Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 159   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 905350 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Kees Jan
Full Member

Offline Offline

Berichten: 113


WWW
« Antwoord #150 Gepost op: 5 November 2016, 22:52:56 »

Als goedkopste doorgeefluik zou ik dan hiervoor gaan zeker als je al muizen hebt.

De koploper instellingen krijg je er gratis bij op die site.
Gelogd

2006 Diorama Berlijn
2006 "Een rondje Berlijn"
2008-2009 "Van Wishni naar Woshni"
2009 2010 "De Fleischerei"
2012 "Gröger"
2014 "Beurs baantje"
2015-2016 "Ein BW für Jürgen"
2016 "Test Baantje digitaal"
2016-2017 "Fleischerei in 1"
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #151 Gepost op: 5 November 2016, 23:07:33 »

Dat ding heb ik, maar volgens mij ga ik dan een probleem krijgen met mijn loconet.
Bovendien moet ik ook hier een extra booster toevoegen en afhankelijk van de keuze die ik daarbij maak de bedrading aanpassen. Dus op de gemaksschaal levert die keuze geen extra punten op.  Smiley

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #152 Gepost op: 27 November 2016, 18:41:49 »

Na een tip van Wim Ros heb ik vanmiddag de intellibox eens opengemaakt om wat contacten aan de binnenkant te reinigen.
Het openen ging wat lastig, maar het schoonmaken lijkt wel te hebben geholpen. In elk geval heb ik vanmiddag weer een uur storingsvrij kunnen rijden (en daarna gewoon gestopt omdat ik het wel weer genoeg vond, dus niet interpreteren dat er na een uur weer een storing was  Grin ).
De zoektocht naar een vervanging kan hopelijk weer een tijdje de ijskast in.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Kees Jan
Full Member

Offline Offline

Berichten: 113


WWW
« Antwoord #153 Gepost op: 27 November 2016, 19:00:45 »

Als we Wim niet hadden..................... Grin
Gelogd

2006 Diorama Berlijn
2006 "Een rondje Berlijn"
2008-2009 "Van Wishni naar Woshni"
2009 2010 "De Fleischerei"
2012 "Gröger"
2014 "Beurs baantje"
2015-2016 "Ein BW für Jürgen"
2016 "Test Baantje digitaal"
2016-2017 "Fleischerei in 1"
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8828


265*


WWW
« Antwoord #154 Gepost op: 27 November 2016, 19:23:54 »

Kijk, dat zijn berichten!  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #155 Gepost op: 26 Februari 2017, 16:54:13 »

Goh, drie maanden alweer.

De schoonmaakbeurt van de intellibox is voldoende geweest, afgelopen tijd heb ik redelijk wat gereden zonder dat dit apparaat protesteerde.
Naast dat rijden vooral bezig geweest met koploper. Hoewel het baanplan dat ik heb niet heel ingewikkeld is, blijkt het door de ligging van de schaduwstations en de aanwezigheid van een enkelsporig stuk toch vrij lastig te zijn om een mooie treinenloop te krijgen. Mooie treinenloop in de zin van voldoende afwisseling, regelmatig een trein en geen situaties van elkaar vastzettende treinen die handmatig ingrijpen vereisen.
Inmiddels lijkt dat gelukt.

Verder niet veel zichtbaars gedaan, maar wel een wissel geplaatst in het voorste spoor voor een extra fabrieksaansluiting.
Vanwege de boog waarin het wissel moest liggen voor een Tillig gekozen. Die zijn relatief makkelijk te buigen. Maar verder weet ik weer waarom ik ze verder nergens toepas.  Cheesy


Het wissel wordt ter plaatse bediend. Ik had dit eerst echt mechanisch willen doen, maar dat was me uiteindelijk door de ligging te veel werk, als ik het al voor elkaar zou krijgen. Daarom gekozen voor een Tortoise aandrijving met een schakelaar in de buurt.
Het is wel de bedoeling dat er iets van een mechanische vergrendeling komt, zodat het wissel pas kan worden omgezet als Koploper geen rijweg naar dit spoor kan instellen. Ik heb iemand ergens een oplegslot zien toepassen die het omzetten van een wissel blokkeert als de sleutel niet in het slot zit. Bij mij zou dan de schakelaar geblokkeerd worden. Normaal wordt de sleutel op een andere plek bewaard. Een bezetmelding genereren als de sleutel daar wordt weggehaald is ook niet al te ingewikkeld. Moet ik alleen nog iets verzinnen dat de sleutel niet kan worden weggehaald als een rijweg naar het voorste spoor is ingesteld. Misschien met een servo.

Wordt vervolgd.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16749


301 *


« Antwoord #156 Gepost op: 2 Maart 2017, 11:22:26 »

Krijg je nou geen (miniem) hoogteverschil? Tillig heeft toch een andere code rails dan Roco?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #157 Gepost op: 2 Maart 2017, 11:50:20 »

Profiel is inderdaad iets anders, scheelt 0,1 mm (of zelfs nog minder, kan mijn goede schuifmaat niet zo snel vinden).
Maar in de praktijk heb ik nooit problemen ervaren. Ik heb ook een paar modellen met RP25 wielen, dat heeft ook nergens last van.
Mocht je het toch weg willen werken, kun je de overgangslasjes van Roco gebruiken.
Visueel is een ander verhaal, het verschil tussen Roco en Tillig is vrij opvallend, al kun je met ballast en een verfje op de spoorstaven wel redelijk wat camoufleren.
Alternatief was helemaal geen wissel, met een Roco had ik dit niet voor elkaar gekregen. Omwille van het rangeerplezier dan toch maar voor Tillig gekozen.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #158 Gepost op: 9 Maart 2017, 23:16:28 »

Naast de extra rangeermogelijkheden is er nog een reden voor het spoortje.
Nadat ik vorig jaar een Weinert-overweg had gekocht, bleek het onmogelijk die op de gedachte plaats te zetten.
Daar zit namelijk onder de plaat een balk, waardoor er geen ruimte voor de aandrijving zou zijn.
Ik moest een excuus hebben om een van de overwegbomen verder van het spoor te zetten. Een extra spoor bijvoorbeeld.  Smiley

Een overweg zonder weg is ook zo wat, dus vandaag maar eens begonnen met de aanleg van die weg.
Een eerder testje met DAS klei is me niet zo goed bevallen, ik ben vermoedelijk al te lang van de kleuterschool om daar prettig mee te kunnen werken. Complicerende factor is ook dat precies langs de rails een modulescheiding loopt.
Dus maar weer teruggegrepen op karton met fijn schuurpapier dat asfalt moet voorstellen.
Als het uiteindelijk toch niet naar wens is, kan ik altijd nog iets anders bedenken.

Om bij de aandrijving van de overweg te kunnen komen, is een deel van de weg uitneembaar gemaakt


Er zal nog wel een tijdje overheen gaan voor het klaar is, maar alvast een indruk wat het moet worden.


Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16749


301 *


« Antwoord #159 Gepost op: 10 Maart 2017, 01:24:01 »

Ik moest een excuus hebben om een van de overwegbomen verder van het spoor te zetten. Een extra spoor bijvoorbeeld.  Smiley

Ik ben dol op dit soort oplossingen!  Duim omhoog

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8828


265*


WWW
« Antwoord #160 Gepost op: 10 Maart 2017, 07:26:03 »

De hobby kan soms dwingend zijn ja...    Cheesy

Nog wat kleur en ballast en hij kan in raadplaatje!
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7193


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #161 Gepost op: 10 Maart 2017, 08:44:36 »

Moet bij raadplaatje het antwoord doorgaans niet wat specifieker zijn dan "irgendwo in Deutschland"? Grin
Gelogd

Ik zie sterren!
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #162 Gepost op: 10 Maart 2017, 08:52:14 »

Ik dacht niet dat iemand ooit dat antwoord heeft gegeven. Misschien keur ik het wel goed.  Cool
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8448


WWW
« Antwoord #163 Gepost op: 11 Maart 2017, 20:44:31 »

Ik heb ooit een paar jaar in een leasebak gereden.
Nadeel was dat ik veroordeeld was tot Europese merken, voordeel dat er daarvan ook een paar in model te krijgen waren.
Natuurlijk moeten die modellen zo realistisch mogelijk op mijn baan komen en aangezien ik autowassen als een vrij nutteloze bezigheid beschouw, moest er wat spul in huis komen om dit realisme voor elkaar te krijgen.



Groet, Huub  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16749


301 *


« Antwoord #164 Gepost op: 11 Maart 2017, 20:57:18 »

Ha, jij gaat een paar Duitsers gründlich vuil maken!  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 9 10 [11] 12 13 ... 159   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: