Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 899241 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #765 Gepost op: 20 Mei 2019, 19:55:19 »

Hoe groot zou de kans zijn dat die twee Plettenburger hetzelfde merk fiets en dan ook nog eens in exact dezelfde kleur hebben?    Wink
Vrij groot, want in de jaren 70 en 80 waren de meeste fietsen gewoon bruin en groen, in elk geval als ik de schuur bij ons thuis als maatstaf neem.  Grin
Er komen trouwens ook nog bruine fietsen (die wachten nog op zwarte banden, trappers en handgrepen, maar als ik daarvan meer dan twee fietsen per dag voorzie, ben ik rijp voor een inrichting) en vermoedelijk ook nog wat van een ander merk, maar die moeten zelfs nog gemonteerd worden.

Zei hij met een DR Ludmilla op de achtergrond.... Cool

De weg ziet er m.i. erg realistisch uit. Misschien nog wat putten. Tegenwoordig mooi geëtst spul te koop
Die Ludmilla is nog steeds te gast.  Grin
Putten is wel een goed idee, heb ik volgens mij zelfs nog liggen. In elk geval die ronde die je in Duitsland veel ziet in de weg.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #766 Gepost op: 21 Mei 2019, 17:46:56 »

Speciaal voor Jakop, bewijs dat we echt in Wessiland zijn.
Reclame...



Ter herinnering, in deze zuil is de IR-diode van de lichtsluis verstopt.

groet, Huub

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #767 Gepost op: 21 Mei 2019, 19:37:12 »

Bierpropaganda!  Grin met geheime infra rood bestraling. Één keer langs lopen en je komt die avond de kroeg niet meer uit...
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #768 Gepost op: 22 Mei 2019, 18:34:01 »

Vandaag was eigenlijk een uitgebreid portret van een nieuwe bewoner van Plettenburg gepland.
Maar het bier uit de reclame smaakte goed, de tijd vloog en voor er iets zinnigs was besproken, moest flink worden doorgestapt om de trein te halen.



Sorry, andere keer beter...

groet, Huub

p.s. Ik kon nog net zien dat ondanks het overvloedige biergebruik de persoon in kwestie stevig staat.
In het rechterbeen een gaatje geboord van 0,5 mm. Daar is een stukje koperdraad in gelijmd dat aan de andere kant in een gaatje in de weg past. Staat stevig en toch makkelijk te verwijderen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #769 Gepost op: 22 Mei 2019, 19:49:48 »

Mmm, aan die jas te zien, waait het stevig. Had die auto geen Passat moeten zijn? (Wat is het eigenlijk wel?)

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #770 Gepost op: 22 Mei 2019, 19:57:11 »

Kun je nagaan hoe snel hij loopt.  Wink

Ga je nu serieus aan mij naar een type auto vragen?  Shocked

Volgens Herpa zou het een Opel Ascona moeten zijn, dat staat tenminste onderop. Maar als ze een verkeerd onderstel onder het autootje hebben gezet, zal ik dat niet ontdekken.  Grin
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #771 Gepost op: 22 Mei 2019, 20:13:37 »

Toen ik Gerts vraag nog niet gezien had, zat ik ook naar de auto te turen en was tot de voorzichtige conclusie gekomen dat het een Ascona moest zijn.
Zonder kritiek bedoeld, maar ik heb betere 1:87 'vertalingen' gezien.  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #772 Gepost op: 22 Mei 2019, 20:31:01 »

Kritiek mag hoor, graag zelfs.
Ik heb niet veel met auto's, zie dan ook niet snel of een model klopt of niet.
Voor de minder kloppende zal dan een rol op de achtergrond zijn weggelegd.
Nou ja, pal voor het station komt het flink gedateerde Wiking-model van de O305G-bus, maar daar wint de emotie het van de ratio.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #773 Gepost op: 23 Mei 2019, 21:50:12 »

Zo slecht is die Ascona niet....

Gelogd

mvg,
 Sander
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #774 Gepost op: 24 Mei 2019, 05:11:32 »

En toch smoelt de voorkant niet....of dat alleen maar kaan het feit ligt dat de spoiler bij het model niet in carrosseriekleur is of dat de vorm op een of andere manier niet klopt zie ik niet echt.
Ik zou 'm in Waldijk tussen andere auto's op een parkeerplaats wegmoffelen  Grin
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Spoorzeven
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1978


« Antwoord #775 Gepost op: 24 Mei 2019, 07:31:09 »

Volgens mij is het vooral die spoiler. Dat is nu allemaal pikzwart. Is er geen spuiterij in de buurt Huub?
Gelogd

Groet, Frank
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #776 Gepost op: 24 Mei 2019, 10:09:32 »

Ik heb het idee dat de gril te breed is, welk effect nog wordt vergroot doordat het achter de koplampen ook zwart is.
Het is een Herpa en die zijn dacht ik wel schadevrij uit elkaar te halen. Eens kijken of wat kleuraccenten de boel verbeteren.
Komt op de lijst van projecten.  Cool

Overigens staat in de stad ook nog een parkeergarage, altijd nuttig voor minder geslaagde modellen.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #777 Gepost op: 24 Mei 2019, 16:12:43 »

En anders wordt het tijd voor de oprichting van de Plettenburgse Autopletterij.  Cool

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #778 Gepost op: 25 Mei 2019, 09:34:07 »

Ah, de PAP. Die hoeft niet meer te worden opgericht, want bestaat al een tijdje. Ik denk opgericht in de tijd dat Plettenburg nog St. Hubert heette (de burgemeester was toen blijkbaar wat narcistischer) en de SNCF er nog de dienst uitmaakte.
Er werd toen wel een revolutionaire techniek bij het pletten toegepast, iets met een rubber en/of leren pletapparaat.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #779 Gepost op: 27 Mei 2019, 09:00:43 »

Gisteren weer wat met de techniek van de baan bezig geweest.

Een paar weken terug had ik in Koploper een aanpassing gemaakt om het vrijgeven van het wissel naar de Gleisanschluss wat beter te laten verlopen.

Nu is ook de hardware geïnstalleerd. Naast de sleutel zijn een drukknop en een led verschenen.
Druk je op het knopje, gaat de led branden. Nadat de led weer is gedoofd, mag de sleutel worden uitgenomen.
Allemaal niet erg spannend, laat staan voor een foto, dus maar een filmpje.
Maar het werkt in elk geval.

Wel spannend was dat bij het opstarten van Koploper alle treinen uit het baanoverzicht verdwenen waren.
Zal wel ergens een bitje omgevallen zijn. Ik had gelukkig nog een redelijk recente backup met treinposities. Klopte niet helemaal met de actuele stand, maar in elk geval de meest ellendige (die in een vaste route zitten), stonden daar nog op de goede plek.

groet, Huub

« Laatste verandering: 27 Mei 2019, 09:47:49 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 50 51 [52] 53 54 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: