Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Pagina's: 1 [2] 3 4   Omlaag
Print
Auteur Topic: Ludwigsruhe  (gelezen 76480 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Sander Lageveen
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 1964


« Antwoord #15 Gepost op: 23 Mei 2017, 21:08:21 »

Goed bezig!  Duim omhoog
Gelogd

mvg,
 Sander
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #16 Gepost op: 7 Juli 2017, 13:55:19 »

Wat een gedoe met die foto-uploadsites. Of ik maar even $400 wil betalen. Dat ga ik niet doen. En overstappen naar een andere foto-uploadsite heeft dan ook weinig zin. Jammer hoor. Mijn draadje nu ook maar gestart op Beneluxspoor. Weet iemand een alternatief?
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #17 Gepost op: 7 Juli 2017, 14:14:54 »

Ik heb zelf goede ervaringen met flickr, maar ook daar natuurlijk garantie tot de deur.
Al heb ik het idee dat door de wat andere opzet van flickr daar niet zo snel hetzelfde zal gebeuren als bij photobucket.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #18 Gepost op: 7 Juli 2017, 14:16:21 »

Je kunt foto's gewoon rechtstreeks uploaden bij Modelspoorwijzer. Werkt snel en is zeer betrouwbaar.
Zie de linker kolom, het vierde item: Upload bestand.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #19 Gepost op: 7 Juli 2017, 15:56:15 »

Gert,

Dankjewel. Ik ga kijken of ik ze op die manier teruggeplaatst krijg.
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #20 Gepost op: 7 Juli 2017, 16:00:20 »

Ahum,

Het knopje om mijn eigen bijdragen te veranderen is weg. Wat nu?
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #21 Gepost op: 7 Juli 2017, 16:15:20 »

Dat is maar een beperkte tijd beschikbaar. Maar je kunt natuurlijk even contact opnemen met de beheerders alhier (door te klikken op 'Meld dit bericht aan de moderator' en dan je verhaal te doen). Die kunnen je mogelijk helpen.

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #22 Gepost op: 7 Juli 2017, 16:44:14 »

Nogmaals dank Gert,

Zojuist het verzoek gedaan.

De bouw vordert gestaag en uiterst langzaam. De ondergrond is genivelleerd met behulp van een laagje flexibele tegellijm. Belangrijk voordeel boven gips etc. is dat het tegen een stootje kan.

Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #23 Gepost op: 9 Juli 2017, 15:06:00 »

Deze mooie zondagmorgen gebruikt om een Hauler railfiets in elkaar te zetten. Zeer fijn gedetailleerd bouwpakketje van messing en resin:

Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
hubertus
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8428


WWW
« Antwoord #24 Gepost op: 9 Juli 2017, 16:54:37 »

Geinig ding.
Gelogd

Plettenburg, DB jaren '80 in H0
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #25 Gepost op: 12 Augustus 2017, 10:25:30 »

En het gefröbel gaat op die regenmachtige zomerdagen gewoon door. De fruitkisten en manden uit Preiser setjes hebben eindelijk allemaal een schilder- en weatherbeurt gekregen:





Ik had eerder al een aantal kistjes geverfd als lading voor de Ford AA (oud Heljan bouwpakketje) van de plaatselijke groenteboer:





Ook de minieme (stok)broden worden onderhanden genomen:



Ik weet nog net of het een plaatsje krijgt op dit segment, maar er komt vast ooit wel ergens een weekmarktje op de baan.
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #26 Gepost op: 6 September 2017, 10:28:58 »

Naast dat gefröbel ook nog tijd gevonden om verder te gaan met Ludwigsruhe. Er moet een laadplatform komen, want de producten van het landgoed moeten de wijde wereld in. Volgens een oude tekening uit 1899 was het platform vrij kort en lag het direct tegenover het stationsgebouw, maar op een foto uit 1960 loopt het platform een stuk verder. Ik heb het platform daarom een respectabele lengte te geven. Over de breedte heb ik geen informatie kunnen vinden, dus daarom was de breedte van het segment bepalend:





De zijkanten van het platform zijn gemaakt van foamboard en bovenop zijn polystyreen platen en strips gebruikt:



Omdat het spoor in een bocht ligt, heb ik de platen in stukken gesneden en met een kleine tussenruimte geplaatst:



Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #27 Gepost op: 8 September 2017, 17:24:48 »

En omdat het laadperron nog door zal lopen op een volgend segment, moest ik daarvoor eerst "aan de bak":





Om de segmenten zo mogelijk exact met elkaar te verbinden heb ik ze voorzien van een messing bus en aluminium staafje. Ik heb geen ruimte voor een permanente opstelling, dus ze moeten telkens losgemaakt en opgeborgen kunnen worden en dit leek me wel handig:

Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
141
Newbie

Offline Offline

Berichten: 2



« Antwoord #28 Gepost op: 13 September 2017, 11:27:08 »

Hallo Harry, de bouw ziet erg netjes uit! Het idee van het aluminium staafje is erg slim, maar hoe ga je de boel vast zetten zodat de segmenten niet van elkaar los kunnen schuiven?

Gr. Clemens
Gelogd
trainiac
Jr. Member

Offline Offline

Berichten: 81



« Antwoord #29 Gepost op: 15 September 2017, 08:19:18 »

Dankjewel Clemens.

Ik ga aan beide uiteinden van het aluminium staafje schroefdraad aanbrengen, zodat de segmenten met vleugelmoeren verbonden kunnen worden. Het zou alleen kunnen dat het aluminium schroefdraad snel kapot gaat als je er een stalen vleugelmoer op zet. Eens kijken hoe dat gaat werken in de praktijk. En anders te zijner tijd een stalen staafje gebruiken.
Gelogd

Met de groeten van Harry
Ludwigsruhe
Pagina's: 1 [2] 3 4   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Ludwigsruhe
« vorige volgende »
Ga naar: