Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
Pagina's: 1 ... 132 133 [134] 135 136 ... 160   Omlaag
Print
Auteur Topic: Irgendwo in Deutschland  (gelezen 911506 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 2 gasten bekijken dit topic.
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #1995 Gepost op: 15 Oktober 2022, 19:35:09 »

En dit zie je dus van bovenaf.



Dat krijg ik wel gecamoufleerd.

Groet, Huub
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #1996 Gepost op: 15 Oktober 2022, 19:57:01 »

Inderdaad, mooi gemaakt zo  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #1997 Gepost op: 16 Oktober 2022, 16:43:22 »

En hier dus het grote voordeel van zo werken, je kunt het bouwen van de aandrijving en afstellen ervan gewoon aan je bureau doen.



Zelfs zo is het al genoeg uitdaging om het werkend te krijgen, dus hoe meneer Weinert denkt dat je dat voor elkaar moet krijgen met één wisselmotor voor beide bomen die je direct op de uiteindelijke plek moet monteren, ik heb geen flauw idee.

groet, Huub

Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #1998 Gepost op: 23 Oktober 2022, 15:44:02 »

Vandaag de overwegboom zo goed als afgekregen. Nog een paar kleine dingetjes, maar die doe ik pas als hij op de baan is ingesteld en getest.



Ondertussen ook weer een tegenslag, de Intellibox lijkt zelf geen signaal meer op de sporen te kunnen zetten. Hij geeft het nog wel keurig door aan de booster, maar de eigen uitgangen lijken de geest te hebben gegeven. Best wel apart, want de enige "grootverbruiker" die daarop zat was het trammetje, verder worden er alleen de wissel- en seindecoders mee gevoed. Kan wel weer provisorisch worden opgelost, maar de centrale zal toch in reparatie moeten. Kortom gedoe waar ik niet op zit te wachten.

En dan pakken zich ook nog donkere wolken samen boven Plettenburg. De verhuurder wil glas en kozijnen gaan vervangen en ik mag aannemen dat daarbij ook de treinenkamer aan de beurt komt. Goed nieuws voor het toekomstig energieverbruik, maar slecht nieuws voor de baan. Nog niet hersteld van de deelafbraak t.b.v. werkzaamheden aan de verwarming, moet binnenkort waarschijnlijk een veel groter deel van de baan verwijderd worden om nieuwe kozijnen in te zetten.
Theoretisch is de baan grotendeels op schadevrije afbraak voorbereid, maar de praktijk is vaak weerbarstig.  Sad

Van de week maar eens zien te achterhalen wat de precieze werkzaamheden worden en op welke termijn.

Overigens biedt dit wel mogelijkheden van technische aard. De baan is nu volledig als common ground uitgevoerd. Bij de delen die tijdelijk weggehaald moeten worden, kan ik van de nood een deugd maken om relatief eenvoudig de bedrading zo aan te passen dat die ook geschikt wordt voor de bij tweerail meer gangbare H-brug boosters.

Groet, Huub
« Laatste verandering: 23 Oktober 2022, 15:53:28 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #1999 Gepost op: 23 Oktober 2022, 16:00:09 »

Je had toch nog niet zo lang geleden een nieuwe IB gekocht?  Undecided
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #2000 Gepost op: 23 Oktober 2022, 16:06:56 »

Klopt. 2,5 jaar terug, een beetje snel voor een reparatie.
Programmeren van een loconet-module wilde ook al niet, dus ik vermoed dat ik een van de maandagochtend-modellen heb.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2001 Gepost op: 23 Oktober 2022, 17:50:19 »

Het goede nieuws: kozijnen worden meestal van buitenaf gemonteerd.

Ik heb ook ooit een keer een probleem gehad met mijn IB, maar de service van Uhlenbrock is erg goed.  Duim omhoog

Grtz,
Niels
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #2002 Gepost op: 23 Oktober 2022, 17:52:27 »

Maar met de baan ervoor, kun je helemaal niet bij het raam komen.
Het lijkt me dat er wel iets van binnenuit moet gebeuren, zoals afkitten.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2003 Gepost op: 23 Oktober 2022, 18:01:37 »

Klopt, maar om te kitten hebben ze minder ruimte nodig dan voor het plaatsen van een kozijn.
« Laatste verandering: 23 Oktober 2022, 20:18:32 door niels b » Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #2004 Gepost op: 23 Oktober 2022, 18:39:09 »

Voor het raam zitten twee baandelen die elk zo'n 180 cm lang zijn. Een is een deel van het schaduwstation, die is relatief makkelijk weg te halen en terug te plaatsen, weet ik inmiddels uit ervaring. Het deel daarboven (met de fabriek, de spoorwegovergang en de haven) zou in theorie na het doorzagen/verwijderen van wat railstukken en gebouwen ook eenvoudig weg te halen moeten zijn. Maar dat heb ik nooit gedaan. Geen idee of ik het er tussenuit kan halen of dat er eerst andere baandelen verwijderd moeten worden. Dat wordt wel een spannend dingetje, ook omdat dat veel kwetsbaarder is, dan dat schaduwstation.
En die kwetsbaarheid is ook een reden dat het echt weg moet, je kunt er gewoon niet overheen zonder risico ergens achter te blijven haken.
Maar als het weg is, kun je ook makkelijk bij het raam komen.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1489


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #2005 Gepost op: 23 Oktober 2022, 20:18:10 »

Altijd balen als je op moet breken. Succes, hopelijk valt het mee.
Gelogd
hubertus
Hero Member

Online Online

Berichten: 8478


WWW
« Antwoord #2006 Gepost op: 23 Oktober 2022, 20:53:51 »

Voorlopig ga ik dit deel nog wat kwetsbaarder maken.
De tweede overwegboom zit nu ook in de baan: >filmpje<

Dat de bomen niet gelijktijdig beginnen met openen en sluiten ligt aan de wachter (aan mij dus), de snelheid van het openen en sluiten moet wel nog wat meer gelijkgetrokken worden.

groet, Huub
« Laatste verandering: 23 Oktober 2022, 21:03:03 door hubertus » Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8837


265*


WWW
« Antwoord #2007 Gepost op: 24 Oktober 2022, 06:04:16 »

Ik vind dat wel wat hebben dat ze ongelijk gaan  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Wesley
Hero Member

Online Online

Berichten: 7213


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #2008 Gepost op: 24 Oktober 2022, 07:32:32 »

Bij handbediende overwegen gaan de bomen vaak iets ongelijk - heb ik tenminste in Lindau regelmatig gezien. De man moet aan twee grote wielen draaien (één voor elke slagboom) en doet dat vaak niet helemaal synchroon. Ook al is de ongelijkheid in Plettenburg momenteel wel wat groot, in algemene termen ben ik het met Jakop eens.
Gelogd

Ik zie sterren!
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 652


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #2009 Gepost op: 24 Oktober 2022, 11:40:11 »

Precies! Niks meer aan doen. Vaak voor de overweg bij het station van Gronau gestaan: bomen gingen altijd ongelijk.
In Mariënberg zelfde verhaal, deze handbediende bomen gingen ook nog eens dansen: deze stuiterden een keer of vier weer omhoog.   
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Pagina's: 1 ... 132 133 [134] 135 136 ... 160   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Irgendwo in Deutschland
« vorige volgende »
Ga naar: