Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899106 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #510 Gepost op: 18 Maart 2018, 14:03:43 »

Ik kan de deuren trouwens ook niet meer vinden op het net.

Kun je nagaan hoe ver de lange arme van de Plettenburgse wethouder van financiën reikt!   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #511 Gepost op: 20 Maart 2018, 10:05:34 »

De gulle gever van de spullen had bij het vorige plaatje zijn bedenkingen of het ooit nog wat zou worden.
Om hem een beetje gerust te stellen, een foonfoto van de huidige status van de loods op zijn toekomstige plek.



Nog veel te doen, maar het ziet er in ieder geval weer iets minder destructief uit.  Grin
Ik denk dat ik ook wel kan concluderen dat de daken een nieuwe basiskleur moeten krijgen. Ik verwacht niet dat ik dit kleurverschil met wassen en droogborstelen op een overtuigende manier kan wegwerken.
De wanden en deuren krijgen in elk geval de schilder nog op bezoek.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #512 Gepost op: 20 Maart 2018, 10:25:19 »

Dat wordt wel wat. Beetje verf, beetje poeder...  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #513 Gepost op: 10 April 2018, 15:45:23 »

Op internet kwam ik een postkaart van station Plettenburg uit begin vorige eeuw tegen. Altijd leuk natuurlijk, al is het jammer dat ze de plaatsnaam verkeerd hebben gespeld op de kaart...  Wink

Verder niet zoveel voortgang, er kwam een tijdrovende vakantie tussendoor.
Vandaag was wel de schilder op bezoek om de bakstenen van de locloods een nieuw kleurtje te geven.
Het is uiteindelijk chocoladebruin geworden. Deels omdat daarmee het verschil met de oorspronkelijke kleur wat groter is en de loods daarmee iets minder een 12-in-een-dozijn-exemplaar wordt. Maar ook omdat het daarmee meer een geheel vormt met het seinhuis, waarvan de bakstenen sokkel ook die kleur heeft. Er bestaat het risico op overdaad van die kleur, de fabriek is ook zo, maar omdat de gebouwen aan verschillende kanten van de baan staan en niet tegelijk te zien zijn, verwacht ik daar niet echt een probleem mee.


Het resultaat na de eerste verfbeurt. Uiteraard wordt het later ook nog gevoegd.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #514 Gepost op: 10 April 2018, 17:46:14 »

Rare watertoren daar in Plettenburg.....het onkruid lijkt er wel uit te groeien  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #515 Gepost op: 10 April 2018, 17:55:27 »

 Grin Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #516 Gepost op: 20 April 2018, 08:49:36 »

Gisteren weer eens een beursje gedaan, Intermodellbau in dit geval.
Voor de banen hoef je niet te gaan. Welke de moeite waard zijn (naar mijn mening dan), waren al in Nederland te zien. De rest valt voor mij in de categorie clubbanen die je ook op Eurospoor en Rail ziet.
Maar de Bratwusrt was lekker en ik vind het altijd een leuke beurs om een indruk te krijgen wat er tegenwoordig allemaal leverbaar is aan modelspoorspul en gereedschappen. Weten dat iets bestaat, maakt later het zoeken ernaar op internet ook makkelijker.
Van de elders genoemde drukte hebben we niets gemerkt, we konden op zo'n 200 meter van de ingang parkeren en op ons gemak alle stands langs.
De truc, gewoon 's middags pas gaan. We waren er tegen drie uur en voor de modelspoorhallen hebben we dan, mede omdat het snel rustiger wordt, ruim genoeg tijd om alles te bekijken. Vliegtuigen en boten zijn leuk voor anderen. Voordeel is dan vaak (niet altijd) dat je echt bijna voor de deur kunt parkeren en na 14:00u kun je ook nog eens voor half geld naar binnen.
De terugreis verliep ook vrijwel probleemloos, dwars door Dortmund bleek verrassend soepel te gaan en de A2 was filevrij waar de "Autobahnen im zweistelligen Bereich" muurvast stonden.

Op de beurs nog wat gereedschap gekocht, o.a. haken om bij het solderen het werkstuk vast te houden


En voor de beurs nog wat veldonderzoek gedaan naar de verschillende kleuren groen in de natuur.


groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #517 Gepost op: 20 April 2018, 09:04:25 »

Is de A2 dan geen Autobahn?

Vorig jaar nog samen met Jakop en mijn broer geweest. Dit jaar te druk om te gaan.
Overigens heb ik de indruk dat de eerste beursdag altijd erg druk is.
Mocht ik nog eens die kant opgaan, dan overweeg ik de zondag.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #518 Gepost op: 20 April 2018, 09:19:25 »

Jawel, maar "im einstelligen Bereich". Knipoog naar de raadplaathint.

Het is voor mij de eerste keer dat ik doordeweeks ben gegaan, normaal de laatste keren ook op zondag. Ook meestal pas 's middags en is dan prima te doen. Maar de zondag heeft twee nadelen, het is dan een uur eerder dicht, wat aan de krappe kant kan zijn (uitgaande van een voordeliger middagbezoek). En je merkt dat de deelnemers al een aantal dagen achter de kiezen hebben.

Over dat parkeren, ik stond hier zo'n beetje bij de rode pijl geparkeerd.
« Laatste verandering: 20 April 2018, 09:23:03 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #519 Gepost op: 20 April 2018, 09:38:44 »

Dichterbij Gartenverein Ardeyblick kon je haast niet komen.  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #520 Gepost op: 20 April 2018, 11:14:39 »

Ralf Wittkamp brengt ons het nieuws van Intermodellbau: https://www.drehscheibe-online.de/foren/read.php?010,8536033,8536033

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #521 Gepost op: 6 Mei 2018, 08:23:30 »

Naast het gereedschap had ik in Dortmund bij de stand van Deutsche Post ook nog een Bundesbahn Dm903.1 gekocht.
In werkelijkheid waren dit oorspronkelijk postrijtuigen, die in de jaren 80 werden verbouwd tot bagagerijtuigen.
Het model is van Piko.


Helaas bleek bij thuiskomst dat postbodes misschien veel van post weten, maar weinig van modelspoor. Want ondanks mijn nadrukkelijke vraag naar een 2-railmodel, hebben de knuppels me een 3-railmodel gegeven.
Wat nu? Ik kan het natuurlijk proberen te ruilen, maar geeft veel gedoe. Aanschaf van andere assen kan ook, maar dan is de prijs van het rijtuig alles bij elkaar ineens een stuk minder leuk.
De oplossing bleek een mailtje naar de burgemeester van Waldijk. Die had ook Piko-rijtuigen en was bereid vier gelijkstroomassen te ruilen tegen mijn wisselstroomassen. En omdat er in de nabijheid van Plettenburg met enige regelmaat een verkoopbeurs voor spoormateriaal plaatsvindt, kon die ruil ook nog eens op korte termijn plaatsvinden. Top.  Duim omhoog
Daar zat natuurlijk wel een inspectie van de Plettenburger spoorlijnen aan vast, overigens al de tweede deze week. En beide inspecties gingen niet geheel naar wens. Materieel dat allang niet meer zou mogen rijden wegens ontsporingsgevoeligheid, spontaan ontkoppelende rijtuigen (nou ja, het was wel een gezelschapsrijtuig, dus ik sluit niet uit dat een grappenmaker in dat rijtuig de schuldige is), wissels die spontaan niet meer werken en het later net zo spontaan weer wel doen en last but not least een ernstige fout in de beveiliging die er door slordigheid in is geslopen.
Kortom, er valt weer genoeg te doen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #522 Gepost op: 6 Mei 2018, 09:51:35 »

Toen de burgemeester van Sydborg destijds op bezoek was in Plettenburg reed alles wel normaal. Ik ken mensen die saaiheid niet weten te waarderen. Maar zeg nou zelf: een ongestoorde treinenloop heeft toch ook wel wat?   Wink

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #523 Gepost op: 6 Mei 2018, 13:38:18 »

Inderdaad, maar om een Deense baan te gaan bouwen, gaat me dan weer wat te ver.
Gisteravond reed het trouwens weer probleemloos, zou het dan toch te maken hebben met occulte voorkeuren van Waldijk's burgemeester...?

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #524 Gepost op: 6 Mei 2018, 16:10:38 »

Gisteravond reed het trouwens weer probleemloos, zou het dan toch te maken hebben met occulte voorkeuren van Waldijk's burgemeester...?

Ongetwijfeld. Naar verluidt is diens vrouw zelfs geïnteresseerd in hekserij!
En raad eens? Ik ben afgelopen week in gezelschap van een wezen met twee X-chromosomen naar museum de Heksenwaag in Oudewater geweest.
Ik vrees ernstig voor de toekomstige treinenloop in Sydborg...   Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Pagina's: 1 ... 33 34 [35] 36 37 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: