Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899121 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 3 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #540 Gepost op: 10 Oktober 2018, 16:48:35 »

Op de vorige opname al balancerend op kunststofstroken te zien, heeft Plettenburg nu een heus stationsgebouw met voorplein.
Het naburige Mittelstadt vond het allemaal wat te groot worden en heeft ervoor gekozen voor nieuwbouw in kleiner formaat.
Diverse gebouwen zijn naar Plettenburg verhuisd en het station was zelfs al door de Mittelstadters gebouwd.
Volgens de gevel al in 1883, maar dat geloof ik niet. Zelfs naar Plettenburgse begrippen is het gebouw nog extreem schoon, dus het zal hooguit enkele tientallen jaren oud zijn.


Afgezien van die extreme schoonheid, zijn er nog wel een paar probleempjes:
- De halve stad steunt nog op het station. Figuurlijk klopt dat natuurlijk wel, maar letterlijk is dat wat overdreven. De stad moet dus wat inbinden.
- Een deel van het perron blokkeert spoor 1 in het station, moet dus nog deels worden verwijderd.
- Mittelstadt had een Hauptbahnhof, Plettenburg niet. Dus eigenlijk moeten de letters van de gevel gehaald worden. Dat zal nog een fikse strijd worden tussen de Bundesbahn en de stad Plettenburg. De toekomst zal leren wie er wint.
Maar desondanks zijn de Plettenburgers erg blij dat er nu een fatsoenlijk stationsgebouw is.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #541 Gepost op: 10 Oktober 2018, 17:05:32 »

Het ziet er ineens heel opgeruimd uit, ook dat moet de Plettenburgers goed doen.  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #542 Gepost op: 10 Oktober 2018, 17:15:49 »

Maar desondanks zijn de Plettenburgers erg blij dat er nu een fatsoenlijk stationsgebouw is.

Ik zie geen hond.....excuus, alleen maar een hond  Grin

Voor het onderscheid met Mittelstadt zou er ook wel wat aan de gevels geschilderd mogen worden  Wink

Dat hoogte verschil in Plettenburg kan mooie scenery met trappen ed. opleveren  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #543 Gepost op: 10 Oktober 2018, 17:35:36 »

Er moet inderdaad iets aan gebeuren. Maar eens rustig bedenken wat. Op zich jammer dat het ongeschilderd in elkaar is gezet, maar dat probleem ken ik van door mezelf gebouwde panden ook.  Grin
Voorlopig staat het goed. Eerst wat stedelijk atmosfeer creëren. Het verouderen van de gebouwen die al in elkaar zitten, komt later wel.
Gebouwen die nog niet zijn gebouwd, worden wel al direct met verf te lijf gegaan, wat overigens weer een forse rem op de bouw zet.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #544 Gepost op: 10 Oktober 2018, 17:47:43 »

Ik mis het tonnetje met sterke drank om de nek van die hond.  
Zou de burgemeester van Plettenburg daar meer van weten? Cool

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #545 Gepost op: 10 Oktober 2018, 18:58:20 »

Ik weet van niks, hips...  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #546 Gepost op: 11 Oktober 2018, 14:42:24 »

Inmiddels zucht het station niet meer onder het juk van de stad.
Voor de hond ziet het er minder goed uit, overreden door de bus.  Cool



De brandweerkazerne (dat ineens een raadhuis blijkt te zijn) is in omgekeerde positie geplaatst. Nog even laten bezinken, maar ik denk dat dit beter is.


De tramlijn met -halte is nog niet definitief.

groet, Huub

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #547 Gepost op: 11 Oktober 2018, 18:27:49 »

Voor de hond ziet het er minder goed uit, overreden door de bus.  Cool

Buschauffeur ook al dronken?  Cheesy

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #548 Gepost op: 12 Oktober 2018, 16:02:03 »

Ik denk eerder dat de hond weigerde zijn tonnetje af te staan. Heel stoer, maar bij een Plettenburger buschauffeur niet heel verstandig...  Grin

Vandaag het stationsgebouw op zijn definitieve plaats gezet en de stratenmaker laten komen.


Het witte papier en het huis naast het station geven een indruk van wat ik in gedachte heb om te camoufleren dat de spoorlijn niet mijn badkamer in gaat, maar naar links afbuigt. Helemaal zal dat niet gaan lukken als je staat, tenzij ik mezelf en bezoekers met een fries ga dwingen vanuit een lager standpunt te kijken. Maar die plannen zijn er (nog) niet.
Het papier staat voor een overkapping en voor het gebouw heb ik een stationspostkantoor in gedachte. Dat zal wel iets van zelfbouw worden, een meer of minder lelijk modern pand dat ze in de beschikbare ruimte hebben geplempt.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #549 Gepost op: 12 Oktober 2018, 20:13:29 »

Het is een interessante opstelling zo met dat hoogte verschil. Ben benieuwd hoe je e.a. gaat vormgeven.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #550 Gepost op: 13 Oktober 2018, 14:06:12 »

Daar ben ik eigenlijk ook nog wel benieuwd naar.  Cheesy

Vanmorgen naar Houten gefietst. Ik vind het er altijd druk, warm en stinken. Daar mag voortaan ook somber aan worden toegevoegd. Ik snap dat professionele standbouwers blij zijn met de zwarte wanden en plafonds, maar voor een beurs als vandaag creëert het wel heel erg een begrafenisstemming. Maar uiteindelijk gaat het natuurlijk om de handel en die was er weer genoeg. Al heb ik de indruk dat het aantal handelaren al een tijdje langzaam maar gestaag aan het afnemen is.
Ondanks het grote aanbod, lukt het me zelden om huiswaarts te keren met de spullen die ik zoek. Vandaag had ik een boodschappenlijstje met zeven dingen. Daarvan waren er vier niet te vinden (of ik kan niet zoeken), een alleen in de verkeerde maat te krijgen en een alleen veel te duur. Omdat ik verder ook geen spontane koopneiging kreeg bij spullen die niet op het lijstje stonden, ben ik met slechts één gekocht item in de rugzak weer naar huis gefietst. Weliswaar voor dezelfde prijs als ik het ook in de winkel kan kopen, maar dat mag de pret niet drukken.

De overkapping, want dat was de aanschaf, provisorisch in elkaar gezet om te kijken of mijn idee een beetje klopt.
Ook met een stuk karton het idee voor het postgebouw weergegeven.



Ik denk dat het wel gaat werken, al zal de overkapping denk ik nog iets langer moeten worden en het postgebouw iets lager om niet al te massaal over te komen naast het stationsgebouw.
Links van de postauto is een trap voor voetgangers naar de stad gepland. De weg zal buiten de baan vallen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #551 Gepost op: 13 Oktober 2018, 18:53:26 »

Mee eens wat postgebouw en overkapping betreft.
Misschien is een lift iets voor je, gebouwd van messingprofielen... Grin

Wordt dat postgebouw zelfbouw of is die uit een vorige foto toch de bedoeling?
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #552 Gepost op: 14 Oktober 2018, 10:38:22 »

Ik heb afgelopen tijd geleerd hoe belangrijk bewegen is voor je gezondheid, dus daar moeten de Plettenburgers onder lijden: geen lift naar de stad, maar gewoon traplopen.  Cool

Het postgebouw wil ik helemaal zelf gaan bouwen. Dat huis was echt omdat ik het voor het grijpen had om een idee te krijgen of het zou werken wat ik in gedachte had.
Het moet zo'n jaren 60/70 nieuwbouw worden waarmee het historisch totaalbeeld vakkundig om zeep wordt geholpen. Zeer typerend voor het Duitsland van de jaren 70 en 80. Ik heb het kartonnen doosje iets meer bijgesneden naar het idee wat ik heb, met onderin een halfingebouwd laad- en losperron voor de postauto's.


Het idee om het gebouw half in de berg te bouwen heb ik ontleend aan het stationspostkantoor bij Wuppertal Elberfeld/Hbf
Iets dergelijks heb ik ook als bouwstijl in gedachten, alleen natuurlijk veel kleiner.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #553 Gepost op: 14 Oktober 2018, 20:23:50 »

Duidelijk verhaal. Lelijk gebouw ook  Grin  maar realistisch in het tijdbeeld.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #554 Gepost op: 19 Oktober 2018, 15:56:19 »

Ik heb iets met restauratie/bar/buffet/salon/gezelschapsrijtuigen. Geen idee wat de oorzaak van die afwijking is, maar in al die rijtuigen bij elkaar kan inmiddels een flinke groep preisertjes eten, drinken en feestvieren.

Vandaag kwam er weer eentje bij, een gezelschapsrijtuig van Acme.
Ik had de aankondiging een paar jaar geleden gezien, maar de uitlevering gemist.





Het betreft hier een rijtuig type WGmz825 van de Deutsche Bundesbahn.
Dit type was geen ombouw uit een bestaande serie, maar nieuw als gezelschapsrijtuig gebouwd. Met een toegelaten snelheid van 200 km/u konden deze rijtuigen ook in alle IC's meerijden. Vanaf 1981 werden er tien rijtuigen geleverd.

Ik heb zelf eens een exemplaar gefotografeerd in Nürnberg, al wist ik dat nog niet toen ik de dia maakte.  Cheesy
Vermoedelijk is het ook hier gekoppeld aan een reguliere IC.
 


groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 35 36 [37] 38 39 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: