Dan is die ooievaar zo'n 2 jaar te laat, vrees ik...
Als je tussen de oogharen door kijkt zou je een ICM-1 voor een ICM-0 kunnen laten doorgaan wellicht? Dan kan het weer wèl. Ik heb die wel eens op de Twentelijn gezien, al weet ik niet meer wanneer precies.
Voor het eerst zag ik een ICM (toen nog ICIII) in januari 1984, de 4011. ICM-1 door laren gaan voor een ICM-0 werkt bij mij niet. Dan zou ik hem moeten verbouwen en heel misschien doe ik dat ook wel eens een keertje, maar een ICM heb ik niet echt nodig, dus de kans is erg klein. Liever stop ik mijn energie in een Hondekopvier in IC-uitvoering, waarschijnlijk de 1731.
Een gerenoveerde 1200 kan natuurlijk prima in 1982, dus die zou je alsnog eens kunnen aanschaffen toch?
Klopt, en die komt er ook wel, alleen wordt die aankoop nog even uitgesteld. De bedoeling was de 1202 eerder aan te schaffen dan de 1211, omdat ik in de regel eerst de locs aanschaf die voor een vaste trein komt te staan. Maar door de schoonheid van die 1211 heb ik de 1202 later gepland. De combinatie van blauw op een 1200 met de vernieuwde roosters vind ik prachtig. Ook de gehuisstijlde maar nier gerenoveerde 1200 komt er ook nog. Is ook voor locpool bestemd.
6 maart is sowieso een wereldse dag!!!!
Zeker, vooral in 1982, toen ik een keur aan interessant materieel zag, de blauwe 1138 en 1211 had ik al genoemd, maar in de namiddag reden er ook drie DH2'en Hengelo binnen waar talloze NVBS'ers met fototoestellen uitstoven...
1987 was dan weer een wat minder...
Ik zie nu dit draadje pas. Mooi en ambitieus baanplan.
Leuk dat je je beperkt tot een bepaald dienstregelingjaar, dat maakt keuzes om iets wel of niet aan te schaffen duidelijk. Desalniettemin vraag ik me af waarom je niet een periode kiest waardoor je wat minder kritisch hoeft te zijn in wat je laat rijden. Ku je nog altijd kiezen welk jaar je uitbeeldt als je een bepaalde collectie op je baan hebt staan.
Dank! Ik dacht al, waar blijf je...
Het is niet een dienstregelingsjaar, maar een kalenderjaar. 1982 kende twee dienstregelingsjaren: 81-82 en 82-83.
Ik wil mij juist beperken om niet van alles te 'hoeven' aanschaffen. Bij het kiezen van thema's in de afgelopen tientallen jaren, vond ik het altijd aangenaam om beperkingen aan te houden. Het jaar 1982 is voor mij een prima keuze omdat ik heel veel moois heb gezien en weinig fotografeerde. Ik ga veel van dat leuks gewoon uitbeelden in model in een fantasiethema met een realistische twist. Naar mate er meer materieel kwam, kreeg ik een warmer gevoel bij 1982.