Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Kassenberg (1982) in 1:160
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Kassenberg (1982) in 1:160  (gelezen 95850 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 7 gasten bekijken dit topic.
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 664


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #60 Gepost op: 23 December 2021, 19:23:53 »

De oostelijke schaduwstations zijn ook aangepast met de ruimere bogen. Tevens wat uitgebreid: Es heeft een extra spoor gekregen om een evt. Hondekopvier in IC-uitvoering te kunnen stallen en in Odz is ruimte gecreëerd voor het Hondekoptweetje. Verder is er een nieuw station ontstaan om een grote (goederen)trein te kunnen plaatsen. Bijv. DB treinstel 601 7-delig (ex TEE) of een VW-trein omdat het moet van jullie... Grin Voorlopig heb ik dat Hannover genoemd.

Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #61 Gepost op: 23 December 2021, 20:42:05 »

Dank! Doe ik het even x 2 en dan heb ik een beeld naar H0  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 664


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #62 Gepost op: 24 December 2021, 20:10:38 »

Vandaag in één klap de krapte in het E-locpark opgeheven. Tot nu toe had ik alleen een 1300.



Met de 1601 heb ik wat huiswerk meegekregen: het wapen staat teveel naar links, maar sowieso had ik toch een 1600 met het nummer in het midden willen hebben. Waarschijnlijk blijft dit de 1601, vanwege de prachtige cover van het 1600-boek.

Opvallend aan de 1100 is dat dit, voor zover ik kan nagaan, de eerste blauwe 1100 met botsneus is in (grootproductie) model die de sierlijsten in reliëf heeft.  
« Laatste verandering: 24 December 2021, 20:18:14 door Mispoes » Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #63 Gepost op: 24 December 2021, 20:40:28 »

Mooi rondom 1982 die 1211 en 1601  Duim omhoog
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #64 Gepost op: 25 December 2021, 14:08:47 »

Gefeliciteerd met je aanwinsten 'Poes! Duim omhoog
Je dacht natuurlijk nog gauw even de portemonnee leeg te maken voor het belastingjaar eindigt Grin

Ik ben niet zo thuis in de N-wereld, dus weet ik niet welke fabrikanten dit moois maken. 1211 is meen ik van Piko, maar de rest?
Gelogd
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8955


271*


WWW
« Antwoord #65 Gepost op: 25 December 2021, 14:12:44 »

Van links naar rechts: Fleischmann-Piko-Piko

Met een collega als N spoorder ben ik iets meer op de hoogte  Wink
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 664


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #66 Gepost op: 26 December 2021, 11:20:28 »

Gefeliciteerd met je aanwinsten 'Poes! Duim omhoog
Je dacht natuurlijk nog gauw even de portemonnee leeg te maken voor het belastingjaar eindigt Grin

Dank! Zoiets ja... Grin  

Mooi rondom 1982 die 1211 en 1601  Duim omhoog

Ik zat een tijdje in twijfel over het themajaar: 1982 of 1984. Het kunnen inzetten van een blauwe 1200 gaf voor mij de doorslag: ICM-1 legde het daar tegen af. Ik heb aan 1982 heel veel mooie herinneringen, veel ondernomen, zeer weinig gefotografeerd. De blauwe 1204 op 6 maart 1982 in Hengelo. Eveneens in Hengelo: de Noordzee-Expres naar Hamburg op een mistige vrijdagavond in november 1982 met aan kop de blauwe 1211. Ik zie nog zo de priemende rode sluitlichtjes van het laatste rijtuig, een plan E-RD, in de mist verdwijnen richting Oldenzaal. Toen ik thuiskwam zag ik op tv de hit van die tijd: The day before you came van ABBA met die voorstadstrein die in de nevel van Stockholm verdwijnt...

Eigenlijk stond de 1202 (geel-grijs, gerenoveerd) van Piko hoger op de aankooplijst, maar ik kon die blauwe 1211 niet weerstaan. De 1202 is namelijk bestemd om voor de binnenlandse IC (ICR + 3x Plan E) gezet te worden. De 1211 (en 1115) komen in de pool voor de DB-stammen (locwisselen met DB 220). Eindelijk kan ik de Noordzee van nov 1982 uitbeelden. Ik ga de omloop t.z.t. zo samenstellen dat de 1211 altijd op vrijdagavond de D239 Noordzee Expres (Asd-HH) zal trekken. Mèt RD, wat eigenlijk niet toegestaan is vanwege max 4 rijtuigen. De samenstelling wordt dan: 1211 + A + B + B + BD + RD. Zal hem binnenkort tonen.

Ook heel 1982 voor mij is de blauwe 1138 met gele neus, op 6 maart 1982 een paar keer gezien. Ik hoop dat Piko deze uitvoering met dit nummer uitbrengt...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #67 Gepost op: 26 December 2021, 11:44:00 »

Als je tussen de oogharen door kijkt zou je een ICM-1 voor een ICM-0 kunnen laten doorgaan wellicht? Dan kan het weer wèl. Ik heb die wel eens op de Twentelijn gezien, al weet ik niet meer wanneer precies.
Een gerenoveerde 1200 kan natuurlijk prima in 1982, dus die zou je alsnog eens kunnen aanschaffen toch?
Gelogd
Sander Lageveen
Administrator
Hero Member

Offline Offline

Schaal: H0
Systeem: Digitaal
Berichten: 2046


« Antwoord #68 Gepost op: 26 December 2021, 12:49:40 »

6 maart is sowieso een wereldse dag!!!!
Gelogd

mvg,
 Sander
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1614


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #69 Gepost op: 26 December 2021, 15:42:50 »

Ik zie nu dit draadje pas. Mooi en ambitieus baanplan.  Duim omhoog

Leuk dat je je beperkt tot een bepaald dienstregelingjaar, dat maakt keuzes om iets wel of niet aan te schaffen duidelijk. Desalniettemin vraag ik me af waarom je niet een periode kiest waardoor je wat minder kritisch hoeft te zijn in wat je laat rijden. Ku je nog altijd kiezen welk jaar je uitbeeldt als je een bepaalde collectie op je baan hebt staan.
@Sander, laat me raden.... Grin

Grtz,
Niels
Gelogd
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #70 Gepost op: 26 December 2021, 16:16:48 »

6 maart is sowieso een wereldse dag!!!!

Nou 'Poes, volgens mij moet er ook een ooievaar boven je baan, richting Enschede Grin
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 664


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #71 Gepost op: 26 December 2021, 17:20:01 »

Dan is die ooievaar zo'n 2 jaar te laat, vrees ik... Grin

Als je tussen de oogharen door kijkt zou je een ICM-1 voor een ICM-0 kunnen laten doorgaan wellicht? Dan kan het weer wèl. Ik heb die wel eens op de Twentelijn gezien, al weet ik niet meer wanneer precies.

Voor het eerst zag ik een ICM (toen nog ICIII) in januari 1984, de 4011. ICM-1 door laren gaan voor een ICM-0 werkt bij mij niet. Dan zou ik hem moeten verbouwen en heel misschien doe ik dat ook wel eens een keertje, maar een ICM heb ik niet echt nodig, dus de kans is erg klein. Liever stop ik mijn energie in een Hondekopvier in IC-uitvoering, waarschijnlijk de 1731.

Een gerenoveerde 1200 kan natuurlijk prima in 1982, dus die zou je alsnog eens kunnen aanschaffen toch?

Klopt, en die komt er ook wel, alleen wordt die aankoop nog even uitgesteld. De bedoeling was de 1202 eerder aan te schaffen dan de 1211, omdat ik in de regel eerst de locs aanschaf die voor een vaste trein komt te staan. Maar door de schoonheid van die 1211 heb ik de 1202 later gepland. De combinatie van blauw op een 1200 met de vernieuwde roosters vind ik prachtig. Ook de gehuisstijlde maar nier gerenoveerde 1200 komt er ook nog. Is ook voor locpool bestemd.

6 maart is sowieso een wereldse dag!!!!

Zeker, vooral in 1982, toen ik een keur aan interessant materieel zag, de blauwe 1138 en 1211 had ik al genoemd, maar in de namiddag reden er ook drie DH2'en Hengelo binnen waar talloze NVBS'ers met fototoestellen uitstoven...

1987 was dan weer een wat minder...  Sad

Ik zie nu dit draadje pas. Mooi en ambitieus baanplan.  Duim omhoog
Leuk dat je je beperkt tot een bepaald dienstregelingjaar, dat maakt keuzes om iets wel of niet aan te schaffen duidelijk. Desalniettemin vraag ik me af waarom je niet een periode kiest waardoor je wat minder kritisch hoeft te zijn in wat je laat rijden. Ku je nog altijd kiezen welk jaar je uitbeeldt als je een bepaalde collectie op je baan hebt staan.

Dank! Ik dacht al, waar blijf je... Grin
Het is niet een dienstregelingsjaar, maar een kalenderjaar. 1982 kende twee dienstregelingsjaren: 81-82 en 82-83.
Ik wil mij juist beperken om niet van alles te 'hoeven' aanschaffen. Bij het kiezen van thema's in de afgelopen tientallen jaren, vond ik het altijd aangenaam om  beperkingen aan te houden. Het jaar 1982 is voor mij een prima keuze omdat ik heel veel moois heb gezien en weinig fotografeerde. Ik ga veel van dat leuks gewoon uitbeelden in model in een fantasiethema met een realistische twist. Naar mate er meer materieel kwam, kreeg ik een warmer gevoel bij 1982.   
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 664


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #72 Gepost op: 26 December 2021, 21:01:22 »



Ook maar even de aanwezige DB-locs op de foto gezet, van voor naar achter: 220 012, 220 023, 220 027 en 216 105.

De blauw-beige 220'ers zijn voor het aanbrengen en overnemen van de buurlandtreinen (IC-dienst Hannover-Amsterdam v.v.) en wisselen dus in Ksb met de NS E-locs. Ik ben dol op blauw-beige 220'ers! Grin In het voorjaar van 1983 werden alle drie blauw-beige 220'ers buiten dienst gesteld. Ook dit woog mee in de keuze 1982-1984.

De rode 220 027 is voor de Eilzug Hildesheim-Hannover-Kassenberg treinenpaar 2242/2249. De trein zal verder bestaan uit drie Silberlinge (B+AB+B) die nog aangeschaft moeten worden en een oude groene D, die er al is.



In werkelijkheid reed deze trein Hildesheim-Hannover-Hengelo tot eind mei 1976 met V200 tot Hengelo. Daarna elektrische tractie met locwisseling in Bad Bentheim. Met ingang van 3 juni 1984 werd deze trein opgeheven.

De 216 105 speelt de rol van een huurloc en zal het meest te vinden zijn voor een Plan E DE-trein (AB+AB+AB+B).

Ik overweeg t.z.t. nog een rode 216 aan te schaffen en een blauw-beige 221.

De 220'ers zijn van Roco, de 216 van Brawa.
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1803


Benoemd snoodaard


« Antwoord #73 Gepost op: 26 December 2021, 21:27:22 »

Ik zit natuurlijk verlekkerd naar die groene Dye973 te kijken voor 2242/2249. Jammer dat die er in H0 op dit moment niet is. Af en toe komt hij tweedehands op Ebay voorbij. De bijbehorende Silberlinge heb ik inmiddels voor deze trein beschikbaar, die heb jij dan weer(/nog) niet. Leuk dat we die overlap hebben. Ik houd je samenstellingen in de gaten. Wellicht zit er nog iets interessants voor mij bij. Wat me opvalt is dat je kennelijk een hele batterij DB-locs hebt en tot voor kort slechts één NS-eloc.
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 664


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #74 Gepost op: 27 December 2021, 11:19:57 »

Af en toe komt hij tweedehands op Ebay voorbij.
Zijn de prijzen te hoog, of is de toestand van de rijtuigen niet toereikend om een exemplaar aan te schaffen?

die heb jij dan weer(/nog) niet.
Leuk dat we die overlap hebben.
In H0 heb ik de trein al jaren compleet. Voor N wacht ik op Piko, die heeft m.i. de mooiste Silberlingen in N. Dit modeljaar in tijdperk 3 en 5, ik hoop komend jaar op tijdp. 4.
Inderdaad, treinenpaar 2242/2249 heeft al een tijdje onze beider interesse. Ik bewaar goede herinneringen aan deze trein en die gaan van 1972 tot 1983.

Wat me opvalt is dat je kennelijk een hele batterij DB-locs hebt en tot voor kort slechts één NS-eloc.
Dat viel mij ook op en daar moest wat aangedaan worden. Grin Toch is dat ook wat vertekend: de 216 heb ik sinds juli, de rode 220 heb ik begin oktober aangeschaft terwijl de blauw-beige 220'ers pas in november arriveerden.  
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Pagina's: 1 ... 3 4 [5] 6 7 ... 14   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Kassenberg (1982) in 1:160
« vorige volgende »
Ga naar: