Zoeken

 
Geavanceerd zoeken



Welkom, Gast. Alsjeblieft inloggen of registreren.

Gebruikersnaam: 
Wachtwoord:
Sessielengte:

Login met gebruikersnaam, wachtwoord en sessielengte

Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Kassenberg (1982) in 1:160
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14   Omlaag
Print
Auteur Topic: Station Kassenberg (1982) in 1:160  (gelezen 63809 keer)
0 geregistreerde gebruikers en 1 gast bekijken dit topic.
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #105 Gepost op: 16 Januari 2022, 09:41:55 »

Gelukkig geheel vlak en bijna net zo belangrijk: de bak is aan de onderkant ook helemaal vlak

Dat biedt inderdaad perspectief. Mijn recente ervaring met het aan elkaar lijmen van zijwanden is met secondengel. Mits op een vlakke ondergrond verlijmd heb ik daar dan minimaal schuurwerk aan, maar jij zal vast je eigen methoden hebben  Cheesy
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #106 Gepost op: 17 Januari 2022, 12:41:07 »

Dat is ook mijn methode... Grin

Dus je gaat eerst die 3x2=4 doen en dan de N-baan bouwen? Grin
Uitstekend advies! Duim omhoog

Mooi project Frank!   Duim omhoog
Dank! Smiley

✊ en veel succes met de bouw, jouw kennende komt dat wel in orde.
Dank! Cool
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #107 Gepost op: 17 Januari 2022, 21:39:50 »

Inmiddels is -indirect- het eerste tweetje binnengekomen voor de ombouw. Indirect, want dit stel, de 351, wordt geruild met de tweede 333, zodat ik geen tweetje hoef om te nummeren.  



Binnenkort bouwdraadje beginnen dus...
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
niels b
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1475


Arnhem, jaren '80


« Antwoord #108 Gepost op: 18 Januari 2022, 01:11:51 »

Nice! Dat gaat toch weer sneller dan gedacht. Dapper hoor, steeds kleiner verbouwen.  Duim omhoog

Gelet op jouw skills gaat het zeker goedkomen.

Grtz,
Niels
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #109 Gepost op: 18 Januari 2022, 11:37:32 »

Ja, het eerste stel is er, nog twee te gaan. De overige twee (333 en 351) op de foto zijn bedoeld voor de trein Es-Dv-Gvc en het stoppertje naar Odz.
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #110 Gepost op: 4 Februari 2022, 12:00:46 »

Hoewel ik het wat rustiger aan wil doen met de aankopen, gisteren de blauwe 1307 van Startrain gekocht. Deze loc stond op mijn lijstje en mag niet ontbreken, temeer daar ik in mijn themajaar 1982 een, weliswaar van slechte kwaliteit, dia maakte van de blauwe 1307 in Odz. Er moet nog wel een derde pit op...



 
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Noordwaarts
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 16727


300 *


« Antwoord #111 Gepost op: 4 Februari 2022, 12:06:44 »

Als je 'm toch onderhanden gaat nemen, dan is dit wellicht interessant: https://micromotor.eu/Motorising-Kits-Umbausaetze-Ombouwsets/N-gauge/Spur-N/Startrain/

mvg,
Gert
Gelogd

Danmark, mit andet hjemland / maire de Gertwiller (F), vivant dans La-tourbe-et-Vallée
Mijn eigen 'Gouden Pijl': Deansgate, het Ohrstedt-Bahnhof van Engeland! Officially Certified Viking™
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #112 Gepost op: 4 Februari 2022, 12:26:41 »

Oei, dat wordt wel erg klein die derde pit!
Ik heb 2 H0 1200's voorzien van een derde pit en dat was ø 2 mm

Wellicht alleen een lichtgeleider door de kap en die een likje alu verf geven 
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #113 Gepost op: 4 Februari 2022, 12:51:51 »

De handrail onder de voorruiten moet ook onderbroken worden. Dat wordt nog een heel gepriegel.
Heftige uitdaging zo klein, maar jou wel toevertrouwd - succes! Duim omhoog
Gelogd
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #114 Gepost op: 4 Februari 2022, 22:08:35 »

Als je 'm toch onderhanden gaat nemen, dan is dit wellicht interessant: https://micromotor.eu/Motorising-Kits-Umbausaetze-Ombouwsets/N-gauge/Spur-N/Startrain/

Op zich rijden beide 1300'en (1307 blw, 1312 glgr) wel goed. Ik zie wel eens klachten voorbij komen over de rijkwaliteiten van de locs, maar deze twee krijgen het niet zo druk: de 1312 zit voor altijd vast aan de RD voor de gecombineerde D-trein van/naar Kopenhagen/Berlijn en de 1307 deelt met de 2400 en DB 216 de TEEM...


Oei, dat wordt wel erg klein die derde pit!
Ik heb 2 H0 1200's voorzien van een derde pit en dat was ø 2 mm
Wellicht alleen een lichtgeleider door de kap en die een likje alu verf geven  

De handrail onder de voorruiten moet ook onderbroken worden. Dat wordt nog een heel gepriegel.
Heftige uitdaging zo klein, maar jou wel toevertrouwd - succes! Duim omhoog

Here's the plan: de handrail moet idd onderbroken worden, maar ik laat hem verder doorlopen dan zou moeten. De meeste 1300'en hebben de pit qua hoogte in het midden enkele locs, w.o. de 1312 had deze iets hoger zitten, de 1301 een stuk hoger. Ik boor een heel klein gaatje boven de handrail en met het verder uitboren (vergroten) wordt vanzelf de handrail onderbroken. Ik zat ook te denken aan een kleine lichtgeleider en deze schilderen. Het gaat mij meer om het aanzien van de derde pit dan het functioneel maken. Vooral bij de geel-grijze maakt het aangezicht een enorm verschil.

Wat ik een nadeel van deze modellen vind, zijn de smalle cabineramen: ze zouden wat verder naar beneden door moeten lopen. Hierdoor zit het model er net niet goed in. Evenwel is het een mooi gedetailleerd modelletje voor een zeer acceptabele prijs. Van de zijkant is het een echte 1300 en voor N-spoor de beste vertaling. De 1312 van Roco heb ik nog in 1983 gehad, dat was een racemonster: die reed zo hard dat de buren klaagden als ie door de geluidsbarrière ging...      
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
1200blauw
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 1538


Benoemd snoodaard


« Antwoord #115 Gepost op: 5 Februari 2022, 09:50:55 »

Humor Grin

De 1312 van Roco heb ik nog in 1983 gehad, ...

Nooit geweten dat Roco ook een 1300 in het programma heeft gehad, maar even nagezocht en het klopt wel - uiteraard.
Dat is in N denk ik?


Catawiki
Gelogd
Wesley
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 7192


You might think that; I couldn’t possibly comment.


WWW
« Antwoord #116 Gepost op: 5 Februari 2022, 10:01:22 »

Zo ziet de koppeling er wel uit ja.
Gelogd

Ik zie sterren!
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #117 Gepost op: 13 Maart 2022, 21:59:06 »

Ja, compleet onbeschadigd  Duim omhoog

Bij de Flm 1601 is het geel minder sterk. Op een gegeven moment ging ik er toch door heen. Toch viel het mij mee, de Jif-methode is wel zeker geschikt hiervoor. Wat bij mij misging was dat ik te vaak over hetzelfde stuk heenging zonder dat dat echt nodig was. Bij het locnummer aan de andere kant en de wapens aan beide zijden ging het wel goed omdat ik hierbij in fases de opschriften weghaalde. ik veegde weliswaar van links naar rechts maar steeds trok ik verder naar boven en verschoof de afplaktape steeds. Het bovenste deel deed ik met cocktailprikkers omdat het 'dikke' rooster het werken met het wattenstaafje onmogelijk maakte. Om 'terrasvorming' te voorkomen heb ik nadat alles er af was het geheel nog één keer totaal geveegd.   
Ik had bewust heb ik als eerste een locnummer links genomen, zodat als het mis zou gaan, ik het zou kunnen camoufleren met een nieuw locnummer. Een loc met het nummer (1601) in het midden zou dan niet meer kunnen, maar dat vind ik niet zo erg. En dus wordt het idd een 1600 met het nummer in het midden, waarschijnlijk wordt het de 1642, mijn favoriete 1982-1600. Op de neus zijn de locnummers 1601 inmiddels ook verdwenen, ook met een cocktailprikker + Cif.


In het flitslicht lijkt het veel erger, in het gewone kunstlicht en daglicht is het nauwelijks te zien.

Ik ga dit in de toekomst nog weer een keer herhalen omdat ik door heb hoe het werkt en dan wil ik wèl een 1601.

Jammer trouwens dat Fleischmann de karakteristieke witte fabrieksopschriften Francorail-MTE in het midden van de grijze stelbalk heeft vergeten weer te geven.

MTE staat overigens voor Model Trump Express

   
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Jakop de Bruin
Global Moderator
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 8818


265*


WWW
« Antwoord #118 Gepost op: 13 Maart 2022, 22:25:01 »

Jammer dat het een beetje mis ging.
In mijn draadje kan je zien hoe onbeschadigd mijn gele lak nog is  Cheesy
Nu is de hele lak al 9 jaar geleden aangebracht en van jouw 1600 wellicht enkele maanden geleden.

Alleen de eerste halve snor heb ik afgeplakt behandeld. De andere 3 helften in het geheel niet afgeplakt.
Een draaiende beweging voldeed mij het beste, maar ik begrijp dat de ruimte bij N wat anders is dan bij H0.
Gelogd

Waldijk '80-'93 en '00-'09
Waldijk on Flickr
Mispoes
Hero Member

Offline Offline

Berichten: 632


Als het aan de kat lag...


« Antwoord #119 Gepost op: 13 Maart 2022, 22:37:41 »

Misschien had ik idd een paar jaar moeten wachten. Het experiment is geslaagd, ik heb er weer een methode bij. Duim omhoog

Wat ik jammer vind, is dat ik de 1601 af-fabriek had kunnen gebruiken als de debielen bij Roco-Fleischmann beter hadden gekeken naar hun eigen promofoto... Angry  
Gelogd

eigenlijk is er geen plek voor een modelbaan...
Pagina's: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14   Omhoog
Print
Modelspoorwijzer.net - ForumAlgemeenMijn baanTopic: Station Kassenberg (1982) in 1:160
« vorige volgende »
Ga naar: