Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 158   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 898959 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #1005 Gepost op: 22 Oktober 2019, 11:49:12 »

Hoogste tijd dus om het tramverkeer weer stil te leggen om de trambaan te kunnen bestraten.
Daarvoor gebruik ik voor het eerst de 3D-print mallen van RAILNSCALE.
Niet goedkoop, ik ben op zich ook geen fan van DAS-klei, maar de eerste resultaten zijn wel bemoedigend.


Dat ziet er niet gek uit. Ik had erg veel moeite te voorkomen dat er een golfpatroon in de hoogte van de klei kwam. Dat zag ik ook recent in een tijdschrift een enthousiast verhaal over de mallen, terwijl ik die golven op de foto's nogal vond storen. Ze zijn ook goed te zien op de productfoto's:


Kortom, wat heb je gedaan waardoor de golven bij jou niet zo zichtbaar zijn?

Groet,
Edgar
Gelogd
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1006 Gepost op: 22 Oktober 2019, 15:23:36 »

Huubs geheim is dat zijn stad in model PLETTENburg heet.
Met zo’n naam gaat het vanzelf goed.  Wink

Mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1007 Gepost op: 22 Oktober 2019, 17:07:09 »

Geen idee, volgens mij niks bijzonders.  Undecided
Onlangs stond een artikel in een Eisenbahn Journal (misschien hetzelfde wat jij bedoelt?) en net als daar heb ik eerst "kleipakketjes" gemaakt die globaal al de juiste breedte en hoogte hebben. Vooral dat laatste is door de dwarsliggers wat lastig te bepalen. Daarna zo'n pakketje tussen de rails gelegd en aangedrukt zodat het goed tussen de dwarsliggers en de bovenkant gelijk met de spoorstaven ligt. En daarna met de mal eroverheen. Ik houd niet de mal zelf vast, maar steek er iets ronds doorheen waaromheen die kan rollen. Komt niet zo nauw, ik heb een handvat van een x-acto mes gebruikt. Met direct de mal vasthouden, kreeg ik ook een golfslagbad. maar kan allemaal toeval zijn.
Niet te lange stukken in een keer doen, want dat red je toch niet zonder de mal schoon te maken.
Ik heb het ook nog geprobeerd om in een keer tussen en naast de spoorstaven te doen, maar dat is me niet gelukt. Dus nu eerst tussen de spoorstaven, de rand direct buiten de spoorstaven ben ik van plan met Juwela steenpakketjes te doen.
 
groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Edgar
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 691


« Antwoord #1008 Gepost op: 22 Oktober 2019, 21:11:22 »

 Duim omhoog
Gelogd
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1009 Gepost op: 25 Oktober 2019, 09:05:49 »

Gisteren wat gespoord in Duitsland. Blijkt er toch een stationsgebouw te zijn met een sterke gelijkenis van het station van Plettenburg.



Het is allemaal wat pompeuzer uitgevoerd en ze lijken er nog wat extra gebouwen te hebben aangehangen, maar de Plettenburger basis is wel duidelijk. Kortom, dit draadje wordt ook in Duitsland gelezen.  Wink
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1010 Gepost op: 25 Oktober 2019, 10:00:29 »

 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1011 Gepost op: 25 Oktober 2019, 11:10:04 »

En waar was dat, waar ze zomaar schaamteloos jouw station hebben nagebouwd?

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1012 Gepost op: 25 Oktober 2019, 12:45:14 »

Dit is het station van Bonn.
Ooit in model uitgebracht door Kibri en Faller, waarbij in elk geval de laatste flink heeft gesmokkeld met de schaal.
Zonder de hoekgebouwen werd het ook als station Mittelstadt uitgebracht en die staat nu op de baan. Ik zou het zelf nooit hebben gekocht, maar bij een gegeven paard dat snel een acceptabele bijdrage levert aan het aanzicht van de baan, ben ik niet al te kritisch.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
dneijenhuis
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1619


HCC!m-IG


« Antwoord #1013 Gepost op: 25 Oktober 2019, 12:52:09 »

Staat die ladder nog op het spoor?  Grin
Achtergrond zal wel wat gewijzigd zijn t.o.v. Het raadplaatje
Gelogd

NI
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1014 Gepost op: 25 Oktober 2019, 13:14:17 »

Ik heb de achtergrond niet goed bekeken, maar ik meende de parkeergarage nog te herkennen.
Het station wordt momenteel onder handen genomen. De 'Hausbahnsteig' staat vol met steigers (ladders mag tegenwoordig blijkbaar niet meer  Wink ) met afschermende doeken. Spoor 1 is nog wel in gebruik, maar je kunt alleen buiten de kap instappen. Dat is niet ideaal en blijkbaar weet men dat ook, dus men laat gewoon wat treinen uitvallen; probleem opgelost.
Omdat ik voorzag dat de trein die wel zou komen dan een gevalletje ton zou worden en ik geen haring ben, heb ik de U-Bahn naar Siegburg gepakt en vanaf daar de S-Bahn (nog een echte 420) naar Köln Hbf. Half uurtje langer onderweg, maar wel kunnen zitten.
Ook in Köln Hbf weer allerhande problemen, o.a. een tijdje helemaal geen treinverkeer in de avondspits van en naar Köln Mülheim waar vrijwel alles tussen Köln en Düsseldorf resp. Wuppertal langs moet. Kortom, chaos alom.
De resultaten van de dag: in zeven verschillende treinen gezeten, waarvan er zes vertraagd waren tussen 5 en 15 minuten.
Daarnaast nog twee treinen die ik had willen nemen, maar waren uitgevallen. Tja, zo is het niet zo moeilijk dat NS beter presteert.

Maar het was alles bij elkaar wel een leuk dagje.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1015 Gepost op: 25 Oktober 2019, 18:19:53 »

Nog even terugkomend op het stratenleggen met de RailNScale mallen en dan specifiek het hobbelprobleem.
Een stuk van de bestrating tussen de rails heeft dit ook. Ligt wat verder weg, dus ik laat het zo voor dit moment. Mocht het na het verfwerk toch opvallen, vervang ik het dan nog wel eens.
Het rollen is dus nogal kritisch. Te weinig druk geeft onvoldoende straatpatroon, te veel druk geeft hobbels. Dat is vooral merkbaar bij de stukken zonder rails.
Dat maakt de aanleg ook wat lastiger dan het in eerste instantie lijkt. Daarbij gooit een, in dit geval nare, eigenschap van klei roet in het eten. Het hecht zich niet aan de ondergrond, waardoor het uitrolt als dat niet de bedoeling is. Eerst lijmen voor je gaat rollen geeft geen soelaas, want tegen de tijd dat de lijm droog is, is de klei ook niet meer lekker te bewerken.
Misschien dat dubbelzijdige tape wel werkt, nog niet geprobeerd.
Mede gezien mijn uit de kleuterjaren stammende afkeer van klei, denk ik niet dat er nog heel veel weg op deze manier wordt gemaakt. Maar voor het deel tussen de spoorstaven, waar het mij vooral om te doen was, vind ik het een prima oplossing.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1016 Gepost op: 31 Oktober 2019, 20:20:52 »

Ik zou als fotograaf wat aan de kant zijn gegaan. Het past wel, maar lijkt me toch niet prettig als zo'n legertruck zo dicht langs je rijdt.



Wat het Nederlandse leger in Plettenburg heeft te zoeken, is niet bekend.
Er zal toch geen noodtoestand zijn uitgeroepen?  Shocked


De auto is in elk geval niet te zwaar, wat in de vergroting duidelijk zichtbaar is.



MLC 9, ruim onder de voor wielvoertuigen geldende MLC 50 van deze brug.

groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #1017 Gepost op: 31 Oktober 2019, 20:55:56 »

Die YA-328 Daf's waren in de jaren 80 niet meer actief in de Nederlandsche krijgsmacht.
Of we zijn in de jaren 70 (of eerder) van Plettenburg beland of de burgemeester van Plettenburg heeft een afgedankte 328 particulier aangeschaft en rijdt illegaal met Nederlandse nummerplaten in de rondte....
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16726


300 *


« Antwoord #1018 Gepost op: 31 Oktober 2019, 21:27:45 »

Of er is sprake van een staatsgreep door zekere Nederlanders tegen de véél te democratische Bürgermeister.  Cheesy

Mvg,
Gert
« Laatste verandering: 31 Oktober 2019, 21:29:27 door Noordwaarts » Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #1019 Gepost op: 31 Oktober 2019, 21:35:29 »

Gele kentekenplaat, dus 1978 of later.
Ruimschoots binnen de marge die in Plettenburg voor auto's wordt gehanteerd.  Grin

Alternatief zou zo'n toch wat suffe YA-4440/4442 worden. Nou, daarmee red je het echt niet in de wouden rond Plettenburg.  Cool

Een Leopard-2 heb ik ook nog liggen, maar die mag niet over de brug.  Undecided
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Pagina's: 1 ... 66 67 [68] 69 70 ... 158   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: