Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899294 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 4 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #90 Gepost op: 29 November 2015, 17:25:17 »

Gelukkig hebben we nog geen nachtvorst van betekenis gehad, dus komen er ongetwijfeld met enige regelmaat muggen e.d. binnen waarop je je kunt uitleven met zo'n vliegenmepper.   Cool

Ik vind vooral die laatste foto al aardig overtuigend.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #91 Gepost op: 29 November 2015, 21:08:48 »

Bij mijn greenkeeper heb ik de prestaties aanmerkelijk weten op de krikken door de plaat onder in de beker (die onder spanning komt te staan) en het rooster met elkaar te verbinden. De spanning komt zo dichter bij het werkblad waardoor de grasvezels beduidend beter omhoog gaan staan.

Uiteraard is het CE keur dan niet meer geldig, want de aanraakveiligheid voldoet niet meer, maar ik denk dat jij verstandig genoeg bent om niet met je vingers aan het rooster te zitten.

Omdat mijn greenkeeper ergens in een kist ligt, heb ik helaas geen plaatje bij de hand. Dan maar een korte beschrijving: Met messing draad een ring gemaakt die onder in de beker kan liggen. Vervolgens twee stangetjes van verenstaal ieder met een uiteinde om de ring buigen, de rest omhoog over de rand van de beker heen vouwen. Gaatje boren bovenin de beker om het uitende weer naar binnen te steken zodat het hele zaakje gefixeerd is.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #92 Gepost op: 30 November 2015, 09:10:48 »

Dank je voor de tip, maar ik laat hem zo.
Op dat punt vind ik (mijn eigen) veiligheid belangrijker dan dat ik een mm langere vezels kan gebruiken.
Ik heb het nu geprobeerd met vezels tot zo'n 6 mm en die staan kaarsrecht overeind. Voor gras is dat wel zo'n beetje het maximum dat ik wil gebruiken, dus ik loop ook niet tegen de grenzen van het apparaat aan.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #93 Gepost op: 30 November 2015, 09:26:04 »

Lijkt me zat inderdaad: gras van 6 mm in h0 is al 52,2cm hoog Grin.
Gelogd

Ik zie sterren!
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #94 Gepost op: 30 November 2015, 09:40:51 »

6mm vezels kan je ook gewoon met een pincet in de lijm drukken.

Gelogd

mvg,
 Sander
Joran
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 588


« Antwoord #95 Gepost op: 30 November 2015, 11:26:06 »

Wauw! Dat ziet er best goed uit Huub.  Duim omhoog

Eerlijk gezegd ben ik ook wel wat huiverig voor dat stadium en kan het voor me uitschuiven, 'want ik ben daar nog niet aan toe'...  Grin
Maar ik weet dat het de 'angst' voor het onbekende is en ook hier zal het doen en proberen uiteindelijk tot een resultaat leiden. Wat je zegt: oefening baart kunst een daar hoop ik ook op..maar nu nog niet.

De omgebouwde vliegenmepper is het dus niet echt begrijp ik. Dan ga ik daar t.z.t. geen tijd aan besteden en dus maar eerst investeren in een goed stuk gereedschap.

Begin dit jaar heb ik, met Sander Smiley, de cursus begrassen bij Martin Welberg gevolgd. Echt een aanrader Duim omhoog Afgelopen zomer zelf wat begrast met dit als resultaat.

6mm zou ik 'her en der' tussen down bijvoorbeeld door wat lijm met een pipet aan te brengen op wat plaatsen. Bovenstaande heeft alleen 2mm en 4mm in ieder twee tinten.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #96 Gepost op: 30 November 2015, 12:00:59 »

Heb zo'n cursus begrassen ook overwogen, maar kreeg geen reactie op wat aanvullende vragen. Kennelijk iets misgegaan in de email.
Omdat ik inmiddels de dagen dat ik zou kunnen al andere dingen had gepland, er verder niet meer achteraan gegaan, maar gewoon zelf aan de slag gegaan. Misschien in de toekomst nog eens.

Op de foto niet heel goed te zien, maar dit is een combinatie van voornamelijk turf, 2 mm (drie kleuren) en 4-4,5 mm (twee kleuren), met op enkele plekken die 6 mm (een kleur).
Zonder die lange vind ik het eindeffect te vlak blijven. Al denk ik dat ik daar een te donkere kleur heb gebruikt.
Overigens is 50 cm voor gras niet heel bijzonder, als er geen koetjes in de wei staan en verder ook niet gemaaid wordt, kunnen sommige grassoorten die lengte wel halen zonder om te vallen. Nog wel (veel) langer ook.
Maar meer dan de "juiste" lengte gaat het er uiteindelijk om of het geheel overtuigend genoeg is.
« Laatste verandering: 30 November 2015, 12:36:14 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #97 Gepost op: 30 November 2015, 18:01:43 »

Ondertussen irgendwo in Deutschland.
Ik ben eerder bezig geweest met de ombouw van de kibri-fabriek.
Toen heb ik de fout gemaakt het model niet te schilderen voor ik het in elkaar zette.
Nu kun je met vervuilen ver komen, maar het blijft behelpen en zeker de kozijnen bleven een storend element met hun witte kleur.

Al maanden geleden bedacht dat slopen, schilderen en weer opnieuw in elkaar zetten eigenlijk de beste oplossing zou zijn.
Maar met het risico in het achterhoofd dat slopen het risico op onherstelbare beschadiging inhoudt, moest dat idee wel even rijpen.
Uiteindelijk hielp mee dat het alternatief, de ramen en muren schilderen terwijl het gebouw in elkaar staat, nog minder aantrekkelijk was.
Vandaag een vrij uurtje dus maar nuttig besteed en begonnen met de sloop. Zou het mis gaan, heb ik nog een compleet bouwpakket achter de hand.



Tot nu toe relatief onbeschadigd. Een paar hoekjes van raamkozijnen die als het goed is weer verdwijnen achter de gevel.
Nu de andere helft nog en dan kunnen de schilders aan het werk.
Alleen nog even bedenken wat een goede kleur is voor gevel en kozijnen.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #98 Gepost op: 30 November 2015, 18:22:20 »

Inspiratie
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #99 Gepost op: 30 November 2015, 18:29:27 »

Een van de weinige draadjes daar, die ik structureel volg.
En uiteindelijk was dat ook het laatste duwtje om bij mij het mes erin te zetten.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #100 Gepost op: 30 November 2015, 18:42:10 »

Ja, Jan is een atractie en inspirerend tegelijk. Volg ik trouw  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #101 Gepost op: 12 December 2015, 17:52:59 »

Het chocoladebruin dat Jan gebruikt, blijkt inderdaad zeer geschikt.
Inmiddels hebben de gebouwen die kleur gekregen.


In werkelijkheid ziet het er al redelijk goed uit, maar de foto is onverbiddelijk, hier moet nog wat nabewerking komen.

Ook de kozijnen hebben inmiddels een kleurtje gekregen.
Met veel moeite bij de kozijnen die ik niet meer kon loshalen (tenzij ik echt het hele gebouw weer zou slopen).

Met aanmerkelijk minder moeite de exemplaren die ik wel los had gehaald.

Voor het spuiten,


na de eerste primerlaag


en na de definitieve verflaag.

Het kan bijna weer allemaal in elkaar worden gezet, waarna ik de definitieve afwerking kan doen.

In dat kader, weet iemand het effect van een terpentine-wash op vallejo-verf.
Of kan zo'n wash ook met een met water verdunde watergedragen verf?

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #102 Gepost op: 12 December 2015, 20:13:28 »

Helaas...nog nooi met vallejo geverfd en dus qua wash geen ervaringen.
Proberen op een proefstukje dan maar..
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #103 Gepost op: 14 December 2015, 19:06:08 »

Bij deze dan.



Links zonder wash, rechts dezelfde ondergrond met een wash van sterk verdunde acrylverf, in dit geval zwart van Hansa.
Ik denk nog iets sterker verdunnen, maar het begint wel wat te worden.

Met terpentine nog niet geprobeerd, doe ik later nog wel eens.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #104 Gepost op: 14 December 2015, 20:52:29 »

Ik zou de wash zo laten...lekker industrie-vies  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Pagina's: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: