoorblok. Ik denk dat ik het maar op de oorspronkelijke volgorde houd.
Nu eerst verder met de elektra.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #245 Gepost op: 17 April 2017, 17:10:41 »

 Grin Dat is meestal zo...doe je iets omdat de gevonden foto's uitwijzen dat het zó hoort, vind je later een foto van het tegendeel...  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #246 Gepost op: 18 April 2017, 16:30:41 »

Alle sporen liggen, het meeste is ook aangesloten, maar alles klaar was net een te grote uitdaging.
Dat heeft wel het voordeel dat de nog niet van decoder voorziene 111 nog even kan pronken in het gloednieuwe, maar nog spanningloze schaduwstation.


De trein staat op het middelste van drie sporen, tussen de achterste alustrip en de muur ligt nog een kort vierde spoor dat doodloopt tegen de sponning. Het geheel is voorbereid op de toekomst, mocht ik ooit een automatische controle op de aanwezigheid van schaduwstations gaan inbouwen, is de barcode al aanwezig.  Grin

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #247 Gepost op: 18 April 2017, 17:46:45 »

Ik zie dat je ook bij de Hornbach winkelt voor hoekprofielen 35x35 (of 40x40)  Cheesy

Blijft dit in principe zo zichtbaar of komt dit ooit onder de mantel der scenery?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #248 Gepost op: 18 April 2017, 18:07:03 »

Je gaat niet door voor de koelkast.   Cry
40x20 van Karwei.  Cheesy

Hier gaat verder niks bedekt worden, rechts hiervan staat een bergwand die het geheel grotendeels aan het oog onttrekt. Daar zal ergens in de toekomst ooit misschien vast nog wel wat meer aan gedaan worden, zodat het allemaal nog wat meer verstopt wordt.
Overigens blijken de kleine bezoekers die schaduwstations verreweg het leukst te vinden. Er is er eentje die altijd in dat hoekje gaat staan, de rest van de baan kijkt hij amper naar. Daar doe je dan je best om met groenspul en huisjes aan de slag te gaan...  Undecided

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8836


265*


WWW
« Antwoord #249 Gepost op: 18 April 2017, 18:41:24 »

Ah...een heel ander prooduct dus want Hornbach heeft slechts de 2 genoemde maten. Weer geen koelkast dus  Grin

.....en seinen op de correcte plaats....wel duidelijk nu waarom het schaduwstation wordt uitgebreid! Publiekstrekker!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #250 Gepost op: 18 April 2017, 18:51:22 »

Hij heeft dit nog niet gezien, maar met die twee boven elkaar liggende schaduwstations was het al mooier dan bij zijn opa, want die heeft dat niet.  Duim omhoog Grin
Ik moet er wel eerlijk bij zeggen dat bij de twee oude een lichtsluis aan het eind zit. Elke trein rijdt dan een klein stukje terug om de lichtsluis weer vrij te maken. Het nieuwe krijgt de lichtsluis aan het begin, dan stopt de trein gewoon als de lichtsluis voorbij is gereden en gebeurt dat stukje terugrijden niet. Ik vrees dat hij dat een stuk minder interessant vindt.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #251 Gepost op: 22 April 2017, 12:37:41 »

Deze week niet verder gekomen met de laatste eindjes van het nieuwe schaduwstation, maar wel wat tijd gehad om verder te werken aan het sleutelkastje. Dat is nu technisch klaar: alle mechanische blokkades werken, na het verrichten van de juiste handelingen kan het wissel worden omgezet en de benodigde meldingen komen binnen op de bezetmelders. Er moeten wel nog wat bijschriften bij de knopjes, maar daar ben ik nog niet uit hoe ik dat het beste kan doen.


Rechts het wissel waar het allemaal om draait. Onderaan is de sleutel te zien in de normale positie. Het is natuurlijk wat potsierlijk om dat zo dicht bij het sleutelkastje te hebben, maar dit was het minste werk. Er zijn wel plannen om dit naar de andere kant van de baan te verplaatsen, waar ook de Fahrdienstleitung gepland is.
Volgende stap is de Gleissperre in elkaar te zetten en in te bouwen. En natuurlijk moet de overweg ook nog worden (in)gebouwd.
Ik laat binnenkort wel een keer zien hoe het werkt als er een rangeerbeweging naar dat aansluitspoor moet.

groet, Huub
« Laatste verandering: 22 April 2017, 12:39:31 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #252 Gepost op: 23 April 2017, 19:38:11 »

Dit weekend was wel lang genoeg, de uitbreiding kon in dienst worden genomen.
Vanmorgen eerst de lichtsluis aangesloten, daarna de aangepaste koploper-database ingelezen in de treinen-pc. En dan testen of alles goed in koploper is gedefinieerd. Werken de wissels goed, zijn de bezetmelders goed gedefinieerd? Dat laatste wel, maar de wissels schakelden weer eens bijna allemaal verkeerd om. Ik ben zo blij met dat vinkje "verkeerd aangesloten". Grin
En dan kijken of het meest kritische treinstel, de S-Bahn 420, de helling wilde nemen. Die is namelijk vrij steil en begint in een boog, maar het gaat gelukkig goed.
Allemaal niet erg spannend om in beeld vast te leggen, maar het volk wil natuurlijk wel foto's.
Daarom maar een foon-plaatje van een 260 die net twee goederenwagentjes heeft opgepikt van de nieuwe aansluiting.


groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16781


301 *


« Antwoord #253 Gepost op: 23 April 2017, 20:37:39 »

Ik zie dat je ooit met de NS VIP Car reisde. Zat je destijds in deze trein?   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8474


WWW
« Antwoord #254 Gepost op: 24 April 2017, 19:23:17 »

Nee, toen ik ben meegereden was de VIP car gewoon geel en werd in mijn herinnering ook de microfoon niet misbruikt door een of andere onverlaat.  Grin
Het bordje stamt trouwens niet van die rit, maar heeft iemand anders een keer voor me gebietst.

Op zoek naar plaatjes van een Schlüsselwerk kwam ik nog wat leuks tegen. Ik blijk met mijn schuif helemaal niet zo ver van de waarheid te zitten:

(van deze site)

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 15 16 [17] 18 19 ... 160   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: