Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899349 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 6 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #345 Gepost op: 12 Juni 2017, 21:56:43 »

En Lageveen is een straatnaam in zowel Zuidwolde als de naam van een benzinestation langs de A28 tussen Meppel en Hoogeveen.   Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #346 Gepost op: 18 Juni 2017, 16:16:02 »

Nog even terug naar de laatst aangelegde spooraansluiting.
Het wissel daarvan ligt tussen het uitrijsein van spoor 1 en de uitrijwissels, zoals op deze foto is te zien.


Hoewel ik het bewust zo heb aangelegd, had ik toch mijn twijfels of dit in het echt wel zou kunnen voorkomen.

Wat blijkt, in Rendsburg blijkt het ook zo te liggen, maar dan in spiegelbeeld.

Onverwacht toch weer een stukje natuurgetrouwheid.  Grin
Helemaal eerlijk is de vergelijking trouwens niet. In Rendsburg wordt het wissel gewoon op afstand bediend en is, blijkens de ligging op de foto, opgenomen in de flankbeveiliging van de wisselstraat. Dus zoals ik het heb gedaan met een ter plaatse bediend wissel, heb ik nog steeds het vermoeden dat ik niet naar praktijkvoorbeelden hoef te zoeken. Maar toch, ik zit dichter bij de werkelijkheid dan ik dacht....
Alleen het uitrijsein misschien iets dichter op het wissel zetten, zodat tussen sein en wissel geen loc meer kan staan.

Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #347 Gepost op: 2 Juli 2017, 22:13:51 »

Blijft natuurlijk de vraag waarom de brug buiten gebruik is. Ben je weer aan het verbouwen?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #348 Gepost op: 3 Juli 2017, 07:21:42 »

Nee hoor. Door andere bezigheden ligt het treinverkeer al een paar weken stil en dan haal ik voor het gemak meestal de brug eruit.
Alleen als er Nederdenen op bezoek komen, laat ik die brug zitten. Die kunnen makkelijk bukken.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #349 Gepost op: 3 Juli 2017, 18:19:56 »

Vooruit dan, een plaatje van de brug.


Niet te zien, maar de brug ligt op ca. 41 meter boven straatniveau, omgerekend op schaal zo'n 3,5 km.  Grin
Op de brug de aanwinst die vandaag binnenkwam, de MDyg986 (of behelpgebakwagen zoals Mispoes het fraai omschreef) van Brawa.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #350 Gepost op: 3 Juli 2017, 18:50:39 »

Brug? Volgens mij is het meer een uitneembaar baandeel.  Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #351 Gepost op: 3 Juli 2017, 19:28:54 »

Klopt, in de vorm van een brug (ooit....)
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #352 Gepost op: 3 Juli 2017, 19:32:32 »

Ben ik even blij: dan valt het wel weer mee met mijn geheugen. Kon me namelijk met de beste wil van de wereld geen brug herinneren en schaamde me daarvoor eigenlijk al een beetje.   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #353 Gepost op: 3 Juli 2017, 19:34:53 »

Nou ja, de meest betonnen bruggen zijn niet veel meer dan dit, een koker met daarop een rijdek.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #354 Gepost op: 3 Juli 2017, 19:44:00 »

Da's waar, maar er zijn in werkelijkheid niet veel bruggen met een multiplex- en hout-look.   Tongue

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #355 Gepost op: 3 Juli 2017, 19:52:07 »

Multiplex niet, maar houtlook....
Ik zeg: trestle  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #356 Gepost op: 3 Juli 2017, 20:00:21 »

Trestles in Deutschland, ist das ernst, Kaiser Hubertus?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #357 Gepost op: 3 Juli 2017, 20:35:03 »

Een van de Duitse waddeneilanden heeft of had een traject op palen van hwt eiland naar de aanlegsteiger.
En ik heb dacht ik eens ergens een foto gezien van kort na de oorlog met een provisorische brug van heul veul hout.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #358 Gepost op: 18 Augustus 2017, 16:15:07 »

De laatste weken weer wat meer met de baan bezig ben geweest, maar met name het inregelen van Koploper zodat er een voor mij aantrekkelijk spoorverkeer wordt afgewikkeld.

Ook nog wat zichtbare dingen gedaan.
Ten eerste het waarschijnlijk laatste stukje hout als ondergrond voor rails gelegd.
Hier met een proefplaatsing van en fabrieksgebouw. Het spoor mag nog iets langer worden.


En het plan voor een noodknop met afstandbediening even naar de achtergrond geschoven en een snelle oplossing gekozen om de baan snel stil te kunnen zetten als ik zelf buiten de baan sta. Niet mooi, wel praktisch. En het is toch de achterkant van de baan, dus who cares.
Heel het raderwerk staat stil, na een druk op de knop, als ik dat wil.
Werkt tot nu toe betrouwbaar, maar wel alleen als koploper aan staat. Dat is hier niet bezwaarlijk


groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #359 Gepost op: 30 Augustus 2017, 04:12:38 »

Handig.zo'n noodknop. Had wel een grote rode halve bol mogen zijn  Wink
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
Pagina's: 1 ... 22 23 [24] 25 26 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: